Fórum témák
» Több friss téma |
Kösz a gyorsaságot. De akkor miképpen tudjam a túlzott hidegséget megakadályozni? (Nem akarom túl pontosan, csak normál háztartási elvárásom volna.)
Minden az eredeti helyre vissza van szerelve! Csak 1 csavart látok, ezt tekergethetem "büntetlenül"?
Szevasz!
Először is, meg mégegyszer: az érzékelőnek ugyanoda kell visszakerülni, ahol volt, hozzá van erősítve /csavarral, klipsszel/, vagy ugyanolyan mélyen bedugva, nem tudom ez melyik változat, ahol az eredeti volt. A hőfokszabályzó legyen minimál állásban, még ekkor is el kell az érzékelőnek érnie a -10C fokot a kikapcsoláshoz, nem csodálkozni, mindegyik ilyen. Ha Ranco gyártmány típusjele úgy kezdődik, hogy K59... Csavart tekergetheted, de: 1. jegyezd meg hogyan áll, és max. 1/4-ed fordulatot egyszerre.. Üdv: StMiklos
Köszönöm. Természetesen MINDEN a helyén, a csavarral fogok próbálkozni szombaton. Üdv.
Sziasztok! Lenne két kérdésem.
1.: Normális dolog-e, ha egy fagyasztóláda kompresszora nem indul el azonnal, ha egy kicsit megszakítom az áramellátását? A fagyasztó benne van a korban. Mi okozhatja ezt? 2.: Van egy ZANUSSI hűtőszekrényem fagyasztórésszel. Minden okés vele egészen addig, amíg túl hideg nincs ott, ahol van. Klimaosztályát tekintve +10 foking használható és ezalatt bizony nem is működik. A kérdésem az, hogy miért szabják meg az újabb készülékeknél az alsó működési határt? Illetve ki lehet-e ezt küszöbölni valahogy? Mellesleg két régebbi hűtő is van a ZANUSSI mellett, amik vígan muzsikálnak akkor is, amikor az új már "fázik" és leáll.
Üdv!
A fagyasztó láda így normális. Ha másik hűtőnél is eljátszod ezt akkor annál is ugyan ezek lesznek a tünetek. A zanussi hűtő azért nem megy mert ez az energia takarékos nyavalya... Sajnos nem nagyon lehet velük mit kezdeni. Némelyik hűtőbe tesznek egy kis ellenállást ami fűti a hőfokszabályzót és ezáltal megy 10 fok alatt is. Imi
imikee10: köszi a választ! Azt meg tudod mondani, hogy miért kell a hőfokszabályzót fűteni? Egyébként ez a szabályozás, hogy 10 fok alatt ne induljon be, hogy van megvalósítva? Hol helyezkedik el?
Szevasz!
A kis teljesítményű kompresszorok, amelyekkel Te találkozol, nem tudnak a kikapcsolás után jó néhány percig indulni. Sok oka van: az egyfázisú motoroknak kicsi az indtónyomatéka. Ezt további elemek beépítésével /indítórelé, indítókondenzátor+üzemi kondenzátor/ természetesen lehet növelni, de az pénz. A mai hűtőkompresszoroknak egy PTC "pogácsa" a segédfázis "reléje", azaz annak lehet csúfolni. Működése: sorban van a segédfázis tekerccsel, hidegen kicsi az ellenállása. Indításkor rajta és a segédfázis tekercsen nagy áram folyik /akkor kell a nyomaték miatt, ami azért így sem fergeteges/, aztán megmelegedve jócskán megnő az ellenállása, és csak kis melegítőáram folyik rajta és a tekercsen. Mi kéne ahhoz hogy újra legyen segédfázis nyomaték? Újra nagyobb segédfázis áram! De ahhoz le kell hűlni a pogácsának! Idő kell hozzá! Még egy ami miatt idő kell. Az adagoló ezekben a gépekben egy kapilláriscső, viszonylag nagy a fojtása. Üzem közben a kompresszor szívó és nyomóoldala között a különbség ca. 10-15 bar. Ekkora nyomáskülönbségre képtelen a motor indulni még hideg PTC és nagy segédfázisáram mellett sem. Az állásidőben a kapillárcsövön keresztül kiegyenlítődik a két oldal között a nyomás, lehetővé téve az indítást. A másik: ezekben a normál+fagyasztós szekrényekben automa leolvasztás van, amit igen ravaszul valósítanak meg. Ezt a funkciót a termosztát /aminek tekerhető gombja van 1-5/ valósítja meg. Hogyan? A termosztát kapcsolási értékei általában: a kikapcsolási érték /ez a termosztát érzékelőjére igaz!/ -12 és -26 között állítható. De! A visszakapcsolás egy állandó érték +5C. Így minden hűtési ciklus után le fog olvadni a keletkezett jég, mert ugye +5 -nál már víz. És akkor ha kitettem a teraszra, ahol mondjuk +4 van? Nem fog újraindulni, és kiolvad a mélyhűtő is. Dióhéjban, üdv: StMiklos
Köszönöm szépen a válaszodat!
Ha jól értem, akkor a +x fok alatt nem indulás az auto leolvasztás miatt van és nincs védelmi funkciója. Tehát a termosztát a felelős érte. Meg lehet őket valahogy okosítani, hogy ne csinálják ezt? Vagy csak termosztát cserével lehetséges?
Szevasz!
Eredeti termosztátjával semmit nem lehet kezdeni, az olyan, amilyen. Termosztátcserével elvileg megoldható a dolog, de figyelembe kell venni, hogy 5-10 percen belül nem szabad, hogy újraindulást kezdeményezzen, valamint elvész a leolvasztás, azt pedig biztosítani kell... Hogy ne menjek messzire, be lehet építeni még egy termosztátot, és téli-nyári átkapcsolót is bele lehet tenni. Lehet elektronikus kijelzős termosztát is, amelyik az eredeti paraméterekre is programozható, aztán meg akármire, ami értelmes ide.. Vállalkozó kedv, ár és ismeret kérdése a megoldás.. Üdv: StMiklos
hello! nekem lenne egy problémám a most vásárolt használt 3 csillagos lehel kombimmal, bedugtam és szépenb hűtött majd reggelre leolvadt, nem kapcsol be, kihuztam majd bedugtam pár óra elteltével, és ujra elindult, majd megint ugyanezt csinálta. mi lehet a baj?
válaszaitokat előre is köszönöm! mindne segítség jól ! Köszi! üdv: Norbi
Én válaszolnék, de kérdeznem kell.. Miért nem lehet információt is adni, eleget?
Egy ajtós, két ajtós, egy kompresszoros, két kompresszoros, elektronikus a termosztátja, vagy sima tekergetős? És abból 1 van vagy kettő? Amikor nem indul, finoman mozdítsd meg az állítógombot, vagy koccants rá a termosztátra.. Fentiekből egyiket feltételezve, elromlott a termosztát.. csere.. Üdv: StMiklos
Szia!
A hűtőgép kompresszora 3-4 másodpercet megy aztán leáll. Szétszedtem az indítóreléjét (103N0021 Danfoss) Nézegettem, pislogtam, mértem ellenállást a kompresszor tekercsein segéd 17 ohm Kb( nem jegyeztem meg), aztán összeraktam és csodák-csodája gyönyörűen indult. Ment kb 10 percet, (hűtött is) aztán arra gondoltam, hogy kifújom levegővel, és megint szétszedtem. Aztán előjött az eredeti jelenség. 7A-t vesz fel. (qrva sok) Érdemes kicserélni a relét, vagy a kompresszor rossz? A PTC lehet, hogy rossz? Előre is köszi!
Szevasz!
Igen, lehet hogy rossz a relé. Bár ami rossz benne, az általában a félkörív alatt levő PTC pogácsa, két oldalán van a két "leszedő", érdemes megnézni, megmozgatni... Üdv: StMiklos
Köszi a gyors választ!
A pogácsán milyen értékeket kell mérnem? A két oldala egymáshoz képest nem vezet, ugye? Én végtelen ohm-ot mértem egymáshoz. A két-két leszedő teljesen fémtisztának tűnik. Lehet kapni külön ilyen ptc pogácsát?
Sajna külön "pogácsát "nem lehet vásárolni csak komplett
indítórelét . És tényleg az a rossz ha nem tudtál ellenállást mérni rajta ," hidegen" pár ohm körül kell hogy legyen az ellenállása
Sziasztok!
Tanácsotokat kérném. Gorenje normál hűtő része jegesedik, bár a kompresszora éjjel-nappal megy, nem kapcsol ki. Két kompresszoros, alsó a mélyhűtő azzal semmi baj, a felső rész önleolvasztós normál hűtő ugyanezen a helyen megy évek óta. Eleinte egy nagy pisszentést követően kapcsolt ki, aztán elmaradtak a pisszentések és folytonos üzemre tért át a kompresszor és a műanyag belsőtér a felső 20cm-es sávban jegesedett. Egy szerelő cserélte a termosztátot, de azt mondta, lehet, hogy gázt is kell majd cserélni, vagy leengedni a maradékot és feltölteni teljesen. A hátulján megtalálta, hogy 55g 134-es gáz kell bele. A termosztát csere során csak kihúzta a kapillárist (fényes vasdrót) a műanyag burkolat alól és az újat csak simán visszadugta a járatába. A hűtőtérben most +11°C van. Az elpárologtató és a kapilláris is láthatatlan a burkolat alatt, hogyan lehet, hogy jó helyre talál vissza egy cserénél? A régi termosztátot mélyhűtőbe tettem és megszakított, majd asztalon felengedés közben újra zárt, tehát jónak mondanám. Ha jegesedésig tud hűteni a kompresszor akkor hogy lenne kevés benne a gáz, és miért nem kapcsol ki a régi és az új termosztát sem? Tényleg rossz lehetett a régi termosztát? Engedjem a szerelőnek ezt a gázcserét?
Szia!
Mindenképpen valami hiba van a hűtő körrel, ha folyamatos kompresszor üzem mellett, csak +11fokig tud lehűteni. Ennek több oka is lehet.: -Gáz hiány. -Szűrő, vagy kapilláris adagoló dugulás. -Kompresszor? (de ezt ez esetben nem tartom valószínűnek.) -stb... Tehát szerintem meg kell, hogy bontsa kalorikusan a gépet a javításhoz (és ekkor már igaz az az állítás, hogy gáz csere )
Köszi a választ! Ha a +11°C-ból indulunk ki akkor teljesen értem a dolgot, csak a jegesedést nem tudom hova tenni.
Szia!
Mivel egy feltételezett dugulás lehet a rendszerben(szűrő, vagy kapilláris cső) ezért az elpárologtatóból (hűtő felület) a kompresszor el szívja a gázt, ezért ott egy vákuum keletkezik, mely az -el dugult- adagolón(kapilláris cső)keresztül nem tud kellő mennyiségben pótlódni. Na most a csökkent környezeti nyomáson, a folyékony gáz elpárolgása alacsonyabb hőfokon létre jön --akár -30fok--, de a hőelvonáshoz szükséges teljesítmény nem jön létre, mert az elpárolgás csak az elpárologtató legelején megy végbe. Mivel nem jut megfelelő mennyiségű folyékony gáz az elpárologtatóba, ezért az a kevés ami bejut, az a legelején gyorsan elpárolog (itt le fagy) és az elpárologtató csőkígyó további részén már nem történik hőelvonás a hűtött térből, ezért nem képes az egész hűtött tér hőmérsékletét a kívánt értékre hűteni. Amúgy azt bátran kijelenthetem (ezzel szerintem több hűtős szakember egyet ért), hogy egy hűtési körfolyamat működésének részletekbe menő megértése felér egy NAGYON ÖSSZETETT elektronikai kapcsolás működésének megértésével! Vagyis, a legegyszerűbb háztartási hűtő működési zavarait sem lehet biztosan megállapítani így fórumon keresztül, így első neki futásból... Elektronikában mondhatnánk, hogy a páka a Te kezedben van, ez esetben viszont kénytelen vagy a "hozzá értőbbre" (hűtősre) hagyatkozni.
Köszi a választ.
Hülye voltam, mert rossz helyen mértem. 35 ohm. Sajnos erre akkor jöttem rá, mikor vettem egy újat. 2000 Huf. A kompresszor szorul, valószínűleg, mert 3 másodperc után bont. 4 éves hűtő (Zanussi) Az átkosban vásárolt Lehel 23 évig ment. A qrva életbe!
Így már értem és ez lehet a magyarázat arra is, hogy a termosztát miért nem kapcsol ki, azért, mert a kapilláris olyan helyre van vezetve ahol már nem hűt az elpárologtató. Hívom a szerelőt aztán majd beszámolok az eredményről. Köszi
Szevasz!
Nem lesz biztató, amít írok de: egy időben a Gorenje gépek hibája volt, hogy átázott a szigetelés, lényegesen leromlott hőszigetelő képessége, és az eredetileg beépített kompresszor hűtőteljesítménye már nem volt elég, dacára, hogy tulajdonképpen hibátlan volt. Nézd meg, milyen hideg kívül a hűtőszekrény külseje, ha tapinthatóan hideg, akkor sajnos a fenti igaz. Nem javítható erősebb kompresszor beépítésével sem, mert ahhoz kapillárcsövet is kellene cserélni, az meg rejtettsége miatt nem hozzáférhető, meg nagyobb kondenzátort a hátuljára... felejtős. A normál teret vezérlő termosztát kikapcsolási értéke 1-es álláson ca. -10 -15C. Ha ezt nem éri el /az érzékelő!/, nem fog kikapcsolni. A mélyhűtőben ez megvan, ki is kapcsol. Ha ugyanannyi cm-t toltak be az érzékelőből a csőbe, mint az eredeti, akkor jó helyen kell lennie. Gázcsere: semmi szükség rá, a gáz nem romlik. Ha gázszökés van, az meg általában nem hozzáférhető helyen van, ha nem javítható, felesleges rátölteni, a megoldás csak rövid távú. Üdv: StMiklos
Kis segítséget szeretné kérni a kedves fórumozóktól!
Van egy régi Lehel, Bosch licenszes, 3 csillagos hűtőgépem, ami a következő hibát produkálja: bedugás után elindul, hűt normálisan, majd kb egy fél óra után megunja, és nem dolgozik tovább. 10 percenként kb beindul, 3-5 másodperc múlva pedig leáll, és szépen leolvad mindeközben. Kérném a segítséget, hogy mi lehet a hiba oka, és érdemes-e foglalkozni vajon a javíttatásával (ár szempontjából) Köszönettel veszek minden infót!
Ha szerencséd van akkor csak az indítórelét kell cserélni
Vagy a klixont Ha nincs szerencséd lehet kompresszor hiba is !
Gorenje, felső 20cm-en jeges hátsó beltér, komresszor jár éjjel-nappal, hűtőtérben +11°C, kívül tapogatva sehol sem hidegebb, mint az alatta lévő különajtós külön motoros mélyhűtő amiben -20°C van. Ezek a ma esti megfigyeléseim.
A gáz vesztés csak részleges lehet és akkor veszíthetett gázt, amikor erős pisszenéssel állt le régebben, aztán erről leszokott és azóta nem veszít gázt találgatásom szerint. Köszi a Te hozzászólásodat is. Folyamatban van a szerelő kihívás.
Szevasz!
Az, hogy hallható valamiféle szisszenés, az attól van, hogy leállás után kiegyenlítődik a két oldal között a nyomás, de ettől nem megy el, ha mégis, akkor tipp: egy hét alatt elmegy az összes. Gázhiány valóban okozhatja, de csak akkor érdemes újratölteni, ha tudható és javítható ahol elment. Meg lehet egy eszközzel szúrni úgy, hogy nem megy el semmi, és megnézni valóban kevés-e a gáz, rá is lehet tölteni. Igaz utána le kell forrasztani. Még a kompresszornak is csökkenhetett a szállítóteljesítménye, ha eljárt felette az idő. Üdv: StMiklos
köszi a választ!
Hali.Kombinált hűtővel van problémám(ELIN Castor).A fagyasztó része tökéletes,de a sima hűtő rész nem hűt eléggé,olvad és hűt is egybe.Mi lehet a gond?
Sziasztok! Van egy Zanussi Lehel 3* hűtőszekrény fagyasztóval, a gond az, hogy tegnap gondolt egyet, és nem akar bekapcsolni a kompresszor. Nem lett hozzá nyúlva. Mi lehet a gond? És hogy tudnám kiszűrni mi a baja mielőtt szerelőt hívok?
Ha lekötöm a termosztátot, a vezetékeket összeérintve el kell indulnia a hűtőnek, ha a termosztát rossz? |
Bejelentkezés
Hirdetés |