Fórum témák
» Több friss téma |
Üdvözlök mindenkit!
[Alaptudású kezdő vagyok] Van egy M890G tipusú multiméterem és szeretném egy 12V-os (BT-12M7-0AT 12V 7.0Ah/20HR) akkumlátorról üzemeltetni mert hamar lemerül az elem. A multiméter most egy alap 9V-os elemről működik.Kérdésem az hogyan tehetem ezt meg.Elegendő egy előtét ellenállás, vagy valami más is kellene?Nem szeretném műszeremet tönkretenni.Válaszokat előre köszönöm mindenkitől.
Szia!
Legegyszerűbb egy 9V-os stabilizátorral megoldani.. Vásárolsz egy ilyet ezen belül is a 9V-os verziót.. Ez a stabilizátor azért jó mert 1V különbséggel is működik (1V is lehet a bemeneti és a kimenet feszültség között) azaz addig míg 10V van az akkuban stabilan adja a 9V-ot.. ott van a táblázat felett a kapcsolás. azt kell összerakni, és már mehet a dolog.. üdv!
Próbáld egy 9 voltos zenerrel leszabályozni!
Szerintem is, 7808 esetleg egy diódával megtámasztva a középső láb, és 8,7V lesz.
Szia !
Ahogy előttem irták: 7809 vagy hasonló stab.ic-s megoldás. De szerintem érdemesebb egy jó minőségű 9V-os akkumulátort venned, a megfelelő töltővel. Rövid távon is kifizetődő. Igy a műszer hordozhatósága is megmarad. Üdv! Luki
Hahó!
Ugyan ilyen multiméterem van nekem is; ha te tényleg 12 voltos akkuval szeretnéd üzemeltetni, akkor mellékelem ennek az LM7808-as IC-nek az adatlapját, ez esetben ez a megfelelő megoldás. Ha véletlenül nem lenne service manual-od a mérőműszerhez akkor küldök azt is! Üdv: Abu.
Nekem is lemerült a Metex multiméterem eleme, mert időnként bekapcsolva felejtettem. Én a nyomógombos kapcsolóból kiszedtem az arettálást (egy kis huzalrugó csinálta, ezt kiszedve a kapcsoló nyomógomb lett), és raktam a műszerbe egy kb. 3 perces újraindítható időzítőt egy CD4060-as számlálóval (meg egy tárolóval?), amit a nyomógomb indít. (A kapcsolási rajzát ne kérjétek, kb. 15 éve volt, de az áramkör azóta is működik.)
Ha nem állandóan kell használnod a multimétert (asztali műszer helyett), akkor ez is megoldás lehet neked.