Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » RF távirányítású start/indítás
Lapozás: OK   2 / 2
(#) klemo86 válasza klemo86 hozzászólására (») Nov 11, 2009 /
 
Én kérek elnézést, ez nem pontra menő téma.
Így jártam…
De nem a pontokért segítettem
(#) duCiel válasza klemo86 hozzászólására (») Nov 12, 2009 /
 
arra gondoltam, hogy esetleg a dízel autókban használt izzítógyertya lehetne a fűtőelem,vagy lehet hogy hülyeség (12V-ra működik e , mert oda ha jóltudom feltranszformált feszültség érkezik)és ez melegíthetné vagy a vizet vagy esetleg alulról az olajkartert.
(#) kobold válasza duCiel hozzászólására (») Nov 12, 2009 /
 
Rosszul tudod, többnyire 12 V-osak azok az izzítók, talán Cummings-motoron láttam 24 V-osat.
A baj csak az velük, hogy szemrebbenés nélkül felhevülnek 800 °C környékére (szép meggypirosra), ha direktben tápot adsz nekik, emiatt ész nélkül keringtetni kellene a vizet, hogy ne forrjon fel.
(#) duCiel válasza kobold hozzászólására (») Nov 12, 2009 /
 
és ha mondjuk nem vízrendszerre kötném hanem alulrol melegíteném az olajat valamilyen bordákkal?
(#) klemo86 válasza duCiel hozzászólására (») Nov 12, 2009 /
 
Lényeg a lényeg, bármiféle fűtőcucc is legyen, csak jobban jársz, ha a motort kellene beindítani…
(Miért? Mert az elektromos áramot ha hővé konvertálod, ahhoz amper kell, nem kevés - főleg 12 voltról. Egy akkumulátor télen nem pont úgy terhelhető, mint ha 25°C-os, és ilyennel nyüstölni nem szerencsés.)
Fater amikor buszozott ezelőtt 35 éve, voltak olyan hidegek, hogy a 260-as Ikarusz meg se moccant, akkor olajos ronggyal gyújtott alá
(#) kobold válasza klemo86 hozzászólására (») Nov 12, 2009 /
 
Idézet:
„csak jobban jársz, ha a motort kellene beindítani”

Erről még annyi jutott eszembe: ez a Skoda karburátoros, kézi szívatóval szerelve - hidegindításnál azt is be kell húzni, különben köszörülhet ezer évig is. Tehát vagy kell szívató-mozgatás is, vagy leállítás után mindig ráhúzza (de így visszatolni semmi nem fogja, pörög ész nélkül a gazda érkezéséig). Ez sajnos még nem az az autó, amit minden körülmények között ugyanazzal az egy mozdulattal kell (és lehet) beindítani.
(#) tgaben válasza duCiel hozzászólására (») Nov 13, 2009 /
 
Hali!
Végigolvastam a beszélgetést, és nekem csak annyi megátásom van a dologgal kapcsolatban, hogy az ilyen régebbi típusú autóknál bonyolultabb a dolog, mert az újaknál a hidegindítási dúsítást, alapjáratot elektronika szabályozza, viszont a Te esetedben még minden mechanikus, szóval indításnál játszani kell a szívatóval, esetleg a gázzal is, és ahogy melegszik a motor folyamatosan a szívatót visszaengedni, mert ugye elég hüyén néz ki amikor 2500-as alapjáraton ketyeg a bringa... szóval szerintem ezekkel a problémákkal is kell foglalkozni.
(#) enree hozzászólása Szept 29, 2010 /
 
Kíváncsi lennék mi lett a dologból?
(#) duCiel válasza enree hozzászólására (») Okt 20, 2010 /
 
eddig sajnos semmi szivató és a hidegindítás gondot okoz valamint mostanában nem nagyon volt idom a projectre , téged is érdekelne ?
(#) golyo01 hozzászólása Okt 20, 2010 /
 
egy megjegyzés.... csináltam ilyet. tényleg ki kell zárni reteszeléssel pár dolgot.1 gond ott kezdőtiki hogy öntartó relé vezérlést csinálj, mert csak 1 csatorna működik egyszerre ezeken a távirányitókon. (amikor gyújtást nyomsz, közben nem tudsz inditani). ha már megy az autó akkor emberi feledékenység és hajlamos nem betenni a gyújtáskulcsot és a kormányzár rázár, láttam már kukasort felboritani igy
(#) enree válasza duCiel hozzászólására (») Okt 20, 2010 /
 
Szia!

Nem, csak kíváncsiskodtam. Sokat gondolkodtam én is rajta, és arra jutottam, amit te is írtál, manuális szívatóval ez nem fog menni...
(#) Ksanyi válasza enree hozzászólására (») Okt 20, 2010 /
 
A kézi szivató csak bonyolítja a megoldást,de nem akadályozza meg.Szerintem a szivatót akár egy fényszóró állító motor is tudja kezelni,csak kell egy hőmérséklet,és fordulatszám függő vezérlés a szivató motornak.Innentől már beszélhetünk automata szivatóról.Minden elektronikus fordulatszámmérő áramkőr a motor fordulatszámával arányos feszültséget állít elő,ezt egy beállított referenciával összehasonlítja egy komparátor és vezérli a szivató működtető motorját(pl. tart 1500 f/min-t). A vízhőmérséklet emelkedésével ezt a referenciát kellene csökkenteni,akkor a fordulatszám is csókkenne,egész normál alapjáratig.
(#) horvath.bela válasza duCiel hozzászólására (») Jún 15, 2011 /
 
Bővebben: Linkskoda rapid

Én is ezt használtam már aszt hiszem kb 4 éve, hogy benne van.
Ennyit azokról az okosságokról h ki gyullad
Simán az aksira van kötve igaz tettem elé 7812 stabilizátort, mivel azért több van ott mint 12 volt.
Nálam 3 gombra működik,mivel beiktattam még 1 biztonsági kapcsolót poénból,hogy csak én tudjam beindítani távirányító nélkül is

Már csak arra kéne ötlet,hogy ne 2 vagy 3 gombot nyomogassak, hanem csak 1 et.
Vagyis olyan valami áramkör kéne még +ba,hogy megnyomom az 1. gombot 1x akkor az 1. relé bekapcsol és csak akkor kapcsol ki ha még 1x meg volna nyomva.
A 2. és a 3. relé csak 1 másodpercre kapcsolna be és mikor megnyomom még 1x a gombot akkor nem kapcsolnának a relék csak minden 2. megnyomásnál.
Na ezt kéne valahogy megoldani.
Ezen filózok már jó ideje.
Szal help légyszi
(#) Inhouse válasza horvath.bela hozzászólására (») Jún 15, 2011 /
 
Ha már Youtube, akkor legyen elrettentő példa, most épp 2:
miért kell ezzel vigyázni 1
miért kell ezzel vigyázni 2
Volt még egy, ahol egy autó villogva körözött a parkolóban, koccolta a többit, és nem igazán tudták megállítani...
Nincs baj....amíg nincs baj...

Üdv
Inhouse
(#) horvath.bela válasza Inhouse hozzászólására (») Jún 16, 2011 /
 
Heh ez meg milyen már
milyen hülye hagyja benne a sebességet? Akkor már legalább a kézifék legyen behúzva.
Én teszteltem úgy is h sebességben volt,
csak nekem mániám a kézifék és soha nem hagyom sebességben
Még ha el is indulna ha benne a sebesség a 62 lóerős Rapid nem fog beindulni ha benne a sebesség
az már tuti !tesztelve!
Ezt csak akkor használom ha valaki leócsárolja a rapidom és ezzel csak vissza vágok,hogy a tied meg ezt nem tudja.
Am meg igaz ami igaz, jobb ilyennel vigyázni és mindent 99X ellenőrizni!
(#) Inhouse válasza horvath.bela hozzászólására (») Jún 16, 2011 /
 
Télen sebességben hagyni és kéziféket mellőzni, különben érhet kellemetlen meglepetés...
Mindig sebességben hagyom, ha áll.

Üdv
Inhouse
(#) horvath.bela válasza Inhouse hozzászólására (») Jún 16, 2011 /
 
mire érted a kellemetlen meglepetést ?
hálisten nekem még olyanban nem volt részem
a kapcsoláshoz esetleg hozzáfűzni való h kb hogy lehetne megoldani?
(#) Inhouse válasza horvath.bela hozzászólására (») Jún 16, 2011 /
 
Nekem fagyott már be a kézifékem...

Üdv
Inhouse
(#) enree hozzászólása Jún 17, 2011 /
 
Mind emberből vagyunk, tévedhetünk, hibázhatunk... egyszer hagyod csak sebességben és kész a baj, az a több száz kilogramm vas nagyot tud ám ütni még ha csak az önindító löki meg, akkor is.
Megérdemelne ez az elektronika egy tiltást, amit mondjuk a váltóra szerelt mikrokapcsolók adnának, és ha a vagizásnál tartunk, onnan csak egy ugrás, hogy egy egydigites kijelző kiírja, melyik sebesség fokozatban van a verda.
Illetve, említetted a 7812-t, arra figyelj oda, hogy álló motornál 13V körül van valahol a fesz a kocsiban, az nem elég ám ennek a jószágnak.
Egyébként, ügyesen megcsináltad.
(#) horvath.bela válasza enree hozzászólására (») Jún 17, 2011 /
 
sorry a mikro kapcsolokat el felejtettem emliteni
szal azok vannak az emlitett biztonság végett a kijelzén még dolgozom küsz am a tanácsot
(#) enree válasza horvath.bela hozzászólására (») Jún 17, 2011 /
 
No, így már jobban hangzik a dolog!
(#) horvath.bela válasza enree hozzászólására (») Jún 17, 2011 /
 
azért annyira nem vagyok hülye félek h 'magától' elindul és nekem lesz belőle gondom
Következő: »»   2 / 2
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem