Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Az túlzás hogy perfekt, de valamit ki lehet belőle venni.Bővebben: Link
Meg ebből is : Bővebben: Link
Ja Én is ráengedtem, de tényleg nem perfekt
Szerintem ezt meg kéne beszélni Hestore-val.
Márha nem is az innen való rendelést, hanem hogy tudnának-es szerezni ilyen fóliát. Én pl. alapból vevő lennék 3db-ra, egyenlőre.
Ha ilyen igény merül fel, tessék felvetni a megfelelő témában!
Azért kell hozzá hőfokszabályzós laminátor.
Az már a kisebbik probléma, de ezt itthon (MO-n) is meg lehet oldani.
Üdv! Annak a programnak nem tudom a nevét amivel a nyákrajzokat lehet méretarányossan kinyomtatni. Segítsetek!?
Én Eagle-ből nyomtatok, igaz az általa ismert nyákterveket és rajzokat ismeri csak, de nekem nem is kell más. lehet, hogy te másra gondoltál.
Üdv!
Eagle 5.4.0-át használtam eddig, de most áttértem a Sprint-Layout 5.0-ra. Lehet az én figyelmetlenségem az Eagle val, hogy nem találtam "vonalzót" benne. Szóval a layout az egyszerűbb áramköröknél jobban bejött, mivel bármit belehet állítani rajta és nincs túlbonyolítva. Természetesen a két oldalas és az összetetteb nyáknál még mindíg az Eagle vezet nálam, mivel jobb az autómata tervezése és sematikus ábrából 1 kattintással "board" nézetbe lehet váltani. LGS94 Felrakok 1-1 képet, hogy miket lehet velük tervezni.
Egyszerűbb áramkörökhöz tudom ajánlani:
PCB Developer's Individual Assistant V2.2 Ez a legegyszerűbb nyáktervező program, ami csak létezik, és amiben van autorouter funkció! Cserébe kb 15 éves program (És megy eddig minden oprendszeren!)
Hát nem úgy néz ki, hogy fogják forgalmazni, mert akkor egy újabb céggel kell szerződniük, amit én nem értek meg, hogy miért nagy gond?!
Regisztráltam az oldalon, és elkezdtem a vásárlási procedúrát. Azt írta, hogy 2.11 euro egy ilyen lap. Mondom rendelek 20-at, és kalkulálja ki, hogy mennyi lesz, mire ide ér a cucc, és azt írta, hogy DHL-el 10.9 euro az útiköltség. Végül nem rendeltem meg, mert nem volt előttem minden világos. (Német nyelvet nem ismerem, csak fordító progival olvastam el.) Ha valaki perfect, akkor megkérem segítsen.
Sprint layout programmal, hogy lehet olyat csinálni, hogy 2 oldalas a nyák, az egyik alkatrész lába az egyik oldalon van beforrasztva, de a másik oldalon egy vastag vezetősáv megy végig, amihez nem szeretném hozzá érinteni. Tehát azt mondom hogy az egyik oldalon beforrasztom a lábát, de a másik oldalon legyen a furat körül egy karika, ahol nincs vezetősáv. Mindjárt beteszem Cimopata kapcsolóüzemű tápjának a nyáktervét, azon látszik a probléma.
Tehát a pufferkondiknál látszik a problémám. Tehát az, hogy anyák mindkét oldalán nagy karika van kihagyva, hogy ne érjen a kondi a vezetősávhoz. Szerintem azért, mert a pad megadásakor a luk mérete lett növelve, de így nem lesz jó.
Mi a gond? DHL 11 euróért kihozza. ezt visszaosztod a 20 lapra (az 2 csomag) így 0.5 euróval több az ára laponként, neked kell eldönteni megéri e.
Persze 100 lapnál már csak 0.05eu lenne, de mivel ezek 10-es csomagban vannak, és így cirka 6000Ft lenne egy csomag, ezért nehéz rá vevőt találni Mo.-on. Át kéne csomagolni és egyesével árulni, az ember könnyebben ad ki 600 forintot mint 6000-et, csak a 10-es csomagolás az nagyon profi alumíniumozott zacskóban van, légmentesen zárva. Ilyet itthon csináltatni elég drága lenne. Kívül alumínium, belül hót fekete, nagyon profi. Lehet ezért nem kapni itthon
Tegyél oda egy nagy lukú forsszemet, és abból vidd tovább a vezetéket.
Sziasztok!
A NYÁK-ot mivel vágjátok? meg mi a pontos eljárás én a filctolasra gondolok a alkoholos filc milyen vastag?
NYÁK-ot - mily meglepő! - lehet vágni fűrésszel, lemezvágóval, mindrillbe való kis flexkoronggal, tapétavágóval, szóval csak a képzelet szab neki határt.
Az alkoholos filc csak korlátozottan jó NYÁK mintázat rajzoláshoz, jobb a lakkfilc. Egyébként minél vékonyabb, annál jobb. (Vékony vonalból könnyű vastagot csinálni, de fordítva sokkal nehezebb!) Jó volna, ha értelmesen fogalmaznád meg a kérdésed, mert ha nekünk kell kitalálni, mit akarsz kérdezni, legközelebb nem fogunk segíteni!
Gondolom Eaglében dolgozol. Ott lényeges hogy mivel csinálod a drill filét. Ha a Mill outlines-t használod, akkor az eltolja a 0 pontot, ráadásul ha a marófile 0 pontja az eredeti, akkor selejt lesz belőle. Simán cam processorral marad az eredeti kezdőpont, ment hpgl plotterfile, Kcam import hpgl file, view g-code, egy gombnyomás átszámolja metrikusba, ELŐTTE BEÁLLÍTANI A FÚRÓ UTAZÓ MAGASSÁGÁT ÉS A FÚRÁSI MÉLYSÉGET MILLBEN ! , ment g-code, bármilyen szövegszerkesztőbe behív, első 3 sor töröl, G01-eket lecserél G00-ra, a fúró utazót és mélységet korrigál ha kell, elment, Mach3 behív, fúr mint állat. Nem tudom miért inch-el dolgozol, mikor metrikushoz vagyunk szokva, és egyből látjuk hol a bibi?
Hú! Esetleg kapcs ford? Bocsi de múltkor elhagytam valahol a gondolat átvivő kézi készülékem. Lefordítanád esetleg a Tiéddel újmagyarról ó magyarra? Nem Mach3-al fúrok, saját fúro progit írok. Nekem csak és kizárólag az a kérdésem miért vannak benne az eltolások az elején. A nyákgyárba is ezt adtam le, és nem lett selejt, tehát valahogy csak lehet értelmezni. Tök mindegy hogy mm, vagy inch, mivel így is úgy is át kell számolni lépésekre, de ha mm-est adok az eltolás attól ugyan úgy bent van.
A többit nem értem sorry az nagyon újmagyar.
Mint írtam, a lényeg: Ha a Mill outlines-t használod, akkor az eltolja a 0 pontot, mert saját indexpontot alkalmaz.
Ez sajnos nem egyezik meg a nyák valódi 0 pontjával, így minden pont eltolódik egy azonos értékkel. Ha simán CAM processort használsz akkor összes layer deselect, kiválasztani drill és holes layert, hpgl-ben elmented a drill fájlt, valamivel g kódot generálsz belőle, vagy magát a plotter fájlt használod fel. A 0 pontod a panel bal alsó sarka, fúrásnál az egyoldalas nyákot a rézmentes felületével felfelé fúrod. Ha bejelölöd a mirrort akkor a 0 pont a panel jobb alsó sarka, rézfelülettel felfelé fúrod ( ez a jobb módszer a vékony réz miatt ! ) az x értékek - előjellel lesznek ellátva.
De hát van eredeti fúrófile készítő benne.
Ott van a cam menu alatt. Open job-exelon cam. A nyákgyártók így kérik a drill file-okat, és letojnám ha eltolna minden pontot egy adott értékkel, de ha jobban utánaolvasol a levelemnek a gond az, hogy ez az eltolás nem állandó, miközben az offset 0 inchen áll
Már az előbb is utánaolvastam a levelednek Az offset lehet hogy 0-án áll, kérdés hogy hol van a 0 ! Másrészt te nem vagy nyákgyártó. Ha beszerzed a Kcam nevű programot, vagy más a hpgl-t megjelenítő programot használsz, egyből látod hol vannak a fúrandó lukak, és nincs e hiba valahol. Ráadásul hidd el hogy metrikus rendszerben sokkal jobban eligazodsz az egészen, pláne ha magad akarsz fúróprogramot írni hozzá.
Ha már cnc-vel fúrod, azzal marhatod is ! Na ezért nem mindegy hol a 0 pont ! A nyákgyártók gerberfájlt használnak, ott mindig azonos a 0 pont és a többi adat is, mert egy program csinálja! Neked viszont nem kell gerber, csak hpgl plotterfájl, vagy ami még jobb g kód.
Üdv!
Most ismerkedek az SMD és vasalásos technikával. Szerintetek ez jó lesz vasalással?
Bármi jó.
Én pár teljesen értelmetlen kisebb (1/4 tenyérnyi) nyákon próbáltam ki. Eltérő szélességű vonalakat, karikákat csináltam. Meg a normál DIP tokozás forrszemeit módosítottam (kisebb furat és több féle szintén kisebb forrfelület), hogy lássam, mennyire forrasztható. Volt egy kis SOIC is, szintén forrasztás próbára. Szóval akármi jó, lehet élesben is próbálkozni nyilván, én azért választottam a kifejezett teszt NYÁK-ok gyártását, hogy viszonylag egyszerre több dologról kiderüljön, hogy megy, vagy nem (pl. mindjárt fúrtam is 0,4-es lyukakat más-más forrszem mérettel). És persze ezeken teszteltem a vas-kloridos technikát és egy kis SMD forrasztást is.
Helló,
lenne egy problémám:én még régimódi technikával csinálom a nyákjaimat(alkoholos filc).Tehát az a problémám,hogy hiába veszem meg a legdrágább vagy legjobb minőségű alkoholos filcet,a maratás közben mindig lejön,ja...és előtte mindig megtisztítom a panelt. Mit kéne még tennem?És mivel? Köszönöm előre is!
üdv,
valaki elmondja nekem,hogy kell használni az UV-s technikát?
Nem alkoholos filcet kell venni, hanem nyákfilcet.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |