Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Gondoltam.
Ha a hármas segéddioda lenne rossz, azt nyugodtan potolhatod 3db 2-3 A-os diodával, a vonalas végüket egybekötöd, az lesz a D+. Kis 2K-s ragasztoval nem árt rögziteni.
Hali!
Utána néztem egy-két megoldásnak és a segéd diódák is okozhatnak ilyen problémát, mivel sorba vannak kötve a csillagpontjuknál fogva a szabályzóval. Ha bármelyik szakadt, nem lesz megfelelő a gerjesztés (gyenge lesz). Azzal a veszéllyel nem kell számolni, hogy tűimpulzusok tennének kárt a kocsi többi elektromos részében, mivel deltába lett áttekercselve s így zárt láncot alkot az egyenirányítóval. De így, most sem ajánlatos használni, míg meg nem lesz a hiba oka. Ha fő dióda ment volna tönkre, akkor hullámzó fényerő is jellemezheti a hibát. Delta kötést a franciák alkalmaztak, de állandó mágnes a forgórész és tirisztoros a diódahíd fele a szabályzó kivitele miatt. VIM
Találkoztam már olyanokkal, akik évekig használták az autojukat különösebb gond nélkül ugy, hogy szakadt volt egy gerjesztödioda (parázslott a visszajelzö).
Többezres fordulatszámnál nem valoszinü, hogy észreveszed a fényerö hullámzásán, ha az egyik fázis kimarad a töltésböl. A teljesitményen, töltöfeszültségen már inkább. A hullámzo fény inkább feszszabályzohibánál szokott jelentkezni.
Meg van a hiba!
a kocsi alá fekve ki lehetet lámpázni a diódákat mind a segéd,mind a fő diódákat-ezek rendben voltak- ez még az a tipusu magnetti generátor amin külön van a fesszabályozó a kefetartótól igy le vettem a fesszabi csatiját és keféken keresztül kimértem a forgórészt ez -oké volt-! majd elő vettem egy zsir uj Wartburg DLR-2 fesszabályozót és ideiglenesen össze "drótoztam " a próda kedvéért!(D+,D-,DF stb.) hibátlanul töltött a drága, ugyhogy holnap melóba véglegesitem is ezt a honositást 4-évig warbiztam de a gencsit csak kivülről láttam,nem igazán panaszkodott rá senki (DLR-2 vel szerelt-re gondolok)
Ha tudod rendesen rögziteni, maradhat az a feszszabályzo, tökéletesen kell azzal is müködnie. Nem is voltak rosszak azok a generátorok- Talán a szén csuszogyuru volt a leggyengébb pontjuk.
Aláfekve forrasztottad szét a diodákat az állorésztöl??
Nem véletlen, hogy szakadt gerjesztődiódával probléma nélkül használták. A gerjesztőtekercsen mindig akkora áram folyik, hogy a fődiódahídon megtartsa a feszültséget, a segéddiódákon szinte sosem folyik 1/3 periódusnyi áram. Ha nem volt teljesen kihasználva a cucc, akkor ha egy periódus ki is marad, akkor azt a másik kettőből simán tudja pótolni a szabályzó, és a forgórész elég jelentős induktivitása miatt fel sem tűnik a rendszerben, hogy egy gerjesztőköri dióda nem üzemel. Esetleg a töltésjelző lámpa parázslik. Más a helyzet a fődiódahídon, ha ott szakadt egy dióda, akkor annak a hiánya nagyobb terhelésnél már látszik, mivel a szabályzó az üzemelő periódusok csúcsainál lekapcsolja a gerjesztést, a kimaradó periódusban viszont nem tudja pótolni a hiányt, így a feszültség átlaga kisebb lesz (ez tud hullámzásként is mutatkozni).
Köszi a kiegészitést! Az elméletet nem tudtam volna ilyen pontosan leirni, de a gyakorlatban ugyanaz tapasztalhato, amiket leirtál.
A hullámzást nem is cáfoltam, csak azt irtam, hogy azon a fordulaton,amin a generátor üzemel, szemmel nem érzékelhetö a lámpa villogása.
Készen van!
Teszek majd fel képeket róla! Miért kellet volna szét forrasztani a diódákat???
Ez az eredeti állapot, a két vezetéke fesszabályozó a gyári
Ez pedig a hanyat forditott DLR-2vel szerelt Magnetti Marellim!
Mert másképp nem tudod kimérni, ha szakadt valamelyik. Az állorésztekercs összeköti oket, igy hármasával méred. Ha zárlatos, azt észreveszed, de ha 1 szakadt, azt nem.
Már mindegy, nem az volt a baj.
Tökéletes!
Egyébként lehet kapni magyar gyártmányu, kis méretü (kb 4X2X1cm) univerzális szabályzot, ilyen helyekre kiváloan használhato. 2000Ft körül vettem legutobb.
Ez igaz demivel rá hibáztam a drótozgatás után igy nem mentem lukra a diódáknál!
Egy ilyenre kiváncsi lennék hogy néz ki, bekötés fel szerelés stb.
Hol lehet ilyenre szert teni? Mondjuk ha bontott cuggokbol épitkezem akkor az NDK cuccoknak van prioritása...Ott még készültek használható dolgok.
A helyi autosboltban szoktam venni, ha épp ilyenre van szükség.
Rákerestem Guglival, kiadott valamit, ami valoszinüleg ugyannattol a gyártotol van, csak más kivitel. Amit használok, azon két csuszosarus kivezetés van, D+ és DF, és egy felfogatofül 6-os lyukkal, az a test is egyben.Ezt találtam, hasonlo.
Nagyon durva! :eek2:
Még nem hallottam ilyenről,olyat már igen hogy a régi elektormechanikust ki lehet cserélni elektronikusra (lada,kispók,stb)
Sok mindent lehet csinálni
Nekem valamikor egy S100-ban volt saját gyártmányú szabályzó, autóvillamosságból tanultuk, és a legprimitívebb verzióját össze is raktam (na jó, gányoltam...). Ebből még hiányzott minden védelem, csak a feszültség tartására volt jó.
Nincs ebben semmi különös. Van egy jól bevált generátorfelépítés (hat fődióda, három segéddióda), minden olyan szabályzót és generátort össze lehet házasítani, ami ezt a felépítést követi. Csak esetleg a csatlakozók elnevezése és kivitele más, de ez részletkérdés, a szabályozási elve minden generátornak ugyanaz. Esetleg nincsenek segéddiódák, akkor a gerjesztés is a fődiódákról táplálkozik, de ezt nem tartom jó megoldásnak, mert nem járó motornál, ráadott gyújtásnál a gerjesztés több ampert fel tud venni, ami csak az akkut meríti, és leégetheti a gerjesztést is.
Manapság hajlamosak az autógyárak mindenféle ökörséget ebbe is belevinni, mint pl. hogy az ECU intézze a feszültségszabályzást, de azt is le lehet vágni, és rátenni egy rendes szabályzót a generátorra. A másik a jelölésekkel történő variálás, amit nem szeretek. A Bosch féle D+ DF D- szerintem elég egyértelmű...
Sziasztok!!
Olyan kérdésem lenne hogy van egy 306-som és csak akkor gyullad ki a töltés lámpa ha bemelegedett és kizárólag padlós terhelésnél!! főleg 2,3 -dikba ha kicsit elveszem a gázt máris nem ég v agy ha finomabban gyorsítok!! Előre is köszi Nem vettem még ki!! Gondoltam elötte tájékozódok egy kicsit!! Tapasztalatok mindegy hoyg mennyi elektromos cucc van bekapcsolva a hiba mindíg akkor jelentkezik 3000-5000 majd megszűnik!! Talán szíj???
Nem hiszem,hogy a szíj! Vagy a kefe vagy a szabályzó a hibás! A szabályzókban van egy kondi mi ha elfárad érdekes dolgokat tud okozni de sajna szétszedni nem lehet mert be van öntve! Persze ha elektromos a szabályzó ha mechanikus akkor az érintkezők szoktak beégni csak ha az ember szórakozik vele akkor meg elállítódik és újra kell kalibrálni!
Szóval kefékttől lehet?? Szabályzót azt lehet cserélni ugye? Milyen árakon mozog ez kb?? Azt olvastam hogy a kefék olyan 2-3 ezer fofint de egy szabályzó nem tudom?? Köszi!!
Én kb 5 éve csináltam 1 cimbimnek egy ideiglenes "gányt "(és vost két hónapja lett véglegesitve mert beszartak a kefék meg a csapágyak)
Ez 1 mitsubishi canter (3,5t 24éves platos "ramaty" ) Ezen az a fajta gencsi van gyárilag ,ami 3 vezetékes töltő vezeték,lámpa,gyujtás plusz, behányt a szabályzókája meg a diódák is, és sokat mondtak nekik akkoriban a javitásra a kocsi meg kellett... :yes: igy hát kivezettem a két kefét meg az állórész 3db fázisát egy ford escort dióda hidjára test a testre, plusz a pluszra ,kapott még egy escort kefetartót amire "rácineztem " a forgórész kivezetéseket majd összekötögettem mindent ahogy az escort gencsin volt majd mindent el "rendeztem" a motortérben! Igazi GÁNY volt de 5 évig működött!!!
Én arra tippelek és azzal kell kezdeni! Szerintem elkopott és már nem éri el a csúszógyűrűt rendesen!
Köszi meglátátjuk holnap neki állok!! Üdv!!
Sok sikert! Írj ha elakadsz többször felnézek holnap napközben is A sarut az akkuról vedd le mielött nekiállsz nehogy elolvadjon valami a kezedben
Csak pici jav.: ha nincs segéddioda, akkor nem a födiodákrol, hanem gyujtás+ rol hamizik a gerjesztés.
Másik: az ECU nem végzi a szabályzást (legalábbis ilyenrol nem tudok) viszont ujabban lehet közvetlen kapcsolata a generátorral, tehát tud a müködéséröl. Pl. elektromos szervos autoknál jellemzo, hogy ha elmegy a töltés, nincs rásegités sem. Jelölések! |
Bejelentkezés
Hirdetés |