Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok !
Uj vagyok itt és nagy segítség kellene! A héten megérkezett a peugeot 206 hoz az első ködlámpa ,a dobozban csak a szerelvények voltak . Sajnos a vezetékek meg a relék nem voltak benne, meg nem tudom mi szokott egy ilyen doboz taralmazni, és ezek hol tudnám beszerezni . Sok fontos információ kellene hogy tudjak merre kiíndulni( 2000-2001 gyárott auto amin nem tudom hogy gyárilag le e van vezetve a vezeték) Help Help
Sziaszok!
Én is tervezem, egy első ködlámpa beszerelését egy 'b corsa"-ba! Elöször a kapcsolóval voltam bajban amit nagy nehezen találtam hozzá egy gyárit! De ez mindegy! A kérdésem a relé történet! Az a lényeg ha jól értelmeztem, hogy mindenképpen biztosítékkal védjem le, illetve tippnek láttam a szivargyújóról lévő áramellátás "lopását" ami ugyebár már biztizett! Aztán a relé történet, ilyen relét bármelyik autósboltban tudok szerezni? Előre is köszönöm a válaszokat! Ui.: Láttam egy hozzászólás, hogy az utóbbi 30 évben melyik gyártó használt sárga ködlámpát! A válasz: Peugeot 205 GTI! ![]()
Igen, relézni mindenképp kell, mert azt a kis kapcsolot hamar szétégetné a 2 ködlámpa. A biztositék is fontos, ha zárlat van, inkább az menjen ki, mint az auto égjen le.
![]() Megfelelö relét bármelyik autosboltban kapsz 500 Ft körül. Bár az Opelokban a biztositéktáblában van a gyári helye egy kisebb méretü, nehezebben beszerezhetö relének, nem kötelezö ilyenhez ragaszkodni. U.i.: Én autokrol beszéltem... ![]()
Szia!
Ez egyáltalán nem bonyolult dolog. Autósboltban veszel egy szabvány 4 lábú relét, aminek keresel helyet elöl a motortérben. Az akksiról egy biztosítékon keresztül elvezeted a relé 30-as lábához a tápot. A 87-es lábtól megy tovább a ködfényszórókhoz a tápod, testet keresel nekik valahol (mondjuk akksiról). A kapcsolóval eldöntöd, hogy testet, vagy tápot akarsz kapcsolni, és aszerint kötöd a többit (85-86-os láb). Az egyiket ugye testre, másikat tápra kötöd. Az egyikre meg rákötöd a kapcsolót. Amikor a kapcsolót kapcsolod, akkor a relé behúz és így a 30-87 között rövidzár lesz, azaz átmegy a tápfesz.
Még talán annyi, hogy a kapcsolohoz ajánlatos a helytetjelzötöl vinni pluszt. Igy szabályos is lesz, meg nem is lehet bekapcsolva felejteni.
![]()
Hmmm Köszönöm, most már világos a történet!
Holnap szerintem neki is álok! Ui.: Igazad van nem autó a P205, hanem egy "sport" autó a maga idejében! ![]()
Szia akos70!
A minap azon törtem a fejem, hogy hogy tudnám megoldani relé nélkül a ködlámpát. És arra jutottam, hogy ilyen (mellékelt) kapcsolóval oldanám meg ha jó ötlet. Az ötlet a következő: A 2 ködlámpából jövő vezetékeket(2 +, 2-)-t úgy kötném be, hogy a 2 negatívot lekötöm valahol a kasznira (ez lenne a test), a 2 pozitívra tennék 1-1 biztosítékot, a biztosíték után vezeték, és úgy kötném rá a kapcsolóra hogy az egyik pozitív a kapcsoló egyik (mondjuk a bal) oldalára a másik a kapcsoló másik oldalára (jobb) menne, és utána mehetne az akku-hoz. Így 1-1 ködlámpa működne a kapcsoló egyik, illetve másik lábáról. Szerintem meg lehetne csinálni, így nem kell vennem semmit, mert minden van itthon. Meg a kapcsoló is elbírná a ráható ampert. Szerinted jó ötlet, vagy csináljam szabványosan?? ![]()
Hello! Ez akkor lehet használhato megoldás, ha a kapcsolo, amit használnál, egy 2áramkörös kapcsolo, vagyis egy kattintással 2 áramkört tud egyszerre ki- és bekapcsolni, igy a terhelés megoszlik a 2 érintkezöpáron. Ez számomra nem derült ki biztosan, de a képen levö kapcsolo szerintem nem ilyen.
Egyébként a relé nem kötelezö, vannak tipusok, amikben nincs gyárilag sem. A kapcsolon valoszinüleg fel van tüntetve, hány A a terhelhetösége, ha kiszámolod a 2 izzo áramfelvételét, kiderül, hogy muszáj-e relét használnod. Viszont nem igazán jo, ha aksitol kapja a pluszt, nem is szabályos, meg bekapcsolva is felejtheted. Ha a helyzetjelzötöl kapja ugy már oké. Ilyenkor viszont a világitáskapcsolonak is birnia kell(ene) a plusz terhelést. Konkluzio: jo az a relé, és nem is drága (kb. 500Ft)
Sziasztok!
Arra ügyeljetek, hogy a KRESZ szerint csak a tompított fénnyel együtt működhet a ködlámpa. Minden más verzió nem OK. ![]() Fura lenne Mercedeseket meg BMW-ket átalakittatni a mi régi szabályainkhoz... ![]()
Most mi a szabály? Például lehet a fényszóróval eggyütt is használni?
Már az is zavar, ha ködmentes időben is használják a tompitottal együtt....
Mehet tompitottal, fényszoroval, és csak helyzetjelzövel is. Helyzetjelzö nélkül viszont nem.
Ez persze nem jelenti azt, hogy nem kell betartani a használatára vonatkozo KRESZ-elöirásokat, ez más kérdés. Fura is lenne fényszoroval tiltani, hiszen fényszorot ugysem használhatsz, ha mást zavarsz vele. Ha meg senki nem jön szembe, kit zavarna egy ködlámpa? Sürü ködben meg elöfordul, hogy jobban látsz csupán a ködlámpa szort fényével, mintha a tompitott is menne vele együtt. Persze ilyenkor érthetö okokbol kell, hogy menjen a helyzetjelzö.
Én úgy tudom, hogy ködben a ködlámpa helyettesítheti a tompit.Persze lehet hogy rosszul tudom.
akos70 tegyél már fel légyszi 1 2áramkörös kapcsolóról képet! Mármint olyat amire te gondolsz, vagy olyat ami tuti jó lenne. jó? köszi
Srácok!
Tompítottat KELL használni lakott területen kívül, akár van köd, akár nincs. Reflektorral együtt mi értelme van a ködlámpának? Csak a tejfel mértékét növeled meg refivel. Sötétben és ködben mindenképpen kell tompított lakott területen belül is. A KRESZ útmutatást ad ehhez is. Idézet: „Csak a tejfel mértékét növeled meg refivel.” Nagy ködben még akár a tompitottal is. Igazábol nem is a KRESZ-szabályokrol folyt a diskurzus, hanem a gk.-val szemben támasztott követelményekröl, vagyis hogy mi megy át a müszakin és mi nem. Ugye 250km/h-s végsebességü gk.-is le lehet vizsgáztatni, de használni csak feleannyival szabad.
Jelenleg nem tudok képet mutatni, de a tied szinte biztosan nem olyan. De nincs is rá szükség. Nem tudom, miért idegenkedsz annyira a relétöl.
![]()
Na jó! Nappal, ködben, lakott területen belül mehet a ködlámpa önmagában is, de persze helyzetjelzővel együtt.
![]()
ha nem számít, hogy szabályos legyen, beköthetsz egy csipogót, nehogy bekapcsolva felejtsd. de asztem is inkább a relé...
NEM KELL mindig:
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 44.§ (4) Tompított vagy távolsági fényszóró helyett vagy mellett ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják.
Köszönöm, hogy idézted a rendeletet, így már egyértelmű.
ööö.... eredetileg lehet, nem így szólt, de azóta módosíthatták is
![]() ![]()
Akkor tessék szépen kiegésziteni, nem ám félrevezetjük a naiv, hiszékeny juzereket.
![]()
majd kiadják minden évben újra és újra
![]()
Hali!
Olyat kérdeznék hogy valaki nem tudna nekem egy Suzuki Liana 2002-es körlámpás ködlámpás bekötését elmagyarázni? vagy valahogy legalább a relé meg a biztosíték és egyéb bekötéseket megmutatni képben? mert én már kerestem mindenhol de mintha ilyen nem is létezne hogy Liana + ködlámpa... :S még ködlámpát se nagyon akarnak adni hozzá márkaszervízben :S elöre is köszönöm mindenkinek ![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |