Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok! Van egy TP8452-es PC egérből való IC-m. Szerintetek ebből lehet PC-hez kormányt csinálni? Elvileg a számítógép és ez az ic is órajellel viszi az adatokat. ?
![]()
Lehetne, de minek, ha nem kell hozzá. Elég oda egy sima 100K-s poti a GAME-port megfelelő lábára.
Tudom hogy lehet Potméterekből is! De ilyen ic-ből szeretnék! Tudnál "kapcsolási rajzba és hogy hogyan dugjam rá a gameportra" ötletet adni?
Szerintem lehet. Ha elég sok ilyen ic-t összeszedsz, és összeragasztod kormány alakúra, akkor végül is csináltál belőle kormányt.
Viccet félretéve: nem lehet megcsinálni és kész. Ha értenél picit is az elektronikához, vagy a pc programozáshoz, akkor nem kérdeznél ilyen butaságot.
Direktben nem jó ez az IC, mert ez elmozdulást mér. Nincs referencia pontja sem. A kimenete meg már soros kommunikáció.
Szóval olyan ez, mintha a citromfacsaróval akarnál krumplit hámozni.
Na és miért nem lehet Lidi? Ugyan az az alapja mint a digitális kormányoknak! csak itt az infra jel viszi át a mechanikából az elektronikába a dolgokat!
![]()
Igazad van, meglehet csinálni csak át akartalak b...szni. Kell egy mikrokontroller, ami feldolgozza az IC-dből jövő soros jelet, majd átalakítja az USB HID szabványnak megfelelően. És akkor már fel fogja ismerni a PC játékvezérlőnek. Na most boldog vagy ?!
SzerK: Ja és tényleg, honnan fogja tudni ez hogy középen áll ?
Látszik, hogy nem érted, amit itt akarnak mondani neked. A lényeg. A kormánynak tudni kell a pontos helyzetét, hogy tudja a játék mit is kell csinálni. Az egérben lévő IC max annyit csinál, hogy kiküldi, hogy az egér tengelye milyen irányban és mennyit mozdult el. A gépnek csak annyi kell, hogy az egeret milyen irányban és mennyivel mozgatták el. Szóval ha az egérben lévő lyuktárcsa elhalad a fotokapu előtt, akkor küld egy + jelet és ez azt jelenti, hogy 1 egységgel + irányba kell mozdítani a kurzort. A kormánynál pedig tudni kell a pontos helyzetét a kormánynak, nem csak azt, hogy mennyivel mozdult el, mert akkor honnan tudja a program, hogy hol van középen?Ezt egy egyszerű potméterrel szokták megcsinálni ,ahol is a poti középső állásában van alaphelyzetben a kormány, ás ha elfordítod, akkor változik a poti két széle és középső kivezetése közötti arány és tudja a gép, hogy milyen irányban mennyit mozdítottál rajta. Game portra még IC sem kell ,csak pár poti, pár gomb és kész a kormány elektronikája. A többi meg már csak rajtad múlik. Én is csináltam ilyet, működött tökéletesen, csak már nem lett megvalósítva a mechanikai kialakítása.
Csak azt nem értem, miért gr89-nek adtad a pontot, mikor ő nem mondta el a kérdésedre a megoldást.
A megoldást lidi adta meg a #569430 válaszában(a saját fura stílusában). Még a nullázást is meg lehet oldani egy nullázó gombbal. Persze az más kérdés, hogy a megvalósítása meghaladja a képességedet, de ettől még a megoldás ez lenne. Főleg miután kijelentetted, hogy nem potisra akarod. Na mindegy...
Sőt, még az is megoldható, hogy a kormány középállását egy optokapu figyelje, s akkor már nincs semmi külön teendő a kalibrálással. Persze ekkor a kormány csak 700 fokban tekerhető, de ez még így is többszöröse a potis 270 fokoshoz képest. Arról nem is beszélve, hogy ez esetben minden egyes középreálláskor automatikusan kalibrálódna a kormány, s ezzel az esetleges menet közbeni félrepozicionálásból adódó elcsúszásokat is kiküszöbölnénk.
Viszont ha már teszünk bele mikrokontrollert, akkor meg minek bele a gyári egeres IC. Az optokapuk jeleit a mikrokontroller is képes feldolgozni. Ergo, megint arra lyukadunk ki, hogy: Idézet: „Lehetne, de minek, ha nem kell hozzá.”
Igazad van, és abban is, hogy jól működne az optikai szögelmozdulásdetektálás a középállás detektorral, bármivel ís oldanánk, meg.
Juteszembe, még a több mint egy fordulatos kormányelmozdulás is megvalósítható lenne, közelítve ezzel a valós autók működéséhez!
Nem tudom, hogy a több mint egy fordulatot hogyan érted, de én 700 fokról írtam, ami 20 fok híján két fordulat. jobbra-balra 350 fok. A valódi autóké talán plusz egy fordulattal több (sok-sok km-t levezettem, de sosem számoltam még meg
![]()
Nem vadászom nagyon a pontokra, csak felidegesített, hogy hót nem ért semmihez, de nem fogadja el a választ, miszerint nincs értelme annak amit akar. De biztos csak egy gyerek.
Régebben én is akartam optos joyt építeni, sok optokapuval helyettesítve az állandóan elkopó, kontaktos ellenállás pályát. Aztán persze megjelentek a boltokban a kormányok jó minőségű potival. Pl Logitech Formula force. Soha nem volt gondom a kormány potival. Bezzeg az újabb Logitech Momo -ban már optikai az elfordulás érzékelés, és néha bizony elmegy a középállás. Van itt aki szokott szimulátorozni amúgy ? Egy LFS menetet összehozhatnánk.
Viszont a potis megoldással is meg lehet csinálni a többfordulatú kormányt. Csak egy fogaskerekes áttétel kell a kormány és a poti közé és máris nagyobb lesz az elfordulás. Így még finomabban is lehet irányítani a szimulátorban az autót. Ha csak egy 1:2-es áttételt rakunk be, akkor máris 540 fokot lehet tekerni a kormányon.
![]() Idézet: „Nem tudom, hogy a több mint egy fordulatot hogyan érted,” Hát úgy, hogy addig tekerem balra, hogy több mint egyet fordul. ![]() Ha PIC számolja az elmozdulás és érzékeli az irányt is, akkor nem gond lekezelni a nullérzékelő jelét fordulat számláló jelként is. Ha PIC vezérelné, akkor meg lehetne oldani, hogy állítható legyen az elfordításhoz tartozó "kerékelfordulás szöge" így hozzá lehetne hangolni a mai szerencsétlenül programozott játékokhoz a kormányt, hogy irányíthatóvá váljanak. Sokat bosszankodtam régebben, hogy egy ilyen játék szimulátornak nevezett csodában alig lehet az úton tartani az autókat. Szép lenne ha a valóságban is ilyen nehéz lenne vezetni! ![]()
Én is építettem egy optós joyt, de sokat szenvedtem vele, mert a mechanika elkezdett szétkopni és nem volt már az igazi. A game portok kompatibilitása sem volt túl fényes. Az elv viszont jó, csak megfelelően kellett volna kivitelezni a csatolást, amit idő és érdeklődés hiányában nem tettem meg, így az újabb PC-men nem ment pontosan. Ma a legdrágább forsfeedback-es logitechben is potik vannak. Jól bírják valóban.
Az miért előny, hogy nem akad meg a kormány? Megpörgetem és a szimulátorban az autó mit fog akkor csinálni?
![]() ![]()
Ja, a több fordulat nem előny, legalábbis köridőben nem. Max élethűbbnek lehet nevezni. De az igazi versenyautók is a lehető legdirektebb kormányzással készülnek.
Viszont, ha jól tudom, ott 140-150 fok körüli csak az elmozdulás a két végállás között.
Igazad van, de ez nem motolla, hogy megpörgesd.
![]()
Nem akarok belekontárkodni, de szerintem nem gond a null helyzet meghatározása. Ha van mikrokontroller akkor a bekapcsoláskor mintavételezést csinál. Egyszer kell a null helyzetet beállítani, a kalibrációkor, minden, kikapcsoláskor elmenti az utolsó helyzetet eepromba. Menet közben meg sima változó. ezzel a szöget is ki lehet számolni stb. persze rotary enkóderrel megoldható pikk pakk, de azért nem árt ha van fizikai végállás is 2x 3x 360 fok után, akár a mikrokontroller is megállíthatja x fordulat után, de akkor már kell motor is. Kis motor elég egy retesz zárásához.
Akkor elmondom hogy néz ki egy gyári kormány:
A középállást egy reflex opto nézi a kormánytengelyen levő fényvisszaverő csík segítségével. A pozíciót pedig a golyós egérből ismert lyukas tárcsával számolja. A végállás pedig sima mechanikus. A te megoldásod is jó lehetne de drága. Méghogy motorral működtetett retesz, meg inkrementális rotary encoder. Ezek mind drága dolgok, a gyáriak meg a lehető legolcsóbban próbálják megoldani. Nem tudom hogy értetted, hogy elmenteni eepromba a középállást, de mivan ha valaki kikapcsolt állapotban eltekergeti ? Amúgy nem is kell középállás érzékelő sem, elég megtekerni jobbra balra, és megszámolni a lykakat, majd osztani 2 vel. |
Bejelentkezés
Hirdetés |