Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
De az előmaratós vaskloridozást lehet kipróbálom délután. És tesztként azt a mintát, amit Te is.
Néztem a képeket, elég homályosak, de azért látszik, hogy jól sikerült az átvitel és a maratás! Igyekszem beszerezni vaskloridot, mert sósavas+h2o2 maratással nekem nem sikerült ilyen szép előkészítést csinálnom.
Tehát azt mondod, hogy a maratás előkészület nélkül nem sikerülne ilyen tökéletesre a te nyomtatóddal sem? Kíváncsi vagyok, tényleg, hogy nálam csak ez lesz-e a baj! Ma feladom a papírokat, sikerült A4-es borítékot szereznem. A fényképet próbáld úgy készíteni, hogy egy nagyítót eléteszel a lencsének. A képet pedig küld el levélben, mert a fórum motorja átméretezi. Köszi! Idézet: „sósavas+h2o2 maratással nekem nem sikerült ilyen szép előkészítést csinálnom” Valószínű az lehet az oka, hogy ez a lötty még felhígítva is agresszívabb, mint a vaskloridos oldat.
Igen, hiszen még a vaskloridos "lemosó" is higított, pedig az alapból sem egy sárkány!
![]()
Mármint milyen csöveket ki használ...
Próbált már valaki nyákra nyomtatni úgy, hogy a fotólakk már rajta van? Azon megtapadna vajon a vízbázisú festék? Erre elvileg lézer nyomtatóval is lehetne nyomtatni akkor nem? Hiszen nincs csupasz réz felület.
Nahát, milyen kimerítő tartalmas válasz...
Szerinted a tintasugaras nyomtatókban lévő tinta mégis mit tartalmaz?
Hát nem biztos hogy vízbázisú főleg a mostani epson-ok. A dura brite elméletileg vízálló, és nem folyik meg ami persze hülyeség mert sima fóliára nyomtatsz szerintem szétkenődik.
Minek a nyákra nyomtatni mikor már rajta van a P20 .
Lefújod a panelt lakkal meg várod mig meg szárad ,tinta sugaras nyomtatóval az ábrát rá nyomtatod egy pauszra két példányban ezt ráteszed a nyák lapra levilágítod,előhívod ,kimaratod ,megépíted ,beszereled és örülsz neki.... ![]()
Akkor vegyünk egy teljesen hétköznapi nyomtatót példának, hagyományos vízbázisú tintával. Csak így felvetődött bennem ez, szerintem lézer nyomtatóval akár még működhet is de kérdés hogy tintással is? Mert ugye a lakk felszíne ugyan olyan sima mint egy írásvetítő fólia (nem a direkt tintás nyomtatóhoz való, hanem ami a lézereshez is kell). Tehát valószínűleg ugyan úgy szétkenődne, vagy nem?
Szerintem a P20-al lakkozott panelen a a lakk szanaszét olvadna a lézeresnél, és akkor nyomtató halál. Én nem játszanék vele.
Ja, és multkor valaki betett ide egy leírást, amiben benne volt a tintasugaras nyomtatós módszer, de az ember azt is be égette egy sütőben. a P20-nak akkor megint csak vége lenne. Persze ha rányomtatás után egyből levilágítod, akár még jó is lehet, ha nem kenődik el.
Mondjuk a melegre nem is gondoltam a lézernyomtatónál. Nem akarom kipróbálni, nincs is lézer nyomtatóm, csak így eszembe jutott ez az ötlet. Én is úgy gondoltam hogy nyomtatás után egyből levilágítás, meg nem is kenné el a nyomtató fej, de nem tud hova beszívódni a festék és nem "száradna" meg, csak ettől félek.
Végül is semmi, de ha eleve halott ötlet nem szívesen szenvedek vele
![]()
A p20 magas hőfokon beég és nem hívható elő.
Gondolom, hogy miért szeretnél közvetlen a fényérzékeny lakkra lézernyomtatózni, Ha sikerülne, akkor korrekt konturok lennének, nem kell külön fólia.
De a gond az, hogy a lézernyomtatóba merev lemezt szerintem nem lehet betenni, a papír is rásimul a szilikonhengerre ( ami nem puha) gumigörgők segítségével. Merev lemez nem érintkezne rendessen. A másik nagy gond, hogy a negatív képet kellene rányomtatni a lakkra, levilágítani és leszedni a felesleges lakkot és lézertintát. Szerintem a lézertinta nem oldódik a lakklemosóban (bár ezt nem teszteltem) tehát külön higítóval kellene lemosni, ami a fényérzékeny lakkot is leszedné egyben. Szerintem...
Ja mondjuk kicsit össze-vissza írok
![]() Szóval az a rész hogy kipróbálom a tintás nyomtatóra vonatkozik nem a lézeresre.
Nekem a germicid egy vastag üveglappal volt 22 perc, de ennyi már a napnak is elég lett volna. Persze télen nem sok nap van.
Az a baj ,hogy nagyon drágán vettem darabját valami 2800Ft/db és a poén a dologban,ezek egy szkennerbe vannak be építve és azt kvarc üveg fedi így elég jó a levilágítási idő 3-6 perc leszorító üvegre nincs szükség,mert itt a szkenner teteje szorítja a panelt, igaz sokak szerint ez a cső ALKALMATLAN a P20-hoz
Ezt már mutattam: Lamináló V0.02 (hőmérés)
De ezeket még nem: Lamináló V0.06 (EEPROM használata) Lamináló V0.11 (menürendszer)
A p20-hoz jó, a gyári lakkoshoz nyákhoz már nem, vagy nagyon hosszú idővel. Laminálható fóliához lehet hogy jó.
Persze! A kis piros LED a fűtést jelképezni, a sárga pedig a motort. A videón látszik hogy a sárga villog, mert szakaszosan hajtja a motort. A piros pedig a videón folyamatosan világít, de ha melegítem a hőszenzorokat akkor a kívánt hőmérséklet elérésekor elalszik.
Fény elnyelés?
Én régebbem egy 2mm vastag üveglappal terheltem le a fóliámat, és azt világítottam keresztül. Aztán rájöttem, hogy nem elég a súlya, mert észrevettem az előhíváskor, hogy hullámos volt a vezetősáv. Na mindegy. Vettem egy 10mm vastag üveg lapot, és csináltam vele egy levilágítás tesztet, mert itt a fórumon sokan írták ezt, hogy rosszabb lesz meg minden, de SEMMIT nem számított. Ugyan annyi a levilágítási időm most is. Pedig a sima üveget használom, aminek az oldalába belenézve zöld a színe. A speckós az drága lett volna. 1 db 18Wos uw neonnal világítok és annyi.
Tudom,hogy GYILKOS a szándéka ezeknek a csöveknek ,átlagban kórházak használják fertőtlenítésre ,én is úgy oldottam meg ,hogy egy reed relé van beépítve és abban a pillanatban lekapcsol a rendszer ahogy elmozdul a fedél.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |