Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   24 / 338
(#) izsakig válasza kucuka hozzászólására (») Aug 27, 2009 /
 
ha valóban állandó feszültség megy oda, akkor tényleg érdemes lenne. és akkor tényleg csak akkor villogna, ha szükséges.
(#) daniel.varga01 hozzászólása Szept 3, 2009 /
 
Sziasztok!

Esetleg vki nem tud egy tasztaturas immobiliserrol kapcsolasi rajzot szerezni?

Elore is koszi

udv: varga daniel
(#) isubrava hozzászólása Szept 7, 2009 /
 
Sziasztok

Segítséget szeretnék kérni, elektromos ablakaimat szeretném szeretném le-fel automatává varázsolni.
Beszereztem egy gyári automat vezérlő relét, de a hiba az vele csak 1 ablakot vezérel és csak 1 irányban automata és még az vele a hiba, hogy a megnyomástól kb 3-4 mp-ig automata utánna megáll és megint menyomva 3-4 mp és így tovább.

Szeretnék tölletek segítséget kérni, hogyan valósítsam ezt meg, kapcsolási rajzok, anyagok stb.. minden amire szükségem lehet.

Előrre is köszönöm
(#) bbb válasza isubrava hozzászólására (») Szept 7, 2009 /
 
Szia!

Kaphatóak hozzá modulok, amivel viszonylag könnyedén megoldhatod a problémád. Pl. a metroman is árul ilyeneket.
(#) isubrava válasza bbb hozzászólására (») Szept 8, 2009 /
 
Szia

Jónak tűnnek, de más megoldás nincsen?
(#) akos70 válasza isubrava hozzászólására (») Szept 8, 2009 /
 
Valoszinüleg ez a legegyszerübb és legolcsobb.
(#) vgerp hozzászólása Szept 14, 2009 /
 
Sziasztok

Érdeklődni szeretnék hogy sikerült szereznem 24 cm hosszú led szalagot.
Kérdésem az lenne,hogy mivel nem szeretném rákötni az auto elektronikára mert annyira nem értek a dologhoz.
Elképzelésem szerint szeretnék venni egy kis méretű 12v-os x Ah -es aksit.
Az első dolog itt merül fel hogy hány Ah-es aksi kell hogy megfelelően vílágtson a dolog?
Illetve szerintetek egy kapcsolón kívül kell még valamit bekötni ehhez a kis rendszerhez?
Válaszotok előre is köszi!

Javítottam --vicsys
(#) VRubenX válasza vgerp hozzászólására (») Szept 14, 2009 /
 
Szia!
Működne szerintem egy 2Ah akksival is de szerintem semmivel sem bonyolultabb az autó akkumulátorára rákötni csak egy sarut kell az akku + -ra tenni a test meg a kaszni tehát azt mindenhonnét le tudod szedni a pozitív szálat megszakítod egy biztosítékkal meg egy kapcsolóval aztán annyi, ha meg másik akkumulátorral akarod megoldani akkor is csak a pozitívra kapcsoló meg biztosíték meg a testet vagy hozzá kötöd az autó kasznijához, vagy elviszed A ból B pontba a test vezetéket is.

Ui: Nem tudom hogy milyen a led szalag mert ha nem 12V os akkor nem igazán kéne rákötni akkor kellene valami előtét.
(#) vgerp hozzászólása Szept 14, 2009 /
 
Köszi a gyors választ ezt szerintem én is meg tudom csinálni amit leírtál.
Már csak egy kérdésem van ami nagyon analfabéta lesz akkor a - sarutól nem is kell vezetéket hozni ?
vagy kell és még pluszba kell a test is....
Amennyire én tudtam elvileg elég a + és a- saru...
Elvileg 12v-os ként rendeltem és remélem olyat is fognak küldeni.
Ha jól értetem akkor egy 3 vgy 4 ah -es aksi elég is lesz....
de szerintem maradok a kocsi aksinál....
(#) VRubenX válasza vgerp hozzászólására (») Szept 14, 2009 /
 
Szóval az akkunak a pozitív felét egy biztosítékra teszed és a kapcsolóra, a negatívot pedig szabadon választhatsz, hogy az akkura kötöd közvetlenül vagy valahonnét az autó kaszniáról egy másik saruval le veszed a testet, mert az akku negatívja közösítve van a kasznival. szóval ha spórolni akarsz a vezetékkel akkor ezt így megteheted.Egyébként elég lenne egy 3-4 Ah akksi de nem hiszem, hogy van kedved azt pl:. hetente kivenni és tölögetni.
Talán érthetően elmagyaráztam.
Üdv:
(#) vgerp válasza VRubenX hozzászólására (») Szept 14, 2009 /
 
Igen teljesen érthető voltál és nagyon köszi hgy az a analfabéta kérdésekre is válaszoltál...
Én is ezen gondolkodtam hgy télen az elég gázos lesz mert nem állok garázsban és akkor aztán lehetne töltögetni elég sűrűn.
Így maradok az autó aksinál...
Kösz mindent mégvegyszer.
(#) VRubenX válasza vgerp hozzászólására (») Szept 14, 2009 /
 
Szívesen!
Jó munkát hozzá!
(#) akos70 válasza vgerp hozzászólására (») Szept 14, 2009 /
 
Idézet:
„Javítottam --vicsys”


Még lett volna mit.
(#) Moderátor hozzászólása akos70 hozzászólására (») Szept 14, 2009
 
(#) akos70 válasza akos70 hozzászólására (») Szept 14, 2009 /
 
Nem kellett volna magadra venned, nem te voltál a beszólás célpontja. Durva meg végképp nem volt.
Meglepöen alacsony itt a modik inkerküszöbe. Ez se beszólás, csak csendes, visszafogott észrevétel. Azt szabad?
(#) vgerp válasza VRubenX hozzászólására (») Szept 17, 2009 /
 
Szia

Bocsi, hogy megint zavarlak az jutott az eszembe, hogy gyakorlatilag az se mindegy, hogy milyen kapcsolót kötök be mivel ami nekem van itthon azok 6Ah-t bírnak legalábbis ráírva ez van.
Mivel autóba lesz betéve ez a kis dolog nem örülnék neki ha valami gondot okozna.Kérdésem az lenne,hogy jól gondolom e azt hogy be kellene szerezni vmi olyan kapcsolót ami mondjuk bírja az autó áramerősségét.
Szerinted a két 24 cm-s led szalagnak elég egy 1 Ah-es biztosíték.?
(#) Action2K válasza akos70 hozzászólására (») Szept 17, 2009 /
 
Idézet:
„Meglepöen alacsony itt a modik inkerküszöbe.”
Én nem ezt tapasztalom.
Ne ijedj meg, ez nem volt szerintem olyan komoly moderátori figyelmeztetés, hisz ha végigolvasod a szabályzat adott pontját, akkor van egy olyan része, hogy mi van akkor, ha igaza van a "beszólónak". A kisördög most csak huncut.
(#) Action2K válasza vgerp hozzászólására (») Szept 17, 2009 /
 
Szia!
Ne keverd össze az A (Amper) és az Ah (Amperóra) kifejezéseket, illetve mértékegységeket.
Az Amper az átfolyó áram erősségének a mértékegysége.
Az Amperóra az 1 óra alatt leadott áramkapacitásra vonatkozik.
Ha azt mondjuk, hogy egy akksi 5Ah-s, az azt jelenti, hogy 5 A terhelést egy óráig képes leadni, komolyabb feszültségesés nélkül. Ebből következik, hogy ha kisebb árammal terheled akkor arányosan hosszabb ideig képes azt leadni. Pl. ha 1A-el terheled az előbbi (5Ah) akksit akkor 5 óráig, ha 0,5A-el akkor 10 óráig képes azt jól leadni.

No már most egy kapcsoló nem lehet Ah jelölésű, de még egy biztosíték sem. Azok csak A jelölésűek. Ami annyit tesz, hogy normál üzem mellett ennyi Amper a maximális amit károsodás nélkül a "végtelenségig" elvisel.

Az 1 A-es bizti pedig szerintem elég, ha nincs 12W felett a LED csíkok teljesítménye/fogyasztása. A kapcsoló pedig tuti jó lesz hozzá.

Ja, és a LED is nagybetűvel írandó, mert angol mozaikszó.
(#) VRubenX válasza vgerp hozzászólására (») Szept 17, 2009 /
 
Szia!
Először is fogadd meg Action2K tanácsait!
Kapcsolóról annyit, hogy az a 6A-es kapcsoló szerintem tuti jó lesz,azt még hozzá kell tenni, hogy teljesen mindegy hogy milyen kapcsolót raksz be a kitétel csak az, hogy bírja azt az áramot amit a LED-sorod felvesz, ugyan is azon a kapcsolón csak annyi áram fog átfolyni amit az a LED sor felvesz.
(Szép is lenne ha szerencsétlen kapcsolón az az áram folyna át amit az akku bír, az meg ugye szinte korlátlan csak az idő korlátozott hogy azt meddig adja le.)

A többi dolgot megtalálod Action2K válaszába, ha szükséged van még valamire írj csak nyugodtan.

Üdv:
(#) vgerp hozzászólása Szept 17, 2009 /
 
Köszönöm a gyors választ.
Ja és köszi a kis tanítási szándékot.
Szakmámtól teljesen távol ez az elektronika.
Tudnátok valami kis jegyzetet vagy könyvet ajánlani amiben kezdő elektronika dolgok bekötések vannak.
(#) VRubenX válasza vgerp hozzászólására (») Szept 17, 2009 /
 
Most így hirtelen nem tudok de nem is ez az a topic, talán a kezdő kérdések topicba tudnak segíteni.
Jó munkát!
(#) bankimajki hozzászólása Szept 26, 2009 /
 
Ha már ennyire belementünk ezekbe a dolgokba, valaki válaszoljon már a kérdésemre. Egy átlag személyautó generátora mekkora teljesítményű. Mert mindíg jönnek nekem a "többszáz wattos hangcuccokról, a vacak kocsikban, hogy így meg úgy) én meg hiába mondom, hogy csak számolja ki (ossza el 12-14V-tal, és 50-100A körüli áram folyna a körben) mindíg azt hiszik, hogy én mondok hülyeséget. Na persze.
(#) Imi65 válasza bankimajki hozzászólására (») Szept 26, 2009 /
 
A generátorok azért tudnak 25-35A-es áramot leadni. De azért bele kell kalkulálni, hogy egy modern autóban minden "villannyal megy" (a gyújtás, a világítás [ne feledjük, ez maga 15A körüli], a különböző időszakos fogyasztók. Ebbe már nem fér bele a 20-50A-es áramot igénylő "zenede".
(#) titkovics válasza bankimajki hozzászólására (») Szept 26, 2009 /
 
Egy Zsiguli generátor kb. 45 A-t tud leadni, de a mai autók generátora, akár 100 A (valós, próbapadon mért) terhelőáram leadására is képesek, 14,4V-os feszültség mellett . Buszokon 28V mellett szintén 100 A feletti áramleadásra képes generátorok vannak...
(#) swiftboy hozzászólása Szept 26, 2009 /
 
Sziasztok!
Körülnéztem itt a fórumon, mert nekem is egy kis segítségre lenne szükségem! Pont az előző hozzászóláshoz hasonló
Szóval a kocsimba (Swift '93) a kesztyűtartóba szeretnék világítást.
kapcsoló megvan, drótok megvannak, fényforrás még nincs, de sztem az a legkisebb gond...
Az a kérdésem lenne, hogy honnan szedjem az áramot szerintetek? A pozitívot az akksirór, testet meg bárhonnan? Esetleg valami más megoldás, hogy honnan tudnám leszedni a pozitívot?
Vagy ha az akksiról szedem a pozitívot, akkor mekkora biztosíték kell bele? Amúgy szerintem ledes szofita izzó lesz a világító eszközöm.
Jah és mégegy kérdés: ha meg szeretném csinálni a csomagtér világítását is, akkor mihez kezdjek? Abban benne van már a kapcsoló is. De azt hogyan lehetne a legegyszerűbben megoldani?

Előre is köszi a válaszokat!
Hali!
(#) akos70 válasza swiftboy hozzászólására (») Szept 26, 2009 /
 
Testet bárhonnan vehetsz, viszont pluszt én nem az aksirol vennék, hanem bentröl valahonnan, ami elött már van biztositék is. (rádio, szivargyujto.)

A csomagtár-világitásnál ugyanez a helyzet, viszont oda messziröl kellene vinni az állando pluszt. Ha egyszerüen akarod megoldani, lophatsz áramot a hátso helyzetjelzötöl a lámpához. A testet meg a kapcsolon keresztül kapná. Igaz, igy csak bakapcsolt helyzetjelzövel müködne, de arra a pár percre ennek nincs sok jelentösége, és sokkal kevesebb bontással járna igy.
(#) radocziandras válasza bankimajki hozzászólására (») Szept 26, 2009 /
 
Ja.Meg az egyszer 3000 wattos végfok 30 amperes biztosítékkal :eplus2: Még akkor is csak 360watt, de ha figyelembe vesszük, hogy föléméretezik a biztit, kb 300 watt.Az érdekes dolog.Most per pillanat a mnc-hurricane3000 végfokjáról beszélek.
Ja és mindez 2 ohmon számolva... megy itten a vásárlóátvágás kéremszépen.Ez már tényleg a max.pmpo
(#) swiftboy válasza akos70 hozzászólására (») Szept 27, 2009 /
 
Hogyha mondjuk rádióról veszem le a pluszt, akkor a kesztyűtartó csak akkor fog világítani, hogyha a rádió be van kapcsolva? Gondolom ugyan ez a helyzet a szivargyújtónál is... de javíts ki, ha tévedek, sajnos nem sokat értek az elektronikához:S
A csomagteret meg megoldom valahogy, bár még nem tudom, hogy hogy... lehet marad a helyzetjelzős megoldás... de ha mégis az akksis megoldás maradna, akkor hova kell tennem biztosítást és mekkorát?
Köszi
(#) akos70 válasza swiftboy hozzászólására (») Szept 27, 2009 /
 
Szo sincs rola, hogy csak bekapcsolt rádionál menne. A rádio csatijában van egy állando+ (azt hiszem, fehér), és egy gyujtás+ (talán fehér-fekete), bármelyikre kötheted. Azonkivül van ott egy négyes fekete csati, ami a digitális orára megy, ha van benne. Ha nincs, a csati akkor is ott van szabadon. Ebben is megvannak ugyanazok.
Felejtsd már el azt az aksis megoldást, ne bonylitsd.
(#) swiftboy válasza akos70 hozzászólására (») Szept 27, 2009 /
 
Óhh köszi szépen akkor azt hiszem tényleg ez lesz a legegyszerűbb megoldás
Ránéztem a csomagtartóra is éppen az előbb és láttam, hogy ott a drótok is megvannak, áram is folyik benne, minden a helyén van, csak fényforrást kell beleszerkesztenem... ennyit az alapfelszereltségről
lehet hogy a végén még a kesztyűtartó mögött is találok kábeleket, amik direkt arra vannak
nah nagyon szépen köszi a gyors segítséget!!
Következő: »»   24 / 338
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem