Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok! Én új vagyok, de remélem sikerül beilleszkednem közétek. Főleg orsós magnók érdekelnek.
Azt sajnos nem tudom mennyivel forog gyorsabban, sajnos nem tudom lemérni. De azért az előadóknak kicsit magasabb a hangja és persze a tempó is.
1974-es gyártású a magnó, velem egyidős.
Még eszembe jutott: ha jól láttam a motorra van elkó kötve(de javítsatok ki ha tévedek). Ha rossz nem zavarhat be neki?
Üdv!
Érezd magad otthon nálunk!
Simán letudod mérni. Ragasztasz egy fehér szikszalagból kis csíkot a szíjtárcsára, s akár ledes stobibal le tudod mérni.
Sajnos nem találom már fönt a Heről irányuló linkeken a Magnósok évkönyve sorozatot. Pedig valamelyikben biztos, hogy van leírás hozzá. (80, és 86 ban nincs)
A kondenzátort szerintem több okból is jó ha cseréled, (pl. ha régi) Akár kipróbálhatod, hogyan viselkedik kisebb illetve nagyobb kapacitással. De lehet, hogy csak az induláshoz kell. Nem vagyok 220-as motorokban nagyon otthon, ezért csak közvetve tudok segíteni.
Azom sajnos nincsen. Építeni házilag lehetséges? Vagy bonyolultabb annál?
A Magnósok Évkönyvekre én is kíváncsi lennék. Érdekelnek az ilyenek! Hol is találhatóak?
A kondi csak zavarszűrő/fázisjavító szerepet lát el. Ahogy Köbzoli barátom is írja, a fordulatot a hálózati frekvencia határozza meg. ezeket egypólusú motoroknak nézem, tehát 50Hz*60sec = 3000 ford/perc. Másodpercenként 50 fordulat.
Az nem tehet, hogy egy régebbi javítás esetén más méretű szíjtárcsát tettek rá?
Közben bekapcsoltam egy offline kereső algoritmust, és megtaláltam a könyveket
77-86 ig nincs. Van egy jó leírás a 77-ben a Tk850-ről, azt felteszem ide, de rajzot nem közöltek.
Egy LED, meg egy ellenállás. Ezt kell a PC LPT portjára kötni, s egy egyszerű programmal meg, megfelelően villogtatni. Nagyobb, több LED-hez persze kell egy tranyó is.
Ahhoz látni kéne egy másik ugyanilyen magnó belsejét. Bár az a kis különbség valószínű nem szemmel látható.
Nem zavarszűrő/fázisjavító a kondi, hanem a segédfázis fázistoló kondija. A fordulatszám számolása jó, de a 3000 1/s ból ki kell vonni a kb 5% slipet, ezért a fordulatszám 2850, (konstrukció függő) de állandó. és csak a frekvenciától függ.
A ZK -ban mágnesmező torzítás van, azért nincs segédfázis kondi, és többnyire erre tekerték a hálózati trafót is.
A szerelési képen, amit tegnap feltettem, a motorra két ékszíj csatlakozik, azaz a tárcsán két vájatnak kell lennie. Nem lehet, hogy felcserélted e kettőt?
Esetleg, ha a motor gyors akkor annak a tárcsának az átmérőjét megnövelve, amit meghajt, (valami cérnával, fogselyem, stb) csökkenthető valamelyest a lejátszás tempója. Viszont a képen lehet, hogy ez egy fémből készült lenkerékszerűség, azon lehet, hogy nem áll meg, mert nincs vájat az ékszíjvezetéshez.
Jut eszembe, ha gyorsabban halad a szalag, (és nyávog is) akkor a nyomógörgő lehet elöregedve, nem elég rugalmas, ezért a felcsévélő orsó kissé "kihúzza" a szalagot a hangtengely, és a nyomógörgő közül.
A motor (hangtengely) nemigen szokott gyorsabban forogni. Ha a nyomógörgő fényes, és kemény, akkor szokott előfordulni, érzéssel kézzel próbálj rásegíteni egy kicsit a nyomógörgőnek.
".....nem lattam cegjelzest beolvasaskor Kirja milyen CD/DVD player van a PC-be de soha se lattam a CD tipusat -gyari vedjegyet amit nem lenne problema a "boot sektor"-ba tobb mas format specifikacio koze tenni."
A CD DVD, BD lemezeken van gyártó információ! Az iróprogramok nem olvassák, de van ezt kiolvasó program. DVD Identifier 5.2.0 verziónál tart. Párja a CDR identifier. Ingyenes több helyről is letölthető.
Szia mustang74.Nagy valószinűséggel a motor fordulatszáma nem változott meg,főleg nem felfelé.Ezekhez a motorokhoz nem szoktak alkalmazni fordulatszabályzót.Ezért a kapcsolási rajzzal sem jutnál előrébb.Hallgass pucukára és nézd meg a nyomógörgőt,ezek az apróságok a használat és az idő folyamán érdekes tulajdonságokat vesznek fel.Javaslom,hogy nézd meg a közlőkerék minőségét is,mert esetenként egy hiba hozza a következőt.Abban az időben még dörzskerekes megoldásokat alkalmaztak a közhasználatu magnókban és ezek a megoldások"csodákra"igen hajlamosak voltak. Üdv. sityu.
Jut eszembe.A cserélt meghajtógumik keresztmetszete megfelelő-e?
Visszább már írtam, de igen, ugyanolyan keresztmetszetű.
A nyomógörgőt már a szíjcserekor megnéztem és megfelelőnek találtam. Zárójelben megjegyezném, hogy először még nem is tűnt fel, hogy esetleg gyorsan játszik le mert számomra idegen felvételekkel próbáltam ki. Amiket még soha nem hallottam.
Közlőkeréken mit értesz?
Ha a felcsévélőt kézzel lefogom akkor is ugyanolyan sebességgel megy.
Itt látszik, hogy nem lehet rosszul feltenni a szíjat.
Akkor jött a hidegzuhany mikor a saját felvételeimet játszottam le amiket egy Z140-essel vettem fel annak idején. Olyan felvételek is voltak köztük amik még egy harmadik magnóval(ZK-146) lettek felvéve. Ebből gondoltam hogy ez a gyors nem a másik kettő lassú.
Tulajdon képpen mennyivel forog gyorsabban?
Mit keresünk? Ha másképp nem megy a megállapítása, akkor egy stopperrel le kellene mérni. Régi, rossz szalagból le kellene futtatni 10 vagy 100 másodpercnyit, és megmérni, hogy az valójában hány centi? 10 másodperc alatt ugye 95centi szalag jön le, 100 sec alatt 9,5 méter... Ezt ügyesen vissza is tudod tekerni a mérés után az orsóra. De ha mégsem, akkor is megérhet ennyit a dolog... 1-5-20-50% eltérést keresünk???
Szerintem 8-10% vagy feletti, mert ez alatt csak akkor venni észre, ha valaki nagyon ismeri az anyagot.
8-10%.... Hmmm....
Tehát még mindig csak tipp szinten mozgunk... (?) Nem lehet, hogy a főtengelyen van egy Capstain hüvely, ami 60Hz-es üzemre készült??? Csak ezért gondolom, mert az én National megnóm pont így működik ! Ezt egy kézzel oldható anya fogja a főtengelyen. Lecsavarva, a hüvelyt le lehet venni.
Ez érdekes, ilyenről még nem hallottam.
Főtengely? Amin a lendkerék van? Visszább van egy kép amin rajta van a lendkerék szára. Azon nincs semmi(csak a csúszócsapágy´.
10,2 másodperc alatt 115mm-t haladt a szalag.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |