Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Mindenben egyetértek veled, de aki ezen a fórumon, és a másikon is írogat, azok közt nem sok ember lehet olyan, aki nélkülözi a villanyvilágítást. Bár szívesen élnék olyan helyen, ha tehetném! És úgy gondolom, hogy ez a szélkeréképítés csak elfoglaltság, játék. Bár aki kicsivel is megelégszik (többek között én is) az érhet el eredményt. De a kereskedőknél kapható termékek, a tehetőseb réteget célozza (nekik meg minek?). A napelemekkel is ez a helyzet, akinek igazán szűksége lenne rá, az nem tudja megvenni. Szerintem lehetnének ezek olcsóbbak is, ha a sok érdek nem lenne a háttérben. ![]()
Én is mindenben eggyet értek veletek,de én úgy gondolom hogy a kereskedőknél megvehető cuccokat is emberek tervezték.És ahogy észreveszem itt is nagy szakértelemmel rendelkező emberek vannak, tehát mi is meg tudjuk csinálni csak akarni kell!! a remény hal meg utoljára
![]()
Egyet értek veled. Én most egy régi orosz áramfejlesztővel szí**vok. egyenlőre be kéne indítani a meghajtó motort. Minden megoldható, csak akarni kell!
Csak nehogy feladd! Ha életet lehelsz bele, ritka nagy öröm. Tudnák az érzésről írni.
megtudnád mondani hogy müködik a szervmotor és hol,miben találhato?milyen gépekböl lehet kivenni mi az ismertetö jele ráirják az adattáblájára hogy servo?egyébként ez már jo generátornak ?meg még azt szeretném töletek kérdezni hogy nehéz lenne e megcsinálni a házi generátort ami a hugh pigott féle.nem tudjátok hogy lehetne leforditani mert a google fordito csak vagy 10 oldalt fordit le a többit angolul hagyja,egyébként elég jol értelmezhetö könnyen megérthetö.
Üdv! Felvetnék egy kis energiastabilizáló módszert. Biztos gondoltatok már ilyesmire
![]() Az állandó gondunk a széllel az, hogy soha nem elég. Ha meg kis szél van, akkor kevés a kivehető energia. Bonyolult elektronika nélkül stabilizálható lehet az egyenletes akkutöltés egy 2-3 méter magasan lévő víztartállyal. A szélkerék pedig vízhúzó lenne és -3 méter mélyről húzná a vizet. 5-6m eséssel már lehet valamit kezdeni, akás spirális gyorsítást is használva. Nagy hülyeség?
Szervó,vagy léptetö motor.Nagyon kiterjedt az alkalmazási köre.Általában nagyobb,vagy soklépésü feladatok végrehajtását(pl.nagyobb,többlépcsös kapcsolok távmeghajtása,stb).Mivel már a forum tagok közül is többen megépitették a Hugg Piggott féle légmagos generátort,JÓ eredménnyel,nyugodtan mondhatom hogy nem is olyan nagy boszorkányság egy ilyen generátor elkészitése.Természetesen alapfeltétel a gondos,preciz munka,és lehetöleg az improvizáciok kerülése.Mivel ezek a tipusu generátorok nagyon alaposan ki lettek KISÉRLETEZVE,kár és vétek lenne eltérni az alapleirástol.Föleg az első példány megépitésénél.Itt ajánlhatom a ,,,vékonypénzüeknek,,, , elsö megépitésre, a ferritmágneses generátor elkészitését,ami igaz hogy szerényebb teljesitményü(1OO-2OO Watt),de kitünő gyakorlati tapasztalatokra tehetünk szert a megépitésével.És ami a legfontosabb,nem kockáztatjuk a jóval drágább neodin mágnesek épségét,na meg utolag a ferritmágneses generátort könnyen átalakithatjuk neodimessé.
Egy oldalon láttam hogy szélkerékkel egy ametek motort hajtottak meg. A motor 30v egyenárammal működik és 330as fordulaton megy eredetileg. Azt írja hogy ha kézzel megpörgeti akkor a 12vos ízzó világít. Na én ilyen motort szeretnék szerezni de sehol sem tudok,csak külföldi oldalakon ahol ár sincs róla. Pedig szerintem jó lenne ha egy olyat forgatna a szél. Próbáltam hp nyomtaó dc motorját is tesztelgetni hát méretéhez képest jó,de egy ilyen amit leírtam príma lenne szerintem.Egy aksit biztos feltöltene.Van az udvaromon egy szélkerék az 6 neodym mágnessel megy ami egy mosógép szivattyújának a tekercsét hajtja. egész jó szerkezet, feszültséget jól ad, de ampert nemnagyon
![]() ![]() ![]()
Ennél jóval hatásosabb az akkumulátoros tárolás.Gondold el, hogy egy vizturbinával meghajtott generátornak mekkora Mennyiségü,még egyszer kihangsulyozom : mennyiségü vizre van szüksége,föleg néhány méter esésnél,aminek a tárolásárol(fent is,lent is)alapbol gondoskodni kellene.Remélem,láttál már kissebb vizimalmot hegyi patakokon elhelyezve,ha nem ,itt erdélyben még találhatsz müködö vizimalmot.Igaz,sajnos,egyre ritkábban de még vannak.(azt meg nem tudom elképzelni hányan rendelkeznek két kissebb tározó tó elhezyezésére elegendö területtel).A létrehozásukhoz szükséges pénzel még kevesebben.
Az autogenerátorok,köztük a trabant-é is,általában 7OO-8OO ford/perc,felett Kezdenek termelni,valamennyire használható áramot.Komolyabb teljesitményre csak 15OO felett,számithatsz.A szélmotorok pedig valahol 1OO,-legjobb esetben kb.5OO.-ig ha felpörögnek.(de az utobbi esethez már nagyon erös szél kell,ami fertályunkon elég ritka)
Ismerem az amtek motort,hasonlom van bár ezek 300-400 V közötiek 1,8-5KW.Tekercseek könnyen átköthetők (tekercselés nélkül) és máris megfelel 60-70Voltosnak.Én mint ilyen motorbol,mint légmagosból készitettem szélkereket.Tapasztalatom szerint nem rossz a légmagos ,de nagyon drága és kicsi hatásfokú.A szervomotoros sokkal kisebb szélben is indul nincs semmi ragadás,szinte állandóan termel de nem nagy amperral,csak a töredékét tudja mint ami teljesítményt motorként tud.Ha lesz egy kis időm teszek fel képeket.
AMETEK az 1 gyártó. Rajta kívül még ezernyi cég állít elő állandó mágneses egyenáramú motorokat különféle kivitelben. Hasonlóak az elekromos biciklik kefés motorjai, de kefés állandó mágneses szervo motorok is vannak.
Ha nem jut ilyesmihez véletlenül olcsón valaki (pl. MÉH telepen bontott gépből), gyártótól, forgalmazótól megrendelni nem érdemes, mert iszonyat drága. Léptető motorok, nyomtatók DC motorjai nem biztos, hogy jók lennének. Léptető motorok tekercsei elég nagy ellenállásúak, a DC motorok meg nagy fordulatra készülnek. Itt inkább a nagyobb fénymásolók motorjaival lehetne valamit kezdeni. Olyan szekrény méretűekével, amiket itt-ott hivatalokban látni.
ezt a technikát már alkalmazzák. szóval nem hülyeség!
![]()
Sziasztok!
Szeretnék építeni egy kb. 1,5 méter magas Savonius-típusú függőleges tengelyű szélerőmű-modellt. A konstrukció úgy nézne ki, mint egy offline üzemű ups, leszámítva az invertert. Tehát a fogyasztóval egyidőben töltse is az akksit, és szélcsend esetében pedig akksiról működjön a fogyasztó. Van pár 7Ah-12V-os pbq akkumulátorom, ezeket akarom tölteni. Mivel a töltéshez 700mA és 14.4V-15V szükséges és ezen kívül lesz még terhelés is rajt, úgy gondoltam, hogy kb. 2A maximális áram elegendő lenne nekem. Már elég sok fórumban utánanéztem a dolgoknak, de többnyire csak olyan hozzászólások fordultak elő, amikben kifejezetten háztartások energiaigényét akarják ellátni. Nos nekem ennél jóval kisebb teljesítmény is elegendő. Egyetlen problémám van ezzel kapcsolatban, mégpedig a generátor. Mi legyen? Autógenerátor, dinamó, DC-motor generátor üzemben? Sok-sok időnyi anyaggyűjtés után arra jutottam, hogy ezek közül egyik sem válna be igazán és a legjobb lenne ide egy állandó mágnesű, légmagos generátor. Kérdésem az lenne, hogyan méretezzem ilyen kis teljesítményre a generátort (póluspárok száma, tekercsek száma, menetszám, huzalvastagság, mágnesek)? Mert sajnos semmi képletet nem találtam ezzel kapcsolatban. Ráadásul ez váltakozó áramot termel, így 15VDC esetén, kb. 11-12VAC-ra lenne szükségem. Segítségeteket előre is köszönöm!
Ezt ajánlanám.Igaz valamivel többet tud,de az esetleges pluszt elhasználhatod másra,vagy egyszerüen elfütheted.Egyébként is, Europa ezen fertálya nem bövelkedik tulságosan erös szelekben,ezért ez a ,,,méretezés,,, nem tul nagy.Másik elönye hogy klasszikus (akár hangszoro)ferritmágneseket használ.
azért a Hugh Piggott-ot meggondolnám Savoniusra.
Savoniusnál alacsony fordulat van 100as furdulatig a hugh Piggot csak forog,de nem nagyon termel.Átlagban a mi gyenge szelünkkel a Savonius nem pörög 100nál többel.Pláne ha csak 1,5 m magas a kerék.Teljesitményhez felület kell ez nem magas,tehát relative széles igy még a 60 as fordulat is sok lesz.
Már pedig köztudottan alacsony fordulatra lettek tervezve a a Hugh piggott féle generátorok.Na meg jani87 elvárásai elég szerények,igy azokat messzemenöen ki tudja elégiteni.Ráadásul az általa emlitett savoniusz motor teljesitménye jó pár száz wattnyi,a célul kitüzött néhány tucat wattal szemben.
használtam autó generátort , de újra tekercseltem,
és elektronikus fesz szabályzót építettem hozzá. a gerjesztés időzítéses volt. lapos szíj hajtással. átalakítás nélkül nem igazán használható.
Tehát akkor muszály valami áttétet rátenni nagyobb lapátokkal,talán úgy jó lessz.Majd nemsokára ha sikerül felteszek videót a már kész szélkerekemről. Egyenlőre ledeket hajtok vele, feszültséget jól ad (akár80v is) de az áramerősség nagyon kicsi.
igen alacsony fordulatra lett tervezve a Hugh Piggott az auto generátorok pár ezres furdulatához képest,nem pedig a Savoniushoz.
Én csináltam savoniust is (itt az oldalon is valahol látható kb 2 évvel ezelőtt),csináltam légmagosat is és szervomotort is használok. 0-100 fordulat ami reális (terhelten) a sSavoniusnál ezen a fordulaton pár Wattot tud a Hugh Piggot,egy halom pénzért.De mindenki azt csinál a saját pénzével amit akar,de nem árt előtte szólni mi várható. szerintem Jani87 elvárása nem szerény csak megfelel annak amit ebből a gyenge szélböl biztosan ki lehet venni,de jó szerkezettel és nem "tákolmánnyal".
évek óta nézem az ebay-t,vettem is itt generátort,de vigyázni kell a fele mese engem is leszivattak.
Köszi az eddigi válaszokat! Mint már mondtam, ez "csak" egy kis szélerőmű-modell lesz, szakdolgozatként, azért nincsenek több száz wattos elvárásaim!
Én is úgy kalkuláltam, hogy a max. 100-as fordulat, amit el fog érni, és itt kellene leadnia a maximális teljesítményt (2A, 12 V). Nem is kell, hogy hónapokig, sőt évekig működjön, hanem a védéskor prezentálni kell a működését, és szerintem az se baj, ha életében soha nem fog látni "igazi" szelet. (Persze megnézném, hogy vajon mire is lenne képes élesben, de most nem ez az elsődleges cél)
ebben az estben biztos hogy egy szervomotort tennék generátornak,mert sok dolgtol megszabadulsz az épités során.Nem kell egytegelyüséggel, tárcsák párhuzamosságával, mágnesek ragasztásával foglalkozni.Csak összekötöd a motortengelyét a Savonius tengelyével és már mehet is.Ha tényleg csak a probára kell rövid ideig adok is kölcsön motort hozzá.
Köszi a felajánlást, de jobb szeretnék egy sajátot, mert akkor később még akármire felhasználhatom. Egy 45W-os szervomotor, 24VDC névleges feszültséggel és 1.9A folyamatos árammal szerinted megfelelő lenne erre a célra?
tesztelni kéne tapasztalataim szerint csak töredékét tudja generátorként,mint motorként.Milyen fordulatú motor?
A fesz szabályzóról tudnál nekem valami kapcsolási rajzot feltenni? És mekkora huzallal tekercselted át(gondolom az állórészt)? Én gondoltam arra hogy a forgórészre tekerek még huzalt gondolva arra hogy akkor hamarabb elkezd termelni. A feszültségszabályzó kérdéséig még nem jutottam, megköszönném ha valami segítséget nyújtanál ebben
![]()
hát nem mostanában volt, és "hulladékból" lett átalakítva.
meglett tartva a háromfázisú elrendezés az állórészen, kb 0,7-0,8mm.huzallal tekercselve /ez volt kéznél/25-30menet fért a horonyba.első nekifutásra nem sikerült mert az eredeti szigetelésre került és a sarkokra ahogy ráfeszült a huzal a zománc szigetelés megsérült és menetzárlatok sokasága jött létre. a forgórész szét lett húzva és ezzel a 0,7huzallal lett megtekerve, átmérőben mint az eredeti.megmaradtak az eredeti diódák. a kíváncsiság nagy úr meglett forgatva villany motorral szabályzó nélkül kb 1000 fordulattal a kimenet összekötve a gerjesztő tekercsel és simán felgerjedt a visszamaradt mágnességtől. kapott egy 20w autó izzót a következő forgatásra 2-3sec alatt kiégett . a szabályzónak megkeresem a kapcsolási rajzát az egy rádiótechnikai évkönyvből lett után építve. az időzítéses külső gerjesztés kb 20percenként adott 3- sec impulzust.
Értem. Úgy tudom hogy egy generátor körülbelül 700-800 as fordulaton kezd termelni, tehát ha neked 1000-es kellett hozzá akkor nem sokra mennék így se vele. Nekem az lenne a jó ha minél kisebb fordulaton el tudnám indítani a generátort hogy az áttét se legyen túl nagy ezáltal kisebb szélben is áramot adna. Az elektronika gondolom valami olyasmit csinálhat hogy kis fordulaton nagyobb gerjesztést ad nagyobbon pedig egyre kevesebbet, jól mondom? Vagy fordítva a könnyebb pörgés miatt? Nem tudom hogyan működik ez...
![]()
félre értetted, kb 1000 fordulaton minden elvárást túl teljesített
![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |