Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Üdvözlök mindenkit:
Egy problémával fordulnék hozzátok. Van egy Yamaha SR 125-ös motorblokkom, ami egy hengeres, 4 ütemű. Elektronikus gyújtással rendelkezik és erről az elektronikáról szeretnék némi információt beszerezni, mert olyan problémám akadt, hogy a szikra hol jó hol nem. Láttam, hogy itt páran építettek már elektronikus gyújtást (CDI). De azok általában egyhengeres kétüteműekhez van. Nos az lenne a kérdésem, hogy ez a négyüteműeké mennyiben különbözik a kétüteműekétől? És a négyüteműekben miért két jeladó van? Előre is köszönöm a segítséget. Tisztelettel: Jani
Négyüteműben azért van két jeladó, mert az nem elégszik meg (mint a legtöbb kétütemű) a fix előgyújtással. Ezért alapjáraton és afölött nemsokkal kisebb, magasabb fordulatokon pedig nagyobb előgyújtást kell adni neki. Így az elektronika is más, nem használhatod hozzá az előgyújtás-szabályzással nem rendelkezőt.
ezeket a motorokat régen nem a postai táviratkézbesítők használták? Csak azért kérdem hogy képben legyek.
Igen ezt a típust a postások használták.
Sziasztok mindenki!
volna egy olyan kérdésem,hogy szerintetek lehet e használni a sima mezei tirisztor gyújtást akksival.Pozitív a gerjesztő tekercs bemenetére a többi értelemszerű... Szóval így lehet e,igen vagy nem és miért köszönöm. Üdv:egy új kisérletező! ![]()
Nem. Túl alacsony a feszültség. A tirisztoros (vagyis kondenzátorkisüléses, CDI gyújtások) 200V feletti feszültséggel üzemelnek. Ezt vagy egy nagy menetszámú tekercs állítja elő, vagy meg lehet oldani akkumulátorról is egy elektronika segítségével. De csak simán akkut a gerjesztő/gyújtó tekercs helyére téve nem sok jó történik.
Szia Krisz03!
Írtad,hogy négyüteműekbe két jeladó van.És amelyikbe csak egy van és rövid a jeladó kiemelkedés a lendkeréken azokra is érvényes ez a kijelentés? Előre is köszi
Szia Krisz03 ismét.
Olyat lehet,hogy msn-en konzultáljunk ez ügyben,egy kicsit gyorsabb is az eszmecsere.
Nem érvényes, mivel ott akkor csak egy van, és nem kettő, ahogy írtam.
![]()
Nem használok msn-t.
Egyébként pedig itt sokkal többen tudnak segíteni, mivel én még csak most tanulom ezeket a rendszereket, meg úgy az egész motorszerelés témát. Szóval van még pár sötét folt, mint ez az előgyújtás-szabályzás is.
És esetleg olyan nem fordulhat elő hogy egyszerűen olyan mint a kétüteműeknél hogy nincs előgyújtás szabályzás és van egy felső holtpont előtti jel és kész.
sziasztok! olyan kérdésem lenne tudna valaki egy rajzot küldeni,hogyan kell összeépiteni babetta gyujtással egy malaguti robogó cdi-t a hozzá való fekete ducatti energia tirisztorral? ha tud valaki segiteni megköszönném.cim:rizzofater kukac freemail.hu
Megmondom őszintén, nem tudom. De miről is van egyáltalán szó? 4T-t nem igazán tudok elképzelni szabályzás nélkül. Talán még a nagyon korai időszakokban létezhetett ilyen fix előgyújtásos 4T.
akkor ez korai lehet mert,csak egy jeladója van és kb 10mm ívhosszú kitülemkedés a lendkerék külső kerületén ami jeladásra elég,de szerintem előgy. szab.-ra nem.mert nézelődtem én itt és találtam olyan linket ahol olyan a lenkerékhogy a jeladó bütyök a lengerék kerületén legalább 5cm ívhosszú volt és igen azt taglalták is hogy előgyújtás állítás miatt ilyen.
De amiről most szó van az egy 4T,egy jeladó kis bütyivel és fix 12v-os volt a CDI-je.
Tutira van előgyújtásszabályzása. Mérd meg a mágnesed külső kerületét, ez ugyebár 360° és a kapott számot oszd el a bütyök hosszával. Igy megintcsak egy szám lesz az eredmény amivel a 360°-ot osztva fokban megkapod az előgyújtás legnagyobb értékét. Ez az egyik verzió, a másik, ahogy Krisz is irta ennél kacifántosabb, abban az esetben az elektronika állitja elő a megfelelő nagyságú szabályzási tartományt, ami nem egyezik a bütyök hosszának fokban kifejezett értékével.
Szia pannonia23, neked akkor egy 4T DC CDI-re lenne szükséget, ív vezérelt előgyújtás szabályzással, hát nem egy egyszerű eset de azért után építhető. .Nézd meg Ewald úr felrakta egy 125Kymco kapcsolását. Lehet hogy megvenni olcsóbb lenne.Üdv.nyemi.
Üdvözlök mindenkit! Ewald úr felrakott egy Kymco kapcsolási rajzot és az lenne a kérdésem hogy melyik típusé, vagy egyforma? Néztem két típust az egyik :
KYMCO CDI KYMCO DINK 125-150 EUR-2 / BETWIN 125-150 EUR-2 / MALAGUTI F18 WARRIOR 125-150 / BETA EIKON 125- a másik : KYMCO CDI KYMCO HEROISM 125-150 4T ebben kérném a segítségeteket.
Kis köbcentis 4 ütemű motoroknál ahol a vezérlő ív határozza meg az előgyújtást két félét különböztetünk meg kondenzátor töltés szempontjából, inverterest (DC-CDI) és a gerjesztő tekercsest (AC-CDI).De különbségek vannak a impulzus tekercsek között is.Ezért csak mérésekkel megállapítható hogy az adott típus helyettesíthető-e a linkelt kapcsolással. Amúgy a linkelt kapcsolás egy DC-CDI él vezérelt előgyújtás szabályzású motorhoz alkalmazható (nincs gerjesztő tekercs). Az impulzus tekercse pozitív majd negatív jelet adó fajta kell hogy legyen.Egy kis segítség a fájlmellékletben.
Aminek a típusát leírtam az előbb ahhoz hozzá tudok jutni csak nem tudom,hogy mind a kettő DC-CDI-e. Nekem a DC-CDI kellene mert akkumulátoról szeretném üzemeltetni, de a jeladót nem tudom milyen inpulzus-sal indul de Kymco jeladó,a gyújtótrafó az ferrites.Vagy nem e tudtok egy egyszerű kapcsolási rajzot ami egy bizonyos beállított fordulatszámnál ad plusz előgyújtást Köszönöm a segítséget.
Először is meg kéne nézni az adott motort (amihez kéne a DC-CDI) hogy milyen hosszú a vezérlő ív, hogy egyáltalán ív vezérlésű e, mert mikroprocesszoros állítású is lehet. Ez egy egyszerű számolással, amit az előbbi hozzászólásba mex írt kiszámolható(meg persze felső holt pont és a maximum előgyújtás meghatározása indikátor órával). Ha az, akkor még az impulzus tekercset is meg kell nézni, nincs e kivezetve mind két kivezetése (nem testelt) mert akkor egy vezeték cserével (zöld fehér-kék sárga, általában) bármely DC-CDI alkalmazható. Sajnos egyszerű kapcsolású DC CDI nem létezik, amúgy a linkelt kapcsolás szerintem elég könnyen kivitelezhető.
Hondára kell,amiről a Kymco-t másolták csak típus szám alapján nem tudom,hogy melyik a DC-CDI mert nincs meg az eredeti. A jeladó egy vezetékes de azt már én tettem bele és az Kymco. Ebben kérném a segítséget mert nem találok hozzá bekötési rajzott.
Köszönöm a tippeket...és olyan lehetséges hogy csinálok egy invertert,mert ugye nincs gerjesztő tekercs,arra rákötök egy sima tirisztoros gyújtást és mondjuk egy babetta jeladó tekercset felteszek rá és az elektronikát hozzá hangolom.(tirisztor gate-ra egy poti)A lenkerékre pedig egy mágnest ragasztok...
Erről mi a véleményetek? Jah és még azt nem értem,hogy írtátok a bütyöknek nincs az előgyújtásban szerepe hanem az elektronika állítja elő,de mihez viszonyítja az előgyújtást?
Ha mindent jól csinálsz, akkor működni fog, de a motor nem tudja leadni a benne levő teljesitményt 100%-ban. Ahhoz előgyújtásszabályzást is kellene beleapplikálni.
És miért érzékenyebb a 4T az előgyújtásra mint a 2T???
Szégyen ezt kérdezni mert autó technikusi a végzettségem,de lehet ezen az órán hiányoztam...Lehet azért mert más a keverék képzés?
Idézet: „azért mert más a keverék képzés?” Hogy csakis ez lenne az oka, nem tudom, de vastagon benne van.
Na az ilyen dolgokra mondtuk azt hogy...GEBASZ
![]()
Sziasztok! Na akkor itt meg állt a segítség senki sem tud segíteni?
Sziasztok.Tudna nekem valaki segíteni abban h milyen közdarab kell a 250 - es ezt - re hogy a babszi gyújtást rá tudjam tenni?(méretek kellenének)Illetve van még egy minsk enduro gyújtásom és nekem az is jó lenne de ehhezsem tudok méretet..mármint a közdarabhoz.
![]() ![]() ![]()
Akkor meg kéne állapítani milyen jelet ad le az a kymco impulzus tekercs. Forgásirányba forgatva a lendkereket először pozitív majd negatívot vagy a fordítottját. Persze az ívről egy kép is jó volna, valami ilyesmi.
Holnap szétszedem mert olajban van az egész gyújtás és előtte megnézem a jelet szkóppal.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |