Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Persze, odaadom majd a nyáktervet és az asm-et!
Nem feltétlen utánépítésre gondoltam, hanem pl hogy bizonyos dolgokat hogy oldottál meg, az asm-ből csak azt fogom látni, hogy mit csinál a PIC. De ha én is a saját programom szerint szeretném, csak az elv az ami hasonlít. Jobb szeretem a saját kútfőből vett dolgokat, de a tápodra azért esett a választás, mert baromi jó lett!
Én is hallottam már róla. Hogy áll a cucc?
Ja oké, persze! Mondom, a motor-vezérlés és a hőfok-szabályozást már megírtam, bár az utóbbit még nem próbáltam ki élesben.
Nagy vonalakban annyi, hogy a főprogram egy végtelen goto $ ciklusban van és az egyik időzítő úgy van beállítva hogy 0,1 másodpercenként megszakítást generáljon. Ekkor vesz egy mintát a hőszenzorról, eldönti hogy ez kisebb vagy nagyobb-e mint a kívánt érték és vagy ki vagy bekapcsolja a fűtőszálat egy triakkal. A motor-vezérlés szintén ebben a magszakításban történik: Minden megszakítás esetén hozzáad 1-et egy regiszterhez és minden megszakítás esetén megvizsgálja, hogy a regiszter tartalma egyenlő-e egy másik regiszter tartalmával (aminek konstans értéke van). Így tehát ha mondjuk azt szeretném hogy 1,4 másodpercig menjen a motor, akkor a regiszterbe 14-et kel írnom. Minden megszakítás esetén hozzáad egyet, és így 14*0,1 másodperc alatt éri el a 14-et. Ekkor lekapcsolja a motort és innentől egy másik regisztert hasonlít össze (ami a motor állásidejének értékét tartalmazza). Gyakorlatilag csak tizedmásodpercenként gondolkodik a PIC, mert a főprogramban az inicializáláson kívül nincs semmi. Minden a megszakításban történik. Tényleg, akár elküldhetném aludni is de az áramfelvétele úgyis nevetséges a fűtőszálhoz képest.
Nem rossz kis ötlet, ügyes vagy. Itt az élő példa, miért jó már a kedzeti időkben a megszakításkezelés ismerete
Na igen.. a fűtőszál Ja igen, te mivel programozd fel? Vettél, vagy építettél?
Na nekem is majdnem ilyen van... ha figyelted a képeket
Több hőmérős... Állítható... egy ellenállás kell csak bele. Most maratom a panelt az extrákhoz.
Szia! Mikor írtam nem olvastam végig a topicot! Mi is lett a baja a motorodnak?? Nálam tökéletesen ment 6 db volt eddig bent! Nálam ugyanúgy ment előre mint hátra meg megy is! Most már rajt marad valamilyen motor mert így jó a 230-as része is nem kell tengelyt illeszteni és szerintem ez strapabíróbb is most nálam! Én hallottam valami zörejeket a mechanikánan és rájöttem mi az ha lassan ment a zsír "cuppogott" bent Én most nem tudom milyen irányban menjek tovább A mechanikai kivitelezés nálam teljesen jónak tűnik pedig gyötörtem 2mm-es nyákot átküldtem és még nincs is kireszelve! Próbálkoztam az eredeti motor tekercsét rövidrezárni,hogy fogja le a DC motort így nagyobb árammal stabilan tartottam volna a nyomatékot de szinte semmi nem változott. Próbáltam több fajta motorral és meglepő az eredmény mert a gyenge motor is teljesített úgy majdnem mint a 3x erősebb! Az áttétel nem megfelelő ez a baj és nem oldható meg egyszerűen ezért elvetettem! Olyan is eszembe jutott,hogy a sima motor forgásiránya simán változtatható a dupla motorral mikor indul megfelelő irányban kevés rásegítés kell! Bocsi ha tévútra vittelek! Segítsetek eldönteni merre menjek tovább! watt megcsinálja a cikket de én azért nem ragaszkodok hozzá mert próbálok más irányba is menni és ez szerintem nem baj mert érdekes tapasztalatokat szerez az ember! Ez a tapasztalat eddig! A hőbeállításokkal még nem is foglalkoztam de azt csak akkor fogom ha a nekem megfelelő hengerelési sebességet elérem!
Én anno egy fixálóhengert használtam de a fogaskerék eltört. 1:32 lassító áttétel volt rajta, eredeti dc motorja a nyomtatónak. Akár allig észlelhető sebességgel is képes volt menni. De van orosz regiszterkészülékbe lévő motorom is. Nagyon lassan tud forogni, csak ha szétszedem akkor látom hogy a pici dc motor forog benne. Ez is lefoghatatlan akár egy cr2032 elemről is! Sajnos a mechanika általában olyan hogy csinál(tat)ni kell rajta egy két dolgot. Nem fognak vele nyulat lőni de azért a fogaskerék jó ha nem üt mm eket.
Megcsináltam hogy menjen a DC motorral a mechanika, de egyszerűen nem bírta. Nem lett sajnos túl precízen megcsinálva... Hiába, nem véletlen utálom a mechanikát.
Most csak a DC motor forog ha feszültséget kapcsolok rá, valószínűleg eltörött a műanyag fogaskerék. Ha neked megy mindkét irányba az nagyon jó, kár hogy az enyém nem.
Szia! csinálok valami PWM vezérlést a motornak csak hát itt a dilemma milyet Lehetne egy mikrovezérlős mi tényleg tudná ,hogy "beteszem,kiveszem azt kész" vagy analóg,vagy nem tudom A DC motor viszi a panelt mint a rongyot! Magas sebességen szinte átszáguld rajt Attila 86-nál valami nem jól sikerülhetett mert nálam bírja a strapát. Ha már rátettem a napomat valamit ki is akarok venni az eredményeimből ha sikerül! Ja az eredeti motort ne is próbálja senki fázishasítós áramkörrel vagy egy sorba rakott diódával mert kipróbáltam (tudtam elméletileg nem jó de...) NEM MEGY!
Nem lehet,hogy csak elforog a tengely Azért nem olyan erős indítónyomaték van ezeknél a kis motoroknál,hogy csak úgy eltörnek valamit. Ha elfordul bent hőt termel kilágyul a lyuk kicsit nagyobb lesz elforog! Egy cepp pillanatragaszó a tengely végére és úgy rányomni elég jól fogja és szét is szedhető! (próbáltam hol vékonyabbra sikerült a tengelyt köszörülni)
Azért írom ne vesd el te sem ezt a lehetőséget hiszen te akartad legjobban! (én utánam )Ha azt a kis fület kiiktattad akkor ugyanúgy menne mindkét irányba kivéve ha elforog mert az változó lehet!
Sziasztok, ma vettem eggyet a 3.000-Ft os típusból. Szédszedtem, én szerintem a motort hagyom és áttételezni fogom(de lehet nem ) hőbiztit nagyobbra cserélem és csinálok hozzá egy hőfokszabályzót, mert laminálónak is fogom használni(ezért nem biztos még az áttételmódosítás).
[OFF] Amúgy a Miskolci Avas Tesco-ban kerestem az írószereknél, meg a nyomtatóknál, nem volt, kérdezem az eladót, mire ő, nincs is ilyen termékük! Keresgéltem még egy kicsit és a gyerekjátékokat, meg az iskolatáskákat választották el vele amúgy csak a sima van, nincs szabályzós![OFF] Üdv.:István
Ez a topik tisztára olyan már, mint az a régi dal: "Mindenki másképp csinálja..."
Ha netán valaki ez után téved ebbe a topikba és lamináló vásárlásra adja a fejét, akkor mindenképp az 5000Ft-os teszkóst vegye meg! Szerintem sokkal jobb és ha sikerül akkor egy nagyon frankó kis nyákot tervezek a vezérlő-áramköréhez, ami pont belepasszol a gyári sasszéba...
Udv
Esetleg tudna valaki egy tipusszamot irni errol a geprol? Vagy bokjon egyik kepre Mifelenk ez a 3 fajta laminator van a texoba. Koszonom
Help me....
Bedöglött a laminálóm (GMP Photoart 17), elhagyta a fűtőbetét az egyik csatlakozósaruját. A gáz az, hogy valami GMP gyártmányú vastagréteg technikával előállított fűtőbetét van a gépben, kerámia hordozón. Visszaforrasztani lehetséges, de minek, úgysem bírja a hőt a lágyforrasz. Gyárilag valami ponthegesztés-szerű megoldással rögzítették. Keményforrasszal nem merek nekimenni, gyanítom, hogy nem bírná a több, mint 700 fokot. Próbáltam bronzlemezből érintkezőt gyártani, csináltam egy kis nyáklemezből egy tartót, azt csavaroztam az alutömbre és az érintkezőt úgy hajlitottam, hogy kis erővel felfeküdjön a fűtőbetétre. Ideig-óráig bírta, de sok volt neki a másfél amper, meg a 200 fok körüli hőmérséklet. Azt szeretném kérni tőletek, hogy valaki, aki szétkapta a laminálóját, tegyen ide egy fényképet a fűtőbetétről. Vagy arról, hogy hogyan van megoldva az alumínium "tuskó" felfűtése. Nem akarnám lecserélni a masinát, mert mindent tud, ami kell, a kávéfőzés kivételével. De nehogy egy vacak csatlakozósaru miatt ne tudjam használni. Inkább akkor átépítem a fűtőbetéteket. 80 ohmosak egyenként, sorba kötve kapják a 230 V-ot (150W egyenként). Ha lehetne még egy kér(d)ésem: mekkora a fűtésteljesítménye a tescós laminálónak? Vagy csak annyi, hogy hány ohmos a betét... Előre is köszönöm.
Szia, én a 3.jpg képen lévőt vettem, mert csak az volt, de Attila86 és én is a 2.jpg képen lévőt javasoljuk, mert abban egy ellenállás cserével megoldható a magasabb hőfok, már csak a lassítás van hátra. Az1.jpg képen szereplőről semmit sem tudok.
Szia a teszkósban két 150W-os van sorbakötve, amúgy csillámlemezre van feltekerve ellenálláshuzal, szegecselt kivezetéssel és nincs semmiféle alutuskó, csak simán sugározza a hőt a gumira.
Szia! Úgy döntöttem,hogy a te kapcsolásodat fogom megépíteni csak a DC motor fog bent működni Légyszi segíts bent kicsit ha lesz időd! A motort egy tranzisztor vezérelné ahogy én elgondoltam az opto helyén de egy poti is kéne a feszültséget szabályozni ezzel lehetne állítani a sebességet a PWM meg fixen be lenne állítva! A fűtés meg maradna úgy,hogy van! Azzal nincs baj azt írtad! Szerintem egy 12V-os stabilizátor kell a tápba is ,gondoltam az 5V-ra,hogy az is elég de lehet nagyon megcibálná a közös tápot a motor azt csak a baj lenne vele! Az oda vissza mozgásra nincs egyszerű tervem azért azt hanyagolom! Gondolom akkor ez a motor jobb lesz mint az eredeti mert a nyomatéka 3-4 V-on már tekintélyes és akkor megy kb azonos sebességgel mint az eredeti.
A lassítás meg van oldva(meg a többi is), olvass vissza!
A feladathoz egy olyan trafó is kell, ami elbírja motor áramát. Nézd meg mennyit vesz fel!
A fesz szabályzását, az áramtól függően lehet megtervezni... Ha nem lassabb, mint az eredeti, akkor mitől jobb? Mondjuk az eredeti néha nem indul el az impulzusra, de ez semmi gondot nem okoz a világon.
Most a DC motorra, vagy az 556-ossal megvalósított kapcsolásra gondolsz? Mert nekem a dc motor szimpibb áttétellel(nem az eredeti szinkronon keresztül), PWM-el.
Ma letudom az utolsó vizsgámat és nekiesek valamelyik nap az összes többi cuccal együtt amit elkezdtem, csakhát nincs ilyenkor idő.
Ha az szimpatikusabb, hogy motort kell cserélned és PWM vezérlőt kell így is építeni hozzá, nagyobb tápegységgel, valamint nem is biztos, hogy a motor elbírja a vastag nyákot forgatni, de ha igen ,akkor ugyanaz a végeredmény, akkor én nem szólhatok semmit, te döntesz.
(Használd a Válasz gombot, hogy tudjuk kinek válaszoltál! Köszi!)
Sziasztok!
Ma sikerült egy tecis laminátort venni, u.a. mint Attila86, így bekapcsolódhatok érdemben is a laminálók egyre népesebb táborába. (Az asszony: mielőtt elrontanád, csak vagy 2-3 képet, meg egy pár íratot csináljunk meg vele...) Megvolt a kiégetés. Ezután rögtön szét is szedtem, és átvízsgáltam a lehetőségeket. 1.5mm vastag nyák éppen hogy elfér még a két henger között, kell reszelni ebben is a felső henger mü.a. perselyén, de természetesen csakis felfelé(!) A 2mm vastag NYÁK már jelentősen "torzítja" a hengerek palástját, ami nem tenne jót hosszabb távon. Az is lehet, hogy "bekopna" a persely idővel, de inkább szétszedem és kireszelem. Végezetül néhány felvétel az egészről. |
Bejelentkezés
Hirdetés |