Fórum témák
» Több friss téma |
Lenne egy olyan kérdésem, hogy 20w-os kompakt fénycső elektronikáját lehet-e használni 18w-os fénycsőhöz?
Kipróbáltam, és működött, nem tűnt úgy, hogy bármelyik alkatrész nagyon melegedett volna. Szerintetek jó az úgy hosszabb távon is? Amúgy egy Tungsram kompakt elektronikájával próbálkozom.
Helló! Nekem lenne egy olyan kérdésem, hogy egy 12V DC-ről működő UV fénycsövet hogyan lehetne bekötni úgy hogy az autóba betudnám rakni belső világításnak? A cső 12 cm és 4 csatlakozás van rajta! Valaki ki tudná nekem egészíteni a rajzot a megadott módon?
Tudomásom szerint nincs 12 voltról működö semmilyen neoncső.
Úgyhogy vagy veszel egy 12 voltos előtétet, vagy csinálsz egyet. Ha meg netán nem neon cső hanem annak látszó ledes alkalmazás akkor a két végére kell tenni a tápot, de ezt az esetet nem tartom valószínűnek.
Van egy régi neoncsöves-lámpám, amit szeretnék használni, viszont nem tudom, hogy hogyan kell bekötni, mivel sajnos minden, de nem egyértelmű.
A T-kimenetből lóg ki egy kábel, valamint az N és az R kapocs csavarja laza, ezekre gyanakszom. Ha valaki tudna segíteni a bekötésben, megköszönném. Esetleg tudok képet adni az egész lámpáról, ha segít.
Szia!
Az R-S-T kapcsokat kösd össze. Ide megy a 230V egyik ága (fázis). Az "N" kapocsra a másik vezeték (nulla). Persze a csavarokat meg kell húzni!
S itt a fénycső elméleti kapcsolása...
1B = Kismegszakító vagy biztosíték. 1K = Leválasztó kapcsoló. 1C = ( 4.7µF ) Fázisjavító kondenzátor. ( A fénycső begyújtását is segíti. ) 1E = Fojtótekercs. 1F = Fénycső. 1G = Fénycsőgyújtó.
Megkérdezhetem hogyan segíti a fénycső begyújtását a fázisjavító kondi?
Mert ismereteim szerint csak a fázisjavítás a célja, hogy ne termeljen annyi meddőt a fojtó...
A legfőbb feladata valóban az...
De a fojtó és a kondenzátor együtt intenzívebb gyújtást eredményez. Persze kondenzátor nélkül is begyújt a cső... :gumicsirke:
köszi a választ, bekötöttem (a sorkapcsot kicseréltem), viszont világítani nem világított, tehát szerintem patron- vagy fénycsőcsere, vagy mindkettő kelleni fog.
Üdv!
Ez egy három fázisú fénycső armatúra, a fázisok régi neve R S T. Ha ezt a hármat összekötöd és ráadod a 230V-ot akkor egy fázisról fog menni mind a három cső. Egyik se csinál semmit? Egyik gyújtó sem villog?
pontosan, ahogy írtad. a fázis biztosan az RST-re ment, többször is ellenőriztem. A dugalj, mikor konnektorba dugtam szikrázott, tehát valahogy "belemegy a fesz", de nem történt más. elég ideig rajtahagytam a 230-on, hogy beindulhasson, de nem működött.
Üdv.!
A gyújtó(k)ra tippelek, bár egyszerre mind a három... Ha fojtók két kivezetésére egy műszerrel rámérve tudsz ellenállást mérni akkor nem szakadtak. Nem villany alatt! Ha a fénycső egyoldali kivezetésein szintén nincs szakadás akkor elvileg az is jó. Én jártam már úgy hogy nem volt rendes az érintkezés a fénycsőfoglalatnál, de mind a háromnál?...
ma új patronokkal sikerült egyszer beindítani, a két csőből az egyik világított, a másiknak csak vörösen izzottal a szélei, az már ki volt égve.
Viszont csak egyszer, azóta, mintha nem lenne benne cső, és a két működőképes foglalatból egyikben sem megy. szórakoztam vele vagy fél órát, ide raktam, oda raktam, forgattam meg minden, de nem akart újból beindulni.
Üdv.
Patron=gyújtó? 3 új "patron", 2 használt fénycsőből 1 kiégve, 2 működőképes foglalat a három közül. Biztosra kéne mnned, mivel egy régi armatúráról van szó. Leht kontakhiba a foglalatoknál is. Gyújtóból van több fjta, biztos, hogy a cső teljesítményéhez (gondolom 3x36w) van méretezve?
4-65w-os gyújtókat használj, úgy működni fog
patron= gyújtó
2 új patron 3 foglalat, 1 sérült 2 fénycső, egyik üzemképes 4-65W az új patronok, bevittem a régit, megmutattam az elektronikaboltos néninek, és ilyet adott. Kontakthiba lehet, bár megnéztem a csatlakozókat, és szerintem csatlakoznak. De akkor is, az egyiknek mennie kéne, meg írtam is, hogy egyszer sikerült világításra bírnom. a nagy és kicsi kondik meg a folytók a helyükön vannak, bár ha bármelyikük lehet probléma forrás, akkor megnézem.
Hány W-os a fénycsöved? Ha (szerintem 36 ill.40 W-os)
, akkor 25-80W-os gyújtót használj! Nálam így működik. Ha kisebb a csöved, 18;20W-os, elég az általad használt gyújtó is.
40W-os csövem van, megpróbálhatom nagyobb gyújtóval is, de mint mondottam, evvel is működött, most, úgy infós stílusban, nem ismeri fel a fénycsövet.
Nincs aközeledben cseredarab; gyújtó, fénycső?
Így könnyebb lenne kiszűrni, melyik a hibás.
A zárlatos gyújtónál csak a csövek végei izzanak. Ha ilyenkor az áramkörből a hibás gyújtópatront eltávolítod ( Bekapcsolt feszültségnél. ), akkor a cső be fog indulni mert már kellően elő van gerjesztve. Ezt a hibás gyújtót jobb minél hamarabb a megfelelő tároló edénybe tenni. A 4-65W-os gyújtókkal sincs semmi gond. Bár kicsit szerencsésebb választás ha 20-80W-os gyújtót alkalmazol. Egy használt armatúránál a legelső feladat a fojtók üzemképességének ellenőrzése! Ezt legegyszerűbben egy próbalámpával lehet ellenőrizni. ( 2db 230V 5W-os izzó sorosan kapcsolva két foglalatban, kellően hosszú csatlakozó vezetékkel. Ha nincs kéznél kis "hűtőgép" vagy "varrógép" izzó, akkor 40-60W-os hagyományos izzó is megfelel a célnak a 230V-os próbára.) A próbalámpa egyik végét a nullára a másik végét közvetlen a fojtó bemenetére majd a kimenetéhez kell érinteni. A bemenetén "teljes" fénnyel kell a lámpának világítani. A kimenetén csak fél vagy egyharmad fényerővel fog világítani az izzó ha jó a fojtó. Ha szakadt a fojtó akkor nem világít... Ha zárlatos, akkor a másik oldalán is teljes fénnyel fog a próbalámpa világítani. Az ilyen zárlatos fojtóknál az új cső ( és a használt de még üzemképes cső is, ) villan egyet és vége is van.
Ja és feltétlen kösd be a védőföldelést is amikor próbálsz! ( A (test-)zárlatos fojtó kellemetlen meglepetéseket okozhat! :felkialtas: )
megmértem most mindhárom folytótekercset, és komoly 0ohm ellenállásuk van, egyenáramú méréssel, ami egy ideális tekercsnek elmegy, de ezek nem kéne, hogy azok legyenek.
_JANI_: így még érdemes próbálni izzóval, vagy ezek már halottak? Amúgy, eddig nem volt védőföldelés bekötve, nemtudom, hogy ez mennyire befolyásolhatja, viszont értem hozzá a fém vázhoz, és nem rázott meg.
A védőföldelést azért kell bekötni, hogy az áramütésnek még a LEHETŐSÉGE se legyen meg!
Az próbalámpás próba sokkal jobban mutatja ha gond van a fojtókkal... A fojtók közötti szórás miatt talán nem is lehet egyforma értékeket mérni.
a szomszéd néni fia villanyszerelő, megkértem, hogy nézzen rá erre, és, hát rossz.
A fázis kint van a lámpa testén, és valószínűleg a fénycső is megadta magát. Mondta, hogy a fojtókkal lehet a gond, most kipróbálom, hogy egyenként kikötöm őket, hogy melyik lehet a rossz. Amúgy köszönöm a válaszokat, és a segítséget.
Kiigazítás:
Idézet: „...A bemenetén "teljes" fénnyel kell a lámpának világítani. A kimenetén csak fél vagy egyharmad fényerővel fog világítani az izzó ha jó a fojtó. ...” Ez akkor igaz ha a fénycső világít! Mert ilyenkor a feszültség az üzemelő fénycsövön leesik. Jó és nem üzemelő fénycső esetén a próbalámpa teljes fénnyel fog világítani mindkét kivezetésen, úgy mintha zárlatos lenne...
Sziasztok!
Az év elején kerestem megoldást speckós fénycsőhöz szükséges elektronikára. Na most jött el az idő, hogy meg is csináljam! Tisztában vagyok a veszélyekkel, tehát körültekintő leszek! Na most az év elején köbzoli ezeket a cuccokat írta nekem. Bővebben: Link, ez ok is, csak nekem páramentes foglalat kell, mert ez egy terrárium tetején lenne, ami 70-90%-os páratartalommal bír. Az lenne a kérdésem hogy ha ILYEN foglalatot kell használnom, kell-e valami más alkatrész ehhez a cucchoz. Azért kérdem mert a köbzoli által linkelt foglalat "lengő gyújtós" és a kettő közt nem tudom a különbséget! Még valami. A kapcs.rajzon a "folytótekercs" az előtét, de mi a starter? A gyújtós foglalat?
köszi, hogy még azért valamennyire válaszoltok az eredeti kérdésemre, azóta amúgy sikerült megcsinálnom.
Az R fázis teljesen hibás, ott nem működik fénycső. A folytótekercs lehet "földzárlatos" (nem tudom, hogy helyes-e a kifejezés, lényeg, hogy kivezeti a fázist az R fázison lévő elektronika a lámpatestre), valamint a 0 vezetéke, ami a fénycsövekbe meg, az az első fénycső csatlakozónál, ahonnan menne tovább a másik kettőre ott ki volt lazulva, tehát egyik csőre se ment rá. Azt ott megigazítottam, és azóta működik... már csak fel kéne szerelni
Üdv! Már korábban feltettem egy kérdést ezzel kapcsolatban!
Adott egy 25W-os terráriumba való 75cm-es UV fénycső. Boltban ezeket adták hozzá: G13-2A és G13-2B foglalatok HELVAR L36A-T 230V 230V-50Hz egy villanyszerelő ismerős összekötötte, de úgy hogy nem volt nála a fénycső. tegnap teszteltük, és nem kapcsolja a fénycsövet, csak villog a két szélénél és az egyik foglalaton valami halványkéken világít. Mi lehet a baj? Lehet hogy rosszul van kötve, vagy a gyújtó nem jó, esetleg valamelyik foglalat?
Szia!
Idézet: „az egyik foglalaton valami halványkéken világít.” A gyújtó próbálkozna a begyújtással de feltehetően "keresztbe van" kötve a patron oldali foglalat vezetéke. Valamelyik foglalatnál (a patron nélkülinél könnyebb) cseréld meg a két szál vezetéket egymással. (feltételezem, hogy a hozzávalók újak és teljesítményben méret azonosak, mert a gyújtó is okozhat működés képtelenséget elégtelen "fűtés" miatt)
Köszi a válaszokat!
Az elektronikus előtét és a fojtó nem ugyan az? Melyiket érdemes megvennem, ami elég általános és megkapható a legtöbb boltban?
Bocs, hogy újat írok, de nem tudtam szerkeszteni az előzőt. Beszéltem a nővel a boltban leesett neki hogy nekem elektronikus trafó kell (remélem, hogy az ugyan az, mint az elektronikus előtét...) és kicserélik.
Akkor nekem a meglévő foglalataim (a gyújtós foglalat OSRAM 111es, ennyi volt rajta) jók? vagy abból is másik kell? Mert már teljesen össze vagyok zavarodva! |
Bejelentkezés
Hirdetés |