Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
De az előmaratós vaskloridozást lehet kipróbálom délután. És tesztként azt a mintát, amit Te is.
Néztem a képeket, elég homályosak, de azért látszik, hogy jól sikerült az átvitel és a maratás! Igyekszem beszerezni vaskloridot, mert sósavas+h2o2 maratással nekem nem sikerült ilyen szép előkészítést csinálnom.
Tehát azt mondod, hogy a maratás előkészület nélkül nem sikerülne ilyen tökéletesre a te nyomtatóddal sem? Kíváncsi vagyok, tényleg, hogy nálam csak ez lesz-e a baj! Ma feladom a papírokat, sikerült A4-es borítékot szereznem. A fényképet próbáld úgy készíteni, hogy egy nagyítót eléteszel a lencsének. A képet pedig küld el levélben, mert a fórum motorja átméretezi. Köszi! Idézet: „sósavas+h2o2 maratással nekem nem sikerült ilyen szép előkészítést csinálnom” Valószínű az lehet az oka, hogy ez a lötty még felhígítva is agresszívabb, mint a vaskloridos oldat.
Igen, hiszen még a vaskloridos "lemosó" is higított, pedig az alapból sem egy sárkány!
Mármint milyen csöveket ki használ...
Próbált már valaki nyákra nyomtatni úgy, hogy a fotólakk már rajta van? Azon megtapadna vajon a vízbázisú festék? Erre elvileg lézer nyomtatóval is lehetne nyomtatni akkor nem? Hiszen nincs csupasz réz felület.
Nahát, milyen kimerítő tartalmas válasz...
Szerinted a tintasugaras nyomtatókban lévő tinta mégis mit tartalmaz?
Hát nem biztos hogy vízbázisú főleg a mostani epson-ok. A dura brite elméletileg vízálló, és nem folyik meg ami persze hülyeség mert sima fóliára nyomtatsz szerintem szétkenődik.
Minek a nyákra nyomtatni mikor már rajta van a P20 .
Lefújod a panelt lakkal meg várod mig meg szárad ,tinta sugaras nyomtatóval az ábrát rá nyomtatod egy pauszra két példányban ezt ráteszed a nyák lapra levilágítod,előhívod ,kimaratod ,megépíted ,beszereled és örülsz neki....
Akkor vegyünk egy teljesen hétköznapi nyomtatót példának, hagyományos vízbázisú tintával. Csak így felvetődött bennem ez, szerintem lézer nyomtatóval akár még működhet is de kérdés hogy tintással is? Mert ugye a lakk felszíne ugyan olyan sima mint egy írásvetítő fólia (nem a direkt tintás nyomtatóhoz való, hanem ami a lézereshez is kell). Tehát valószínűleg ugyan úgy szétkenődne, vagy nem?
Szerintem a P20-al lakkozott panelen a a lakk szanaszét olvadna a lézeresnél, és akkor nyomtató halál. Én nem játszanék vele.
Ja, és multkor valaki betett ide egy leírást, amiben benne volt a tintasugaras nyomtatós módszer, de az ember azt is be égette egy sütőben. a P20-nak akkor megint csak vége lenne. Persze ha rányomtatás után egyből levilágítod, akár még jó is lehet, ha nem kenődik el.
Mondjuk a melegre nem is gondoltam a lézernyomtatónál. Nem akarom kipróbálni, nincs is lézer nyomtatóm, csak így eszembe jutott ez az ötlet. Én is úgy gondoltam hogy nyomtatás után egyből levilágítás, meg nem is kenné el a nyomtató fej, de nem tud hova beszívódni a festék és nem "száradna" meg, csak ettől félek.
Végül is semmi, de ha eleve halott ötlet nem szívesen szenvedek vele
A p20 magas hőfokon beég és nem hívható elő.
Gondolom, hogy miért szeretnél közvetlen a fényérzékeny lakkra lézernyomtatózni, Ha sikerülne, akkor korrekt konturok lennének, nem kell külön fólia.
De a gond az, hogy a lézernyomtatóba merev lemezt szerintem nem lehet betenni, a papír is rásimul a szilikonhengerre ( ami nem puha) gumigörgők segítségével. Merev lemez nem érintkezne rendessen. A másik nagy gond, hogy a negatív képet kellene rányomtatni a lakkra, levilágítani és leszedni a felesleges lakkot és lézertintát. Szerintem a lézertinta nem oldódik a lakklemosóban (bár ezt nem teszteltem) tehát külön higítóval kellene lemosni, ami a fényérzékeny lakkot is leszedné egyben. Szerintem...
Ja mondjuk kicsit össze-vissza írok
Szóval az a rész hogy kipróbálom a tintás nyomtatóra vonatkozik nem a lézeresre.
Nekem a germicid egy vastag üveglappal volt 22 perc, de ennyi már a napnak is elég lett volna. Persze télen nem sok nap van.
Az a baj ,hogy nagyon drágán vettem darabját valami 2800Ft/db és a poén a dologban,ezek egy szkennerbe vannak be építve és azt kvarc üveg fedi így elég jó a levilágítási idő 3-6 perc leszorító üvegre nincs szükség,mert itt a szkenner teteje szorítja a panelt, igaz sokak szerint ez a cső ALKALMATLAN a P20-hoz
Ezt már mutattam: Lamináló V0.02 (hőmérés)
De ezeket még nem: Lamináló V0.06 (EEPROM használata) Lamináló V0.11 (menürendszer)
A p20-hoz jó, a gyári lakkoshoz nyákhoz már nem, vagy nagyon hosszú idővel. Laminálható fóliához lehet hogy jó.
Persze! A kis piros LED a fűtést jelképezni, a sárga pedig a motort. A videón látszik hogy a sárga villog, mert szakaszosan hajtja a motort. A piros pedig a videón folyamatosan világít, de ha melegítem a hőszenzorokat akkor a kívánt hőmérséklet elérésekor elalszik.
Fény elnyelés?
Én régebbem egy 2mm vastag üveglappal terheltem le a fóliámat, és azt világítottam keresztül. Aztán rájöttem, hogy nem elég a súlya, mert észrevettem az előhíváskor, hogy hullámos volt a vezetősáv. Na mindegy. Vettem egy 10mm vastag üveg lapot, és csináltam vele egy levilágítás tesztet, mert itt a fórumon sokan írták ezt, hogy rosszabb lesz meg minden, de SEMMIT nem számított. Ugyan annyi a levilágítási időm most is. Pedig a sima üveget használom, aminek az oldalába belenézve zöld a színe. A speckós az drága lett volna. 1 db 18Wos uw neonnal világítok és annyi.
Tudom,hogy GYILKOS a szándéka ezeknek a csöveknek ,átlagban kórházak használják fertőtlenítésre ,én is úgy oldottam meg ,hogy egy reed relé van beépítve és abban a pillanatban lekapcsol a rendszer ahogy elmozdul a fedél.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |