Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   44 / 299
(#) Inhouse válasza Imi65 hozzászólására (») Feb 20, 2010 /
 
Múlt héten egy 55Ah-s jött 5,4V-al és 72Ah-s 9,3V-al. Mindkettő 90% feletti indítóáramú lett a végére. A 72Ah-s testvére (Toyota páros) viszont 0V-s, de nem szakadt, hanem full zárlat.

Üdv
Inhouse
(#) Inhouse válasza Zupp87 hozzászólására (») Feb 20, 2010 /
 
Azt mondják, hogy alacsony áramon hagyd rajta és majd megindul...

Üdv
Inhouse
(#) Imi65 válasza Inhouse hozzászólására (») Feb 20, 2010 /
 
Akkor - ezek szerint - van némi esély.....
(#) minmax válasza Zupp87 hozzászólására (») Feb 20, 2010 /
 
Valószínűleg totál mélykisülésből kell életre kelteni az akkut ami lehetséges. Ha egyébként újak az akkuk (ahogy írod) minden további nélkül helyre lehet pofozni őket. A "tünetek" jók mert először nagyon kis áramot vesz fel aztán ez szépen növekedni fog míg el nem éri a normál értéket. Olyan sosem lesz mintha most vetted volna le a polcról feltöltve, de még sokáig használhatod. A fentieket a saját, velem megtörtént eset alapján írom. 3 évvel ezelőtt el akartam adni az egyik autómat de előtte vettem bele egy új akkut és azzal vittem le a használtautó telepre. A lelkükre kötöttem, hogy időnként töltsenek rá mert az állás is meríti. Nos, kb. fél év alatt sem kelt el az autó olyan áron amilyenen én szerettem volna így elmentem érte. Mondanom sem kell, hogy az akku 0,00 V-os volt, sosem töltöttek rá, illetve annyit mikor valaki érdeklődött megbikázták aztán ammen. Gondoltam nesze neked új akku, de aztán itthon életre keltettem és azóta is az van a kocsiban.
(#) Imi65 válasza minmax hozzászólására (») Feb 20, 2010 /
 
Fene tudja. Ilyen is biztos van. Egyszer bekapcsolva felejtettem (nappal) a tompított világítást, és sötétre merítette az akksit. Mikor kimentünk, erre hamar rájöttem ( kulcs elforgatása után semmi jelzőfény, élet), és lekapcsoltam a lámpát. Akku kiszerel, bevisz, 2 órán át tölt 6A-ral. Beindul, hazamegy, másnap reggel nem indul, feltölt 3A 24h, indul, másnap már nem indul, akksicsere, jó lett. Sajnos ilyen is van. :nemtudom:
(#) kistigris hozzászólása Feb 20, 2010 /
 
Sziasztok

megépítettem a vicsys által leírt akkumlátortöltőt de valamiért nem tölti az akkut. a zöld meg a piros világit mikor csepptöltésen van de csak 12.3 voltig tölti.Pedig a bemenő feszültség megvan
(#) Krisz03 válasza kistigris hozzászólására (») Feb 20, 2010 /
 
Pontosan olyan értékű 1%-os ellenállásokat használtál, mint ami le van írva? Csak mert mintha a feszültségosztó rosszul lenne beállítva, és rosszul értelmezi a feltöltött állapot feszültségét.
(#) Zupp87 válasza minmax hozzászólására (») Feb 20, 2010 /
 
Bíztató a helyzet. Bár elkezdett tölteni, de még néha elkezdett klattyogni is.. és olyankor mindíg leesett az áram.. amikor beterheltem töltés nélkül: klattyklatty.. izzó pislákol, aztán egyszer csak kigyulladt. Azóta is töltö.. és már egyre kevesebbet klattyog, és egyre többet van, hogy folyamatosan 3-4 A-rel tölt. Valószínűleg szépen oldódik vissza az elektródákra rakódott kén a savba.
(#) kistigris hozzászólása Feb 20, 2010 /
 
Pontosan 1%-os.
és megmértem a lábaknál az ellenálást akkor pontosan azt az értéket mutatta
(#) Krisz03 válasza Zupp87 hozzászólására (») Feb 20, 2010 /
 
Idézet:
„oldódik vissza az elektródákra rakódott kén a savba”


Kén semmiféleképpen. Szulfát válik le a lemezekről, és az alakul kénsavvá. A negatív lemez a töltés végén porózus ólommá válik.
(#) BZoli94 válasza erbe hozzászólására (») Feb 20, 2010 /
 
A képen látod a lábakat.

8-13. láb közt 21V
11. és 13. láb közt szintén 21V

Vmi teljesítményre, hogy jöjjek rá?

(amúgy 35VA van a trafó házára írva.)

Kép 4074.jpg
    
(#) minmax válasza Imi65 hozzászólására (») Feb 20, 2010 /
 
Valószínűleg az nem új akku volt.
(#) BZoli94 válasza BZoli94 hozzászólására (») Feb 20, 2010 /
 
Rátettem a 11. és a 13. lábra egy saját graetz-t és így már 27V lett belőle... Arra előre nem megfontolt szándékból rátettem egy 12V 21W-os izzót és nagyon keményen világít. (az izzón mért fesz: kicsivel több mint 15V)
(#) erbe válasza BZoli94 hozzászólására (») Feb 20, 2010 /
 
A feszültség érték használható. Kicsit több a normál akkutöltőhöz használatos értéknél, de majd a tirisztor "visszafogja". Ehhez a trafóhoz nem is lesz szükség az egyenirányító hidadra. 2 dióda kell csak a kétutas egyenirányításhoz, ami gondolom rajta is van a trafó alaplemezén. A kondenzátort le kell venni róla.
"Vmi teljesítményre, hogy jöjjek rá? (amúgy 35VA van a trafó házára írva.)"
35 VA az normál esetben 35 watt. Ez akkor érvényes, ha csupán ellenállással terheljük a trafót minden szekunder ágán a méretezett árammal. Egyenirányítás és egyéb nemlineáris terhelés esetén a névleges terhelhetőség csökken 3/4 - 2/3 értékre. Ez nálad még mindig 20 W fölött van, ami 4-5-szöröse az akkutöltés energiaszükségletének.
Az ampermérő elé vagy helyette tegyél be 5-10 Ohm-os ellenállást, hogy a töltőáram impulzusok ne legyenek túl magasak. Az ellenállás legalább 10 W-os legyen.
Ha véletlenül mégis nagyobb akkut is kellene töltened, köss mellé kapcsolót, amivel 1-2 Ohm-os ellenállást kapcsolhatsz vele párhuzamosan. Előtétellenállás nélkül ne üzemeltesd mert túl nagy impulzusok alakulhatnak ki.
(#) erbe válasza BZoli94 hozzászólására (») Feb 20, 2010 /
 
"nagyon keményen világít. (az izzón mért fesz: kicsivel több mint 15V)"
Kondit levenni!!!
(#) BZoli94 válasza erbe hozzászólására (») Feb 20, 2010 /
 
Ahogy elolvastam egyből arra gondoltam, hogy betehetnék 1potit, de 10Wosat nem hiszem hogy kapnék. Az Ampermérő helyett betett ellenállással párhuzamosan változtatott (kapcsolt) ellenállással akkor elvileg tudom változtatni a töltést? Azt nem tudod, hogy mi lehet a 2szélső érték (aksi) amit tudnék tölteni?

Szerintem jövőhét hétvégén fogom leghamarabb megépíteni, mert most nincs pénzem...
(#) BZoli94 válasza erbe hozzászólására (») Feb 20, 2010 /
 
Lehet, hogy én csináltam valamit rosszul, de a 11. és 13. láb közt csak ACben tudok mérni, DC-n nem ír ki semmit, akkor ez most még AC nem? (Haverom mondta, hogy ő is bontott már videót, és hogy a trafóból váltó jön ki, mivel hogy vmihez az kell, de már nem tudom mihez is pontosan.)
(#) Zupp87 válasza Krisz03 hozzászólására (») Feb 20, 2010 /
 
Végülis... SO4..
(#) Imi65 válasza minmax hozzászólására (») Feb 20, 2010 /
 
Valóban nem, de egyetlen mély kisülés - ami ráadásul csak pár óráig tartott - sikeresen tönkretette.
Van még tapasztalatom kínai motorakkukkal, azok a következőképpen viselkedtek: Tavasszal megvétel, fólia letép, sav betölt (adták hozzá, 6 db kis fiolában). Pár óra várakozás, töltés, motorba berak, használ egész nyáron, gond nélkül. Ősszel kiszed, 15 naponta töltés, ami tart 3-4 percig, addigra eléri a 14,4V-ot. 5.-6. töltésnél ez több óra, és a befejezés után pár órával 12V alá esik a fesz. Többet nem indít, kidob. A vele párhuzamosan kezelt Yuasa a 4. szezont is végigszolgálta.
(#) Zupp87 válasza Imi65 hozzászólására (») Feb 21, 2010 /
 
No.. úgy néz ki, egy ideje veszi a töltést az akksi. És már ha ráteszek egy izzót, nagyrészt az akksi táplálja.. kb. 800mA-rel növeli már csak meg a töltő áramát a 45W-os izzó. Még néha beklattyog.. és akkor leesik megint az áram.. és ingadozik.. de már csak nagyon ritkán.

Apropo: öregem vett a helyi akciósvásárban 1200Ft-ért egy akkus fejlámpát, LED-eset. Van hozzá egy kis, kínai jelekkel feliratozott, pillekönnyű kapcsüzemű töltő.. amiben kíváncsi lennék mi is van tényleg.. de apám nem engedi szétszedni.. Kimeneti feszültsége az üresen 7V körül van. 4V van ráírva.. szóval nem agyonstabilizált a cucc. Csodálkoztam is.. miért 4V.. A lámpát végül szétszedtem kíváncsiságból.. mivel már apám alszik. És vártam belül három rúd alakú NiCd vagy NiMH akksit.. erre mi figyelt vissza rám belülről.. egy kis kocka, átlátszó kétcellás zselés ólomakksi.. Na ezért a 4V..
(#) minmax hozzászólása Feb 21, 2010 /
 
Ilyen lámpám nekem is van kettő. Az volt az első, hogy kidobtam belőlük az akkunak nevezett valamit és beraktak 4 db ceruza NiMh akkut, pont beférnek. Az elvileg 2500mAh-sokkal elmegy kb. 6-8 órát lévén 3-400mA-t vesznek fel a LED-ek. A másikból meg csináltam egy kézilámpát pecázni. Leszedtem a fejet és csináltam egy olyan kis dobozt amibe befért 4 db góliát akku. Azokkal meg elmegy 3-4 éjszakai pecát.
A töltőjüket mondjuk nem tudom melyik országba szánták mert a földelt dugaljakba nem lehet bedugni így a belüket átraktak olyan mobiltelefon töltő adapterbe amelynek a belseje tönkrement.
(#) Zupp87 válasza minmax hozzászólására (») Feb 21, 2010 /
 
Ezt ma este nyúzom.. Nem szedtem ki belőle azt az akkunak látszó valamit. Bírja egyelőre.

Appropo nagy akksi.. rajta van a töltőn. Néha még mindíg leesik az áram, és klattyog.. és piciket mozdul az ampermérő. A műszer meg 5-800mA körül ugrál. De egyszer gondol egyet, és elkezdi szépen venni a töltést 4A körül (legkisebb fokozaton van). Ilyenkor megszűnik a gázképződés, és a kattogás. Minden cella folyadéka kristálytiszta, csak a kattogó cella zavaros. Ha lekapcsolom, és beterhelem az izzóval: kattkattkatt.. az izzó pislog.. aztán egyszer csak beindul.. és most már közben ilyen fehér valami kezd megjelenni a folyadék tetején. És még azt is észrevettem, hogy amikor kicsit merítem a lámpával.. aztán töltöm.. míg visszatölti a vesztett áramot, szépen tölt. Aztán kezd el kattogni.. ha elkezd. Rapszodikus a dolog teljesen. Apám azt mondta, hagyjuk rajta reggelig.. A teraszon van.. kicsit fúj is a szél.. szellőzik, nem lesz szerintem gond. Aztán még ott a másik sötét akksi.. ugyanez az eset. Nem lenne baj, ha fel lehetne őket éleszteni.. nemsokára kell mindkettő.. és hát darabja az újnak 20 körül vagy kicsit fölötte mozog.
(Az akkumulatorhaz.hu-n 21800 ÁFA-val darabja).
(#) Zupp87 válasza minmax hozzászólására (») Feb 21, 2010 /
 
Ennek a töltője egyébként belemegy földelt dugaljba.
(#) bringas2 válasza inborn hozzászólására (») Feb 21, 2010 /
 
üdv.ami az elkot illeti igazad van,nem kell egszerü töltöbe,mert az akkumulátor is több ezer µF kapacitásnak felel meg.A gyáriakban sem volt,viszont az 5-6Amp.névl.töltöáram leadásához 13,6v~Uüresjárati fesz.gü trafót használnak,a veszteségek terhelés miatt.
Én tekertem már 200W{13,6v~trafót 12A tudott max.tölteni,nem melegedett a 70Ah akku.Tehát a diódákon terheléskor 1V esik,az ampermérön 0,6-0,8V,a csatlakozó vezetékeken áramtól átmérötöl függöen min.o,5V esik.Lásd ohm törvénye.
Amit az effektiv értékröl irtál,az a töltés végén áll elö.
(#) inborn válasza bringas2 hozzászólására (») Feb 21, 2010 /
 
Nekem 10.5 V mérhető üresjáratban a csipeszeken. Van pár töltőm. Van egy telep, ami 2*24 –ot ad le.
Ott is ez a felállás. Vagyis, összesen 42V jön a töltőből. Lassan hat éve működnek hiba nélkül.

A töltés lényege a feszültségkülönbség (a töltő javára).
Egyáltalán nem igényli az akku, hogy a töltés első pillanatától 14,4 V –al töltsük. Ellenkezőleg!
A töltés előrehaladtával növekszik az akku feszültsége, de csökken a töltőáram. A töltőfeszültség és a töltőáram közötti egyensúly nagyon könnyen megvalósul, ha nem erőltetjük a szélső értéket.
Ha egy aksit lehet tölteni 14.5 Volttal és mondjuk 10 Amperrel, nem azt jelenti, hogy 14,5 V és 10 A kell!
Elég baj az, ha 14.5V –on és 10 Amperrel töltjük. Ilyet, csak nagyon rövid ideig és ellenőrzött körülmények között szabad megengedni!
Amint megindul a gázfejlődés, azonnal meg kell szüntetni a gyorstöltést!
A dolog lényege, hogy a töltés végéra eléri az aksi kapocsfeszültsége a 14 Volt körüli értéket.
A töltés megszűnte után 2 órával is mérhetünk 13,5 Voltot, akkor reménykedhetünk a sikerben.
Természetesen, biztosat nem csak a boncolás után, hanem a sav fajsúlyának mérése után mondhatunk.
Ami annyira zárt, hogy nem mérhető, ott biztosan van egy indikátor gyárilag az akkuba építve.
A töltöttség fokáról elektromosan nem tudunk közvetlenül meggyőződni.

Csak példaként említeném, hogy az a fogyasztó, amelyik 14 Volton felvesz X Ampert, még nem biztos, hogy fel van töltve. Lehet, hogy csak világít, forog, vagy bármit tesz.
(#) bringas2 válasza inborn hozzászólására (») Feb 21, 2010 /
 
Én a 10A áramot 10,6V r a lemerült autoakkunál mértem.Kezdeti töltöáram,ami a trafó szek.fesz.get illeti ez ilyenkor leesik 12V-12,8V ra tölési szakasztl függöen.
Azt viszont tudni kell,hogy egy jobb minöségü pb.aksi hatásfoka 70% körül van,ami évek során csökken.
Ez azt jelenti hogy a veszteségek miatt pl.60Ah akkut kapacitásának 20%ával kell +lehet tölteni,mig a töltési idö 60x1,4=84Ah -t kell bevinni.
Tehát min.12órát kell tölteni a 14,4v körüli végfesz.eléréséhez.
(#) bringas2 válasza inborn hozzászólására (») Feb 21, 2010 /
 
Én leirtam már egyszer,hogy nincs állandó áramú töltés,mert ahogy töltödnek az akkucellák úgy nö a cella fesz.g és ennek arányában csökken a felvett áram.
Igy az én esetemben a 10A a töltés vége felé 0,6-0,4A re esik vissza.
Vannak persze spec.furóakku impulzus töltök,ahol a18V ni-mh,pakkot 24-26V,0,6sec.ig tartó impulzusokkal töltik fel,itt a kitöltési tényezöt vátoztatják,közel állandó kimeneti áram mellett.
(#) inborn válasza bringas2 hozzászólására (») Feb 21, 2010 /
 
„nincs állandó áramú töltés”

Nem egészen pontos a megfogalmazás.
Szerintem, nem kell állandó áramú töltés.
Viszont a favorizált töltő kapcsolások éppen az állandó árammal való töltést erőltetik.
Mindig a maximális töltőárammal akarják tölteni az aksit. Ha kell neki, ha nem.
Helyette, persze vízbontás lesz a dologból és az akkumulátor idő előtti tönkremenetele.
Két év sem telik bele és az akku pozitív sarka felőli cellájában nem marad meg az elektrolit.
Ez az idióta töltési „technika” „eredménye”.
A zárt edény legalább elrejti majd ezt a hibát is.
Ki kell dobni és lehet újat venni.
(#) BZoli94 válasza erbe hozzászólására (») Feb 21, 2010 /
 
Találtam itthon egy trafót, 19,4V AC-t ad le. Megterhelve egy 12V 21W-os izzóval 13,9V-ot mértem. (erősen világít) Szerintem ez jó lesz. Mit gondolsz?
(#) erbe válasza BZoli94 hozzászólására (») Feb 21, 2010 /
 
Ez is jó lesz.
Az előtétellenállással nem szabályozod a töltőáramot, hanem korlátozod. Ez a tirisztoros vezérlés amit meg szeretnél építeni, úgy működik, hogy a töltőáramot rákapcsolja az akkura. Teljes mértékben. Emiatt kell áramkorlátozás, mert különben az akkura és egyéb alkatrészekre káros mértékű impulzusok is kialakulhatnának.
Ahogy feltöltődik az akku, bizonyos szint elérése fölött nem kapcsolja be a tirisztort. Kezd csökkenni a feszültség, újra bekapcsolja néhány impulzusra.
Végeredményben szakaszos töltő, ami, amikor tölt, az elérhető maximális áramimpulzusokkal tölt. Még akkor is, ha ezekből átlagolva más értéket mutat a mérőműszer.

Trafóból csak AC jöhet ki. Amire korábban utaltam, a trafó mellett láttam nyomtatott áramköri panelt. Sok esetben a biztosíték mellett ezen helyeznek el több egyéb alkatrészt, akár a teljes stabilizált tápegységet is.
Következő: »»   44 / 299
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem