Fórum témák
» Több friss téma |
Helló mindenkinek!
Én pár éve csináltam lada motorra egy tök egyszerű fűtést. Nagyon jól szuperált. Hozzávalók: -Szarvasi mini espresszó kávéfőző kazánja. (900w) -Csőtermosztát -Pár darab cső -Bilincsek -Kábel, amin jön a 230V -Időzítő kapcsoló Ha valakit érdekel, leírom bővebben. Szép estét mindenkinek.
Sziasztok
Szerintem, ha a könnyű idításon van a hangsúly elég az olajat fűteni. A régi Ifákon is azt tették, ha jól tudom. Az olajteknőnek a lagaljába fektetve (hogy el ne akkadjon semmiben) egy fűtőszál és egy rövid vezetéken a villásdugó. A fűtőszálat bármelyik műszaki bolt árul pl. mosógéphez boylerekhez, itt szerintem kicsi teljesítményűt kel választani és laposat, nehogy hamar túlfűtse az olajat és füstöljön, netán kigyulladjon a technika. Én még egy fix időkapcsolót is szerkesztenék hozzá vagy a konektor felöli oldalra tennék egy kommerszet és abba dugnám a hosszabbítót. A hajdú fűtőszálat azért javasolom, mert minimális költséggel beszerelhető az olajteknőbe, bár nem tudom létezik-e belőle csak egy U alakra hajtott lapos kivitelű, de a lényeg, hogy teljesen az olajba kell merülnie ( nehogy izzásba jöjjön, még a minimum olajszinted alatt is kell, hogy legyen rajta bőven olajmagasság). Csak három lyukat kell rá fúrni: kettőt a fűtőszál kivezetésnek és egyet a kettő közé a rögzítőcsavarnak. Tőmítést hozzá szilikonból is lehet venn szerintem ez olajállóbb mint az átlag gumi vagy klingeritből lehet vágni. Az olajteknő tömítést kell még a legrosszabb esetben cserélni, ha nagyon rágyógyult a blokkra. Jó szerelést.
Ha nagyon meg akarod bolondítani biztosan találsz olyan egyszerű termisztoros kapcsolást itt ami pl túlmelegedés esetén figyelmeztet pl. bekapcsolja a dudát, és vagy digitálisan kijelzi az aktuális olajhőmérsékletet.
Üdv mgs
Látok fantáziát az 5letedbe.Sőt elég egyszerűen kivitelezhető is lenne a dolog,csak nem tudom menyire lenne 6ásos mert az álló motornál a karterban van az egész olaj és igy a motor hogy úgy mondjam a teteje nem hiszem,hogy eléggé feltudna melegedni és szerintem a hengernek meg a dugó körüli résznek kéne melegednie a könnyebb inditáshoz.Mert ha az egész motort fel tudod melegiteni a körülötte levő viz által azért az csak mássabb lenne.De viszont mint mondtam a te elméleted is jó mert ott is ott van a fizika.Melegited az olajat a meleg viszont felfele igyexik tehát csak átmelegitené a dolgokat mivel szinte az olaj "szembe néz"az olajjal.Csak le7,hogy egy kicsit tovább kellene melegiteni mint a vizet de megfontolandó az ötlet.
Probald ki, nalunk bevalt modszer, hogy reggeli inditas elott 20 percel az olajtekno ala egy rezsot teszunk, sokkalta konnyebb a gyujtas.
Hiszem,hogy ebben is van valami ha már te is kipróbáltad de azért én csak megpróbálom komolyabban megoldani.Pár kolegám élőben már adott sok szép tanácsot,hogy tegyek be a motortérbe 2,3 kotlós égőt meg,hogy gyujtsak alá pár kéve rőzsével de ezeket elég drasztikusnak tartottam.De viszont MGS ötlete megfogott.Elgondolkodtató.Igaz,hogy ez már csak következő szezonos projekt lesz mert most valahogy nincs kedvem odafagyni az autóhoz.De azért meg kell azt tervezni rendesen.
Egy autoblokkot -10 C fokban kültéren szerintem nem lehet gazdaságosan és jól melegíteni, nem is ez a cél.
A viszkózus olaj miatt az egyik legnagyobb probléma, hogy hosszú másodpercekig vagy néhány percig is, nincs rendes kenése a motornak az elején az önindító lassan teker majd másodsorban a hideg és lemerült akkumulátor gördít akadájt a könnyű indításnak. Ha már elindult akkor a szelepek kopogósan járnak, mert a leragadt hydrotőkéket nem képes megemelni kellő mértékben és időben az olajnyomás a sűrű olaj miatt. Nagyobb olajnyomást meg külön pumpa nélkül csak fordulatszámmal érsz el, ami ilyen hideg esetén többszörösére csökkenti a motor élettartalmát. Hideg olajjal a motor kvázi "szárazon" megy addig amíg az olajszivattyú meg nem töri egy kicsit az olajat és át nem dolgozza az olajszűrőn ami nem kis akadály valljuk be. Biztosan megfigyelted már, hogy könnyebben indul az autó, ha már egyszer elindítottad és utána közvetlenül levetted a gyujtást majd újraindítasz. Az olaj melegítésével is hasonló hatást lehet elérni néhány perces fűtés során a hő úgyis a jó hővezető fémalkatrészeknek adja át az energiát, tehát nem csak az olaj fog melegedni, hanem mellette és fölötte minden, és ha még hagysz neki egy kis plussz időt a hálózat lekapcsolása után is lehet hogy mégjobb lesz a hatékonyság mert a relatív hideg fémalkatrészek nem kapnak közvetlenül akár 90 C fokos olajat a nyakukba, hanem egyszerre át tud egy kicsit melegedni minden fontosabb alkatrész. Utóirat: Az olaj viszkozitását könnyen le lehet ellenőrizni: nézd meg az olajpálcán lévő olajat teljesen hidegben és pl üzemmeleg állapotban (vagy, ha kísérletezni akarsz akkor pl mérd meg hogy 1 dcl olaj 2 mm-es lyukon mennyi idő alatt folyik ki -10 (pl.fagyasztóból kivett) és üzemmeleg állapotban. Lesz némi eltérés. Ha még kíváncsibb vagy eressz le egy kicsit a kocsiból (vagy az olajcsere után teszteld) és azt nézd meg. Vagy egy fecskendőbe felszívott olajat mekkora erővel lehet kinyomni adott keresztmetszeten hideg és meleg állapotban? Ugyan nem labortechnika, de még így házilag is lesznek eltérések.
Nagyon is elgondolkodtattál.Szerindem a karter mélyén ha rögziteni tudnám a lapos fűtőszálat ahogyan mondtad csatlakozók kivül szerintem is beválna a módszer.Egyedül azt nem tudom biztosan,hogy milyen fűtőszál lenne a legjobb mert ami pl a bojlerban van az szerintem hirtelen elkezdené szinte forralni az olajat.Itt viszont lassú melegités kéne hogy ne legyen gond de az sem megoldás,hogy termosztát kapcsolgassa ki,be percenként.
Az olajnyomás hideg motornál alapjáraton nem szokott véletlenül magasabb lenni, mint meleg motornál alapjáraton? Egyébként tényleg hallani, hogy mikor ér körbe az olaj, mert olyankor a motor elcsendesedik, de szerintem ezen nem sokat segít az, hogy hideg vagy meleg az olaj, ezen inkább az olajnyomás indítást megelőző létrehozása segítene. De hogy ennek a haszna mennyire fejezhető ki élettartamban, az jó kérdés. Talán olyan autóknál lenne értelme, amiket rövid utakon használnak, így relatív sok a hidegindítás.
Az egyedüli kérdés ebben az esetben az,hogy lehetne megoldani a fűtőszál hirtelen felmelegedését.Vagy ha esetleg kisseb teljesitményű lenne akkor talán működne a dolog.Vagyis fűtsön folyamatosan de viszont ne forralja fel az olajat.Mondjuk azért nem tudom mi történne egy esetleges meghibásodás esetén ha az olajat fűtöm meg mi történne ha a vizet Mert az olaj roszabb esetben ki is gyullad6 a vizes módszer meg csak felforr és kinyomja valahol.
A kapcsolgatást egy 12V os időkapcsoló plussz relé is el tudja látni: pl: 5mp ig bekapcs után 10-15mp szünet és ez kb 10 percig és a végén a konektoros időkapcsoló meg lekapcsolja az egészet (nem úri megoldás, de kézenfekvő és könnyen beszerezhető, de itt a fórumokon biztosan akad jobb is). Ezzel elég finoman lehet szabályozni a felfűtés mértékét.
Tapasztalati úton próbáld beállítani az időket, mert a fenti értékek csak hasraütésszerűek. Válasz potyó kérdésére: Az olajnyomás a hideg motorál ugyan magasabb, de az olaj viszkozitása miatt még így is nehezebben jut el a kenendő helyekre. Tehát:még sokkal nagyobb nyomásra volna szükség azonos mennyiségű olaj eljuttatására az adott keresztmetszeteken. Találtam egy-két linket az olajnyomásra hasznos lehet: Olajnyomás, viszkozitás kENÉSI RENDSZER
Tegnap már irtam én is, hogy az olajat kellene melegiteni, de akkor hamar lehurrogtak... no mind1.
Idézet: „ha az olajat fűtöm meg mi történne ha a vizet Mert az olaj roszabb esetben ki is gyullad6 a vizes módszer meg csak felforr és kinyomja valahol.” Én ezért irtam tegnap a vasalótalpas megoldást, mert ott a fűtőszál nem érintkezik közvetlenül az olajjal és úgy nem tud begyulladni. Azt simán odalehet rögziteni az olajteknő oldalára vagy az aljára. Sőt esetleg lehet mindkét oldalára 1-et -1-et . A másik előnye ennek a megoldásnak, hogy nem kell megbontani a motort.
Igen igazad van,te is emlitetted az olaj melegitését.Mondjuk én nem tudok elég okos lenni,hogy eldöntsem melyik módszer a legjobb.Helyet adok az olaj fűtéses módszernek meg a viz melegitésesnek is,mert az utóbbira van gyári kütyü amit REPAIRMAN is talált.
Én azért is preferálom az olaj fűtését mert igy alulról van fűtve a motor. A meleg meg ugyi felfele igyekszik, tehát a blokkot is felmelegiti valamelyest.
A másik pedig, hogy, ha a vizet fűtöd attól még az olaj hideg lesz inditáskor ami rosszabb kenést biztosit. Az olajnak mellesleg kicsit nagyobb a hőtehetetlensége is, igy nemhinném, hogy a hidegebb hengerfejbe/blokkba érve visszatudna hülni/dermedni. Az előfütésnek amúgyis az a lényege, hogy az első pár percben ne kopogjon/kopjon a motor ami a viz fűtésével nem valósitható meg maradéktalanul(szerintem), mivel az olajteknő nincs bekötve a vizkörbe, igy az nem is tud átmelegedni. Tehát az olaj hideg marad.
Helló!Itt az általad keresett melegítő.Nagyon könnyű legyártani.Kell hozzá 1 bojler fűtőbetét a hozzávaló tömítéssel/autóhoz 1200w-os már elég/+ a bojler hőkapcsolója,na és egy kis lakatos munka.Két kifolyócsonkkal kell megépíteni,hogy a víz tudjon cirkulálni. A képen a kifolyócsonk közepén van egy lemez ami elválasztaná egymástól a hideg és a meleg vizet,de korrodál és eltűnik s akkor már csak a melegítő belsejében melegszik a víz a motorba nem tud megfordulni.Kicsit hosszú lett,de talán segít http://www.hobbielektronika.hu/forum/wtopic.php?topic_id=9750&ppid=...pop=1#Bővebben: Link
Köszi a fáradságot meg persze mindenkinek.Egy valami ilyesmit akarok összehozni,a lakatos munka az nem gond mert pont az a szakmám.
Az imént vettem a fáradságot és kipróbáltam valamit.Csak próba ként egy vasalót neki szoritottam a karter aljának és vártam kb 10,15 percet.Az olaj szépen fel is melegedett meg a gyujtás is mintha könnyebb lett volna.Startba sem volt olyan kopogás mint hideg olajjal.Igaz,hogy igy a -15ben szerintem más része a motornak nem melegedne föl sosem csak az olaj,hiába létezik a fizika.A motor életére nézve tuti jó megoldás a felmelegitett olaj.Lehet mostmár sokat akarok de a kettő dolog ötvözésével lenne a nyerő.Vagyis melegiteni az olajat ugyanakkor a vizet is mert akkor a komplett moci startra készen állna nem beszélve gyújtás után egyenletesen dolgozna a motor meg persze küldhetjük a meleget az utastérbe is.Remélem nem mék már senkinek az idegeire,de hát beszélgetni csak szabad,meg persze kielemezni a témát.
Sziasztok!
Régen az Ifákat úgy melegitették, hogy alágyújtottak egy gázégővel. Sőt szerintem még ma is csinálják ezt. Az olajat érdemes melegiteni, hogy könyebben eljusson azokra a helyekre ahol ki tudja fejteni a kenőhatását. A gázégő helyett lehetne használni ventillátoros hősugárzót alulról, csukott géptetőnél a meleg levegő nem távozna rögtön a motortérből, ezzel melegitve az egész blokkot és a hűtőt is. Bár nem túl gazdaságos. A legtutibb viszont a fűtött garázs
Tuti tipp Zárt garázsban olajradiátor
egyenletesen lehet vele melegíteni az egész autót Idézet: „Az olajnyomás hideg motornál alapjáraton nem szokott véletlenül magasabb lenni, mint meleg motornál alapjáraton?” Ez olyannyira igaz, hogy nálam egy auton pár hete szétnyomta az olajnyomás a gyári olajszüröt. A peremezésnél szétnyilt, és egy pillanat alatt kifujta az összes olajat.
Hali
A víz melegítésével kapcsolatban vannak fenntartásaim. Mégpedig az hogy a motorban vannak termosztátok amik nyitják zárják a víz útját a motor hőmérsékletének függvényében, hogy az minél gazdaságosabban optimális körülmények között üzemeljen pl.: nem engedi az összes vizet áramolni a hűtőradiátorra amíg a motor el nem ér egy bizonyos hőfokot. A régi opelemen még a karburátorba is ment vízcső és termosztát így szabályozta az automata szivatót. Tehát nem biztos hogy a radiátor környéki víz felmelegítése akkora kihatással van a jó hidegindításra, de gyorsabb üzemmeleg hőmérséklet eléréséhez biztosan segít. A befecskendezős motorok nyilván mások. Egy próbát biztosan megér.
Nálam dizel teherautó Ford Transit nem indul hidegen csak ha hajszárítóval megmelengetem a gázoljaszüröt! Erre nincs megoldása valakinek ?
Akkor valószínűleg beragadt a túlnyomás szelep a szivattyúban.
Hali.gondoltam hozzászólok a témához.A vizmelegitős megoldás tökéletesen működöképes.Én már csináltam és használatba van azóta is.600W-os boyler fűtőszál és hőfokszabályzó.A blokkba cirkulál a viz és megy a fűtőrendszerbe is.A hűtőradiátorba nem cirkulál mert a termosztát 80foknál kikapcsol és az autóba lévő akkor még nem nyit ki.Én csak ajánlani tudom a legyártását.Mostanság 17ezer körül van az ára ha megveszed,ha megcsinálod max 5ezer.
Szia, tudnal adni valami elkeszitesi utmutatot, esetleg kepeket?
Hali.Amit csináltam arról nincsenek képek,de a gyári igy néz ki.
Sziasztok.Esetleg van e valamilyen elképzelése vala kinek,hogy ennek a melegitőnek milyen lehet a belső felépitése?Arra gondolok,hogy esetleg valami elválasztó lemez vagy valami hasonló dolog lehet benne a cirkulálás miatt.
Nekem sikerült összehozni egy hasonlót de az a bajom,hogy nem indul meg a cirkuláció.Nem tudom bekötni megfelelő helyre ahol mondjuk megvan legalább a 30mm átmérő.Ahova bekötöttem ott csak kb 15mm volt a cső belső átmérője es nem tudott megindulni a viz.
A lényeg az, hogy a lehető legmélyebben helyezd el a fajsúly különbség elvégzi a keringetést.
Van nekem is egy régebbi 626-os diesel Mazdám,amit kint az udvaron egy sima tetö alatt szoktam parkolni,a jó multkori hidegekben ugy oldottam meg az elömelegitését,hogy egy 1 Kw-os meleglevegö fuvot tettem a kocsi alá(üzletben lehet készen kapni,amolyan hölégfuvos szoba melegitő),egy oraprogramozoval ellátott hosszabbiton keresztül.Reggel 5,3O-kor bekapcsolja a programozó,az alulrol a motortérbe áramló meleglevegö elég rendesen felmelegiti a motort(szinte langyosra)majd 7-kor leállitom és simán inditom a motort(Ilyenkor indulok munkába).És a multkori -26C fokos hidegekben se volt gond a reggeli inditással.Fontos hogy este ne felejtsd kitenni a ventit a kocsi alá
|
Bejelentkezés
Hirdetés |