Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   67 / 206
(#) jancsi_87 hozzászólása Dec 20, 2009 /
 
Üdvözlök mindenkit:
Egy problémával fordulnék hozzátok. Van egy Yamaha SR 125-ös motorblokkom, ami egy hengeres, 4 ütemű. Elektronikus gyújtással rendelkezik és erről az elektronikáról szeretnék némi információt beszerezni, mert olyan problémám akadt, hogy a szikra hol jó hol nem. Láttam, hogy itt páran építettek már elektronikus gyújtást (CDI). De azok általában egyhengeres kétüteműekhez van. Nos az lenne a kérdésem, hogy ez a négyüteműeké mennyiben különbözik a kétüteműekétől? És a négyüteműekben miért két jeladó van? Előre is köszönöm a segítséget.
Tisztelettel: Jani
(#) Krisz03 válasza jancsi_87 hozzászólására (») Dec 21, 2009 /
 
Négyüteműben azért van két jeladó, mert az nem elégszik meg (mint a legtöbb kétütemű) a fix előgyújtással. Ezért alapjáraton és afölött nemsokkal kisebb, magasabb fordulatokon pedig nagyobb előgyújtást kell adni neki. Így az elektronika is más, nem használhatod hozzá az előgyújtás-szabályzással nem rendelkezőt.
(#) sevenhill válasza jancsi_87 hozzászólására (») Dec 21, 2009 /
 
ezeket a motorokat régen nem a postai táviratkézbesítők használták? Csak azért kérdem hogy képben legyek.
(#) jancsi_87 válasza sevenhill hozzászólására (») Dec 21, 2009 /
 
Igen ezt a típust a postások használták.
(#) pannonia_23 hozzászólása Dec 26, 2009 /
 
Sziasztok mindenki!
volna egy olyan kérdésem,hogy szerintetek lehet e használni a sima mezei tirisztor gyújtást akksival.Pozitív a gerjesztő tekercs bemenetére a többi értelemszerű...
Szóval így lehet e,igen vagy nem és miért köszönöm.

Üdv:egy új kisérletező!
(#) Krisz03 válasza pannonia_23 hozzászólására (») Dec 26, 2009 /
 
Nem. Túl alacsony a feszültség. A tirisztoros (vagyis kondenzátorkisüléses, CDI gyújtások) 200V feletti feszültséggel üzemelnek. Ezt vagy egy nagy menetszámú tekercs állítja elő, vagy meg lehet oldani akkumulátorról is egy elektronika segítségével. De csak simán akkut a gerjesztő/gyújtó tekercs helyére téve nem sok jó történik.
(#) pannonia_23 válasza Krisz03 hozzászólására (») Dec 26, 2009 /
 
Szia Krisz03!
Írtad,hogy négyüteműekbe két jeladó van.És amelyikbe csak egy van és rövid a jeladó kiemelkedés a lendkeréken azokra is érvényes ez a kijelentés?

Előre is köszi
(#) pannonia_23 hozzászólása Dec 26, 2009 /
 
Szia Krisz03 ismét.
Olyat lehet,hogy msn-en konzultáljunk ez ügyben,egy kicsit gyorsabb is az eszmecsere.
(#) Krisz03 válasza pannonia_23 hozzászólására (») Dec 26, 2009 /
 
Nem érvényes, mivel ott akkor csak egy van, és nem kettő, ahogy írtam. Ott másként van megoldva az előgyújtás-szabályzás. A gyújtóelektronika a jeladó pozitív illetve negatív félperiódusait figyeli, és ezek szerint állítja az előgyújtást. Esetleg ezen jelek után késleltetve gyújt, és a késleltetést csökkenti a nagyobb előgyújtásért.
(#) Krisz03 válasza pannonia_23 hozzászólására (») Dec 26, 2009 /
 
Nem használok msn-t.
Egyébként pedig itt sokkal többen tudnak segíteni, mivel én még csak most tanulom ezeket a rendszereket, meg úgy az egész motorszerelés témát. Szóval van még pár sötét folt, mint ez az előgyújtás-szabályzás is.
(#) pannonia_23 válasza Krisz03 hozzászólására (») Dec 26, 2009 /
 
És esetleg olyan nem fordulhat elő hogy egyszerűen olyan mint a kétüteműeknél hogy nincs előgyújtás szabályzás és van egy felső holtpont előtti jel és kész.
(#) subee hozzászólása Dec 26, 2009 /
 
sziasztok! olyan kérdésem lenne tudna valaki egy rajzot küldeni,hogyan kell összeépiteni babetta gyujtással egy malaguti robogó cdi-t a hozzá való fekete ducatti energia tirisztorral? ha tud valaki segiteni megköszönném.cim:rizzofater kukac freemail.hu
(#) Krisz03 válasza pannonia_23 hozzászólására (») Dec 26, 2009 /
 
Megmondom őszintén, nem tudom. De miről is van egyáltalán szó? 4T-t nem igazán tudok elképzelni szabályzás nélkül. Talán még a nagyon korai időszakokban létezhetett ilyen fix előgyújtásos 4T.
(#) pannonia_23 válasza Krisz03 hozzászólására (») Dec 26, 2009 /
 
akkor ez korai lehet mert,csak egy jeladója van és kb 10mm ívhosszú kitülemkedés a lendkerék külső kerületén ami jeladásra elég,de szerintem előgy. szab.-ra nem.mert nézelődtem én itt és találtam olyan linket ahol olyan a lenkerékhogy a jeladó bütyök a lengerék kerületén legalább 5cm ívhosszú volt és igen azt taglalták is hogy előgyújtás állítás miatt ilyen.
De amiről most szó van az egy 4T,egy jeladó kis bütyivel és fix 12v-os volt a CDI-je.
(#) mex válasza pannonia_23 hozzászólására (») Dec 26, 2009 /
 
Tutira van előgyújtásszabályzása. Mérd meg a mágnesed külső kerületét, ez ugyebár 360° és a kapott számot oszd el a bütyök hosszával. Igy megintcsak egy szám lesz az eredmény amivel a 360°-ot osztva fokban megkapod az előgyújtás legnagyobb értékét. Ez az egyik verzió, a másik, ahogy Krisz is irta ennél kacifántosabb, abban az esetben az elektronika állitja elő a megfelelő nagyságú szabályzási tartományt, ami nem egyezik a bütyök hosszának fokban kifejezett értékével.
(#) nyemi válasza pannonia_23 hozzászólására (») Jan 2, 2010 /
 
Szia pannonia23, neked akkor egy 4T DC CDI-re lenne szükséget, ív vezérelt előgyújtás szabályzással, hát nem egy egyszerű eset de azért után építhető. .Nézd meg Ewald úr felrakta egy 125Kymco kapcsolását. Lehet hogy megvenni olcsóbb lenne.Üdv.nyemi.
(#) mikulamotor hozzászólása Jan 2, 2010 /
 
Üdvözlök mindenkit! Ewald úr felrakott egy Kymco kapcsolási rajzot és az lenne a kérdésem hogy melyik típusé, vagy egyforma? Néztem két típust az egyik :

KYMCO CDI KYMCO DINK 125-150 EUR-2 / BETWIN 125-150 EUR-2 / MALAGUTI F18 WARRIOR 125-150 / BETA EIKON 125-

a másik :
KYMCO CDI KYMCO HEROISM 125-150 4T

ebben kérném a segítségeteket.
(#) nyemi válasza mikulamotor hozzászólására (») Jan 2, 2010 /
 
Kis köbcentis 4 ütemű motoroknál ahol a vezérlő ív határozza meg az előgyújtást két félét különböztetünk meg kondenzátor töltés szempontjából, inverterest (DC-CDI) és a gerjesztő tekercsest (AC-CDI).De különbségek vannak a impulzus tekercsek között is.Ezért csak mérésekkel megállapítható hogy az adott típus helyettesíthető-e a linkelt kapcsolással. Amúgy a linkelt kapcsolás egy DC-CDI él vezérelt előgyújtás szabályzású motorhoz alkalmazható (nincs gerjesztő tekercs). Az impulzus tekercse pozitív majd negatív jelet adó fajta kell hogy legyen.Egy kis segítség a fájlmellékletben.
(#) mikulamotor válasza nyemi hozzászólására (») Jan 2, 2010 /
 
Aminek a típusát leírtam az előbb ahhoz hozzá tudok jutni csak nem tudom,hogy mind a kettő DC-CDI-e. Nekem a DC-CDI kellene mert akkumulátoról szeretném üzemeltetni, de a jeladót nem tudom milyen inpulzus-sal indul de Kymco jeladó,a gyújtótrafó az ferrites.Vagy nem e tudtok egy egyszerű kapcsolási rajzot ami egy bizonyos beállított fordulatszámnál ad plusz előgyújtást Köszönöm a segítséget.
(#) nyemi válasza mikulamotor hozzászólására (») Jan 2, 2010 /
 
Először is meg kéne nézni az adott motort (amihez kéne a DC-CDI) hogy milyen hosszú a vezérlő ív, hogy egyáltalán ív vezérlésű e, mert mikroprocesszoros állítású is lehet. Ez egy egyszerű számolással, amit az előbbi hozzászólásba mex írt kiszámolható(meg persze felső holt pont és a maximum előgyújtás meghatározása indikátor órával). Ha az, akkor még az impulzus tekercset is meg kell nézni, nincs e kivezetve mind két kivezetése (nem testelt) mert akkor egy vezeték cserével (zöld fehér-kék sárga, általában) bármely DC-CDI alkalmazható. Sajnos egyszerű kapcsolású DC CDI nem létezik, amúgy a linkelt kapcsolás szerintem elég könnyen kivitelezhető.
(#) mikulamotor hozzászólása Jan 2, 2010 /
 
Hondára kell,amiről a Kymco-t másolták csak típus szám alapján nem tudom,hogy melyik a DC-CDI mert nincs meg az eredeti. A jeladó egy vezetékes de azt már én tettem bele és az Kymco. Ebben kérném a segítséget mert nem találok hozzá bekötési rajzott.
(#) pannonia_23 hozzászólása Jan 4, 2010 /
 
Köszönöm a tippeket...és olyan lehetséges hogy csinálok egy invertert,mert ugye nincs gerjesztő tekercs,arra rákötök egy sima tirisztoros gyújtást és mondjuk egy babetta jeladó tekercset felteszek rá és az elektronikát hozzá hangolom.(tirisztor gate-ra egy poti)A lenkerékre pedig egy mágnest ragasztok...
Erről mi a véleményetek?
Jah és még azt nem értem,hogy írtátok a bütyöknek nincs az előgyújtásban szerepe hanem az elektronika állítja elő,de mihez viszonyítja az előgyújtást?
(#) mex válasza pannonia_23 hozzászólására (») Jan 4, 2010 /
 
Ha mindent jól csinálsz, akkor működni fog, de a motor nem tudja leadni a benne levő teljesitményt 100%-ban. Ahhoz előgyújtásszabályzást is kellene beleapplikálni.
(#) pannonia_23 hozzászólása Jan 4, 2010 /
 
És miért érzékenyebb a 4T az előgyújtásra mint a 2T???
Szégyen ezt kérdezni mert autó technikusi a végzettségem,de lehet ezen az órán hiányoztam...Lehet azért mert más a keverék képzés?
(#) mex válasza pannonia_23 hozzászólására (») Jan 4, 2010 / 1
 
Idézet:
„azért mert más a keverék képzés?”


Hogy csakis ez lenne az oka, nem tudom, de vastagon benne van.
(#) pannonia_23 hozzászólása Jan 4, 2010 /
 
Na az ilyen dolgokra mondtuk azt hogy...GEBASZ
(#) mikulamotor hozzászólása Jan 4, 2010 /
 
Sziasztok! Na akkor itt meg állt a segítség senki sem tud segíteni?
(#) minszk hozzászólása Jan 4, 2010 /
 
Sziasztok.Tudna nekem valaki segíteni abban h milyen közdarab kell a 250 - es ezt - re hogy a babszi gyújtást rá tudjam tenni?(méretek kellenének)Illetve van még egy minsk enduro gyújtásom és nekem az is jó lenne de ehhezsem tudok méretet..mármint a közdarabhoz. nagyon örülnék ha tudna valaki segíteni közülletek.Előre is köszi
(#) nyemi válasza mikulamotor hozzászólására (») Jan 5, 2010 /
 
Akkor meg kéne állapítani milyen jelet ad le az a kymco impulzus tekercs. Forgásirányba forgatva a lendkereket először pozitív majd negatívot vagy a fordítottját. Persze az ívről egy kép is jó volna, valami ilyesmi.
(#) mikulamotor hozzászólása Jan 5, 2010 /
 
Holnap szétszedem mert olajban van az egész gyújtás és előtte megnézem a jelet szkóppal.
Következő: »»   67 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem