Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapcsolóüzemű táp autóba Hi-Fi-hez
Hello zn4416
Meg jött a mail, de nem volt benne a tápról csatolt file. Biztos elfelejtetted. :yes:
Nem rossz, gratulálok! Én nem akartam soha ekkora erőt, de olyan 140dB körül nagyon tiszta zenét igen. Ennyi elég is nekem. A bajom a mélynyomókkal volt mindig, mert nem nagyon bírják. Az eminencek váltak be, de mióta lépcsős hátú autóm van, nem mennek elég mélyre. Milyen hangszórót ajánlanál, ami bír 560W szinuszt és nem szakad szét az első beütésre(ala DLD LA-1000.12)? Mi a véleményed a Pioneer TS-W3001D4-ről link. (Mindenképpen 2x4ohm kell, mert az erősítőm 8ohm-os)
Sziasztok
Miből tudnám meg pontosan egy mag honnan telítődik? Amennyit tudok róla hogy 29,8 Khz-en megy, külső átmérő 48 mm, belső 22mm, magasság 15 mm, világoszöld színű. Menetszámokat nem tudok, de 14 V-on 66 V-ot csinál üresjáratba, ezt a feszt tudom tartani, itt mekkora teljesítménynél telítődhet? Primer tekercsek talán 6-7-szer 1mm^2-el vannak tekerve.
Szia!
Idézet: „itt mekkora teljesítménynél telítődhet?” Egy vasmag a teljesítménytől nem telítődik. Mire vagy kíváncsi?
13-14 V-os primer feszültség mellett, meddig terhelhető a mag ?
De inkább úgy fogalmazok, hogy a tápcsatiknál 14,5 V-ot, 500 A körül, még lehet tartani. 4 db ilyen vasmag van összesen. 1 db-ra jut 4 db irfp064N, a pwm TL041, és oldalnként van egy Mc34151. Idézet: „1 db-ra jut 4 db irfp064N” Az kevés lesz...
Szóval akkor nem is a toroidok a gyenge pontok ?
És gyárilag mennyit tud? Pontosabban mennyi volt kiszedve belőle?
Eddig 400-450 A-t vett fel maximum 14 V-on, úgy hogy még nem esett be a vég hatásfoka.
Egyszer pedig 550 A-t, 11 V-on de itt túlságosan alacsony impedanciával volt terhelve a vég, és 30 %-ra leesett a hatásoka. Most a vég felől nagyobb terhelést fog kapni a táp, ezért lennnék kíváncsi, hogy hol van a vége. Gondolom a végerősítő felől, alacsony kimeneti impedanciára letilt a táp pwm-je, ezt talán tudom hogy melyik feszosztó a hibaerősítőjén. Esetleg tudnám úgy is szabályozni, hogy a 494 4-es lábánál csökkentem kicsit a feszültséget ? Elvileg 2,8 V-nál teljesen letilt. Igazából nem is nagyon értem hogy működik ez a fele, kitöltési tényező szabályzás ??? Ha hülyeséget mondtam, bocs érte Idézet: „Eddig 400-450 A-t vett fel maximum 14 V-on, úgy hogy még nem esett be a vég hatásfoka. Egyszer pedig 550 A-t, 11 V-on” Akkor valamit nagyon elnéztél, egyáltalán mivel mérted azt a bizonyos 400A-t?
Ha jól értem 4db toroid trafó van a panelen és ezekre egyenként van 2x2 110A-es 8mohm-os FET kötve(azaz összesen 2x8db FET?) Ez így együtt zabált 450A-t?
Egy képet tudnál róla készíteni, mert ez nem semmi darab lehet! Esetleg rajz is van róla? Az én erősítőm csak 200A-t tudna enni, ha kihajtanám a magas szekciókat, de így csak max. 140-et, azt is csak a terhelés csúcsoknál(én nem terhelem hangnyomással). - Az erősítőm- Vedd úgy, hogy ez már 10éves, ezért ekkora és még nem volt kész. Akkor még nem lehetett könnyen vezérlő IC-ket beszerezni, ezért diszkrét TTL elemekből áll a vezérlés. A rajzot ne is kérjétek, idejét múl és titok is! )
Van egy Chauvin Arnoux F27 és egy Lem Heme analyst 2000P, True rms, felharmonikusok, szkóp, most felsorolni is sok lenne mit tudnak, egyik se 1000 euro alatti lakatfogó. Szval tuti megvolt az 550 A.
Igen, ahogy írod. Ezekután pedig van még két toroid, ) egyenirányítás után )gondolom a táp frekijét szedik ki ? vagy ennek más a rendeltetése ?
Képeket rakok fel majd, 2 Kw-os autós erő, monoblokk. Végülis 2 csatornásnak is vehetjük, csak az egyik fázisfordítva van, és így hidalva. Szval akkor szerintetek ha kibírt ekkora áramot 11 V melett, menni fog neki 14 V-on is ? Idézet: „gondolom a táp frekijét szedik ki ?” Jól gondolod, aluláteresztő LC tag, L része. Elvileg ha kibírt 550A-t 11V-on, akkor 14V-on is kibírhatja, csak lehet, hogy akkor több lesz még ettől is, ha a trafókon átfér. Határeset, mert én 2x3 FET-et tennék rá inkább, ha ilyen extrém módon hajtanám. Szóval nincs valami rajzod hozzá? Érdekelne milyen kapcsolással hajtják meg a FET-eket és hogyan kötik össze a trafókat.
Nincs hozzá rajzom, de ő lenne az.
Bővebben: Link Igazából ezzel egy kis-középkategóriában lennék most. Vannak itt korrektebb táppal nagyok. Bővebben: Link Bővebben: Link A toroidok egyenként vannak egyenirányítva, utána párhuzamosítva 2-2. Majd a 2 pár sorban a szűrő után. Akkor ha még kiegészíteném a feteket 3-3 darabra toroidonként, azt is elbírná a mag ? 2db Mc34151 van a pwm után, tehát 8 db irfp-t vezérel. A szűrő toroidok mondjuk nem ilyen nagyok, csak 3,5 cm átmérőjük, 2 db táptoroidot szűr 1 db.
A linkelt DD z1-en 0,8 ohm effektív terhelésen, 675 A áramfelvételt mértem 11 V mellett. A kimeneten pedig 5 Kw volt.
Persze a Z2, D7, az 1000-et is beszippantja.
Megnézém szívesen az erősítők 14V-os tápját, ha nem titok! Üdv!
Az biztosabb, mert a maradék ellenállás tovább csökken, így nem kellene félni, hogy teljesítmény disszipációs gondok miatt megfut a FET. Viszont a meghajtással is törődni kellene, mert lehet, hogy annyival több gate-et nem bírna el a két meghajtó, tehát abból is kéne még kettő, és elosztani a meglévő FET-eket a négy között. Tudom ez macerás, és lehet, hogy nem is feltétlenül kell, én csak azt írom amit erről gondolok(2 fetre 125A-t soknak tartom).
Megnéztem a képeket, nem semmi darab! A Z1 és a D7 pedig már agresszió!
Esetleg autóstalálkozókon majd összefuthatunk
Kókányba lehet hogy elférne a táprészen minden, de stabilan beépítve nem hiszem, így is alig van hely.
Először megpróbálom hogy mennyire terheli le a vég, aztán lesz valami. Visszatérve toroidokra, mintha rémlene ilyesmi, hogyha telítődik a mag, akkor onnantól már csak a huzal ohm-os ellenállása játszik ? Mondjuk egy 400 W-os Mtx erő 3,5 cm-es toroidjába 40 khz-en simán bement 110 A 14 V-on Idézet: „Mondjuk egy 400 W-os Mtx erő 3,5 cm-es toroidjába 40 khz-en simán bement 110 A 14 V-on” Lehet, hogy bemegy, de akkor nem jön ki! Mert 110*14=1540W. Hová lesz a többi? Azt nem hiszem, hogy egy 400W-nak mondott erősítő kiadna 1540*0,6=924W-ot.
Mivel a freki fix, a mag telítését csak a primer feszültség megemelése okozhatja.
A max áramot nemcsak a huzal hanem a trafó szórási induktivitása is bekorlátozza. Ezért nincsen konkrét képlet egy trafón átvihető max teljesítményre, mert a szóráson nagyon sok múlik.
Nem vész, csak 2x800W a táp és a hozzá illő erősítők(4x140, 2x280 hídban). Akkoriban erre futotta. Ma meg már más dolgok jobban érdekelnek(PIC), és különben sem kell nagyobb, esetleg finomítok még rajta korszerű vezérlővel(SG3525 pl.), ha nagyon ráérek.
Nem otthon van a 600VA-es 14V-os tápod? Egy képet sajnálsz? Nem biztos, hogy el tudnék jutni autóstalálkozóra... Sokat kell tanulnom...
Egyebek mellett amit nagyon érdekesnek találok, hogy van ez a Blaupunk Velocity 11500. 2200W amit A/B osztályba állít elő, ami azt jelenti, hogy 68% a max hatásfok + max 85-90% tápegység ez kb 60% összesen.
2200W*0,4~=800W Az az alu kaszni kétlem hogy 800W disszipációt el tudna disszipálni huzamosan. Nem értem, hogy a gyártónak hol éri meg 2200W-ot A/B osztályban előállítani?
Azért ezeket nem nagyon szokták huzamos ideig használni(dB Racing). Egyébként igazad lehet, bár elég nagy felület, szerintem zenével bírná folyamatosan is.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |