Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Zselés akkumulátor töltése
Lapozás: OK   3 / 50
(#) Pixi hozzászólása Nov 5, 2009 /
 
Hali!
Az lenne a kérdésem hogy sima hagyományos autó akkutöltő jó lehet ilyen zselés akksi töltésére?
Hány ohmot kössek sorba az akksi és a töltő közé?
Van egy akkus lámpa amibe 12v 3.3A-es akksi van és ahoz kellene töltő, mert a hozzávaló nincs meg!
Különösebb elektronika nincs a lámpában!
Valami egyszerű megoldás érdekelne amit be lehet tenni a lámpába hogy akár sima 12 voltos hálózati adapterről, akár autó szivargyújtóról is lehessen tölteni!
A másik kérdésem, hogy lehetne-e egy LEDet bekötni ami jelzi ha feltöltödöt az akkis!
A lényeg hogy kicsi egyszerű megoldás legyen!
(#) szkrep hozzászólása Dec 19, 2009 /
 
Sziasztok!
Végigolvastam ezt a pár oldalt, de továbbra is kérdésem van.
12V 3Ah zselés akksit vettem.
Ha erre 13V feszültséget adok töltéskor, az áramerősséget pedig 280mA-re állítom egy trimmerrel, akkor fel tudom tölteni, és nem robbantom fel, nem öregszik el 2 hónap alatt, nem nyit dimenziókaput?
Néztem >ezt< a gyári töltőt. Jobban járok vele? Ha 0,8A-t rászabadít, az nem tesz jót neki, nem?
Alapvetően az érdekel tehát, hogy veszélyes/ káros-e, ha egy sima dugasztápot rányomok amiről 13V 280mA-t kap (mennyi ideig kéne neki ennyit kapni?)!
(#) hbe hozzászólása Dec 22, 2009 /
 
Üdvözlet!

Egy egyszerű kérdésem lenne, mégpedig hogy 2db sorba kötött 12v-2Ah-s akkumulátor, 27,5v töltés feszültséget és 150-200 mA-t vesz fel töltés közben.

kb. mennyi idő szükséges az aksik feltöltéséhez ha 10-11v feszültségig lemerült állapotból szeretnénk feltölteni, hogy ismét elérhetővé váljon az akkumulátor feszültsége és a 2Ah kapacitás?

Segítségeteket kérném, létezik erre valami képlet amiből meghatározható a jelen adatokból a töltés idő, vagy valahogyan meghatározható-e?


Köszönettel!
hbe
(#) Krisz03 válasza hbe hozzászólására (») Dec 22, 2009 /
 
2000mAh / 200ma = 10h. Valóságban 10-12 óra a töltési idő, de majd látod, hogy ha méred a feszültséget és az áramot. Ha olyan a töltőd, hogy akkunként nem engedi 13.8V fölé (bár ciklikus üzemben, mint ahogy most is töltöd, mehet 14.4V-ig is), akkor szépen vissza fog esni a töltőáram.

A két soros akku eredő feszültsége a 10V, vagy egyenként? Előbbi eset nagyon rossz, utóbbiban talán reménykedhetsz, hogy ki tudod majd ezek után használni az akku teljes kapacitását.
(#) hbe válasza Krisz03 hozzászólására (») Dec 22, 2009 /
 
Köszönöm a segítséged!

Egyenként 10-11V körül mértem.
A lényeg hogy 11h minimum a töltés idő de majd rámérek a töltőáramra!

Üdv!
hbe
(#) rockersrac hozzászólása Dec 31, 2009 /
 
Van nekem egy 12V 7Ah-s zselés akksim,de nincs töltőm hozzá,így csináltam egy 12 volt 35W trafóból trafóból/egyenirányítva,szűrve/ És standby módban szeretném tölteni! Gondoltam rámérek mennyi megy az akksira,és bár az van az akksira írva hogy ebben a módban nincs limitálva a töltő áram,én még is nagyon soknak találom azt a 7,2 ampert ami a multiméterem szerint átmegy rajta! Lesz baja ettől az akksinak,vagy sem? Közeljövőben tervezem megcsinálni a Vicsys féle akksitöltő kapcsolást,szóval nem akarom így hagyni,csak frissen/és lemerülten/ kaptam egyik ismerősömtől és nem akarom hogy így maradjon az akksi! Előre is köszi a válaszokat! Az akksival sorba van kötve egy 200ohm 1W ellenálás/mivel enélkül úgy 17 volt megy az akksira,és ezt gondolom nemszereti!/,és nem melegszik,épp hogy langyos az ellenálás töltés közben,és nem is nagyon melegszik fel jobban! Véleményeket várom a leírtakkal kapcsolatban! És előre is köszönöm a válaszokat,és a segítséget!
(#) potyo válasza rockersrac hozzászólására (») Dec 31, 2009 /
 
Az akkura rá szokták írni, hogy maximum mennyi lehet a töltőáram. Initial current néven keresd. 7Ah-nál én úgy 2-2,5A-ra emlékszem, de a 7,2A biztosan sok. Ha csak most fel szeretnéd tölteni, akkor a töltőddel kapcsolj sorba valami ellenállást, de úgy néhány ohm kellene, a 200 túl sok, és amikor a feszültség az akkun eléri a 14,5V-ot, akkor lekapcsolod. Nem vészes, ha kicsit tovább rajtamarad, de egy negyedóránként nézz rá. Vagy ha van kéznél LM317-es szabályzó, akkor csinálj belőle egy 14V-os tápot, az úgyse fog magából kezdetben több mint 2A-t kiadni, ahogy az akku töltődik, úgy majd eléri a 14V-ot, és utána ott marad. Kis hűtőborda kell az LM317-re, de van benne hővédelem, nem probléma, ha nagyon felmelegszik, csak ne tedd olyasmi közelébe, amit megolvaszthat. Ezt rajtahagyhatod egy napra, és akkor fel lesz töltve az akku, nem kell rá figyelni.
(#) rockersrac válasza potyo hozzászólására (») Dec 31, 2009 /
 
Van rajta initial current táblázat,és a folyamatos/stby use/ töltésnél no limit felirat díszeleg! Ciklikus töltésnél ír max 1,75A-t töltő áramnak!
(#) elektrorudi válasza szkrep hozzászólására (») Dec 31, 2009 /
 
Szia.
Az ólom aksikat 0,1C-vel kell tölteni.
A 280mA tökéletes neki. (330mA lenne a legideálisabb)
13,8-14,1V-ig lehet tölteni. (inkább 13,8, de nézd meg a görbéket is).
A 800mA sok. Gázosodik.
330mA-el 14 óra a töltési idő, ha teljesen ki volt merülve az akku.
280mA-el ennek megfelelően kb. 15 óra kell.

a Google be írd be :
Acid battery charging

Ha nem tusűdsz angolul, akkor is kiigazodsz a grafikonokon!
(#) run hozzászólása Jan 2, 2010 /
 
Sziasztok!
Az alábbi kapcsolást szeretném megépíteni
zselé ólom akkutöltőnek,a kapcsolás
Béka mester műve.A kapcsolás néhány részét
nem értem:mért van dióda az 1K ellenállás előtt,a kettes lábon,és az áramgenerátor után?
A 3-as lábon a másik két dióda nem dióda hanem led, az jelzi mikor billent át az IC.
Az nem lenne gond ha a BFY33-at és a (2N)2955-et kiváltanám egy tranzisztorral?
Az áramgenerátort hogy tudom beállítani a két ellenállást cserélgetem?
Remélem érthetően fogalmaztam és nem írtam el semmit,a segítséget előre is köszönöm.

töltő.jpg
    
(#) elektrorudi válasza run hozzászólására (») Jan 3, 2010 /
 
Szia.
A kapcsolásban számos "érdekes" részlet van, ami számomra is megmagyarázhatatlan. Te csak egy részét tetted fel a kérdéseknek...
Szerintem próbálj közvetlenül Béka mesterhez fordulni.
Ha megtudsz valamit, feltétlen értesíts minket is !!!
(#) Dudus válasza run hozzászólására (») Jan 3, 2010 /
 
Szerintem az áramgenerátor utáni, és az 555 2-es lábán a dióda a fordított polaritással bekötött akkumulátor ellen véd.

Az áramgenerátort az ellenállásokkal tudod beállítani ( 470 Ohm és 0,8 Ohm )

A tranzisztorokat ki lehet váltani más, hasonló paraméterű tranzisztorokkal.
(#) run válasza elektrorudi hozzászólására (») Jan 3, 2010 /
 
Bővebben: akku töltő

Szia itt az eszköz pontos leírása/félépítése.
Azt leírnád amit te sem értesz (csak hogy okuljak)
(#) run válasza Dudus hozzászólására (») Jan 3, 2010 /
 
Akár 1 tranzisztorral /FET-el is?
És mi csinál a másik dióda közvetlen az áramgenerátor után? Ha két potival hangolom be az áramgenerátort aztán kicserélem két fixre az jó megoldás,(ügye az aksi áramának 1/10 kel tölteni?).Ja és egy ellenállás lemaradt az aksi + és a táp + közé egy kb 1K ellenállás csepptöltésnek,ezt hogy méretezzem pár tíz mA-re?
(#) elektrorudi válasza run hozzászólására (») Jan 3, 2010 /
 
Hi !
- miért tölti szürt egyenárammal?
- miért tölti precíz áramgenerátorral?
- minek bele a 2db 3055, amikor a 2955 + 2-3db ellenálással is el lehet intézni az áramgenerátor kérdést (ha már...) ?
- minek fűti el azt a rengeteg meleget, mikor pl. lelehetett volna tekerni a trafóból?
- Az 1 kilós ellenállásokra (mondjuk) választ kaptam a cikkből...
- A 2db LED miért van fordítva bekötve?
- az IC 3. lábán (+LED-eken) mit csinál az a dióda?
- 2. lábra kötött ismeretlen kondenzátort mi süti ki, és mennyi idő alatt?
- 7812 ki-be menetére 100n-330n a gyári ajánlás. Mi volt a célja a 10µF ELKO-val?
Nagyon nem néztem át a rajzot, hirtelen ennyi jut eszembe...
(#) run hozzászólása Jan 3, 2010 /
 
Átterveztem egy kicsit a mondatok és az elképzeléseim alapján.Egy "kis" 1.2Ah 12V akut szeretnék vele tölteni max feszültségnek 15V van ráírva úgyhogy 14V szeretném feltölteni,arra gondoltam hogy a stabkocka feszültségét 15V állítom be a billenési feszültséget meg 14V-ra.Van bármilyen elvi hiba ebben a rajzba?

rajz.jpg
    
(#) junor84 válasza elektrorudi hozzászólására (») Feb 27, 2010 /
 
Szia!
Van egy 12 V 46 Ah -ás zselés aksim, ezt szeretném feltölteni egy savas akku töltővel ami 6 A-es és 14,7-15,3 V között ingadozik a töltő fesz.
Tudnál nekem segíteni, milyen értékű ellenállást vagy izzót kell sorba raknom, hogy ne legyen baj?
Probáltam berakni egy 12v 6W és egy 12v 4 W-os izzót is, a fent leirtak alapján, de 5 óra alatt sem töltött semmit.
Előre is köszi. Nem merek kisérletezgetni tovább.
(#) elektrorudi válasza junor84 hozzászólására (») Feb 27, 2010 /
 
Tehát ez egy autó akkumulátor. (?)
Először is:
- Hogy értsem azt, hogy 0,6V-ot "ingadozik" a feszültség? Mikor 15,3 és mikor 14,7?
- Mekkora a töltő üresjárati feszültsége?
- Az izzó teljesítményét a trafó feszültségének függvényében kell megállapítani. Jellemzően 12V/55W-os izzóból kell 1-2-3 párhuzamosan. (Legalábbis az én töltőmnél ennyi kell. Ennek függvényében tölti 4-7-10 Amperrel a töltőm a teljesen lemerült akkut. Aztán persze folyamatosan csökken a töltőáram mértéke.)
- Kösd rá a töltőt mindenféle izzó nélkül, és mérd meg, hogy így mekkora az akku feszültsége?
(#) junor84 válasza elektrorudi hozzászólására (») Feb 27, 2010 /
 
Szia!
Köszi a gyorsaságért.
Az üresjáratit írtam le.
Direktbe az aksin 14,2-14,3 votlot mérek.
12v 6w-os izzóval 12,5 V volt
12v 4w-os izzóval pedig 12,7 V volt
Mi a véleményed?
Igen ez egy autó aksi.
De szerintem nincs itthon 12V/55W os izzóm...sajna
(#) potyo válasza junor84 hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
Néhány W-os izzó ide kevés. Ahogy írták, 50-100W-os izzók kellenek. De ha direktben rákötve 14,2-14,3V-ot mérsz, akkor hagyd még egy kicsit rajta, hogy felmenjen 14,5V-ig, és akkor már fel is van töltve, nemis kellenek az izzók.
(#) elektrorudi válasza potyo hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
potyo:
Így van.
Azzal a megjegyzéssel, hogy én 13,8V-ig szoktam tölteni. Indok: az autó töltője majd feltölti amennyire akarja, nekem csak a biztos induláshoz kell az energy. Ahhoz pedig nem szükséges a 100%-os töltöttség...

junior84:
A 14,7-15,3V nagyon kevés üresjáratban.
18-20V kellene az izzós megoldáshoz.
Izzó található a kocsid izzókészletében, vagy bármelyik benzinkúton, Tecsó-ban, Ósün-ben, meg bármelyik utcasarkon...
Ha direktbe kötött töltővel 14,3V-ot mérsz egy "üres" akksin, az sok !
Nem mehetne fel ennyire, csak akkor, ha egy borzasztóan nagyteljesítményű töltőd (trafód) lenne. Márpedig tiéd csak 6A-es...
Félő, hogy az akksid már nem veszi fel a töltést. Hány éves?
Másrészről, ha valóban 6A-es a töltőd, akkor semmilyen izzó nem kell elé, mert az ideális 4,5A és a 6A között csak 30%-a különbség. Ez pedig nem probléma.
Én az 55Ah akkumat 10A-el kezdem tölteni, ha sietek valahová. Ilyenkor abszolut nem érdekel, hogy az akksinak mi lenne az "ideális"...
(#) gaben62 válasza junor84 hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
Amennyiben gyári 6A max.áramú töltőd van,nyugodtan töltheted vele,a 46Ah akkut 10órán át.
Egyébként kapacításának 25% val bármelyik savas,zselés zárt akksit töltheted.
Az soros izzós megoldásnak nincs értelme,nem fog az akku sosem feltöltödni.
(#) Krisz03 válasza gaben62 hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
Idézet:
„Az soros izzós megoldásnak nincs értelme,nem fog az akku sosem feltöltödni.”


Ezt gondold át mégegyszer! Az izzó a karakterisztikája miatt remekül használható, hogy állandó árammal tölts egy akkut. A meleg izzószálnak nagy az ellenállása, ahogy töltődik az akku, egyre kisebb lesz a feszültségkülönbség az akku és a töltő kimenete között, tehát csökkenne az áram, de az izzószál is hűl, kisebb lesz az ellenállása, tehát nagyjából ugyanakkora áram fog folyni folyamatosan (a végfeszültség eléréséig).
(#) szsrobert válasza elektrorudi hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
Attól függ, hogy az akku ára, vagy az időnyereség a fontosabb.
(#) szsrobert válasza gaben62 hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
Fel fog töltődni. Nekem is feltöltődik izzós áramkorláttal.
12V 21W-os izzót használok 0,5-0,6A-hez.
A töltés végén a feszültségre érdemes odafigyelni "zselés" akkunál, ne lépje túl a gyártó által megadott értéket.
(#) djgabi_8 hozzászólása Feb 28, 2010 /
 
Heló
Letudnád irni hogy a zselés akumulátorba az a fehár anyag hogy mijennekkellene leni?
(#) Krisz03 válasza djgabi_8 hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
Milyen fehér anyagra gondolsz? Az ólomakkuban fehér anyag maximum az ólom-szulfát lehet. Esetleg valamelyik "alkatrésze", mondjuk az üvegszövet elválasztók.
(#) djgabi_8 válasza Krisz03 hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
zselés szerő anyag
(#) junor84 válasza elektrorudi hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
Köszönöm szépen.
Sikerült feltöltenem.
Rátettem direktbe.
Szépen mászott fel a töltés és mikor elérte a 14,3 V-ot kihúztam a töltőt, majd vártam vele míg visszaesik 13 V-ig azután újra bedugtam... és ezt játszottam egy óráig. És az autó beindult. Ezután hagytam járni a motort még egy órát. Így remélhetőleg már nem kell szórakozni vele többet. Hacsak rajta nem felejtjük a világítást....
Most pedig elkezdek építeni egy töltőt hozzá...
:eeknoes:
Ui.: a többieknek is nagyon köszönöm a hasznos infókat.
(#) potyo válasza elektrorudi hozzászólására (») Feb 28, 2010 /
 
Idézet:
„az autó töltője majd feltölti amennyire akarja, nekem csak a biztos induláshoz kell az energy. Ahhoz pedig nem szükséges a 100%-os töltöttség...”


Én is ezt szoktam javasolni. Ha csak arra kell a töltő, hogy néha a valami miatt lemerült akkura rátöltsünk, arra elég a trafó+graetz is, nem kell semmi különleges. Nyomni kell bele annyit, amivel már beindul a motor, és inkább a töltés rendbetételére kell ráfordítani azt a pénzt - mivel ha a töltés rendben van és nem felejtünk semmit bekapcsolva, akkor sosem merül le az akku.
Következő: »»   3 / 50
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem