Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Köszönöm mindenkinek a segitséget!
Zed Van egy LM350-el épitett tápom. Esetleg megpróbálom avval tölteni. De az LM-nél nálam mikor mehaladná a 3 ampert egyszerüen kikapcsol az ic egész addig amig ki nem sül a puffer. Akkor aztán megint bekapcsolom és müködik megint minden. Ha megpróbálom a stab ic-s + tranyós + fényszóróizzós módszert az izzót az akku + vagy - pólusára kössem sorba? Meg hány W-os legyen az izzó 5-6 A töltöáramhoz?
Remélem ugyanarra a pákafajtára gondolunk:
Nézd meg, hogy először is folyik-e áram a primer körben (de óvatosan, mert ott nagyfesz van!!), ha esetleg van benne kis izzó ami munka közben megvilágítja a forrasztási helyet, és kigyullad, ha megnyomod a ravaszt, akkor rendben van, mert annak külön van egy szekunder köre, tehát ha az jó, akkor a primer kör is jó. Ha ez rendben van, akkor meg kell nézni, hogy a forrcsúcs drótja rendben érintkezik-e a kivezetésekkel. Itt relatíve nagy áramok folynak kis feszültség mellett, így minden szennyeződés ront az áramkörön. Ha csavaros a rögzítése, akkor szedd szét és pucold meg a forrcsúcs rézdrótját az érintkezési helyeken, meg a csavarok alatt a fémet is. A drótot fel is csiszolhatod egy kicsit. Ha dugaszolós, akkor a csatlakozót kell megnézni, hogy tiszta-e. Remélem tudtam segíteni.
hello ezt nem igen értem.Viszont ha képes 4ohmot hajtani, akkor 4ohmon kb dupla akkora teljesítményre lesz képes, ami nem egyenlő a dupla akkora hangerővel, de ez más tészta.
Én eddig csak LM317-el építettem egy egyszerű tápot, de az nálam nem "reteszelődik" túláram esetén. Bár nem néztem meg az LM350 adatlapját, de szerintem ezek "egy családból származnak". Nálam ha rövidrezárom, akkor leveszi 0.2V körülire a feszültségét és az árama max. 1.4A-re csökken. ( A rövdizáráskor 2.2A-t ad le, de sajna nem elég a hűtése, így a hővédelem miatt esik le 1.5A-re a leadott árama. ) Mondjuk én csak passzív terheléssel próbáltam, akkura még sosem kötöttem.
A táp polaritása az akkuéval egyezzen meg a bekötéskor. Tehát '+' a '+'-ra, '-' a '-'-ra. ( Mivel a feszültség ugyan az kell, hogy legyen, a tápodból az áram befelé folyik az akkuba töltéskor. Az akku kisütésekor a feszültsége ugye ugyan az marad, csak az áramirány fordul, mert olyankor "kifelé jön belőle" az áram. )
Igen tudtál köszönöm.
Kipróbálom remélem sikerül csak 4 lábat kéne forrasztanom és a régi gagyi pákám pont most adta meg magát .
Oké! Értem, nem eröltetem a dolgot. De elég nehézkes beszereznem bármilyen alkatrészt. Ezért akartam megoldani avval ami van. Mégegyszer köszönök mindent. És majd megróbálok összehozni egy rendes, töltönek való kapcsolást.
Sziasztok!
Szeretnék készíteni egy átvilágító dobozt rajzoláshoz. A2 méretben, a világítást ledekkel szeretném megoldani ( olyannal ami nem melegszik, mert hullámosodik a hőtöl a papír). De fogalamam sincs , hogy hány ledet tegyek bele a megfelelő fényerő eléréséhez. Ha valaki tudna segíteni azt megköszönném. Köszönettel: midotata
Ennél a résznél azt fejtegettem, hogy HA egy végfokot 8ohmra terveztek, és 8ohmos impedancia mellett adják meg az adatait, pl.:100W/8ohm akkor van 50% esélyed arra, hogy az megbirkózik a 4ohmos hangsugárzóval is.
És ha egy ilyen paraméterű végfok (100W/8ohm) 4ohmos terhelés mellett (ha képes rá), kb dupla akkora teljesítményre lehet képes azaz kb 200W/4ohm. És vannak még olyanok is amikre meg ez egyáltalán nem igaz így ahogy leírtam. Ez csak egy általános felvetés. Ezzel a résszel ennél többet nem érdemes foglalkozni. Lényeg, hogy hány ohmos hangszóród van? 4-6-8-16...X? Ahhoz való végfokot vegyél, ami le lehet terhelni olyan impedanciával amilyen a hangszóród. Alap kérdésedre meg válaszoltam az előző hozzászólásomban. A hangerő kérdésébe meg most ne menjünk bele vannak itt topicok, ahol olvashatsz róla biztos. Én ezt elég hosszan tudnám csak elmagyarázni. Ugyanis leginkább a hangerő nem a végfok elektromos teljesítményétől függ, illetve csak részben attól, sok egyéb tényező fontosabb szerepet játszik a hangerőben. Ilyenek például a helyiség, a hangszóró, az érzékenység fogalma, húúúú most jobban belegondolva nem is folytatom, mert regény lenne belőle. Annyira elkalandoznék ahogy magamat ismerem.
Az összerakott PC -imben az Y tápelosztó kábelek gyakran kontakthibásak lesznek pár hét-hónap-év után, egy kis rezonanciára rosszul érintkeznek és "kattog" a winyó ami rajtavan. Eddig azt csináltam, hogy ilyenkor késsel összébbnyomtam a hüvelyt, de ez se tuti biztos megoldás, van hogy újra meghibásodott utána.
Esetleg létezik valami kontakt-paszta amibe bemártva a tüskéket jobban érintkeznek? Valami savval le kéne maratnom az szennyeződést szereléskor? Ti hogy csinálnátok?
Na, ez elé bepakolod az LM350-et és kész is vagy. Az áramot korlátozza az IC és beállítja a végső feszt. is. És nem fog sokat disszipálni, mert az energia nagyját az izzó "eszi meg". És akkor rajta hagyhatod akármeddig az akksit.
Sziasztok!
A biztosíték kódokat hol lehet elolvasni? Nem egy konkrét típus érdekelne, hanem hogy hol vannak ilyesmik leírva. Angolul is jöhet. google-lel próbálkoztam megkeresni (fuse identification code), de nem találtam meg, ami eléggé idegesítő. Köszi előre is!
Na, találtam ólom-savas akkutöltőt LM350-el. Úgy látszik, nem csak én nem tölteném 30A-el az akkut.
Bővebben: Link Persze nyilván ezt is egy amatőr készítette, aki nem ért hozzá,csak látott egy fesz. stab ic-t.
Ezt te linkelted az "Akkutöltő 12V-os autóakkukhoz" című téma egyik hozzászólásában: 1.2A/H SLA battery charger ( #545860 )
Ez kísértetiesen hasonlít az általam linkelt áramkörre. Ott a témaindítóban Ini ezt írta: Idézet: „Szeretnék motor akkutöltőt csinálni 0.5- 1.5 amper töltőárammal Van egy 12V 2x833 mA trafóm (talán ME.TRE-20.60112-2kk nevű) Ebből lehetne csinálni? Sajnos az autós akkutöltőm túl nagy árammal tölt” Ugyanebben a topicban én írtam: Idézet: „Viszont úgy tudom, hogy a "hagyományos" ( savas )akksiknak sokkal jobb, ha pulzáló egyenárammal töltik. ( Tehát amikor nincs stab. ic, hanem a nyers egyenirányított áramot kapja. ) Ehhez tirisztoros töltő rajzot keress. ( Talán itt a HE-n is találsz ilyet. )” Ahogy Simpi korábban megjegyezte: Idézet: „Bár nemtudtam hogy az autómatika is követelmény volt.” A gyorstöltés sem volt követelmény.
( Na, most minden rosszindulat nélkül még utoljára. )
Idézet: „miért erőszakoskodsz ezzel a táp IC-vel...?” Azért, mert Joka ezt írta: Idézet: „De elég nehézkes beszereznem bármilyen alkatrészt. Ezért akartam megoldani avval ami van.” Ha ezt az IC-t használja, akkor lesz 4-5A töltőárama és rajtahagyhatja az akkut ameddig jólesik. Nem fog szulfátlanítani meg gyorstölteni, de feltölti ( idővel ) az akkut és nem kell új alkatrészeket vásárolni. Részemről is lezárva a téma.
Köszönöm válaszod most már.Amúgy 250w 4 ohmos hangszóróm van
Sziasztok egy újab kérdésem lenne most nem igazán az előző témához kapcsolódik.Lehet-e vagy szabad-e úgy használni egy erősítőt hogy a két kimenőkőn különböző watt számú hangszóró van?
Hello
Nyugodtan használhatod ha az impedanciájuk tehát az ellenállásuk megegyezik az erősítő kimeneti impedanciájával. Tehát 4Ohmos erősítőre 4Ohmos hsz-t, vagy nagyobbat. A hangszórók watt száma a hangszóró maximális terhelhetősége, tehát annál kisebb teljesítményű erősítőre kötheted rá, de azért az erősítő legyen kisebb teljesítményű, mint a hangszóró, mert így nehezebb megölni a hangszórót.
Kösz szóval akkor ez nem tesz kárt az erősítőbe
Hy!
Én még kezdő vagyok és azt szeretném kérdezni mit lehetne a képen látható dolgokból kihozni. Ezeket régi 486-os gépekből szedtem ki és a kijelzőhöz volt ragasztva az a gumi akármi és még nem sikerült leszednem ugy hogy a kijelző ne sérüljön.Azért felsorolom mi van benne ha nem látszódna a képeken: 2-2 sárga piros és zöld ledek, 6 hangszóró, 4 kijelző, 1 akármilyen ledes kapcsolás. Válaszotokat előre köszönöm. UI: az első képen van amit nem tudok hogy micsoda
Kedves Ifjúhorgász!
Melyik alkatrészt nem ismered? Ezekből az alkatrészekből sokmindent lehet készíteni. Mihez van kedved?
Hello!
Kezdő vagyok. A kondenzátorokról szeretnék kérdezi. Ugye előjellel szokták írni a mértékegységet. Én eddig 4 félét láttam: n, u, p, és még egy karakter amit képen csatolok. Ezek közül nem egyenlő valamelyik valamelyikkel? És még annyi hogy mi a nevük(hogyan kell mondani)? Üdv: Ákos
Szia!
A görög mü betű és a u ugyanazt jelöli: mikro.
Igen, ún. prefixumokat használnak, a F (Farad, ejtsd: farád) mint mértékegység előtt.
A legkisebb ilyen prefixum a p (piko), majd sorban a n (nano) és a u (mikro). Ez utóbbi ekvivalens jelölés a μ (mikro) jelöléssel. Tehát ha azt látod, hogy 100 pF, azt úgy kell ejteni, hogy száz pikofarád. Ha pedig ezt látod: 1 uF, vagy 1 μF, akkor ezt úgy ejtsd, hogy egy mikrofarád. Sok esetben nem jelölik a kapcsolási rajzon a konkrét mértékegységet (F), hanem csak a prefixumát, de ennek jelentése azonos a mértékegységgel jelölttel. Ugyan úgy, ahogy pl. az ellenállás esetében nem jelölik az Ohm-ot csak hogy 10k, ami tíz kiloohm-ként ejtendő.) Szerk.: kadarist fórumtárs megelőzött...
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni ha egy NPN tranyót véletlen PNP ként kötöttem be azzal ki lehet nyírni a tanyót? üvd szaky27
Automata akkutöltöt készítenék.
14,4v kikapcsolna és ha le esik a feszültség 11v ra akkor be kapcsolna . Ezt meg tudom oldani 1 komparátorral? Vagy 2 kell és egyik figyeli az alsó másik a felső értéket?
Ha a hiszterézist be tudod lőni pontosan, akkor elég az egy komparátor. Én speciel egy ablakkomparátort alkalmaznék ilyen precíz dologhoz.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |