Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Nem lehetne megpróbálni egy diódát rakni a helyére?
Szaggatna a motor ? Vagy el sem indulna a félhullám miatt ?
Esetleg egy 230V 6W-os égőre lehetne kicserélni.
Nem indul sem diódával sem fázishasítással kipróbáltam!
Skaccok...
Csak olvasgatom a lassítási szándékokat, de jutott valakinek eszébe pl. a MICRO tányérforgató motorja? Az durva lassan képes forogni... és oda-vissza. ...csak 1 5-let.
vagy kiszámolni a kondi
ellenállását és betenni helyette egy 6W os ellenállást ? Egyébbként tuti hogy lehet kapni 400v os 600nf os kondit kis mérteben is ! legalábbis 470n -van !
Megoldottam, most már elfér a 2db 680n/630V a nyákon.
Csak azt ő dönti el az adott pillanatban,hogy merre fog forogni. A működési elve ugyanez mint a sima lamináló motoré,de ebben az utóbbiban mechanikusan kényszerítik egy irányba(ha jól vettem ki a többiek leírásából)
István
Nagyjából elkészültem a vezérlő tervemmel csak a kapcsitáp van vissza! 26x125mm eddig. Nem nagy
Én a hosszú nyákra gondoltam, hogy elférjen a rendelkezésre álló helyen...
A dióda egyébként egyenirányítana, és nem iddulna el a motor. Ez a motor a frekvenciától függően működik, nem lehet feszültséggel szabályozni. De ezt már korábban kitárgyaltuk!
De "most hiába " agyaltunk , hiába próbáltunk segíteni a kollégának . Megtalálta a kondi értékét és a helyét is
tehát semmi értelme nem volt az utóbbi 15-16 hozzászólásnak !
Sziasztok! Lenne egy kérdésem főként Attila86 és watt fórumtárshoz! Szóval a watt féle hőszabályzást átvittem egy NE555-re de most tervezési fázisban vagyok még és gondoltam miért ne legyen rajt egy hőmérő egy ILYEN-re gondoltam! Na a kérdés a következő! Bele tudom e illeszteni a watt féle kapcsolásba a KTY84 hőelemhez,hogy közösen kapcsolja a fűtést és mérjen is! Ha nem esetleg más megoldás Van hozzá minden ezért jutott ez eszembe,hogy megcsinálom egy kis panelre a hőmérő kijelzőt!
Sajnos ez nem igazán lehetséges, mert a szonda karakterisztikája nem lineáris, tehát nem a valós hőmérsékletet fogja kijelezni. Persze ettől el lehet tekinteni mert sok egyéb más 'hardveres' dolog is ellene van annak hogy tényleg a valós hőmérsékletet mérjük.
Ha ettől eltekintesz, akkor az általad linkelt kapcsolás önmagában nem jó, mert a szonda jele nem csak hogy nem lineáris, de offsetben is el van tolva, tehát kell még elé egy összeadó vagy kivonó áramkör. De ha mindenképp kijelezni szeretnél, én már teljesen készen vagyok a PIC-es lamináló programjával.
Szia! Köszi! Akkor nem lesz bent nem akarom túlbonyolítani meg nem is igazán fér el az lcd !
Srácok!
Az milyen hőelem, dióda? Az ellenállása nem változik (965 ohm) csak a nyitófeszültség változik (pl: 300foknál 60mV) ?
Esetleg milyen hőelem lenne jó csak hőmérsékletet mérni? Elférne egymás alatt felett kettő szonda végül is
K-típusú hőelemmel működne a dolog. Ilyeneket adnak a multiméterekhez és a pákákban is ilyen van.
De méréshez jó a KTY84 is! Csak a jelét fel kell dolgozni egy kicsit. (Kivonni, erősíteni...)
Esetleg ha van valami kapcsolásod, nyákot tudok tervezni hozzá.
Egy OPA az egész végülis, ami egyben megoldja a kivonást és az erősítést is. Olyan műveleti-erősítő kapcsolást keress, amin lehet offsetet állítani, tulajdonképpen ez lesz a kivonás.
Jó ötlet! Gondolom ha "kidobja" a nyákot akkor zár.Lehet én is beleteszem az analógba egy kétszínű led lesz ha folyamatban van a laminálás sárga ha végez zöld lesz a led nem kell nézegetni mikor ér át
Én azért egy csavart beleeresztenék, mert ahogy látom, az nem epoxi, hanem melegragasztó, vagy tévedek? Amúgy kiválő ötlet!
Igen, ragasztópisztoly. Majd oda lesz ragasztva véglegesen kétkomponensűvel, egyenlőre csak teszteltem hogy biztos érzékeli-e a 1,5mm-es nyákot. Kb a hengerek feléig igen, tehát be kell tenni egy mikrokapcsolót a henger másik oldalára is.
Egyébként ez azért nagyon jó, mert a műnyomót én úgyis mindig 2-3cm-rel nagyobbra vágom mint a nyák, tehát ha a végére ér a nyák akkor nem fogja kidobni a henger, mert a műnyomóval még megfogja. Ekkor a mikrokapcsoló viszont már elenged, így simán vissza tudja még húzni. A nyák előmelegítési fázisában úgyis párszor oda-vissza tolja végig folyamatosan, ez idő alatt a PIC szépen le is fogja mérni a nyák hosszát. Utána ugyanis ebből már ki tudja számolni hogy mennyi ideig fog tartani a 'nyák-laminálás', és ezt ki is írhatja nekem hogy tudjam mikor lesz kész. Idézet: „mert a műnyomóval még megfogja. Ekkor a mikrokapcsoló viszont már elenged, így simán vissza tudja még húzni. ” Ezzel lehet, hogy baj lesz, mert ha megúzza a meleg nyákon a meleg papírt, a nyomat könnyen elkenődhet, de próba cseresznye.
Nem, mert amikor még a laminátort a 'gyári, eredeti formájában' használtam, akkor is ki volt ennek téve és semmi baja nem lett a rajzolatnak.
Végre kipróbáltam élesben a PIC-es laminálómat. A probléma az, hogy a motor valamiért nem akar rendesen menni.
Bekapcsolom a laminálót, megy szépen a fűtés, forog a motor, minden szuper. Eltelik fél perc és a motor megáll. A PIC adja a jelet az optónak továbbra is, de a motor nem forog csak kerreg. Ha kikapcsolom az egészet és bekapcsolom tíz perc múlva akkor megint megy kb fél percet a motor, de ha rögtön a leállás után kapcsolom be újra, akkor meg se moccan vagy csak 1-2 másodpercig forog. Nem értem. Elronthattam talán a triakos részt? A forrasztóállomásomban ugyan így működött a dolog.
Szia engem érdekelne ez a közvetlen nyomtatásos technika amit csináltál.
Megtennéd hogy lefotózod nekem a nyomtatót hogy hogyan sikerült megoldanod? A festék magyarországon is beszerezhető és saválló, mennyibe kerűl? Szerintem ez lenne a legjobb módszer ár-minőség-gyorsaság szempontból. Sok sikert a maratáshoz. Üdv
Nemlehet, hogy a motorod rakoncátlankodik és ha megmelegszik, akkor megszorul benne az áttétel, ilyenkor próbáltál neki közvetlen tápot adni? A triakos résznél nem melegszik nagyon valami, már jártam úgy, hogy a triakon üzem melegen nagyon nagy fesz esett.
Közvetlen nem adtam ilyenkor neki 230V-ot. De nem melegszik egyébként, közvetlen 230V-ról hibátlanul megy akármeddig. Attól meg csak nem melegszik jobban, hogy sorba van kötve vele egy biztosíték meg egy triak.
Az az érdekes, hogy csak akkor 'javul meg' hogyha az egészet kihúzom a konnektorból és hagyom kikapcsolva pár percet. Hogyha csak kilépek a menübe (hogy a motort a PIC lekapcsolja), akkor hiába várok perceket, nem 'javul meg' tőle a motor és továbbra is csak zizeg. Mondjuk induktív terhelést nem vezéreltem még ebben a formában... |
Bejelentkezés
Hirdetés |