Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Orsós magnók
 
Témaindító: Rober_4, idő: Feb 6, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   9 / 114
(#) mustang74 válasza DuMatyi hozzászólására (») Feb 14, 2010 /
 
Egyről beszéltünk . Azon nincs semmi, végig ugyanolyan keresztmetszetű rúd a talpától a feje búbjáig .
(#) pucuka válasza mustang74 hozzászólására (») Feb 14, 2010 /
 
A hangtengelynek arról a végéről kellene fénykép, amihez a nyomógörgő nyomja a szalagot, meg a görgőről is.
(#) mustang74 hozzászólása Feb 14, 2010 /
 
Milyen jó, hogy az embernek több szálon futó problémái is vannak! Az orsósok meg a csöves rádiósok... Az utóbbi már persze egy másik topicban van tárgyalva.
(#) mustang74 válasza pucuka hozzászólására (») Feb 14, 2010 /
 
A hangtengelyről az előző oldal alján van egy kép.

A görgőről meg alant:
(#) pucuka válasza mustang74 hozzászólására (») Feb 14, 2010 /
 
Ahogy sejtettem. a görgő elég viseletes, benne van a szalag helye, szinte biztos nem szorítja rendesen a szalagot a hangtengelyhez. Vagy cserélni kellene (ahogy nézem, a gumi is el van öregedve), de legalább le kellene köszörülni a fellületét szép simára.
A hangtengelyen is ott a szalag nyoma, azt is nagyon finoman fel kellene polírozni
(#) mustang74 válasza pucuka hozzászólására (») Feb 14, 2010 /
 
Van P800-as papírom. Az durva? Köszörülést hogyan lehetne megoldani?
(#) mustang74 hozzászólása Feb 14, 2010 /
 
Eredeti Kezelési Utasítás(mert az is volt hozzá)szerinti és a valós szalagpálya:
van hiányosság,az nem játszhat közre?
(#) pucuka válasza mustang74 hozzászólására (») Feb 14, 2010 /
 
A kezelési utasítás is azt írja, ami egyébként evidens, hogy tartsuk tisztán a szalagpályát, külünösen a két fejnél, a hangtengelyen, és a nyomógördőn.
A képeken látszik, hogy ezek mindennek látszanak, csak tisztának nem.
Biztos jó a polírpapít, de csak finoman, karcnak sem szabad látszania. A görgőt pdig valamilyen esztergályossal lehetne leköszörültetni, nagyon fontos hogy központos legyen.
Csak az lesz a hiba, hogy a görgő nem nyomja rendesen a szalgot a hangtengelyre, és a szalagfeszítés kissé kihúzza a szalagot. Ettől lehet gyorsabb, mástól nemigen.
(#) elektrorudi válasza mustang74 hozzászólására (») Feb 14, 2010 /
 
Na, mostmár rengeteg gyönyörű fotót láttunk, csak a lényeget nem.

Mellékelem, hogy mire gondoltam:
1. Így néz ki hüvellyel
2. Letekert rögzítő anyával
3. Lehúzott hüvellyel.
A hüvelyes átmérő és a hüvelytelen átmérő (és ennek megfelellően a sebességek) között kb. 10% a különbség.
(#) Action2K válasza pucuka hozzászólására (») Feb 14, 2010 /
 
De itt irja: Link
(#) szabjan hozzászólása Feb 14, 2010 /
 
Megengedtek nekem egy erősen alternatív orsós magnó történetet? Barkács kategóriába tartozik.
(#) elektrorudi válasza pucuka hozzászólására (») Feb 14, 2010 /
 
Nagyon nem javaslom a polírpapíros (vagy bármilyen egyéb) mechanikus megmunkálást. A hangtengelynek TÜKÖR símának kell lenni. Ezt még 1000-es papírral sem...
A gumigörgőt viszont lehet érdesíteni polírpapírral, sőt én benzinnel egy kicsit meg szoktam "maratni" a gumit. A baj az, hogy erre szakszerű "javítás" nem létezik, csak a csere, mert a gumiból idővel (pár év) elpárolog az oldószer, ezért megkeményedik. Esélyed sincs, hogy vissza tudd puhítani.
Tehát "az ennek már mindegy, csak javulhat" jelszóval érdemes elvégezni az előbb leírt csiszolós, benzines tortúrát.
Vigyázat ! A benzin "sebbenzin" tisztaságú legyen, és NEM kerülhet semmilyen más alkatrészre !!!
(#) szabjan hozzászólása Feb 14, 2010 /
 
Szóval úgy ég a 90-es évek végén beállított egyik reggel haverom egy Tesla B101-el a kezében, mondván, hogy erre nekem biztos nagy szükségem van. Felhomályosításom után, hogy nem nagyon, elkezdtünk azon agyalni, hogy lehetne -e tuningolni kicsit. Aki ismeri eme remek terméket, ismeri mechanikai és elektronikai mikéntjét, annak rögtön halott ötletnek tűnik...
- ..és nem lehetne kicserélni a.....-mondja haverom. Na itt ültette a bogarat a fülembe...
Ugyanis volt egy használhatatlan mechanikás Aiwa 220-as deck-em. Hirtelen elhatározásból eldöntöttük, hogy beépítjük az elektronikát /Bele is fért/ és megpróbálom hozzáilleszteni amennyire lehet az orsós technikához.
Döbbenet lett a végeredmény. Ugye a 4,76-hoz gyártott elektronika félelmetes kiemeléssel rögzített az orsós szalagra. Ezt és az törlő oszcillátor tuningját sikerült megoldani. metál állásban a magnó eredeti fejével eszméletlen felvételeket tudtunk rögzíteni egy Maxell szalagra - Dolby B - C -vel akár, de anélkül is hibátlan zajszintet és frekvencia átvitelt lehetett elérni.
Azután kicsit finomítva még a beállításokat és a kivezérlésjelzőt hozzágyártva állt meg a project. Az egyetlen szalagom az ezzel készített felvétellel még megvan. A magnó is valahol elásva félig...
Csak egy történet volt, hogy mennyire többet lehetne kihozni egy két elfeledett kommunista blokk termékből.... Nem szídom én őket, Rengeteg tipus megfordult a kezeim között javításra, generálra. Nagyon nagy kor volt ez és a mai fiataloknak sajnálom, hogy kimaradt az életéből. Mert bizony orsós magnót hallgatni és anno figyelni a felvehető műsorokat a rádióban egy érzés és nem 'digitáliselektronikai' hallgatást jelent. Ezek így jók kicsit zajosan, kicsit torzítva...
Ennyit akartam leírni, elnézést ha hosszú volt. Rendkívül örülök ennek a topic-nak.
(#) pucuka válasza Action2K hozzászólására (») Feb 14, 2010 /
 
Igazad van, hogy ezt írja, de mi az amitől gyorsabban megy a szalag?
A motor biztosan nem, mert az hogy 220 helyett 230 at kap, az biztos nem, hiszen tud menni 110, 120, V ról is, és csak a hálózati trafó leágazásait kapcsolja. Ebben is csak egy egyfázisú asszinkron motor van, és ha ez lenne a baj, a többi hasonló felépítésű magnónál is jelentkezne.
A lendkerék - motor áttétel nem változott, ez sem lehet a baj. Az elektrorudi megoldása nem jó, mert a hangtengeky felső végén is csapágy van, ezzel rögzítve egy kengyelhez, amint a képen, bár rosszul, de látható. Az is igaz, hogy ennek a gyűrűnek rögzítési nyomait nem lehet látni a szabadon álló lendkerék tengelyén.
Az viszont jól látható, hogy a nyomógörgő, és a hangtengely is gázos, amíg ezek rendben nincsenek, addíg kár is tovább keresgélni
Abban igaza van elektrorudinak, hogy a hangtengelynek tükörfényesnek kell lennie, a görgőnek pedig tiszta, síma, rugalmasnak.
A görgő nehéz ügy, ma már nem lehet kapni, még csak hasonlót sem, erre nézve a tisztításon kívül nincs ötletem
(#) szabjan hozzászólása Feb 14, 2010 /
 
Szóval úgy ég a 90-es évek végén beállított egyik reggel haverom egy Tesla B101-el a kezében, mondván, hogy erre nekem biztos nagy szükségem van. Felhomályosításom után, hogy nem nagyon, elkezdtünk azon agyalni, hogy lehetne -e tuningolni kicsit. Aki ismeri eme remek terméket, ismeri mechanikai és elektronikai mikéntjét, annak rögtön halott ötletnek tűnik...
- ..és nem lehetne kicserélni a.....-mondja haverom. Na itt ültette a bogarat a fülembe...
Ugyanis volt egy használhatatlan mechanikás Aiwa 220-as deck-em. Hirtelen elhatározásból eldöntöttük, hogy beépítjük az elektronikát /Bele is fért/ és megpróbálom hozzáilleszteni amennyire lehet az orsós technikához.
Döbbenet lett a végeredmény. Ugye a 4,76-hoz gyártott elektronika félelmetes kiemeléssel rögzített az orsós szalagra. Ezt és az törlő oszcillátor tuningját sikerült megoldani. metál állásban a magnó eredeti fejével eszméletlen felvételeket tudtunk rögzíteni egy Maxell szalagra - Dolby B - C -vel akár, de anélkül is hibátlan zajszintet és frekvencia átvitelt lehetett elérni.
Azután kicsit finomítva még a beállításokat és a kivezérlésjelzőt hozzágyártva állt meg a project. Az egyetlen szalagom az ezzel készített felvétellel még megvan. A magnó is valahol elásva félig...
Csak egy történet volt, hogy mennyire többet lehetne kihozni egy két elfeledett kommunista blokk termékből.... Nem szídom én őket, Rengeteg tipus megfordult a kezeim között javításra, generálra. Nagyon nagy kor volt ez és a mai fiataloknak sajnálom, hogy kimaradt az életéből. Mert bizony orsós magnót hallgatni és anno figyelni a felvehető műsorokat a rádióban egy érzés és nem 'digitáliselektronikai' hallgatást jelent. Ezek így jók kicsit zajosan, kicsit torzítva...
Ennyit akartam leírni, elnézést ha hosszú volt. Rendkívül örülök ennek a topic-nak.
(#) mustang74 válasza elektrorudi hozzászólására (») Feb 14, 2010 /
 
Itt is látszik feljebb a P1020357.JPG -n a tengely, hogy csak a felső rögzítés van a tetején.
(#) mustang74 válasza szabjan hozzászólására (») Feb 14, 2010 /
 
Azért egy két képre kíváncsi volnék
(#) mustang74 válasza pucuka hozzászólására (») Feb 14, 2010 /
 
Hálózati trafó nincs, a motor tekercselésén van sekuder oldal, arról kap tápot az elektronika.
A 110/120V nem 60Hz-el közlekedik?
Az előbb említett JPG-n(oldal teteje) még a rögzítés is látható: Olyan hajlított kapocsszerű .
(#) Action2K válasza mustang74 hozzászólására (») Feb 14, 2010 /
 
Összedobtam egy strobi programot az előrébb leírt LED-eshez. LPT mind a 8 kimeneti bite kapcsolva van, úgyhogy mindegy hova kötöd. Egy próbát megérne a teszt. 1-től 100Hz-ig mér. Akár a nyomógörgőt is lemérheted, hisz az átmérőjéből és az ismert forgási n/s-ből számolható a megtett kerületi út, ami egyenlő a szalagsebességgel.
(#) elektrorudi válasza mustang74 hozzászólására (») Feb 14, 2010 /
 
Idézet:
„10,2 másodperc alatt 115mm-t haladt a szalag.”


Ez érdekes:
11,5cm/10,2sec= 1,127cm/sec a sebességed...

Még egy kazettás magnóban is 4,75cm/sec sebességgel halad a szalag !!!
Ez esetben fogalmam sincs, mi lehet a hiba a magnóddal...
(#) szabjan válasza mustang74 hozzászólására (») Feb 14, 2010 /
 
Felcsigáztál...
Valahol anyámnál van a padláson, megpróbálom megkeresni...
(#) mustang74 válasza Action2K hozzászólására (») Feb 14, 2010 /
 
Valami io.dll kell neki.
(#) szabjan válasza elektrorudi hozzászólására (») Feb 14, 2010 /
 
Az nem cm akart lenni és 11 cm/s al megy? 9,53 helyett?
(#) mustang74 válasza elektrorudi hozzászólására (») Feb 14, 2010 /
 
1015mm. Bocsi
(#) pucuka válasza mustang74 hozzászólására (») Feb 14, 2010 /
 
Ha 60 Hz -es lenne, eredetileg, akkor lassaban forogna 50 Hz -en. A frekvencia befolyásolja leginkább a fordulatszámot. Ezekután jó lenne tudni a származási helyét.
A 60', 70' -es években gyártott berendezéseknél szokás volt a hálózati feszültség választó. Magyarországon is csak az 50' évek közepe felé szűnt meg a 110 V -s hálózat, a szovjetúnióban egész sokáig használtak 127 V -os hálózatot. (a 3×220 V vonali feszültség fázisfeszültsége 127 V)
(#) mustang74 válasza pucuka hozzászólására (») Feb 14, 2010 /
 
Ezen látszik a feszültség választó.

P1020353a.JPG
    
(#) Action2K válasza mustang74 hozzászólására (») Feb 14, 2010 /
 
Bocsi!

io.dll
    
(#) mustang74 válasza Action2K hozzászólására (») Feb 14, 2010 /
 
Semmi gond! Köszi szépen!
(#) Rober_4 válasza szabjan hozzászólására (») Feb 14, 2010 /
 
És képzeld el, ha még a szalagod is olyan minőségű lett volna, mint a mai videószalagok, csak vastagabb kivitelben, hogy egyenletesen fusson!
Na most már elkezdtem keresni én is a lakásban a helyet, hogy hova tudnám elhelyezni az én gépemet, legalább addig, amíg egy két mérést megcsinálok. :miaz:
(#) szabjan hozzászólása Feb 14, 2010 /
 
No a kedvetekért előástam. Így most nézve eléggé Alpha állapot... Persze egy napos project volt.
Hogy is mondjam, 10 év ráült azért szegénykémre rendesen...
Gombjai külön vannak, valami tervem is volt anno, hogy végfok kerüljön bele az üres gombhelyek hasznosítása érdekében, de nem jutottam el addig.
Akkor nagy lendülettel jó ötletnek tűnt és a 180 mm es Maxell sem volt olyan drága. Tervben is volt nagyobb mennyiség beszerzése de az első CD íróm beszerzése véget vetett a terveknek. Azután elsikkadt a padlás mélyén.
A két kapcsoló a Dolby áramkör kapcsolója B,C. Ment stereo-ban és 2x negyed sávon is....
Következő: »»   9 / 114
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem