Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapcsolóüzemű táp autóba Hi-Fi-hez
Az, hogy csak 75%-a volt, nem (csak) a táp hibája! Ott az a 3 betű a hibás (MNC)
De ez relatív, mert nem az erősítő tudott kevesebbet, hanem a ráírásokkal szállnak el általában. Kérdésedre: Lehet jobbat építeni mint a gyári. Sőt! Persze márkája válogatja. Pl. SAL-tól (vagy MNC, Magnat, stb-stb) nem nehéz jobbat építeni, de pl. a RockfordFosgate, Pioneer, JBL, stb. esetében kétséges.
Én találtam akkut, csak árat nem. Majd felhívom őket...Bővebben: Link
Nem rossz. Ha megkérdezed , engem lehet érdekelne egy 55AH-ás, vagy egy 80AH-ás. Megkérdezed azt is?
Bár ez az akksi nem olyan erős, mint a Marathon M12V70F , amit eddig használtunk, mert ennek a belső ellenállása 4,2mOhm, amit mi használunk, annak meg 3,7mOhm. Viszont nagyon nagy előnye, hogy a mérete kompatibilis a gyári autós akksikkal, és jártam már úgy, hogy a megzenésíteni kívánt autóba nem fért bele csak az oldalára borítva.. Úgy meg rövid szokott lenni a gyári kábel.
A szabályzatban benne van, hogy csak kereskedelemben kapható cuccokkal lehet versenyezni, és a műsorforrás CD játszó lehet, amiben a versenyszervező által kiadott lemezzel lehet a legnagyobb hangnyomást elérni. WEzen a lemezen 20-80Hz is Hertzenként egy félperces track van. Mindenki azt használja, amelyik az ő rendszeréhez a legjobban passzol. Vannak kategóriánként megkötések. Az amerikai DB Drag Racing szabályzatában még az is ki van kötve, hogy milyen bolt nyilvánul kereskedelmi egységnek. Nehogy valaki csináljon egy erősítőt, és azt mondja, hogy lehet boltban kapni, mikor nem! Tehát ki van kötve, hogy heti 4 napot nyitva kell lenni az üzletnek asz szem napi minimum 4 órát.
Elég bonyolult a szabályzat. DB Cup, vagy a Magyar Decibel Kupa verseny sorozaton volt egy kategória, a Monster , ahol nem kellett autóba lenni a cuccnak, és mindent szabad! Ott csakis az számított, hogy ki tud többet nyomni. A Boci Cimborám 3dB-re megközelítette a világcsúcsot. Ja, és most kapaszkodjanak meg a szkeptikusok! ! ! M.N.C. hangszóróal! ! Persze a membránon kb 8mm vastag üvegszál volt, a gumiszélre is föl volt víve egy vastag sziloplaszt réteg kívül belül, és akkor is szét tudott robbanni. Az a közel 10000W az már tud büntetni. 1 darab 30 centis hangszóróra. a kamra, ahol a hangnyomást létre hozta, kb 2-3 liter lehetett. Nem tudom pontosan az eredményét, de 176dB körül volt 80Hz környékén. Azt tudni kell, hogy 160dB az egy ipari robbantás hangereje, és az 10KM távolságba elhallatszik. A fül számára +6dB jelenti a kétszeres hangerő érzetet. Tehát attól 5-6 szor hangosabb nyomást hozott létre a kamrában. Ez azért nem sz..r mi? Vissza térve a lényegre. Az MNC erősítőt nem tudom hogy mértétek, de azon el lehet csúszni rendesen. Semelyik hifi gyártó nem szokta pontosan meg adni, hogy milyen módszerrel mérték az adatokat, mert esetleg nem mutatkozna jó fényben a cuccuk. Ezért a Mac audióval az élen, hazudoznak összevissza. Vagyis nem hazudnak, mert lehet egy módszer, amivel annyit mérnek, de azt nem teszik közzé pontosan, csak pl: DIN45114 rendszer vagy valami. Az is számít, hogy amikor mértétek, akkor mekkora volt a tápfeszültség, mert a DIN szabványban 14.4V -on mérnek, amire egy autóban nem sok esély van, mert terhelés alatt sose tud egy 12V-os akksi 14.4V lenni Meg általában 1 csatornát mérnek, és azért jön ki, hogy milyen erős az erősítő. Szerintem ha minden csatornát leterhelnének a névleges impedanciával, az lenne az igazságos, mert azt tudja ténylegesen az erősítő. Mivel az ilyen alap erősítőben szabadon futó táp szokott lenni, nagyon érzékenyen reagál a tápfeszültség esésre. Ettől szokott lenni, hogy elkezdi a manus döngetni a cuccot, a max hangerőn, ami az elején tényleg torzítatlannak tűnik, de amikor megzuhan az akksi, akkor túlvezérlést okoz, mert az előfok nem szabályoz vissza, aztán jön a hangszóróból a brikett szag. Azt nem is mondtad, hogy milyen terheléssel mérted le. Ha hangszóró, akkor frekvenciafüggő az impedancia, és még ráadásul Xmax körül hangerő függő is lesz. Ha úgy gondoljátok, nem eresztem ilyen hosszúra a mondókákat, mert ez végülis mégiscsak egy kapcsolóüzemű táp topic, vagy mi Vagy amint bejön egy szakmai kérdés, akkor azonnal abbahagyjuk. ok?
Azt el is felejtettem mondani, hogy a Monszter kategóriát jövőre nem akarják megrendezni, mert kevés rá a kereslet. Pedig szerintrem jó móka. Voltak versenyzők abban a kategórában külföldről is.
Van egy másik spanom (hugi00), aki fejleszt egy hangszórót monszterre, és nem tudja majd kipróbálni, mert nem szerveznek versenyt. Nagyon komoly lesz a hangszóró. csak a tekercs vagy 40deka 400 Oz mágnessel. Kicsit haragszik is a lelke mélyén Gondolkoztam én is egy 20000Wos erősítőn, de nagyon sokba kerülne, ha csak szinte a polgárpukkasztás vele a cél.
Kicsit rendbetesszuk a "monster"-t. )
Valamivel kevesebb mint 600Oz - 17 Kg Lagyvas terve. Modositasok voltak rajta: 1, kisebb legres 2, kapott meg egy "hutestechnologiat" Most latom, hogy ezen meg az elso hutes sincs berajzolva. (szerkesztve) 3, a felso tarcsa/gyuru merete is novelve lett Amikor a "Boci" MNC je mugyantazva volt nem tudott vele tobbet nyomni, mert nagyon megnovelte a mozgo tomeget. A vastag szilikonreteg, csak "maszatolas" volt. Igen kicsit "rosszul" erintet a dolog, de mivel relativ kis legeressel terveztem (3,85mm), siman megoldhato konnyu membrannal egy jo minosegu subb is. ... es boldog lennek ha lenne egy 20KW-os motyod. - legalabb pukkaszthatnal, es nem csak "polgar"-okat ! ))
A Gergővel már beszéltük, hogy oda adna 3 NorthStar akksit, hogy meglegyen az energia. Hátha rá tudom beszélni a Piton Zolit, hogy legyen mégis ilyen kategória.
A Süvinek volt bent pénteken a Z1 mellé egy ilyen akksi, és kiröhögte a DD Z1-et KB 4000W :yes: 153,2dB
Annyira nem gaz, mert elmegyek valmi kozeli kulhoni versenyre, es falaskategoriaba nevezek.
Beteszem anyosulesre azt "b@sszadneki". )) Gergotol van nalam egy Marathon M12V105T. ) - tesztelesre kaptam, amikor itt volt lebacsi "radiator"-a. (Soundstream XXX)
Köszönöm ezt a kielégítő választ
A mérést hangszóróval végeztem el! Tudom hogy frekifüggő a mérés ezért a hangszóró karakterisztikáját megnéztem és ahol a legkisebb az impadenciája arra a frekire álítottam be a hanggenerátort! 14.4 V-on mértem Hídba kapcsolt végfokkal maximális kivezérléssel, szkópon még nem volt torz a szinusz!
Hangszóróval akkor se tudsz pontosan mérni, mert a teljesítménytől is változik az impedancia.
Inkább vegyél egy 50W-os alu tömb bellenálást dobok egy képet. A 14.4 Voltot hogy csináltad? terhelés ideje alatt kell mérni a táp feszt.
Mi méretre vágott elektromos kemencefűtő spirállal csináljuk vízben, 5 Kw-os terhelésen is marad az ellenállása. Hangszóró az induktív terhelés miatt sem a legjobb, nem lesz a fázistényező pont 1, és meddőáram is terheli a véget.
Ha meg sokat mérsz, akkor lesz forrótea is bőven :nevetes1: :nevetes1:
Beindítottuk az 1,9 TDS Fiat Temprat, úgy fordulatszámot haver adta amikor elétük a 14,4V-ot akkor mértem
Tudni illik a Nyugati autók többségének feszültség szabályzója 14,4V környékén szabályoz!
Tudni illik ? ?
Mindegyik autóé akörül szabályoz. Én tudom, de egy erősítőt ha a 14.4V-ra ráterhelsz, akkor megnézném, hogy a mérés (terhelés) alatt meg marad-e a 14.4V. Kétlem. Van benne egy kis gyakorlatom. Elég csak bekapcsolni egy világítást, ami 120W és az akksi fesz már le is esett 13.8V-ra. (tudni illik)
Az oké, de hogy tartod meg a 14,4V-ot akkor?
Máshogy nem tudod csak ha rápörgetsz nem? Meg én úgy tanultam ha már van terhelés akkor az U üresjárati az leesik nem tudod ott tartani! Habár anno technikusi órákon a tanárom mondta, hogy ő egyszer készített egy olyan áramkört amit ha elkezdtél terhelni, terhelés alatt visszahúzta a feszültséget az üresjáratira. Nem mondta meg hogy csinálta sajnos, de nem hülyéskedett az biztos, mert egy elektronikai cég fejlesztőosztályán dolgozott mérnökként.
Régebben olvastam egy BOSCH ajánlást az akkuira vonatkozólag, ott 14 volt szerepelt.Kétlem, hogy a generátoraikat nagyobb feszültségre állitva használnák.
A 14.4V már a határ, efölött "gőzölög" az akksi.
Ha pedig most valamilyen kocsit beindítasz és bemelegítés közben rámérsz a töltésre tuti hogy 14V fölötti értéket kell hogy kapj!
Meg muszáj hogy egy kicsikét túl töltsön, mert menet közben van fogyasztás (terhelés) és még az akksit is töltenie kell a generátornak, hogy legközelebb is el tudj indulni vele! Idézet: „Meg én úgy tanultam ha már van terhelés akkor az U üresjárati az leesik nem tudod ott tartani!” Hát erről beszélek. Mindig is le fog esni. Ebbe bele kell törődni. Idézet: „készített egy olyan áramkört amit ha elkezdtél terhelni, terhelés alatt visszahúzta a feszültséget az üresjáratira” feszültség generátor
Akkor ott gázos volt a gerjesztés
alapjáraton 60 %-át tudja a geni az áramának
Tudsz erre valami kapcsolást?
mert ő valami olyasmit mondott, hogy mikor rátette a terhelést az elkezdte gerjeszteni az áramkört és egy szabályzó visszahúzta a beállított feszültségre! Ennyit mondott
14,4 V a vízbontási határfeszültség 20 fokon 6 cellán , ezért alkamazzák ezt töltési végfeszültségnek
Ilyen hidegbe a fesszabályzó engedi neki akár 14,8-15 V-ig is
Pontosan így van. A haverom Honda CBR 600RR motorjának a Manualja azt írta, hogy a töltő fesz határ értékei 12.6 és 13.6V között ideálisak.
Jór röhögtem, mert ha nem töltesz föl soha egy akksit rendesen, akkor rövid úton elindul a kuka felé. Rámértünk, és 14.2V. A papír mindent elbír. Az akksi töltés lényege az, hogy túlfeszültséget kell az akksira tenni ahhoz, hogy töltő áram létre jöjjön a töltő()generátor) és az akksi között. Ez savas akksiknál cellánként 2.4V. 6 cella van . A zselések is már bírják ezt, viszont a túlfeszt nem. A savasakat simán lehet nagyobb fesszel tölteni. Nem lesz baja. Láttam már olyan 12V-os zárt rendszerű savas akksit amihez a javasolt töltőfesz 14.9V. A hangnyomás versenyzés lelke az akksi. Ha valaki nem tiszteli az akksiját, az szokott is csodálkozni mikor az eredménye elbúcsúzik egy kis időre, míg rendesen föl nem tölti a gazdi az akksit. Ha ez kis odafigyelés hiányzik a nyeréshez, akkor pofozhatja magát a tükör előtt.
Egyet értek az előttem szólóhoz!
Generátor és akksi téren
Ilyeneket én is láttam sok autós doksiba.
Az Agm valameddig bírja a túltöltést, ezért is kell 14,7 -ig engedni 20 fokon, ami a vízbontásból keletkezett oxigén-hidrogén, az pedig a katódon vízzé alakul.Szinte mindegyik Agm Vrla. Ha durván túl van töltve, mondjuk 17 V-on órákig, akkor meg kinyitnak a biztonsági szelepek, nah ez már annyira nem egészséges A zselés viszont egyáltalán nem bírja túltöltést, szilika-géllel van zselésítve, felgázosodik az elektrolit, és egyre kisebb felületen érintkezik a lemezekkel
Azért a topic címe még mindíg Kapcsoló üzemű táp autóba Hi-Fi-hez ugye?
C4-el is lehet dobolni, csak ütemre kell begyújtani. ...de ki táncol rá?
Ok, de mi itt szoktunk bandázni.
Amíg nincs kapcsitápos téma, addig miért ne offolhatnánk? :nemtudom: :nevetes1: |
Bejelentkezés
Hirdetés |