Fórum témák
» Több friss téma |
Hali!
Az lenne a kérdésem hogy sima hagyományos autó akkutöltő jó lehet ilyen zselés akksi töltésére? Hány ohmot kössek sorba az akksi és a töltő közé? Van egy akkus lámpa amibe 12v 3.3A-es akksi van és ahoz kellene töltő, mert a hozzávaló nincs meg! Különösebb elektronika nincs a lámpában! Valami egyszerű megoldás érdekelne amit be lehet tenni a lámpába hogy akár sima 12 voltos hálózati adapterről, akár autó szivargyújtóról is lehessen tölteni! A másik kérdésem, hogy lehetne-e egy LEDet bekötni ami jelzi ha feltöltödöt az akkis! A lényeg hogy kicsi egyszerű megoldás legyen!
Sziasztok!
Végigolvastam ezt a pár oldalt, de továbbra is kérdésem van. 12V 3Ah zselés akksit vettem. Ha erre 13V feszültséget adok töltéskor, az áramerősséget pedig 280mA-re állítom egy trimmerrel, akkor fel tudom tölteni, és nem robbantom fel, nem öregszik el 2 hónap alatt, nem nyit dimenziókaput? Néztem >ezt< a gyári töltőt. Jobban járok vele? Ha 0,8A-t rászabadít, az nem tesz jót neki, nem? Alapvetően az érdekel tehát, hogy veszélyes/ káros-e, ha egy sima dugasztápot rányomok amiről 13V 280mA-t kap (mennyi ideig kéne neki ennyit kapni?)!
Üdvözlet!
Egy egyszerű kérdésem lenne, mégpedig hogy 2db sorba kötött 12v-2Ah-s akkumulátor, 27,5v töltés feszültséget és 150-200 mA-t vesz fel töltés közben. kb. mennyi idő szükséges az aksik feltöltéséhez ha 10-11v feszültségig lemerült állapotból szeretnénk feltölteni, hogy ismét elérhetővé váljon az akkumulátor feszültsége és a 2Ah kapacitás? Segítségeteket kérném, létezik erre valami képlet amiből meghatározható a jelen adatokból a töltés idő, vagy valahogyan meghatározható-e? Köszönettel! hbe
2000mAh / 200ma = 10h. Valóságban 10-12 óra a töltési idő, de majd látod, hogy ha méred a feszültséget és az áramot. Ha olyan a töltőd, hogy akkunként nem engedi 13.8V fölé (bár ciklikus üzemben, mint ahogy most is töltöd, mehet 14.4V-ig is), akkor szépen vissza fog esni a töltőáram.
A két soros akku eredő feszültsége a 10V, vagy egyenként? Előbbi eset nagyon rossz, utóbbiban talán reménykedhetsz, hogy ki tudod majd ezek után használni az akku teljes kapacitását.
Köszönöm a segítséged!
Egyenként 10-11V körül mértem. A lényeg hogy 11h minimum a töltés idő de majd rámérek a töltőáramra! Üdv! hbe
Van nekem egy 12V 7Ah-s zselés akksim,de nincs töltőm hozzá,így csináltam egy 12 volt 35W trafóból trafóból/egyenirányítva,szűrve/ És standby módban szeretném tölteni! Gondoltam rámérek mennyi megy az akksira,és bár az van az akksira írva hogy ebben a módban nincs limitálva a töltő áram,én még is nagyon soknak találom azt a 7,2 ampert ami a multiméterem szerint átmegy rajta! Lesz baja ettől az akksinak,vagy sem? Közeljövőben tervezem megcsinálni a Vicsys féle akksitöltő kapcsolást,szóval nem akarom így hagyni,csak frissen/és lemerülten/ kaptam egyik ismerősömtől és nem akarom hogy így maradjon az akksi! Előre is köszi a válaszokat! Az akksival sorba van kötve egy 200ohm 1W ellenálás/mivel enélkül úgy 17 volt megy az akksira,és ezt gondolom nemszereti!/,és nem melegszik,épp hogy langyos az ellenálás töltés közben,és nem is nagyon melegszik fel jobban! Véleményeket várom a leírtakkal kapcsolatban! És előre is köszönöm a válaszokat,és a segítséget!
Az akkura rá szokták írni, hogy maximum mennyi lehet a töltőáram. Initial current néven keresd. 7Ah-nál én úgy 2-2,5A-ra emlékszem, de a 7,2A biztosan sok. Ha csak most fel szeretnéd tölteni, akkor a töltőddel kapcsolj sorba valami ellenállást, de úgy néhány ohm kellene, a 200 túl sok, és amikor a feszültség az akkun eléri a 14,5V-ot, akkor lekapcsolod. Nem vészes, ha kicsit tovább rajtamarad, de egy negyedóránként nézz rá. Vagy ha van kéznél LM317-es szabályzó, akkor csinálj belőle egy 14V-os tápot, az úgyse fog magából kezdetben több mint 2A-t kiadni, ahogy az akku töltődik, úgy majd eléri a 14V-ot, és utána ott marad. Kis hűtőborda kell az LM317-re, de van benne hővédelem, nem probléma, ha nagyon felmelegszik, csak ne tedd olyasmi közelébe, amit megolvaszthat. Ezt rajtahagyhatod egy napra, és akkor fel lesz töltve az akku, nem kell rá figyelni.
Van rajta initial current táblázat,és a folyamatos/stby use/ töltésnél no limit felirat díszeleg! Ciklikus töltésnél ír max 1,75A-t töltő áramnak!
Szia.
Az ólom aksikat 0,1C-vel kell tölteni. A 280mA tökéletes neki. (330mA lenne a legideálisabb) 13,8-14,1V-ig lehet tölteni. (inkább 13,8, de nézd meg a görbéket is). A 800mA sok. Gázosodik. 330mA-el 14 óra a töltési idő, ha teljesen ki volt merülve az akku. 280mA-el ennek megfelelően kb. 15 óra kell. a Google be írd be : Acid battery charging Ha nem tusűdsz angolul, akkor is kiigazodsz a grafikonokon!
Sziasztok!
Az alábbi kapcsolást szeretném megépíteni zselé ólom akkutöltőnek,a kapcsolás Béka mester műve.A kapcsolás néhány részét nem értem:mért van dióda az 1K ellenállás előtt,a kettes lábon,és az áramgenerátor után? A 3-as lábon a másik két dióda nem dióda hanem led, az jelzi mikor billent át az IC. Az nem lenne gond ha a BFY33-at és a (2N)2955-et kiváltanám egy tranzisztorral? Az áramgenerátort hogy tudom beállítani a két ellenállást cserélgetem? Remélem érthetően fogalmaztam és nem írtam el semmit,a segítséget előre is köszönöm.
Szia.
A kapcsolásban számos "érdekes" részlet van, ami számomra is megmagyarázhatatlan. Te csak egy részét tetted fel a kérdéseknek... Szerintem próbálj közvetlenül Béka mesterhez fordulni. Ha megtudsz valamit, feltétlen értesíts minket is !!!
Szerintem az áramgenerátor utáni, és az 555 2-es lábán a dióda a fordított polaritással bekötött akkumulátor ellen véd.
Az áramgenerátort az ellenállásokkal tudod beállítani ( 470 Ohm és 0,8 Ohm ) A tranzisztorokat ki lehet váltani más, hasonló paraméterű tranzisztorokkal.
Bővebben: akku töltő
Szia itt az eszköz pontos leírása/félépítése. Azt leírnád amit te sem értesz (csak hogy okuljak)
Akár 1 tranzisztorral /FET-el is?
És mi csinál a másik dióda közvetlen az áramgenerátor után? Ha két potival hangolom be az áramgenerátort aztán kicserélem két fixre az jó megoldás,(ügye az aksi áramának 1/10 kel tölteni?).Ja és egy ellenállás lemaradt az aksi + és a táp + közé egy kb 1K ellenállás csepptöltésnek,ezt hogy méretezzem pár tíz mA-re?
Hi !
- miért tölti szürt egyenárammal? - miért tölti precíz áramgenerátorral? - minek bele a 2db 3055, amikor a 2955 + 2-3db ellenálással is el lehet intézni az áramgenerátor kérdést (ha már...) ? - minek fűti el azt a rengeteg meleget, mikor pl. lelehetett volna tekerni a trafóból? - Az 1 kilós ellenállásokra (mondjuk) választ kaptam a cikkből... - A 2db LED miért van fordítva bekötve? - az IC 3. lábán (+LED-eken) mit csinál az a dióda? - 2. lábra kötött ismeretlen kondenzátort mi süti ki, és mennyi idő alatt? - 7812 ki-be menetére 100n-330n a gyári ajánlás. Mi volt a célja a 10µF ELKO-val? Nagyon nem néztem át a rajzot, hirtelen ennyi jut eszembe...
Átterveztem egy kicsit a mondatok és az elképzeléseim alapján.Egy "kis" 1.2Ah 12V akut szeretnék vele tölteni max feszültségnek 15V van ráírva úgyhogy 14V szeretném feltölteni,arra gondoltam hogy a stabkocka feszültségét 15V állítom be a billenési feszültséget meg 14V-ra.Van bármilyen elvi hiba ebben a rajzba?
Szia!
Van egy 12 V 46 Ah -ás zselés aksim, ezt szeretném feltölteni egy savas akku töltővel ami 6 A-es és 14,7-15,3 V között ingadozik a töltő fesz. Tudnál nekem segíteni, milyen értékű ellenállást vagy izzót kell sorba raknom, hogy ne legyen baj? Probáltam berakni egy 12v 6W és egy 12v 4 W-os izzót is, a fent leirtak alapján, de 5 óra alatt sem töltött semmit. Előre is köszi. Nem merek kisérletezgetni tovább.
Tehát ez egy autó akkumulátor. (?)
Először is: - Hogy értsem azt, hogy 0,6V-ot "ingadozik" a feszültség? Mikor 15,3 és mikor 14,7? - Mekkora a töltő üresjárati feszültsége? - Az izzó teljesítményét a trafó feszültségének függvényében kell megállapítani. Jellemzően 12V/55W-os izzóból kell 1-2-3 párhuzamosan. (Legalábbis az én töltőmnél ennyi kell. Ennek függvényében tölti 4-7-10 Amperrel a töltőm a teljesen lemerült akkut. Aztán persze folyamatosan csökken a töltőáram mértéke.) - Kösd rá a töltőt mindenféle izzó nélkül, és mérd meg, hogy így mekkora az akku feszültsége?
Szia!
Köszi a gyorsaságért. Az üresjáratit írtam le. Direktbe az aksin 14,2-14,3 votlot mérek. 12v 6w-os izzóval 12,5 V volt 12v 4w-os izzóval pedig 12,7 V volt Mi a véleményed? Igen ez egy autó aksi. De szerintem nincs itthon 12V/55W os izzóm...sajna
Néhány W-os izzó ide kevés. Ahogy írták, 50-100W-os izzók kellenek. De ha direktben rákötve 14,2-14,3V-ot mérsz, akkor hagyd még egy kicsit rajta, hogy felmenjen 14,5V-ig, és akkor már fel is van töltve, nemis kellenek az izzók.
potyo:
Így van. Azzal a megjegyzéssel, hogy én 13,8V-ig szoktam tölteni. Indok: az autó töltője majd feltölti amennyire akarja, nekem csak a biztos induláshoz kell az energy. Ahhoz pedig nem szükséges a 100%-os töltöttség... junior84: A 14,7-15,3V nagyon kevés üresjáratban. 18-20V kellene az izzós megoldáshoz. Izzó található a kocsid izzókészletében, vagy bármelyik benzinkúton, Tecsó-ban, Ósün-ben, meg bármelyik utcasarkon... Ha direktbe kötött töltővel 14,3V-ot mérsz egy "üres" akksin, az sok ! Nem mehetne fel ennyire, csak akkor, ha egy borzasztóan nagyteljesítményű töltőd (trafód) lenne. Márpedig tiéd csak 6A-es... Félő, hogy az akksid már nem veszi fel a töltést. Hány éves? Másrészről, ha valóban 6A-es a töltőd, akkor semmilyen izzó nem kell elé, mert az ideális 4,5A és a 6A között csak 30%-a különbség. Ez pedig nem probléma. Én az 55Ah akkumat 10A-el kezdem tölteni, ha sietek valahová. Ilyenkor abszolut nem érdekel, hogy az akksinak mi lenne az "ideális"...
Amennyiben gyári 6A max.áramú töltőd van,nyugodtan töltheted vele,a 46Ah akkut 10órán át.
Egyébként kapacításának 25% val bármelyik savas,zselés zárt akksit töltheted. Az soros izzós megoldásnak nincs értelme,nem fog az akku sosem feltöltödni. Idézet: „Az soros izzós megoldásnak nincs értelme,nem fog az akku sosem feltöltödni.” Ezt gondold át mégegyszer! Az izzó a karakterisztikája miatt remekül használható, hogy állandó árammal tölts egy akkut. A meleg izzószálnak nagy az ellenállása, ahogy töltődik az akku, egyre kisebb lesz a feszültségkülönbség az akku és a töltő kimenete között, tehát csökkenne az áram, de az izzószál is hűl, kisebb lesz az ellenállása, tehát nagyjából ugyanakkora áram fog folyni folyamatosan (a végfeszültség eléréséig).
Attól függ, hogy az akku ára, vagy az időnyereség a fontosabb.
Fel fog töltődni. Nekem is feltöltődik izzós áramkorláttal.
12V 21W-os izzót használok 0,5-0,6A-hez. A töltés végén a feszültségre érdemes odafigyelni "zselés" akkunál, ne lépje túl a gyártó által megadott értéket.
Heló
Letudnád irni hogy a zselés akumulátorba az a fehár anyag hogy mijennekkellene leni?
Milyen fehér anyagra gondolsz? Az ólomakkuban fehér anyag maximum az ólom-szulfát lehet. Esetleg valamelyik "alkatrésze", mondjuk az üvegszövet elválasztók.
Köszönöm szépen.
Sikerült feltöltenem. Rátettem direktbe. Szépen mászott fel a töltés és mikor elérte a 14,3 V-ot kihúztam a töltőt, majd vártam vele míg visszaesik 13 V-ig azután újra bedugtam... és ezt játszottam egy óráig. És az autó beindult. Ezután hagytam járni a motort még egy órát. Így remélhetőleg már nem kell szórakozni vele többet. Hacsak rajta nem felejtjük a világítást.... Most pedig elkezdek építeni egy töltőt hozzá... :eeknoes: Ui.: a többieknek is nagyon köszönöm a hasznos infókat.
Idézet: „az autó töltője majd feltölti amennyire akarja, nekem csak a biztos induláshoz kell az energy. Ahhoz pedig nem szükséges a 100%-os töltöttség...” Én is ezt szoktam javasolni. Ha csak arra kell a töltő, hogy néha a valami miatt lemerült akkura rátöltsünk, arra elég a trafó+graetz is, nem kell semmi különleges. Nyomni kell bele annyit, amivel már beindul a motor, és inkább a töltés rendbetételére kell ráfordítani azt a pénzt - mivel ha a töltés rendben van és nem felejtünk semmit bekapcsolva, akkor sosem merül le az akku. |
Bejelentkezés
Hirdetés |