Fórum témák
» Több friss téma |
pf, akkor feladom, akkor is megvan az 5 V ha pörög a motor?
annyit modok, hogy sfh elől szedd ki a kondit meg a ellenállást. értelmetlennek tűnik mi? a hiba is az, úgyhogy így kell hozzáállni
Megvan. (esetleg ha találok valami extrém pici gombelemet akkor azokról mehet külön a vevő ha nincs más megoldás..)
Majd reggel játszok vele mostmár késő van.
Szép jó reggelt!
Szvsz az hogy feszmérővel stabilnak tűnik a táp nem jelent semmit. Tekintve, hogy a PWM frekije ilyen alacsony, és gondolom nem 111520 bauddal tolod bele az adatot, érdemes lenne megvizsgálni a TSOP jelkimenetét, no meg a tápot egy hangkártyaszkóppal. esetleg a PIC elé betenni az adatlap által javasolt plusz felhúzót. A Báddzsó által javasolt 1 K illetve kondieltávolítást megtenném, és tennék egy 100nF-os kondit, illetve egy 10 µF-es kondit a tápláb közé. Nem hiszem hogy kifutna a tápból, hiszen valahogy a MiniRC-knél is megoldották az RX2 tápolását. Inkább ott lesz elhantolva az eb, hogy a TSOP működését zavarja be. Ha tudnánk milyen zavarjel jön akkor lehet rá szűrőt építeni. Csak hogy trollkodjak egy picit Az Attiny 45-ben van hardveres UART, hardveres PWM. Ja és 8 Mhz-en fut belső óráról.
szép jóreggelt neked is! én fél órája keltem...
Mindhárman ott voltunk Kiskunhalason! Idézet: „Ha tudnánk milyen zavarjel jön akkor lehet rá szűrőt építeni.” ezaz, hogy elméletileg nem jöhetne semmi zavarjel, nem? szerintem pic csere meg sfh csere. Braf, megmutatnád az összeépített áramkört? Idézet: „Csak hogy trollkodjak egy picit” troll-kodjak? úristenmiezaszóóó? Idézet: „Mindhárman ott voltunk Kiskunhalason!” Braf is volt? Nem is tudtam. Idézet: „ezaz, hogy elméletileg nem jöhetne semmi zavarjel, nem?” A motor tekercsei azért 200 Hz körül érdekes dolgokat tudnak művelni. Ez nem feltétlenül azt jelenti, hogy a többi alkatrész rossz. Idézet: „troll-kodjak? úristenmiezaszóóó?” A HUP-on elterjedt szakszó
Amint befejeztem az ebédelést nekiállok méregetni stb.
Addig is itt vannak a képek (webcam nem képes többre rendes cam meg le van merülve)
Közben megtaláltam a problémát...
Mivel van egy nagypontosságú műszerem (amit mellesleg a versenyen nyertem ) azt használom. Az 1000ft os kis kínai műszereket meg a polcra tettem. A nagy műszerrel mértem áramot (és ugye annak van belső ellenálása). Mikor kivettem onnan és feszt mértem vele megvolt a stabil 5V. (ilyenkor lehúztam a motort és külön adtam neki tápot. Mármint simán a tápra kötöttem hogy maxon menjen) így is megvolt a stabil 5V. Nade mikor visszaraktam áramot mérni akkor leesett a fesz közepes gázon 4,5V köré (elővettem a régi digimultit és azzal mértem közben) és ezek szerint nem szereti ez a szenzor a 4,5V körüli alatti tápfeszt (pedig külön tesztelve még 3,6v körül is jó jelet adott). Idézet: nemmegmondtam? ez is tsop csak nem a vishay hanem az osram gyártja. „tsopok kényesek a feszre!”
Az ott egy TSOP a rajzon? Infrás távirányítást én is próbáltam már ilyenformán, és azon bukott meg, hogy a TSOP nem szerette az elemek 4.5V-ját, főleg, amikor azt még meg is rángatta a motor indulása. Nem a mikrovezérlős résszel volt a gond (nálam Atmel MCS51-es cuccok voltak), hanem az infravevővel.
Amúgy újratervezem az egészet. Mert most a h-híd nagyon *** (Ill. működik csak ha a pic előbb indul mint a h-híd rövidre zárja a tápot akkor nincs baj .)
Amúgy elég szívosak a pic-ek. Mivel rosz a h-híd ezért beleszaladt egy kétszer a pic egyik outputnak állított lábába párszáz mA és túlélte... Meg azt is hogy véletlen első alkalommal felcseréltem a Vdd-t a Vss el. Ezzel a verzióval lehet még próbálgatni de ez biztos nem a végleges. (csak most spórolok az smd alkatrészekkel mert amiből ezt építettem csak "maradék", mert sok kell egy ultrahangos táv. mérőhöz és amíg meg nem építem azt nem tudom mennyi fog maradni. A terv meg sokszor módosul +-1 tranzisztor ellenálás stb.)
Én nemtudom hogy tsop e. Báddzsó azt mondja hogy az csak az osram gyártja. A pontos típusa: SFH 5110
nem, a tsop-ot a vihay, sfh-t az osram gyártja. Még kinézetre is ugyanazok, adatlapjuk meg mintha klónozva lenne.
te sfh-d olyan mint a tsop4836 kb
Hello mindenki egy olyan problémám lenne hogy van egy kis távirányítós autóm amin a motorra volt rakva 2 kis tekercs, de fogalmam sincs milyen, és hogy azt hogy tudom kideríteni hogy milyen, mekkora?? Előre is köszi ha tud valaki segíteni
Sziasztok!
PIC16F887-essel vezérelek egy léptető motort (bipolárisat H-híddal) de közben analód-digitális átalakítást is kell végeznie a mikrokontrollernek, amibe nagyon bezavar a motor. Tudtok valami megoldást, amivel ki tudom szűrni a zavarjeleket?
Mit mérsz az AD-vel? A PIC működik rendesen? Belső referenciát használsz? ( Lehet, hogy csak a ref. feszt. kell 'stabilizálni'. )
Szia!
Referenciának a tépfeszültséget és a földet állítottam be, egy fotodióda feszültségéből alakít digitális jelet, rendesen működik a PIC, a motort is forgatja, csak amikor a motor lép, akkor hamis értékeket mér.
Oké, akkor majd csak hétfőn
Hello
Építettem egy joystick-kel irányítható járgányt, amit most továbbfejlesztettem vezetéknélkülire. 4 áttételes modellmotort használok, amelyeket SN754410 ic-vel hajtok meg (2 h-híd, 2-2 motor sorbakötve) PWM-mel. PIC18F4550 az áramkör lelke, de sajnos ha nagyobb sebességgel forognak a motorok, akkor pár másodpercen belül (5s - 6s) megbolondul a PIC. A táp agyon van szűrve, de az se segít. Alacsony kitöltési tényezőnél nem jelentkezik a probléma. Bekapcsoltam a watchdog timert, de nem tudja resetelni a mikrovezérlőt. A h-híd IC-nek van külön logikai és teljesítmény tápja, így a motoroknak a tápot más akkuk szolgáltassák. MCLR le van tiltva, és a láb 10k-val tápra húzva. Az összes nem használt láb kimenetre állítva. A főprogramban van egy mindig ismétlődő ciklus. Kötöttem a PIC-re egy LED-et, és a ciklusban mindig invertálom az állapotát. Érdekes, de amikor behal a PIC, ez LED még mindig villog, bár ekkor már eléggé össze-vissza. Ezen kívül az áramkör működik rendesen. Ha motorok tápját lekapcsolom, akkor a rendszer jól működik. Amikor vezetékes volt az irányítás, akkor még PIC16F877A-t használtam, és ott is ez volt a gond, bár ott inkább állandóan újraindult a PIC. Mit lehet ezzel kezdeni? Üdv.
A BOR (Brown out Reset) engedélyezve van? Ha igen, milyen feszültségen billen be?
A PIC18F4550-nek van HLVD modulja is, azzal érdemes volna ellenőrizni a tápfeszültséget.
Üdv
Az nem lehet hogy átiródnak a portok adatirány (tris) registerei? Ha egyáltalán a 18 on van ilyen. Akkor előfordulhat hogy a proci dolgozik rendesen de a jelek nem jut ki és be. Megoldás ha rendszeresen minden porthozforduláskor beálitják azokat a regisztereket is.
Folyamatosan vizsgáld a picre jutó feszt, miközben hajtod a motorokat. Ha leesik a beállított fesz alá akkor az baj... Vagy rakj szép nagy kondikat mindenhova, főleg a motormeghajtóknak. 10000uFarádosra gondolok, csak a teszt kedvéért.
Mi van ha csak egy motort kötsz rá? Akkor bírja maxon? Milyen az akku? Próbáld nagyobbal..
Hello
A BOR le van tiltva, a HLVD-t nem ismerem. végyé: Ilyen megtörténhet, hogy átíródnak a tris regiszterek? Ez meg hogy lehet? Báddzsó: Az előző konstrukcióban, amikor még PIC16F877A-t használtam, akkor még csak 2 motor volt, úgy emlékszem akkor kevesebbszer indult újra. Amikor 4 motort kezdtem használni, és állandóan újraindult a PIC, akkor kipróbáltam valamit: Teljesen szétválasztottam a PIC-et a h-hídtól, a motorokat manuálisan beindítottam, és a PIC akkor is állandóan újraindult - pedig semmiféle kapcsolat nem volt a két eszköz között (csak az éter). Ezért próbálkoztam meg a PIC18F4550-nel. De érdekes, hogy most nem újraindul, hanem lefagy, vagy valami olyasmi... Az összes motorhoz forrasztottam 2-2 47n-os kondit, 1-1 -et a motor sarka és a váz közé, de a probléma még mindig fennáll. Ma majd ránézek szkóppal a PIC tápjára menet közben. Üdv.
Üdv
A TRIS átiródás a régebbieknél valós jelenség volt, nem véletlen hogy bizony C forditó minden porthozforduláskor beállitja. A 18 ast nem ismerem, de egy próbát megér hogy mindig beállitod.
Szia!
Szerintem a motorok működtetéséhez használj külön tápegységet, a PIC- kel meg optocsatolókon keresztül galvanikusan leválasztva működtetheted. Üdv, mate_x
Ha csak az "éter" van köztük ahogy írtad, és még a táp sem közös a GND-sem, akkor nyilvánvaló, hogy a rádiófrekis kommunikációba (is!) zavar be a motorok által generált zaj. Nekem is volt hasonló esetem. Lecseréltem a motorokat, a kínai legolcsóbb motorokat lecseréltem mabuchi motorokra. Megoldódott a probléma.
Azért fagyhat, mert ha a hardveres sorosportot használod akkor a zaj miatt framing error lesz és megtelik a puffer vagy hasonló. Próbáld a vezetéken vezérelni, külön tápról, akkor nem jöhet elő a hiba. Nyilván ha külön tápról megy akkor a fesz sem eshet le picen, de a vizsgálatához elég egy multiméter szerintem, nem kell szkóp... vagy egy ledecske a picel párhuzamba, ha kialszik akkor problem...
Hello
Amikor szétválasztottam a PIC-et a motoroktól, akkor még vezetékes volt az irányítás, tehát a joystick közvetlenül ment a PIC-re. Ezen csodálkoztam én is, hogy akkor hogy fenébe zavarhatják a motorok mikrovezérlőt Üdv.
Akkor lehet, hogy mind a kettő probléma fenn áll. Tehát a fesz leesős, meg a radiófrekis zavarós. Más nem lehet. Esetleg még programhiba.
Hello
Rálestem szkóppal a PIC tápjára, nem esik le rajta a feszültség. 1-2mV-os, MHz nagyságrendű hullámzás figyelhető meg rajta menet közben. Tettem a mikrovezérlő és motorok tápjára 1-1 pár ezer µF-os kondit, de az se segített. Illetve először jónak tűnt, de miután a lemerülőben lévő akkumulátorokat feltöltöttem (amelyek szolgálnak a motorok tápjaként), újra lefagy a PIC, ha nagyon "nyomom" neki. A PWM frekvenciája 3-4 kHz, átállítottam ezt 100kHz-re, így már nem fagyott le a PIC, viszont így lassabban mentek a motorok, illetve sokkal jobban melegedett az amúgy is meleg h-híd IC. Gondolom ezen a frekvencián már kisebb impedanciát képviselnek a szűrőkondenzátorok a motorok körül. Szóval ez sem igazán járható út. Üdv.
A programban lévő főciklusban most már állandóan újrabeállítom a TRIS regisztereket, de ez se segít.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |