Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Igen, hibás szabályzo nem szokta leszippantani az aksit, zárlatos dioda inkább.
Meg aztán ebben a tipusban szabályzot talán egyszer cseréltem, diodahidat meg...
Sziasztok!
A fesszabályzó cserével végül is az a probléma megszünt. Csak még mindig nem tölt!!!
Sziasztok!
Van egy 1300 cm3 Wartburgom.Meglehetős járatos vagyok az autóelektronikában,azonban mégsem tudok rájönni,hogy miért hunyorogva égnek a lámpák,amikor jár a motor,nagy-és kis fordulaton egyaránt.Ha valaki sejti az okot,légyszi segítsen! Köszi előre is: Gömbvillám.
Szia!
A feszültségek hogy alakulnak a generátoron és az akkumulátoron?? A 14Volt megvan?
Lehet, hogy valami testelési probléma. Ha jól emlékszem a Wartburgon a lámpák mellett a karosszérián 6-os menetek vannak felhegesztve. Ezeken testelődik a lámpa, mint egy motorbringán. Nincs külön test vezeték. Tán még a homlokfalat is az tartja.
A szabályzo cseréjekor valami elmozdulhatott a generátorban, amitöl elmult a zárlat.
Én mégiscsak kimérném azokat a diodákat.
Itt már inkább gyanakodnék a feszszabályzora.
A diódákat kilámpáztam,jók,összdolgoztam"a szénkeféket a csúszógyürükkel,a töltésjelzőm már alapjáraton elalszik,de még nem mértem töltést!
NDK saruzás, meg vezetékelés, ha a generátor egyébként rendben van.
Ennyi év után katasztrofális állapotban tudnak lenni, és ez igaz az összes NDK -ban gyártott járműre, legyen az IFA, Trabant Wartburg, vagy Simson, MZ. Annyi fesz tud esni a vezetéken meg a sarukon, hogy nem is gondolnád. Akár 4 - 5 V is. Ha amúgy az autó megy, indít, stb. akkor tuti, hogy ez a baj. Mérd meg a feszültséget az akkun, meg az izzókon is, az elárul mindent. Anno nekem is volt 1.3 -om, akkor még csak 10 éves volt, és már be kellett relézni az összes lámpát, és külön áramkört csinálni nekik. Utána felperzselte még a lósz.rt is az aszfaltról. Ja , és volt Simóm, MZ -m, mindet át kellett vezetékelni, meg átsaruzni egy idő után.
ird meg a generator tipusat
Hello.A kontrolllampa vilagit?
Nezd meg a gerjesztö diodakat
2 éves hsz. Talán azota megoldodott.
Leirni is szégyellem, de ugye a méréshez szétforrasztottad a diodahidat az állorésztol?
Üdv Geri
A Kinka hozzászólást módosítanám a D+ ra a generátorból jön ki (ha 3 fázisos akkor 3 Db dióda ha 5 fázisú akkor 4Db segéd dióda) itt ha a generátor nem forog akkor Kb 2V a fesz ha forog (Pl 2000 )-el akkor 14,4V. Ja az 5 fázisú generátor létezik javítottam TSZ-ben.DON kombájn. Üdv János
Mértem töltést,terheletlenül,közepes fordulaton 13,5 V.
Szerintetek ér ez valamit?
Ez elég kevés. 14, 4 Volt a jó érték a generátor kapcsain.
Még egy kérdés:a zárlatos dióda mindenképp meríti az akksit? Vagy mi történik,ha csak egy vagy kettő zárlatos?
Ha egy zárlatos, akkor még nem merít. Ha kettő, akkor már lehet gond. Le is éghet a tekercselés. Ha szakadás van a generátorban, akkor is csökkenhet a feszültség, csökken a töltőáram.
három fázisú egyenirányító
Sziasztok
Ford Focusok generátoraiba építenek PWM működtetésű, feszültségszabályozókat. Ezeknek a fránya kis szerkezeteknek a teszteléséhez, hibakereséséhez esetleg tud valaki egy kapcsolást??? (Van egy kft, akik árulnak ilyen cuccot, de teljesen házibarkács kivitel, tehát gondolom valahogyan csak össze lehetne hozni)
Hm. a nem PWM-nek nevezett szabályzók is eléggé PWM módon működnek. Ki-be kapcsolgatják a gerjesztőtekercs feszültségét a hídegyenirányítás nem tökéletesen sima feszültségének köszönhetően, viszont a gerjesztőkör nagy induktivitása miatt az áram sima lesz. Nem használható ugyanaz a módszer ezeknek a szabályzóknak a mérésére, mint a "hagyományos" szabályzóké?
A mellékelt pdf-ben le van írva a pontos működés. Nem ki-be kapcsolgatás van ennél a szabályzófajtánál, hanem a kitöltési tényező, vagy a cikk szerint a pozitív félperiódus időtartama alapján egy szabályzott feszültség érték kerül a kimenetre. Nem igazán vizsgálható hagyományos módon, a lényeg az lenne, hogy építeni lehessen egy kapcsolást, ami szolgáltat PWM jeleket, hogy kiszerelt állapotban vizsgálható legyen, mert ilyen jelek nélkül meg se nyikkan, illetve egy minimális 13,8 V-os értéket tart.
Megint egy idióta találmány az autógyáraktól. A régi szabályzó túl megbízható volt, akkor csináljunk valamit, ami problémásabb, aztán ha gond van a töltéssel, akkor lehet kétszázezerért vezérlőt cserélni... Igazából kétlem, hogy amit az akku élettartamán hoz, azt ne vinné el háromszorosan egy meghibásodás...
Jah egy ilyen egyszerű jó dolgot is digitalizálnak
De tulajdonképpen akkor semmi ötlet, hogyan lehet egy teszter kapcsolást készíteni? Odáig világos, hogy egy kapcsolóüzemben működtetett tranzisztorral előállítja az ember a négyszögjelet, amit Schmidt-triggerrel feljavít, még a kitöltés változtatás is megoldható, de mindezt valahogy vissza is kell csatolni valahogy és ezt nem tudom elképzelni hogy hogyan......
Hello.Tud valaki egy regi fordhoz a generatoba forgoreszt?(bosch 55W).Elkoptak a gyuruk es szerintem olcsobb ha az egesz forgoreszt kiscrelem(esetleg az egesz generatort)mint hogy javitom
Azért kérdezz utána a csúszógyűrűknek, tavaly cseréltem egy régi Passat-nál, és 1800 Ft-ért adták, szerelni pedig nem nehéz. Ennyiért aligha kapsz forgórészt.
Nézd meg itt biztosan van és 1000Ft alatti tétel. Vidd a mintát. Látom neked nincs messze.Bővebben: Link
A múlt hónapban cseréltem az enyémben is. Nem egy nagy mutatvány. Ha bármi egyéb alkatrész kell hozzá az is lesz ott.
Pontosan igy van, ahogy elöttem írták 1000Ft körüli tétel, a cseréje meg egy negyedora, ha már szét van szedve. Egy viszonylag erösebb páka kell a tekercsvégeket beforrasztani.
A régi Bosch-ban kétféle méret létezett, meg kell mérni a külsö átméröt (vagy a generátorszám szerint rendelj).
sziasztok nekem van egy opel vektra a ma generátor visszajelzőm egyáltalán nem égett ráblonkoltam a kábelére egy kábellel letesteltem most folyamatosan ég járo motorral is mi lehet a baj?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |