Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Multiméter külső áramellátása
Lapozás: OK   1 / 1
(#) Csaba1973 hozzászólása Márc 22, 2009 /
 
Üdvözlök mindenkit!
[Alaptudású kezdő vagyok]
Van egy M890G tipusú multiméterem és szeretném egy 12V-os (BT-12M7-0AT 12V 7.0Ah/20HR) akkumlátorról üzemeltetni mert hamar lemerül az elem. A multiméter most egy alap 9V-os elemről működik.Kérdésem az hogyan tehetem ezt meg.Elegendő egy előtét ellenállás, vagy valami más is kellene?Nem szeretném műszeremet tönkretenni.Válaszokat előre köszönöm mindenkitől.
(#) zoly15 válasza Csaba1973 hozzászólására (») Márc 22, 2009 / 4
 
Szia!
Legegyszerűbb egy 9V-os stabilizátorral megoldani..
Vásárolsz egy ilyet ezen belül is a 9V-os verziót..
Ez a stabilizátor azért jó mert 1V különbséggel is működik (1V is lehet a bemeneti és a kimenet feszültség között) azaz addig míg 10V van az akkuban stabilan adja a 9V-ot..
ott van a táblázat felett a kapcsolás. azt kell összerakni, és már mehet a dolog..

üdv!
(#) bizgerentyű válasza Csaba1973 hozzászólására (») Márc 22, 2009 /
 
Próbáld egy 9 voltos zenerrel leszabályozni!
(#) dbase válasza zoly15 hozzászólására (») Márc 22, 2009 /
 
Szerintem is, 7808 esetleg egy diódával megtámasztva a középső láb, és 8,7V lesz.
(#) (Felhasználó 1947) válasza Csaba1973 hozzászólására (») Márc 22, 2009 /
 
Szia !

Ahogy előttem irták: 7809 vagy hasonló stab.ic-s megoldás.
De szerintem érdemesebb egy jó minőségű 9V-os
akkumulátort venned, a megfelelő töltővel.
Rövid távon is kifizetődő.
Igy a műszer hordozhatósága is megmarad.

Üdv! Luki
(#) Abukodonozo válasza Csaba1973 hozzászólására (») Márc 22, 2009 /
 
Hahó!

Ugyan ilyen multiméterem van nekem is; ha te tényleg 12 voltos akkuval szeretnéd üzemeltetni, akkor mellékelem ennek az LM7808-as IC-nek az adatlapját, ez esetben ez a megfelelő megoldás. Ha véletlenül nem lenne service manual-od a mérőműszerhez akkor küldök azt is!

Üdv: Abu.

LM7808.pdf
    
(#) kendre256 válasza Csaba1973 hozzászólására (») Márc 22, 2009 /