Fórum témák
» Több friss téma |
Te írtad, hogy lóg egy huzal. Az lehet a cső. Rézcső.
A szabályzó viszont biztosan rossz, cserélni kell.
Ha lóg egy "vezeték " az csak a termosztát kapilláris csöve lehet ! Ha kombinált hűtőről beszélünk ,általában
a normál tér hátulján van egy műanyag karika az alá kell a vezeték végét beilleszteni . Ha 2 csillagos a hűtő akkor a mélyhűtő alján van egy vágat , és egy lemezke ,evvel a lemezkével lehet a kapilláris csövet rögzíteni a mélyhűtőhöz ! De ha készítesz egy két képet . pontosabbat tudok mondani ! Egyenlőre ne vegyél hőfok szabályzót csak találd meg az érzékelő rögzítési pontját . Ui : olyan hogy kétcsillagos kombinált hűtő , nem létezik!
Lehet, hogy én értettem félre a szakit, akkor. Tehát ez egy egy ajtós gép, a fagyasztóegy térben van a sima térrel, az ajtaja felülről lefelé nyílik. Berakok egy képet.
Így már sokkal egyszerűbb a helyzet ! Húzd ki a csepptálcát (az a műanyag tálca amihez most a csövecske hozzáér) és az alumínium hűtőlap alján találsz egy bevágást + rajta egy lemezkét , ez a kapilláris cső rögzítési pontja ez alá kell visszacsempészni a cső
végét . A mélyhűtő belsejében egy picike elhajlított fülecske tartja ezt a lemezkét azt kiegyenesítve le esik és alá tudod tenni a csövet majd visszahelyezed és elhajlítod újból a fülecskét.
Nos, ez a hőfokszabályzó kapilláris-csöve. A többi része fenn van a mélyhűtő részben.
Törött csővel nincs szabályzás, ezért megy mindig a kompresszor. Bővebben: Link
A képről tökéleten látszik hogy nincs eltörve csak kicsúszott a helyéről !!
Sikerült visszatenni a csövet? Reméljük tényleg nincs eltörve.
Egyenlőre olvasztom le, mert eléggé le van fagyva a fagyasztó alja. Szólok majd ha sikerül valami. Köszönöm szépen
![]()
Na, visszaeszkábáltam, bedugtam, kíváncsian várom a fejleményeket. Valaki legyen szíves világosítson fel, hogy attól miért lesz jobb, ha feldugom alá. Mert az csak egy kis alumínium lemez. Én azt hittem, hogy valami hőgomba lesz ott vagy ilyesmi.
![]()
Ha lekapcsol, akkor siker!
Én is valami megvastagodott tágulási csövet hiányolok, amiben egy alacsony forráspontú szénhidrogén van.
Azért lesz jobb , mert a termosztát kapcsolási hőfoka
- 18 c körül van . tehát ha közvetlen kapcsolat van az érzékelő és a hűtőfelület közt . Akkor azt a hőfokot érzi. Ja : az a "drót" maga a "hőgomba"
Amúgy valahogy így gondoltátok a cső visszahelyezését?
Köszönöm a felvilágosítást. De ha -18 C körül van a termosztát kapcsolási hője, akkor nem közvetlenül fel kéne vezetnem a fagyasztóba? Bocs a sok és hülye kérdésért. Mindig tanul az ember valamit.
![]()
OK. Köszönöm szépen a segítséget. Ha van egy kis szerencsém, és más baja nincs akkor sok ropogós ezres ablakon való kidobálásától kíméltetek meg!
![]()
erre felénk 6-8000ft a termosztát csere !
majd küldöm a bankszámlaszámom ![]()
Nos, a hűtő lekapcsolt!! Utánna azt is kipróbáltam, hogy fel kapcsoltam a 6-osra, akkor pedig újra bekapcsolt a kompresszor. Úgyhogy hála Istennek, úgy néz ki, hogy csak ez volt a probléma. Kop-Kop-Kop. Köszönöm szépen mindkettőtök segítségét!!!
Nekem telefonon egy szaki azt mondta, hogy kb. olyan 20.000 körül lenne a javítás. Nyílván cserélt volna termosztátot is, annak ellenére, hogy annak nincs baja.
Ha jó lesz, kaqkk-nak küldök egy jó hagy hátbaveregetést futárpostával!
![]()
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem. Egy régi típusú kombi hütőm van,a fagyasztóban a hőmérséklet nem csökken újabban -8 fok alá. Először a szigetelő gumira gyanakodtam,kicseréltük vadi újra,de nincs változás. Volna estleg valami ötletetek,hogy mi lehet a gond,vagy mivel tudnék próbálkozni? A típusa egyébbként LEHEL.
Sziasztok ! Van egy Fjord típusú régi fagyasztóládám. Újabban azt csinálja,hogy állandóan be és kikapcsol.
Hűteni is hűt, csak bekapcsol és megy a kompresszor kb fél percig, leáll , majd kb. fél perc múlva elindul és így tovább. Lehet az indítórelé az oka ? Vagy szerintetek mi okozhatja ezt a jelenséget. Várom a segítő válaszokat. Köszi.
Szia!
Igen, okozhatja. Lehet, hogy a hőkioldó gyengült el ezért old le- majd vissza áll, de lehet, hogy az indító relé érintkezője beragadt, és az ezzel járó megnövekedett áramfelvétel miatt old le. Üdv Tibi.
Kösz szépen a segítséget. Hétfőn szétszedem a relét és akkor már többet fogok tudni. A relé az helyettesithető esetleg Lehel hűtőgépével ?
Szia!
Akár igen! Ha rá tudod dugni a kompresszorra, (pozíció helyesen), nyugodtan ki próbálhatod, bár a bennük lévő hőkioldónak, és a kompresszor üzemi áramfelvételének ILLIK "azonos kategóriába esnie". Ha közel azonos teljesítményűek a kompresszorok, akkor mondhatni csereszabatosak az indító relék(melyekbe a hőkioldó is bele van építve).
Sziasztok !
Jó hogy megtaláltam ezt a topikot, mert nekem is hűtőgép problémám van, amit magam akartam orvosolni nem sok sikerrel. Van egy régi ZFC 304 nk kombi hűtőnk, aminek a normáltere úgy tűnt ránézésre hogy túlhűt. ( Van egy csak hűtőnk is, ezért nem megy egész évben, és nincs is szem előtt, csak azt érzékeltük hogy folyton jeges a hátsó lemez.) Rendeltem hozzá egy új termosztátot, beszereltem, de a hibajelenség maradt. Ekkor kezdtem el egy fogyasztásmérővel ellenőrizni, és kiderült hogy 8 órás üzemből 6.5 órát működik, tehát valószínűleg igaz hogy jeges a hűtőlap, de a hőfoka nem éri el a kívánt hőmérsékletet. Visszaolvastam a topikot, ez alapján a gáz szökhette el részlegesen. Az lenne a kérdésem a hozzáértőktől, hogy érdemes -e még újratöltetni, tehát ez az elszökés egy észrevétlen lassú folyamat lehet -e (14 éves a hűtő), vagy újra el fog szökni rövid időn belül, és akkor kidobott pénz. Vagy az is lehet a kompresszor nem működik jól. (A hőleadó cső és a motor is felforrósodik, nem tudom ez jelent-e valamit). Működés közben a teljesítményfelvétele 60 W körüli, a napi fogyasztása 1,25 Kwh (Ez sok !). Előre is köszönöm ha van valakinek ilyen tapasztalata és megossza velem, István ![]()
Hello
Indesit Kombi hűtőszekrényemen az alábbi jelenséget tapasztaltam: (kb 7 éves) teljesen le volt engedve a fagyasztó plusz 5 a hűtő pedig kb 18 fokon volt. a motor működött vagy 2 órán keresztül de nem hűtött. Ha elment belőle a gáz annak van valamilyen diagnosztizálható jele? vagy mi lehet a hiba oka? válaszotokat előre is köszönöm, ha nem nagy kérés dobjatok, egy emilkét is köszi(balazsbb@citromail.hu)
Szia a hiba oka alapvetően gázhiány. Diagnosztizálni csak akkor tudod ha szétválasztod a nyomó és a szivó oldalt és külön külön nyomáspróbázod. Irod hogy a készülék 7 éves. Ilyen idős kombinált készülékeknél,99,8%-ban a keret fűtés cső kilukadása, el korrodálása okozza a problémát.Ugyanis acélból van.Természetesen orvosolható a probléma.Egyébbként milyen hűtöközeggel volt töltve?Kompresszoron megtalálható.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |