Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Opel Omega elektromos gondok
Témaindító: geri199440, idő: Jún 15, 2009
Témakörök:
azért irok mert az omegában nem kapcsol be a fűtés nem tudjuk hogy miért ebben kérem a segitségeteket
elöre is köszi
Évjárat, motorkód, klíma van/nincs, ha van automata-e.....?
Tenyérjóslásra senki nem vállalkozik!
Hát milyen témacím volt ez? Volt 4 szóban 2 helyesírási hiba...
Saját autód márkáját/típusát kisbetűvel írod? ![]() ![]() Nagybetűs mondatkezdés hová tűnt? Írásjelek hol vannak? Elvitte őket a cica? Ne haragudj, de ezek után milyen alapon segítsen jó szándékúan az ember, ha szinte minden szó/mondat hibás és szinte semmi adat nincs megadva? Nem tudnám az ujjaimon megszámolni, hogy hányan vannak olyanok, akik "csak" emiatt nem méltatnak válaszokat adni... és van rá alapjuk, még ha nehéz is megérteni...
boccs
1994-es évjárat klima van azthiszem automata
Üdv!
Itt kapcsolási rajza én személy szerint megnézém F 13 biztit meg hogy ha megtalálod a ventillátor reléjét az kap e tápot vagy ha kap behúz e. ![]()
Az "azt hiszem" itt kevés lesz.
![]()
Hello!
Én még uj vagyok itt. Az lenne a problémám hogy ,van egy opel omega b 2.0 16v benzines 1996 évjáratu autom csak a fütés nem akar müködni éa abban szeretnék segitséget kérni. már néztem a fütö radiátor meleg, és fuj is egy nagyon minimális meleget . nem klimás! jo lenne ha valaki tudna segiteni? elöre is köszönöm roby
Ez valoszinüleg nem elektromos hiba lesz.
Vagy nem melegszik fel rendesen a viz (termosztát), vagy ha igen, akkor el van vizkövesedve, dugulva a radiátor .
már ki tisztitottam arendszert és át megy a fütöradiátoron is a viz csa az utastérbe nem fujja be a meleget?
köszi hogy ilyen hamar válaszoltál
Azt nem tisztitod ki, ha vizköves. A viz akkor is árfolyik rajta, csak nem füt. Csak a csere segit, ha az a baja.
de pont ez az hogy meleg a radiádor csak anem tudja a levegöt ráfujni vagy nem tudom mert ez ilyen vákumos valami és abban szeretnék segitséget kérni hogy mihez nyuljak vagy mit bontsak vagy cseréljek
Akkor lehet, hogy félreértettem valamit.
A ventillátor nem nyomja a szelet a rácsokon? Vagy nyomja, csak hideget?
jön egy nagyon kicsit langyos is.
Nincs elkoszolódva a radiátor? Nekem volt ilyen problémám. Évek alatt a lamellák közé beül a por meg mindenféle szöszmösz és nem tudja megfelelően átadni a hőt. Kiszeretem kifújkáltam és jó lett.
![]() Idézet: „Azt nem tisztitod ki, ha vizköves.” Már ne haragudj mitől lehetne vízköves?
Hát nemt'om... viztöl??
![]() (mutass olyan 10-20 éves autot, aminek mindig desztvizet öntöttek a hütörendszerébe. Azok a csövek meg elég vékonykék ám a radiátorban, a vizgöz meg egész jol szigteli a höt. Vannak persze vizköoldok, de az báncsa az alut, abbol meg sok van a rendszerben. Szoval rokafogtacsuka. ![]() Persze lehet kivül is poros-piszkos, ahogy irtad- ez orvosolhato. ![]()
Nem tudom, hogy lett vizgöz a vizköböl, kéretik helyesen érteni.
![]()
Ha mindig a csapról töltik is fel akkor is nehezen tudom elképzelni. Nem mindennap töltenek bele vizet mint egy bojlerbe és nincs a bojler falán sem mindenhol vízkő. Csak ahol nagyon intenzív a melegedés. Abban a pár 10l vagy mondjuk 100l vízben amit évek alatt beletöltenek nem sok oldott ásvány lehet. A dugulásokat inkább a különféle hűtő tömítő adalékok okozzák, meg a nem megfelelő hűtőfolyadékok miatti oxidáció. Főleg alumínium radiátorokban.
Ennek ellenére cseréltem már pár radiátort vizkövesedés miatt, és láttam szétszedett hütöt is, amiben a csövek fele szinte teljesen el voltak zárodva (azt nem mondom, hogy jellemzö).
De elég egy viszonylag vékony lerakodás is , mert a vizkö szigetel, igy a höleadás nem valosulhat meg (körbeszalad a forro viz a radiátoron vagy a hütön, de a höleado lamellák már nem veszik át a meleget, igy nincs is mit leadniuk.) Ha esetleg a tömitö adalék vagy a silány hütöfolyadék okozza a dugulást, akkor is csak a csere marad. Idézet: „Ha esetleg a tömitö adalék vagy a silány hütöfolyadék okozza a dugulást, akkor is csak a csere marad.” Ezt nem is vitatom, de azt továbbra is kétlem, hogy a vízkő problémát okozhat. Kialakulni is maximum a hengerfejben tud de több ezer liter víz kell ahhoz, hogy problémát okozó mennyiség keletkezzen belőle. De szívesen venném egy vegyész hozzászólását a témához, mert biztosan kiszámolná pár perc alatt hány tized gramm vízkő van egy köbméter nagyon kemény vízben. (Már régen voltam középiskolás, elfelejtettem hogyan kell kiszámolni.)
Gondolom, ehhez tudni kéne azt, milyen keménységü viz folyik az adott helyen a csapbol, vagy épp milyen ásványviz volt a csomagtartoban, mikor felforrt a viz.
![]() Belátom, hogy igazad lehet, talán nem is vizkö az a vizkönek látszo valami. De a vége ugyanaz. :yes:
Ha akarod hívjuk vízkőnek.
![]()
szerintem meg a termosztát marad nyitva.van a müszerfalon vizhőfokmérő?
hello köszönöm a válaszokat csak az még a gondom hogy ennek bent van a fütöradiátor a fülkében a müszerfal alatt
és nem tudom hogy hol kezdjem el a bontást hogy hozzá férjek mert nagyon be van burkolva. Ja és még azt kérdezném hogy nem-e az lehet a baja hogy ennek a fütéskapcsoloját ( vagy mit) vákumos valami kapcsolja hogy azzal lehet e valami?
Nézd meg a motortérben, hogy hol mennek át a fütéscsövek a fülkébe, ott lesz a radiátor a tuloldalon.
Elképzelhetö, hogy a közeljövöben ki kell bontanom egy ilyet egy dizel Omegábol, de még elötte kiprobálnak egy tömitöt (az szivárog). Ha megtudok valamit, majd leirom, de én jobban örülnék annak, ha erre nem kerülne sor. ![]()
Akkor nem a müszerfalat kell szétbontanom ?
Ott lesz valahol, de nem tudom, ki kell-e venni az egészet. De ugyis a burkolatokkal kell kezdeni, ha azok lent vannak, már többet lehet látni.
Oké köszönöm szépen de a burkolatot hogy szedjem le?
Ha ezt a kérdést komolyan gondoltad, akkor fölösleges volt az eddigi szocséplés, ne is törd a fejed radiátorszerelgetésen, hanem vidd el egy szerelöhöz...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |