Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
Nem tudom, engem is meglepett. Elvileg tudniuk kellett volna, de nem. Most egy fiókból túrt 10A körüli simán viszi a fűtést. A motoré még bírja, de néha nekem is zizeg. Azt is ki fogom cserélni.
És a te 4A-es triakjaidnak mi volt a típusa? Illetve ami most 10A-es és jó, annak típusa?
A mostani nem tudom, mert nincs rajta felirat. TO220 tokos. Ami tönkrement az a Z0405NF (800V 4A 15mAgate) A gyanúm, hogy a kis gateáramú példányokat túlvezéreljük...
Amit kaptan Tőled kétfajta áttervezett és kimaratott léptetőmotor vezérlő NYÁK-ot, ma beütettem. Mindkettő azonnal működött, erről két képet fel is rakok. A kisebbet teszem a laminátorba.
A kisebbre van tervezve egy LM317 is, a motor tápfesz beállításához. Ezen nincs beültetve, mert a tápon is megvan ez a lehetőség.
Hülyeséget írok! A kb 1A a fűtést kapcsoló triakon folyik át. A motor 20-30mA-t fogyaszt csak, szóval ezt aztán tényleg bírnia kellene.
A hőfokszabályzóban is OHM-os fogyasztót kapcsolsz.
Az induktív fogyasztók egy kicsit másként viselkednek bekapcsoláskor... Talán néhány watt műterhelés a motorral párhuzamosan, megmutatná a hálózat gyenge pontját. PL: túl alacsony terhelőáram a triakon...
De ha sorba kötök egy néhány wattos műterhelést, akkor pont hogy még kisebb lesz az áram. Inkább akkor párhuzamosan kellene.
Szerkesztetted a hozzászólást, vagy csak fáradt vagyok?!
[off] Kicsit mindég kapkodok de azon a mondaton nem módosítottam... Sajnos nincs (még) laminálóm. De valami kis szinkronmotorral én is kísérletezni fogok. Csak meg lesz előbb vagy utóbb a hiba forrása ( Inkább előbb ) , és ki fogjuk tudni javítani...
Sziasztok!
A teljesség igénye nélkül csak úgy leírom, hogy ma plotter vágó géppel vágattam vékony dekor fóliába nyák vezetékelést. 24mil vastagságúak a vezetékek, meglepően szépen kivágta, a maszk elkészítése után, csak lakficcel végig satíroztam az egészet. Fólia lehúzása után, meg ment a savba. Először csináltam így próba képen, és nagyon jó! Igaz a kapcsolás sajna nem sikerült, mert tapasztalatlan vagyok, és szerintem rosszul lett megtervezve. Tényleg, ha már bekapcsolódtam a témába, hátha valaki tud mondani valami hasznosat. Shmitt-triggeres, D-tárolós, dupla bistabil kapcsolóról lenne szó. Bővebben: Link
Próbáltatok nagyobb felületeket laminálni?
Drámaian megnő a hőelvonás, utána meg az egész lap átveszi a meleget, gyanítom erre a változó sebesség lesz a megoldás, méghozzá rézvastagság függvényében. Ha utolérem magam le is futtatok egy végeselem szimulációt mi történhet ilyenkor... Azt sem értem, hogy a nyák lenyomata elsőre tökéletesnek tűnik, de a keret mind a 4 sarka hibás. Majd maratás után kiderül mennyire fed....
Valószínű kicsit görbe a nyák ezért hagyta el! A lassú sebességen nincs probléma az a lényeg,hogy legyen ideje az átmelegítésre mert ha kihül a henger nem nyomja rá rendesen! Nagyobb nyákot érdemes szerintem egyszer hosszában egyszer keresztben átengedni ha a hőfok jó (kipróbáltam) többszöri áthengerezés után sem folyik,terül szét! Volt a nyomatban egy hajszál vékony csík pár mil lehet egy az egyben meglátszik a nyákon! Ha folyna nem így lenne!
Szia! Örülök,hogy a nyákok működnek! Bár többször ellenőriztem őket tervezés után de azért mindig tartok tőle egy kicsit,hogy valami még sem jó! Általában jó szokott azért lenni
Kipróbáltam ezt 200nF helyett 100nF-al: Bővebben: RAJZ
Ezzel már megy a motor folyamatosan. A gond viszont hogy tényleg folyamatosan, attól függetlenül hogy az optó LED-je világít-e vagy sem.
Próbáld meg, hogy a motorra is teszel egy kondit párhuzamosan.
A motort pedig az alsó ágba tedd, ne a felsőbe, mint ahogy most rajzoltad!
Szia!
A MOC302X sorozat fázisfüggő! A felső ágba kell a fázist, az alsó ágba a terhelést és a 0-át kötni! Az ábrán látható kondenzátorok értékét be kéne tartani, talán még kisebbre venni, mert ha túlléped akkor az ilyen kis teljesítményű motor kisebb teljesítménnyel bár de röhögve forog, mert a feszültség és áram megkerüli a triakot. A két forgásirányú motor is egy 600 nanós kondenzátort használ a segédfázishoz és a 220V-os bekötéshez 110V helyett. A motorral sorba kötött ellenállás és kondenzátor tulajdonképpen előfeszíti a tekercset, így indításnál kisebb az áramlökéses terhelés, viszont a motor a triaktól függetlenül mindig feszültség és áram alatt van, legfeljebb még nem tud forogni.
Még annyit hogy a motort a triak indítja, de a lekapcsolása után a nagy értékű kondenzátor miatt a motornak kisebb áram is elég a forgásban maradáshoz.
Igen, megfelelője a MOC 3062-nek, csak a neve más .
Ugyanaz! Ja ráadásul elmarad a csatolót védő kondenzátor! 0 átmenetnél kapcsol!
Az áramkör nem tudja melyik a fázis, de ez mindegy, csak gondoltam megjegyzem...
Szerintem sem, viszont nem véletlenül ez az ajánlott bekötése. Nem ismerem a belső kapcsolását, de a 0 átmenet kapcsolásához valószínűleg tartozik még néhány alkatrész benne. Gondolom lehet másként is kötni, de a zavartalan működéshez nem véletlenül ezt ajánlják. Az alkatrészgyártók nem szoktak felesleges dolgokat leírni, attól eltérni lehet ugyan, de okozhat kellemetlen meglepetéseket.
Az ajánlott bekötés az rendben, de ettől még nem tudja... Mi van, ha pl. kettős szigetelésű az eszköz, és nem tudod hogyan dugtad a konnektorba. De tényleg mindegy...
A motorral párhuzamosan kötött "műterhelés" ( 40-60W -os izzó ) sem hozott eredményt?
Ha jól értelmezem a forgásirányváltós motor ajánlott 220V AC-s bekötését, akkor a triaknak kapacitív terhelést kellene kapcsolnia. Nem tudom mennyire képes a MOX-os kapcsolás a soros kondenzátoros terhelés kapcsolására.
Ezt nem próbáltam de nem is akarom mert azért ez nem túl gusztusos megoldás lenne. Relé lesz és kész.
Egy jó tanács, Attila!
Reléérintkezővel párhuzamosan "ívoltó" kondenzátor alkalmazása ajánlott! Bár minimális, azért mégis induktív terhelésről van szó. |
Bejelentkezés
Hirdetés |