Fórum témák
» Több friss téma |
Milyen verziójú VAG-COM - mal próbáltad?
Melyik kapcsolást építetted meg? Milyen soros portot használtál?
Ezt a kapcsolást:
http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/08/0898f56986931d71f6f4a...6d.jpg A soros portos kérdést nem értem,9tűs soros portot.
Ha jól ültetted be a kapcsolásnak mennie kellene. USB-s konvertert, vagy alaplapra integrált portot használsz?
Alaplapra integrált port.
Egy olyat vettem észre hogy a test és a kondi + kivezetésénél összefolyt a forrasztás, ezt kijavítottam de így se jó.Ez tehetett tönkre valamit? SMD kondinál az a + ahol a csík van?
Igen, tönkremehetett. Melyik volt? Ebben a kapcsolásban én nem látok polarizált kondenzátort.
Én MAX 232 - höz mindig sima, polarizálatlan, 1µF -os kerámia SMD-t szoktam használni. Melyik kondi lett zárlatos? Ha feldugod az OBD csatira a stabilizátor kimenetén megvan az 5V?
Attól fűgg milyen kondit teszel hozzá hogy milyen a MAX száma.Keress hozzá egy datasheetet ,nem csak én ilyet teszek meg én olyat teszek.
Nem merem így autóra rácsatlakoztatni így hogy a gép sem érzékeli.Viszont a boltban nem 78L05 öt hanem 78M05 öt adtak itthon megnéztem fordítva van a lábkiosztása ezért én is fordítva raktam be az elvileg jó.Rakok fel képet és bekarikázom azt a kondit ahól össze volt folyva a forrasztás.Nem valami igényes munka lett az smd-ket még nem forrasztottam soha .
Kimérted műszerrel, hogy nincs-e több zárlat a panelon ( pl. a sárga vezeték nem zárja rövidre a 7-8-as lábakat)?
Igen nagyítóval átnéztem és multiméterrel is mértem és nem mutatott zárlatot.Viszont még azt nem tudom hogy, vettem egy RS232 be való csatlakozót ami megvan számozva ha ez a számozás alapján kötöm be akkor az ellent mond ennek:
http://bsselektronika.hu/index.php?id=190 Esetleg valahogy a gép hátulján multiméterrel kilehet deríteni melyik láb melyik?
Kedves Botos!
Pont ezt tettem, és mivel a következő ajánlás volt az adatlapon: Idézet: ezért a "szoktam" megállapítás tökéletes volt!„CAPACITORS MAY BE POLARIZED OR UNPOLARIZED” Üdv.
Általában MAXIM gyártmányút, de a Texas gyártmányokkal sem volt bajom soha.
Pityu, az a kiosztas nem szol arrol, hogy melyik iranybol nezi. Ha veszel ANYA csatlakozot, ott rajta van kicsi szamokkal, hogy az hanyas szamu. Az apanal meg tukorkep. Szoval a szamok mindig jok.
A computer NEM fog neked felismerni egy bedugott soros kabelt. Amivel tesztelni tudod, hogy a TX-et IDEIGLENESEN osszekotod az Rx-el, aztan valami terminalprogramban kikapcsolod a billentyu-visszajelzest es ilyenkor is latnod kell a betuket, amiket gepelsz, a Tx-Rx osszekotes bontasakor meg nem. Az autora meg nyugodtan radughatod, mert max semmit sem csinal. A 12V es a GND kozott ingadozik a jel, a 12V a 0, a GND az 1. A K vonalnak mindketto termeszetes allapota, ettol tonkre nem mehet.
Ebben az esetben nem kell összekötni semmit, mert az ISO buszdriver egy half duplex összeköttetést valósít meg egyetlen adatvonalon. Így ha adsz valamit, akkor az az RX vonalán a buszdrivernek azonnal megjelenik, és azt a MAX232 kirakja a soros portra. A legtöbb program így ellenőrzi, hogy be van-e a kábel dugva.
Koszi, ezt nem tudtam, koszonom a felvilagositast.
De en mondjuk ugy gondoltam, hogy a reszeket kulon-kulon letesztelve, eloszor a max kerul sorra. Akkor tehat sima soros monitorprogi is jo a tesztelesehez, nem kell a hideg garazsban a kocsiba dugni.
Alapvetően igazad van, de ez annyira egyszerű áramkör, hogy összerakva mennie kell.
Hát köszönöm ezt a sok hasznos infót.Én nem is kételkedek az áramkör működőképességébe,biztos vagyok benne hogy én szúrtam el valamit.Mindegy nem adom fel megépítem újra.
Sziasztok.
Én egy speciális mentő egyesületnél vagyok, és itt van két opel is és mivel az állam semmit nem dotál magunk vagyunk kénytelenek szervizelni a gépjárműveinket. Na most az lenne a kérdésem h esetleg hogy lenne beszerezhető a magyar nyelvű diagnosztikai szoftver nagyon olcsón netán ingyen, nagyon nagy segítség lenne nekünk az opel-ok üzemeltetésében. Segítségeteket előre is köszönöm.
Ahoz, hogy segíteni todjak (-unk) az opelek tipusa, évjárata az azért jó lenne.
Sziasztok!
Egy wv golf 2004 1.6b mk:BCB. Szeretnék épiteni egy interfészt ehez a autohoz amivel ki tudom olvasni a hibáit,esetleg illesztést és alapbeállitást is elvégezni .
- 1995 opel astra
- 1996 opel omega bocsi scak nekem azt mondták h 89 töl 99 ig ugyanaz a szoftver és csati.
Akkor félrevezettek! Motorkódot is tudnál mondani?
Megépítettem megint az interfacet.De a Vag ezt írja ha rámegyek a testre?Am ezt autó nélkül csináltam.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |