Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Szia!
Lenne egy kérdésem. A továbbítási sebesség Nálad hány mm/min? Az eredeti laminálási sebessége kb.: 300mm/min. A kisérletek egyértelműen bizonyítják, elegendő a 20-30 mm/min "NYÁK" sebesség, vagy a többszöri átküldés, de ezt nem igazán támasztják alá az eddigi kisérletek. Inkább lassabban, egyenletesen haladjon az a NYÁK a hengerek között, én is ezt szeretném megpldani. Ha viszont jól sikerülnek a laminálásaid, csak gratulálni tudok az összeállításhoz.
Én még egy olyat is gondoltam,hogy egy hosszirányú és egy keresztirányú átküldés esetleg még a 45 fokban is de csak ha tudok tesztelni akkor mondok véleményt! Ha a triakok nem bírják mi watt terveiben is van lehet tenni 8A-ost is a nyákba és egy hozzá tartozó optót! Rendeltem is mintha éreztem volna így nekem 8A-os triak lesz bent egy 30mA-os optoval
Szia!
Nincs végleges megoldásom a vezérlésre, csak tudom hogyan akarom megpróbálni. Addig még jónáhány NYÁK elkészitése van hátra. Ha nem úgy fog működni a berendezés, természetesen a Watt féle vezérlést is el tudom képzelni, ha más módon tényleg nem jön össze. Ez esetben számítanék Rád is. Ez a probléma remélem néhány nap alatt ki fog derülni, csak most nagyon kevés lett az időm hírtelen.
Ha minden jól megy holnap én ezt élesztem és ha működik tervezek egy még kisebb vezérlő nyákot a számodra a 230V-os motorhoz! Akkor nem kell akkora kondi a táp részre meg nem kell a 7812 meg a fet sem csak mégegy "triakos panel"! Amúgy én tervezgettem ezt nézz rá ,hogy működik e a fetes részt a wandból emeltem ki és védődióda is van gondoltam a motor is induktív!
A festéknek szerintem csak egyszer kellene olyan melegnek lenni, hogy "átkerüljön" a NYÁK-ra. A többszöri felhevítése már csak ronthat a minőségen. Vagyis az lennne a jó, ha egyszeri átmenetben sikerülne a nyomat laminálása.
Igazabol en szinte semmin nem valtoztattam.
A normal laminalasi sebessegen van (kb 300mm/min). Ketszer atkuldom hosszaba, es meg egyszer vagy ketszer keresztbe, igy NEKEM elfogadhato minosegu lett.
Megnéztem jobban azt az OPTO-t, az bizony 60mA-t tud kapcsolni, az 5mA a LED-re vonatkozik, úgy hogy mehet rá szinte bármilyen nagy triak. Én is most ezt vadászom, de nem találok itthon, hogy a fene...
Szia!
Megnéztem a teveidet, nagyon tetszik. A MOC 3021 optó nekem BTB12 600BW triakot hajt meg, és annak 50mA a Gate árama. 3 ilyen áramköri rész is van egymás mellé építve egy már nagyon régi eszközömben. Na ebből majd kiveszem ami kell hozzá. Köszönöm
Még mindig a watt próba pcb-t szenvedem és közben jobban megnéztem a kinyomtatott mintát és rá kelett jönnöm hogy a nyomdám már nem igazan tudja ezt a sürű mintázatot nyomtatni (SAMSUNG SZINES NYOMDA)
Én is elkészültem a Teszt_panel4-el. Egész jó lett. Ma egy pár dolog megszívatott, legfőképpen a triac! Találtam egy nagyot szerencsére, jól működik! A másik triac áteresztette a fesz felét, ezért a hőfok elszállt, ill. nem annyi volt, amennyinek hittem, beállítottam. Most megint jó a hőfok és az eredmény ez lett.
5, 8, és 10mil-es vonalakat láttok. Teszt_panel4_normal A macrot már fel se teszem, mert nem tudjátok a helyén kezelni!
Nem HP nyomtatód van?
Milyen vastagok a vékonyabb vonalak? 0,5mm?
A rajzon BT138/600 -ra cseréltem a triakot, ez biztosan bírja, vele hasonló kaliberű nem is melegszik. Nem értem a Z0405NF miért csinálta ezt, adatlapja szerint(4A) bírnia kellett volna az 1..2A-t, mindegy.
A MOC3021 jó 60mA alatti triacokra, tehát majd mindegyikre, nyugodtan használhatod, ha ilyet vettél.
2 probléma van Attila tesztjével
1: 1200 DPI-s, nekem pl csak 600-as nyomim van, nektek? 2: már ecseteltem, hogy 1, 2, 3... mil-t nem tudsz vele nyomtatni A nyomtató felbontása miatt. (átkonvertáltam TIFF-be és úgy is megnézetem) Amúgy tesztnek annyira nem rossz, mégha nincsenek is forrszemek... (lehet kicsit lemaradtam,.. bocsi)
Szia! Én néztem az adatlapot csak hát nem akartam vitatkozni mert annyira nem értek hozzá! A lényeg a triacot kell cserélni! Van nagyobb áramú optom is de akkor az a LED áram ahogy azt gondoltam legelőször is! Azért a makrót megnézném változott e valami
Nekem is 600DPI-s a nyomtatóm. Azért csináltam 1200DPI-vel, hogy maga a rajzolat minősége legyen a legkisebb láncszem.
Én most vettem egy használt hp2100 as nyomtatót , és csak a vicc kedvéért megpróbáltam normál fénymásolólappal . Levasaltam (ez volt életem első vasalása ) és kb98% eredményt értem el vele !!
utána megpróbáltam a colorcopi 80g os "félfényes papírját és evvel 100% az eredmény . Ha még a laminálóm is elkészül eladom a levilágítót !
Értelek, csak ezzel pont átvered magad.
Ha húzol 1200DPI-ben pár db 1 miles vonalat egymás mellé akkor azthiszted amit kinyom az is lesz amit rajzoltál, pedig nem. Csatoltam az ábrát. MIL - 1200DPI - 600DPI A nyomtató monokrom, csak feketét tud nyomtatni, azt is csak raszteresen. Két raszter közé nem. Az első ábra a mil - DPI felbontást mutatja. Ha van PhotoShopod próbáld ki, hozz létre pici pl 30x30-as "bitmap" (monokrom) ábrát, húzz vonalakat néhány páros, majd néhány páratlan sorba. Majd méretezd át az ábrát feleakkorára (1200DPI->600DPI)azaz 15x15-ösre (DPI-t nem kell változtatnod nem számít az ábrának) Meglepve tapasztalhatod, hogy a páros sorok eltűnnek, a páratlanok meg egybefolynak... (második ábra) Úg ygondolom a nyomtató-lamináló teszthez NEM a nyáktervező kimenete a megfelelő teszt. Az utolsó ábrán 4db 1 miles vezető látható 1 miles szigetelóvel. Ez 600DPI-n csak 2 marad, de nem 1 milesek! A tervező programok trükközhetnek, de a nyomtatót nem tuják átverni. Gondolom Attila, Te is azért nyomtad 1200DPI-be, mert 600DPI-ben sz@rul nézett ki... Ja és ne feledjükm a PDF tud vektoros ábrát, amit jól felnagyítva se pixelesedik. Ezért jól nézki, de nem az jön ki a nyomtatóból.
Tedd fel a tervezőt, abból nyomtass, mert a pdf, mint írtam is, elrontja a rajzolatot! Olvasd el újra azt a hozzászólást, amit akkor írtam!
És is sokat vasaltam sima fényképpapírra, működik, de jobb a műnyomó, de inkább tényleg az számít, hogy könnyű legyen, nem az, hogy mű vagy nem!
Samsung ML1640 mono laserprinterem van. A vekonyabbik vonal 0.4mm, de maskor mar csinaltam 0.3mm-t is, ami nekem szinten jo minosegu lett.
Mit javasolsz, milyen grid és milyen vonalvastagság az, ami a nyomtatókhoz passzol a nyáktervezőből azonnal?
Egyébként értem amit írsz, de nekem a CM2000 nagyon jól kezeli a 600DPI-s nyomtatót(tudna 1200x600-at is, de nem használom, mert az meg felemás). A nyomatokban nem tudok felfedezni hibát, bár az igaz, hogy 5mil alá nem megyek, mert nincs értelme, itt meg az 1mil nem látszik.
Igen, gondoltam, hogy 0,5 körüli. Elhiszem, hogy a 0,3-mal sem volt gond. Próbáld meg felvasalni a Tesz_panel4-et, kíváncsi vagyok, főleg, ha netán ki is maratod!
Persze tudom, hogy a legtöbb esetben nincs szükség ilyen vékony vonalakra. A másik, hogy ha makróval fényképeznéd, hátulról lámpával átvilágítva, te is láthatnád a csipkés széleket, amik század mm, nagyságrendben vannak és nagyítóval sem nagyon látszanak. Ha valaki ezt hibának véli, akkor nézzen meg mikrószkóp alatt egy légylábat, meg fog lepődni, hogy nem síma! A nyomtatódról még annyit, hogy valószínű hasonlóan alacsony hőfokon olvad a festéke, mint a HP-knek, ezt már tapsztaltam mások beszámolójából. Persze az is lehet, hogy egyes gyártók is más-más port használnak! Függhet ez attól, hogy milyen gyors a nyomtató, vagy hogy milyenre sikerült a fűtése. nekem pl. 150°C alatt nem tapad át rendesen, de itt meg bejön a hengernyomás kérdése is, amit én keveslek. Pedig először azt hittem, hogy ez nem számít annyira, azt hiszem tévedtem...
Az mitől van, hogy ránézésre tökéletes a lenyomat, fogkefés tisztítást is nagyon jól bírja. Viszont ha egy picit is megkaparom pikkelyesen lepereg.
Sima vasaláskor azért ennél sokkal jobban ragaszkodik a rézhez a fekete réteg. A nyák tisztítás mindkét esetben ua.
Vitatkozhattál volna, mert én voltam a vaksi!
Igen, rá kell tenni egy 12A-est. 20Ft-al drágább(130Ft BT138/600). Van nagyobb optotriakod, milyen(csak kíváncsi vagyok)? Na, jó, feteszem, de próbáld helyén kezelni! Annyit, hogy nagyítóval nem lehet ekkorára kinagyítani és az se mindegy a látvány szempontjából, hogy honnan világítod meg! Teszt_panel4_hátsó átvilágítás_makró Teszt_panel4_elülső világítás_makró Idézet: „... a pdf, mint írtam is, elrontja a rajzolatot!” Hóóóó!! hátrébb az agarakkal. Én meg azt mondom nem rontja el. Sőt még tetézem azzal, hogy amennyiben a PDF-készítőt nagyobb felbontásra állítod be mint a nyomtatód képességei (elvileg bármekkorára megadhatod, nincs korlátja a dolognak, de értelme se egy ponton túl-látszik a mellékleten), akkor egészen biztos, hogy a nyomatkép jobb lesz mint ha nyomtattad volna. Végül még egy egyedi, Alkotós tapasztalat, sokszorosan kipróbálva. Javaslom minden nyákkészítési esetben először PDF-be "nyomtatni", majd ezt küldeni a nyomtatóra. Ugyanis a PDF-készítőnek (többek között) van egy teljes felülnyomás funkciója. Ha ez ki van választva, akkor az annyira zárt és fekete kitöltéseket eredményez, amit semmilyen közvetlen történő nyomtatással nem lehet elérni, legalábbis nekem nem sikerült (csatoltam mire gondolok). Természetesen lehet közvetlenül is nyomtatni, jó nyomtatóra, jó illesztő szoftverrel, de a PDF az minimum ugyanolyan, sőt szerintem jobb végeredményt ad.
Tippek:
Alacsony hőfok a festékhez. Túl nagy sebesség, ami az előző problémát is érinti. Vagy nem elég erős a hengernyomás.
Ez eddig jó, de nem mindenki ugyanazt a PDF-nyomtatót használja, a beállítások eltérőek lehetnek.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |