Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   35 / 338
(#) swiftboy hozzászólása Jan 22, 2010 /
 
Hali!
Van egy 93-as 1.0-ás swiftem. Olyan gondom van, hogy akksi hihetetlenül gyorsan lemerül. Minden elindulás előtt meg kell kérnem valakit, hogy segítsen betolni. Aztán ha leállítottam a kocsit és pár órán belül nem indítom el újra, akkor később megint nem fog elindulni, mert lemerül az akksi. (amúgy elég régi akksi) Sajnos fogalmam sincs, hogy miért lehet... Eddig nem volt ilyen gond... Volt, amikor volt az a -17fokos hideg. A kocsi akkor is elindult, pedig egész éjjel kint állt. Az utóbbi pár napban kezdte el ezt csinálni, hogy éppen hogy csak megforgatja az indítómotort, de csak rövid ideig, mert gyorsan lemerül. Aztán jön a betolás. Az utóbbi két napban éjszakára kivettem és betettem a 22 fokos szobába, hátha az a baj, hogy fázik, de amikor visszatettem, alig nyöszörgött. Mitől lehet ez a hirtelen "nemakarokelindulni"? Zárlat lehet? Vagy mi?
Jah meg az a kérdésem, hogyha vennék bele akksit, akkor az 55Ah-s nem teszi tönkre az indítómotort? Mert a gyári az 45ös.
Előre is köszi a segítséget!
(#) minmax válasza swiftboy hozzászólására (») Jan 22, 2010 /
 
Mivel öreg az akksid elképzelhető hogy már előrehaladott állapotban van a szulfásodás. Olyankor már a kapacitás töredékét tudja csak az akku. De az is lehet, hogy valamelyik cella zárlatos az alján összegyűlt ólomiszap miatt, ez szintén a korral jár. Mindezektől függetlenül érdemes lenne megmérned nincs-e valami rejtett fogyasztó ami folyamatosan szipkázza az áramot.
Nekem '97-es swiftem volt és lazán betettem az 55 Ah-s akksit, kb 2 évig használtam. Az indítómotor csak örül neki ha nagyobb teljesítményű akku pörgeti. A generátornak sem lesz semmi baja. Tisztelem-becsülöm az autóvillamossági szerelőket, de félelmetes mekkora butaságokat tudnak időnként mondani.
(#) swiftboy válasza minmax hozzászólására (») Jan 22, 2010 /
 
Óhh köszi szépen a gyors választ!
Hát ebből lehet hogy mindenképpen új akku vásárlás lesz, bár arra is gondoltam, hogy veszek párezerért akkutöltőt, de az sem éri nagyon meg, mert mindig kivenni a kocsiből, bevinni, feltölteni, megint betenni, de ha tényleg öreg, akkor jobban járnék egy újjal. Viszont nem tudom, hogy milyen rejtett fogyasztó lehetne, ami szipkázza az áramot, mert eddig mindig szépen elindult. Bár kb 2 hónapja vettem egy fejegységet, de azt meg ráadásul nem is állandó 12+ra kötöttem, hanem gyk-ra. Szóval szerintem az sem lehet. Jah meg ráadásul hogyha hazaérek, kiveszem, és akkor teszem vissza, ha megint útnak indulok, és akkor már nem jó:S Szóval akkor mindenképpen az lehet a baj, hogy öreg, vagy zárlatos... Azt hiszem ebből sürgősen akksivásárlás lesz... Meg amúgy éppen most olvastam egy másik oldalon, hogy minél öregebb a kocsi, javasolt annál nagyobb teljesítményű akksit beletenni... Lehet hogy van benne valami. Viszont lehet, hogy ráméretek először valahol.
(#) minmax válasza swiftboy hozzászólására (») Jan 22, 2010 /
 
Vannak ugyan kivételek de egy 4-5 éves akksi már öregnek számít. A legtöbb mostoha körülmények között üzemel (hideg, meleg) gyakori indítás, kevés töltés. Bizonyára arról is olvastál, hogy a hidegben hatványozottan romlik a helyzet. Minnél hidegebb van annál jobban csökken az akku kapacitása és ennek a gyengébb akksinak kell megforgatni a ledermedt olajú motort. Ezért van az hogy az ősszel még határeset akkuk az első komolyabb hidegekben megadják magukat. Sztem semmilyen összefüggés nincs az autó életkora és a szükséges akku kapacitás között hacsak az nem, hogy egy öregebb dízellel bizony többet kell köszörülni mint egy újabbal ezt nyilván jobban bírja egy nagyobb kapacitású akku.
(#) swiftboy válasza minmax hozzászólására (») Jan 22, 2010 /
 
Okés, köszi szépen Nah akkor eldöntöttem: mindenképpen beszerzek egy új akksit, mert ez szerintem nulla. És akkor 55ös lesz És akkor az majd a közeljövőben vásárolni kívánt autóhifit is meg tudja "hajtani"
köszi mégegyszer!
(#) akos70 válasza swiftboy hozzászólására (») Jan 22, 2010 /
 
Aksivétel elött én azért mérnék töltést, meg áramfelvételt kikapcsolt fogyasztoknál. Ha ezek rendben vannak, akkor jöhet az uj aksi.
Lehet nagyobb is, csak fölösleges.
A régi Swiftekben még csak nem is 44-es, hanem vékony, 36-os aksi volt, kisebb sarukkal. De mivel ez kb. egy árban van a 44-essel,érdemes azt beletenni.Az 55-ös már drágább.
(#) potyo válasza akos70 hozzászólására (») Jan 23, 2010 /
 
Idézet:
„Lehet nagyobb is, csak fölösleges.”


Hogy ez miatt mennyit vitáztam már opelforumon. Folyton azzal jönnek, hogy nagyobb akkut kellene. Csak mondom minek, ha a régi is ment hét-nyolc évig? Inkább az indítóáramot kell nézni. Volt olyan gyári akku Astraban, ami 74Ah, de csak 420A indítóáramot tud. Egy tisztességes 74Ah akku manapság 600-650A körül tud, nekem van Exide 72Ah, ami 800A-t (ez még nem a spirálcellás). Inkább az indítóáram a lényeg egy autónál, nem a kapacitás. Persze ezek valamennyire kapcsolódnak egymáshoz, sosem lesz 1000A indítóárama egy 10Ah-s akkunak, pedig ha lenne ilyen, akkor a 10Ah is elég lenne.
(#) minmax válasza potyo hozzászólására (») Jan 23, 2010 /
 
A suzuki motornak nem kell túl nagy indítóáram, én mértem nyárom még 100A sem volt, télen ugyan nem mértem de nem hinném hogy több lenne 2-300A-nél. A dízelmotorok már kemény dió, ott a magas kompresszió miatt már küzdenek az önindítók és valóban félelmetes áramok alakulhatnak ki.
(#) swiftboy válasza akos70 hozzászólására (») Jan 23, 2010 /
 
Hmm... érdekes dolgokat írtok kezdek elbizonytalanodni... Viszont az is a baj, hogy itt van hétvége és ilyenkor hol keressek valakit, aki ért hozzá, meg tudja mérni?:S
Amúgy tényleg csak azért gondoltam az 55Ah-s akksira, mert ha lesz zene a kocsiban, akkor ahhoz meg kell gondolom... 45-össel meg lehet hogy villognának a lámpák menet közben is? Sajnos ezekhez a villamos dolgokhoz nagyon nem értek, és nem is nagyon érdekeltek soha sem...
Amúgy ha jól emlékszem, legutóbb amikor néztem az akksikat, akkor a 45-ös és az 55-ös között mindössze egy ezres volt a különbség, szóval ezen nem múlik...
(#) zolika60 válasza swiftboy hozzászólására (») Jan 23, 2010 /
 
Azért mielőtt új akkut vásárolsz, nézd meg a régiben a savszintet. akkor is ha gondozásmentes. Attól, hogy egy fedéllel, vagy egy matricával eltakarják a betöltő nyílást nem mások ezek az akkuk sem mint a régiek. A desztvíz mégis csak olcsóbb.
(#) potyo válasza swiftboy hozzászólására (») Jan 23, 2010 /
 
A villogás az nem akkufüggő, ahhoz inkább megfelelő generátor illetve pufferkondenzátor kell - persze ha nem álló helyzetben akarsz nagy zenét, mert ha igen, akkor nem 55Ah-nál kezdődik a szükséges cucc, hanem jóval feljebb.
(#) swiftboy válasza potyo hozzászólására (») Jan 23, 2010 /
 
nah megnéztem a savszintet... van rajta 6 nyílás, valamelyik majdnem tele van, valamelyik olyan félig, változó. Töltsem fel desztillált vízzel?
Nem akarok nagy zenét (meg én úgysem a "nagy" zenére hajtok, hanem a minőségre. Elöl komponens szett, hátra meg egy kisebb mélynyomó. De nem akarok nagy hangnyomást. Szóval arra meg szerintem elég
(#) potyo válasza swiftboy hozzászólására (») Jan 23, 2010 /
 
Öntsd tele a cellákat desztillált vízzel, hogy kb. egy centire ellepje a lemezek tetejét. Bár valószínűleg már nem segít, mivel ha félig van a cella, akkor nem történik ilyen, hogy néhány óra alatt halott lesz, de egy próbát megér az az egy liternyi desztillált víz. A másik, hogy ha régebb óta így vannak a cellák, akkor a lemezek folyadék felett levő része már biztosan tönkrement. Mindezt a "karbantartásmentes" jelzőnek és a túl nagy töltőfeszültségnek köszönhetjük egyébként...
(#) swiftboy válasza potyo hozzászólására (») Jan 23, 2010 /
 
Pff....
Na mindegy, azért próba cseresznye... Este elugrok a tescóba és szerzek desztillálvizet
Jah és köszi
(#) izsakig válasza swiftboy hozzászólására (») Jan 23, 2010 /
 
Mielőtt megveszed az akksit, főleg az 55Ah-st, nézd meg, hogy biztosan befér-e a helyére! mert ez már fizikailag is nagyobb, mint a 45-ös.
(#) akos70 válasza swiftboy hozzászólására (») Jan 23, 2010 /
 
Csak egy multiméter kell hozzá, meg valaki, aki tudja kezelni.
(#) swiftboy válasza izsakig hozzászólására (») Jan 23, 2010 /
 
Sztem a hely az nem gond, mert a tálca sokkalta nagyobb, mint a mostani akksi, de azért lemérem, hogy tényleg oda fog-e férni.
Szerzek egy multimétert, és kíváncsiságból nekiállok méregetni... elvégre egyszer rég tanították az oskolában, hogy hogyan kell kezelni a multimétert
(#) Sorby válasza akos70 hozzászólására (») Jan 23, 2010 /
 
Köszönöm a rajzot!
Komoly baja nincs csak teljes cserét szeretnék elkövetni, mert repedeznek annyira kemények a vezetékek. 30 év alatt elfáradtak.
(#) kucuka válasza swiftboy hozzászólására (») Jan 24, 2010 /
 
Hali!!!
A magasságára nagyon vigyázz mert én beraktam a Corsába egy nagyobbat, és amikor lecsuktam a mocitetőt majdnem leolvadt!
(#) swiftboy válasza kucuka hozzászólására (») Jan 24, 2010 /
 
Óhh de jó, hogy szóltál Erre nem is gondoltam, csak arra, hogy jobbról-balról elférjen
(#) pistike20729 hozzászólása Jan 24, 2010 /
 
Hali !
Mekkora az a fantom fogyasztó ami még normális?
hasonló problémám van nekem is uj az aksim ( 55Ah) de 3-4 napon belül lemerül . magmértem és 40mA az áramfelvétel kivett kulcs mellett (riasztó + fejegység van direktbe kötve)előre is köszi!
(#) akos70 válasza pistike20729 hozzászólására (») Jan 24, 2010 /
 
Az pont normális egy riaszti+rádio mellett. Mérj töltést!
(#) Forgács István válasza akos70 hozzászólására (») Jan 24, 2010 /
 
Hali!
a töltésem rendben van 14,2 V ha rákapcsolok minden fogyasztót 13.9 V
Az az érdekes ha kiveszem az akksit akkor tartja a feszültséget 12.8V ,ha bennevan az autóba 3nap mulva 12.2 körül van a feszkó az a 40mA igy leszívná ? vagy sz.r az akksi (3hónapos)?
(#) potyo válasza Forgács István hozzászólására (») Jan 24, 2010 /
 
Itt mintha valakinek két neve is lenne...

A 40mA nem szívhatna le egy akkut ennyi idő alatt. Az naponta kb. 1Ah töltés eltávozását jelenti, vagyis egy 55Ah-s akkut legalább 55 napig tartana lemerítenie.

Mekkora utakon használod az autót? Mennyi idő telik el két indítás között jellemzően? Hiába van meg a töltőfeszültség, ha egy indítás után csak rövid ideig jár a motor, akkor nem tudja visszatölteni a kivett energiát. Akár lehet az akku is hibás.
(#) swiftboy hozzászólása Jan 24, 2010 /
 
Na most tértem haza, kölcsönkértem bnőm apjától a multimétert. Persze mielőtt elindultam, megint semmi szufla nem volt az akksiban, így hát be kellett tolni. Ott voltam kb 3 órát. És amikor el akartam jönni, indítózok, örültem, hogy egész jól pörgette, kb 3-4 másodpercig, (persze a kocsinak nem volt elég ennyi idő ahhoz, hogy elinduljon ilyen hidegben ) szóval 3-4 másodperc után, olyan hirtelen lemerült, hogy hihetetlen. Mintha elvágták volna. Után próbálkoztam újból, de semmi. Szóval jött a tolás... Aztán hazajöttem, leállítottam a motrot és megmértem az akku kivezetésein az áramot. 12,7V volt. Amikor indítóztam, leugrott egészen 7V-ig, amikor a motor elindult, 14,4 folyamatosan. Viszont sajnos az áramfelvételre nem jöttem rá, hogy hogyan mérjem.

Úgyhogy megvárom a reggelt, és rámérek, hogy mit is mutat. Jah lehúztam a (-)-ot, hogy biztos semmi ne szívja.
(#) Forgács István válasza potyo hozzászólására (») Jan 24, 2010 /
 
HALI!
3 naponta 15-20 km megyek vele .szerinted sz.r az akkksi?
(#) potyo válasza Forgács István hozzászólására (») Jan 24, 2010 /
 
Rosszul kérdeztem. Egy indítás után mekkora utakat teszel meg? Egy vagy esetleg két darabban teszed meg a 15-20 kilómétert? Ha igen, és levett sarukkal nem merül le, akkor két lehetőség marad: az akku hibás és nagyon le van csökkenve a kapacitása (gyakorlatilag néhány Ah), vagy pedig valami mégis lemeríti az autóban, ami nem mindig üzemel. Az áram mérésekor a riasztót bekapcsoltad?
(#) mugab hozzászólása Jan 24, 2010 /
 
Szerintem vidd be meleg helyre és töltsd fel. Ha utána is sarakodik akkor rossz az akksi.
Tudniillik a hidegben hiába töltöd nem veszi fel a töltést az akksi. Ezért aztán hideg időben nem csak a rövid távon való rövid ideig tartó töltés miatt nem töltődik fel, hanem azért sem mert nincs ideje felmelegedni.
(#) barany165 válasza swiftboy hozzászólására (») Jan 25, 2010 /
 
Szia! Szomorú, de ez akku csere!Üdv!
(#) swiftboy válasza barany165 hozzászólására (») Jan 25, 2010 /
 
Na most az van, hogy behoztam éjszakára. Most reggel kivittem, betettem a kocsiba az akksit, és rámértem. 12,5V volt. Elkezdtem indítózni, Alig pörgette meg az indítómotrot. Az indítózás pillanatában lement a fesz. 3V-ra. Akkor ez tényleg kuka? De ilyen hirtelen meg tud halni egy akksi?
Következő: »»   35 / 338
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem