Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Valamit félre érthettél. A modul vezérléséhez nem kell nagy áram. Eleve a klíma vezérlőmről gyárilag is csak egy írtó vékony szálon megy a vezérlés a szélvédő fűtés vezérlő electronikához. Ez a vezérlő egység egy feszültség sokszorozó-szilárdtest relé szerű dolog.
A kimenetén 24-48V 200W kb. De a beillesztett linken el lehet olvasni. Ez meg van ugye, gyári egység. Csak indítani kellene nekem a kért electronikával. Köszönöm.
sziasztok és egy olyan kérdéssel állnék elő, hogy hagyan lehetne megoldani azt, hogy figyelmeztessen ha rajta hagyom a lámpát a kocsin? Én arra gondoltam, hogy egy 555-s ic-vel állítanék elő egy jelet ami egy buzzert hajtani csak a bekapcsolási logikán gondolkozok...egy trabant 1.1-ről van szó. A legjobb az lenne, ha csak akkor kapna tápot amikor nincs gyújtás de van lámpa.De ezt, hogyan oldjam meg gondoltam már valami diódás megoldásra is hogy figyelnám a két pont közötti különbséget és akkor az alapján billenete egy rellét. Ha tudtok valami megoldást akkor légyszi szóljatok! Előre is köszönöm!
Készen is kapható ilyen csipogó bármelyik autós boltban. (Persze az építés örömét nem akarom elvenni) Bekötni pedig az ajtókapcsoló és a helyzetjelző lámpa közé kell. Így csak akkor kap tápot, ha ég a lámpa és nyitva az ajtó. Ez pont jó neked, mert akkor csipog amikor kiszállnál.
Igy igaz, 400-500 Ft-ért kapsz egy csipogot.
Ha gyujtáslevételre akarod, hogy jelezzen, akkor a csipogo + vezetékét a helyzetjelzöre, negativot gyujtásra kötöd. Mindezt Trabinál legegyszerübb a biztitáblára kötni, és ott a közelben rögziteni a csipogot. (öntapados szokik lenni) :yes:
köszönöm szépen a gyors választ azért is szeretném a gyújtással vezérelni mert a trabiba nincs ajtó nyitást érzékelő de mivel sürgős lenne és nem igen érek rá most barkácsolni lehet, hogy gyári lesz csak nem tudtam, hogy lehet kapni köszönöm még egyszer, további szép napot!
Rakhatsz bele ajtónyitás érzékelőt is, hiszen az se nagy mutatvány Csak egy kapcsoló, aminek az egyik végére testet kötsz (ezt fémkasztnis autókban ugye úgy oldják meg, hogy a kasztnihoz csavarozzák és ez adja a testet, így csak egyetlen szál megy ki belőle), a másik meg megy valahova (pl. belsőtér világítás, zümmer a fényszórónak, ...)
És lesz egy olyan trabid, amiben ez is van
Sziasztok!
Van egy Opel Corsa B járgányom és azt szeretném benne megvalósítani, hogy ha kinyitom a központit, akkor felkapcsolódjon a beltéri világítás és a rendszámvilágítás. Meg lehet ezt oldani valahogy. A központi gyári, nem távirányítós és van benne egy riasztó, ami utólagos távirányítós. Ezzel működik a kponti. Köszönöm a segítséget előre is. G.
Hali!!!
Találtam itt egy sokkal jobbat. Ez már igazi fullextra a kis corsába http://www.hobbielektronika.hu/kapcsolasok/auto_belso_vilagitas_vez...l?pg=1
Helló!
Köszönöm szépen, ez tényleg nagyon pöpec. Két kérdésem viszont lenne ezzel kapcsolatban? Hogyan tudok ilyen NYÁK lapot csinálni, amire forrasztgatom a cuccokat? Hogyan tudom a megírt firmware-t rávinni? Köszönöm szépen! G.
Jah és még valami:
ez akkor nem kapcsol be ha nyitom a központit, ugye? Köszi! G.
Sziasztok. Lenne ket keresem, nagyon nincs idom az egesz temakort atnezni lehet hogy volt mar valamikor szo ilyesmirol. Van egy OPEL ZAFIRAm es valami nem stimmel vele, eleg gyakran rangat kellene egy szervizkony + elektronika rajz hogy attudjam nezni.( 1.6 benzin+ CNG) A masik , szeretnem valahogy megoldani hogy figyelni tudjam az aku allapotat. Erre mondjuk lenne megoldas a baj csak az hogy az aramkor be kene ferjen egy adapterbe ( 3-mas hosszabitoba, a sajatja ugyanis elromlott ) egy olyan kapcs rajz kellene ami meretekben aranylag kicsi es kapok hozza alkatreszeket mivel ami rajzot eddig talaltam nem kaptam alkatreszt hozza (u1010,-8 pin- ilyen ic. volt benne). Mellesleg 3 mini led fer el max a doboz elejen a 2 stecker kozott.(az ossz hely mogotte valamivel nagyobb egy 18 labas nagysagu ic-nel) Elore is koszi remelem lesz valaki aki tud segiteni .
SZEP NAPOT nektek
A rángatás lehet az EGR szelep berakodása miatt is. Erre azt szokták javasolni, hogy menj egy 15 percet 5000 körüli fordulaton, hogy kiégesd a lerakódásokat. Ha ezután nem javul a helyzet, akkor nem az EGR volt.
Idő hiányában valószínűleg nem tudod megépíteni sem.
Nézz be ide Bővebben: Link Két fajta van náluk az olcsóbb kivitelű ledes megoldással, vagy kijelzővel (lényegesen többért).
Sziasztok!
Szeretnék betenni az autómba egy külső-belső hőmérőt. Amit tudok venni, az mind 1 db 1,5V-os elemről működik, de én úgy szeretném megoldani, hogy az autóról kapjon áramot, amikor gyújtást adok. hogyan oldható meg a legegyszerűbben 14,4V-ról 1,5V-ra alakítani? Egy megfelelő méretű ellenállás pl?
Veszel egy "gazdaságos" autós-telefontöltőt, leszeded a benne levő IC adatlapját, megkeresed mely ellenálat felelős a leadott fesz. beállításáért. Kicseréled a neked megfelő értékre.
Sziasztok! Sokat megyek éjjel ezért felszereltem 2 db 183mm átmérőjű lámpát plusszba az autó elejére, a fő H3 égő mellett van mindkettőbe helyzetjező is. A mester aki megigérte ,hogy beköti sajnos soha nem ér rá ezért gondoltam, hogy bekötöm én a lámpákat. Én úgy szeretném bekötni hogy a felszerelt lámpák csak a reflektor mellet működjenek amikor tompítottal megyek csak a helyzetjelzők világítsanak. Relém meg mindenem van hozzá, csak egy kis segítség hiányzik ,hogy ne mindjárt sötétben tapogatózzak. Szóval ha valaki egy bekötési rajzot tudna adni azt nagyon nagyon megköszönném. Köszönöm előre is a segítséget és nézzétek el a tudatlanságom.
Idézet: Csináld nappal! „hogy ne mindjárt sötétben tapogatózzak” Elméletileg, amit együtt akarsz működtetni, az bekötöd párhuzamosan. (pótlámpa helyzetjelzőt a tompitottal, pótlámpa H3-ast a refivel) Gyakorlatilag, meg kell relézni, és plusz biztosítékot tenni elé. (főleg a H3 elé)
pótlámpa helyzetjelző az eredeti helyzetjelzővel párhuzamosan!
Azonban nem árt tudni, hogy a tompított, ill reflektor miként van bekötve, tudtommal vannak olyan típusok, ahol a pozitívat kapja állandóan, és testtel van kapcsolva.
Köszönöm a gyors választ azt hiszem most már képben vagyok a bekötéssel kapcsolatban a relés dolgotól voltam megilyedve egy kicsit de már nézelődtem és már értem a működését és a bekötési pontokat már ismerem. Köszi a segítséget .
én valószínűleg úgy csinálnám, hogy negatív legyen testelve az új lámpán, helyzetjelzőhöz +ot kap, refihez az akkutól biztosítékon keresztül és relén keresztül elhozott +ot, ami relét a gyári refi kapcsol. (így a reléhez vagy egy test kell, vagy egy pozitív bárhonnan
Idézet: „pótlámpa helyzetjelző az eredeti helyzetjelzővel párhuzamosan” A kérdés ez volt: "amikor tompítottal megyek csak a helyzetjelzők világítsanak" Idézet: „vannak olyan típusok, ahol a pozitívat kapja állandóan, és testtel van kapcsolva” Csak egyet mondj! Idézet: Mivel minden ilyen lámpán, testen van az izzó foglalata, nem is tudnád máshogy. És nem is kell mert minden autó negatív testelésű! „úgy csinálnám, hogy negatív legyen testelve az új lámpán” Idézet: Pozitív bárhonnan? Pl. a féklámpától... Pozitív onnan kell, ahonnan-amivel párhuzamosan-együtt akarja vezérelni-használni. „reléhez vagy egy test kell, vagy egy pozitív bárhonnan” Láttál már autót közelről? :bummafejbe:
Az egyik ponthoz!
Reflektorról és helyzetjelzőről beszélt! A teljes mondata: Idézet: „nem árt tudni, hogy a tompított, ill reflektor miként van bekötve, tudtommal vannak olyan típusok, ahol a pozitívat kapja állandóan, és testtel van kapcsolva.” Így vizsgálva a kérdést, valóban vannak olyan típusok, amik a testet kapcsolják a tompítottnál és a reflektornál és a plusz tápot a gyújtás ráadása után folyamatosan kapják. -szerintem-
1. -szerintem elnézte
2. -elég sok japcsi (és más távol-keleti) autoban, hadd ne soroljam. 3. -az ilyen lámpák többsége müanyag házban van, tehát azt köti testre, amelyiket jonak látja. 4. -relés kapcsolásnál a pozitivot nem onnan adjuk, amivel párhuzamosan akarunk kötni, mert akkor mi értelme a relének?? Idézet: „amikor tompítottal megyek csak a helyzetjelzők világítsanak” Általában önmagában helyzetjelzőt külön nem használunk (mondom, általában) ezért nyugodtan lehet arra kötni. Idézet: „vannak olyan típusok, ahol a pozitívat kapja állandóan, és testtel van kapcsolva” pl. Suzuki Swift (2004 előttiek biztos) Idézet: „Pozitív bárhonnan?” Feltételezem, hogy aki nekiáll egy lámpát bekötni, tudja, hogy ez a bárhonnan mit jelent.
1. az lehet (respect )
2. sorold (Toyotám van meg egy Nissan a családban ) 3. műanyag házas gagyi. Az "igazi" fémházas. (többnyire az a "foncsor" is) 4. a relé, tehermentesíti a gyári kapcsolót-biztit-vezetékezést. Nem köthetünk 1000 fogyasztót a gyáriakkal párhuzamosan. Nem arra lettek méretezve, az azt kiszolgáló egységek. De: Idézet: Autóról volt szó! „pl. Suzuki Swift (2004 előttiek biztos)”
2. - nem sorolom, volt ilyen böven a távol-keletiek közül, hidd el (valo igaz, autokrol volt szo, ugyhogy gyöztél )
3.- nekem sem kedvenc anyagom a müanyag, de hol kapsz manapság fémházas lámpát..? 4.- pontosan leirtad a relé szerepét, de ha onnan kapja a tápot, ahonnan az elözö hsz.-ben leirtad, akkor pont azt nem látja el. Amugymeg: Idézet: „Autóról volt szó!” Ezt most mélységes felháborodás közepette kikérem magamnak!!! És akár személyes sértésnek is veszem.... |
Bejelentkezés
Hirdetés |