Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Igen, hibás szabályzo nem szokta leszippantani az aksit, zárlatos dioda inkább.
Meg aztán ebben a tipusban szabályzot talán egyszer cseréltem, diodahidat meg... ![]()
Sziasztok!
A fesszabályzó cserével végül is az a probléma megszünt. Csak még mindig nem tölt!!!
Sziasztok!
Van egy 1300 cm3 Wartburgom.Meglehetős járatos vagyok az autóelektronikában,azonban mégsem tudok rájönni,hogy miért hunyorogva égnek a lámpák,amikor jár a motor,nagy-és kis fordulaton egyaránt.Ha valaki sejti az okot,légyszi segítsen! Köszi előre is: Gömbvillám.
Szia!
A feszültségek hogy alakulnak a generátoron és az akkumulátoron?? A 14Volt megvan?
Lehet, hogy valami testelési probléma. Ha jól emlékszem a Wartburgon a lámpák mellett a karosszérián 6-os menetek vannak felhegesztve. Ezeken testelődik a lámpa, mint egy motorbringán. Nincs külön test vezeték. Tán még a homlokfalat is az tartja.
A szabályzo cseréjekor valami elmozdulhatott a generátorban, amitöl elmult a zárlat.
Én mégiscsak kimérném azokat a diodákat.
Itt már inkább gyanakodnék a feszszabályzora.
A diódákat kilámpáztam,jók,összdolgoztam"a szénkeféket a csúszógyürükkel,a töltésjelzőm már alapjáraton elalszik,de még nem mértem töltést!
NDK saruzás, meg vezetékelés, ha a generátor egyébként rendben van.
Ennyi év után katasztrofális állapotban tudnak lenni, és ez igaz az összes NDK -ban gyártott járműre, legyen az IFA, Trabant Wartburg, vagy Simson, MZ. Annyi fesz tud esni a vezetéken meg a sarukon, hogy nem is gondolnád. Akár 4 - 5 V is. Ha amúgy az autó megy, indít, stb. akkor tuti, hogy ez a baj. Mérd meg a feszültséget az akkun, meg az izzókon is, az elárul mindent. Anno nekem is volt 1.3 -om, akkor még csak 10 éves volt, és már be kellett relézni az összes lámpát, és külön áramkört csinálni nekik. Utána felperzselte még a lósz.rt is az aszfaltról. Ja , és volt Simóm, MZ -m, mindet át kellett vezetékelni, meg átsaruzni egy idő után.
ird meg a generator tipusat
Hello.A kontrolllampa vilagit?
Nezd meg a gerjesztö diodakat
2 éves hsz. Talán azota megoldodott.
![]()
Leirni is szégyellem, de ugye a méréshez szétforrasztottad a diodahidat az állorésztol?
Üdv Geri
A Kinka hozzászólást módosítanám a D+ ra a generátorból jön ki (ha 3 fázisos akkor 3 Db dióda ha 5 fázisú akkor 4Db segéd dióda) itt ha a generátor nem forog akkor Kb 2V a fesz ha forog (Pl 2000 )-el akkor 14,4V. Ja az 5 fázisú generátor létezik javítottam TSZ-ben.DON kombájn. Üdv János
Mértem töltést,terheletlenül,közepes fordulaton 13,5 V.
Szerintetek ér ez valamit?
Ez elég kevés. 14, 4 Volt a jó érték a generátor kapcsain.
Még egy kérdés:a zárlatos dióda mindenképp meríti az akksit? Vagy mi történik,ha csak egy vagy kettő zárlatos?
Ha egy zárlatos, akkor még nem merít. Ha kettő, akkor már lehet gond. Le is éghet a tekercselés. Ha szakadás van a generátorban, akkor is csökkenhet a feszültség, csökken a töltőáram.
három fázisú egyenirányító
Sziasztok
Ford Focusok generátoraiba építenek PWM működtetésű, feszültségszabályozókat. Ezeknek a fránya kis szerkezeteknek a teszteléséhez, hibakereséséhez esetleg tud valaki egy kapcsolást??? ![]() (Van egy kft, akik árulnak ilyen cuccot, de teljesen házibarkács kivitel, tehát gondolom valahogyan csak össze lehetne hozni) ![]()
Hm. a nem PWM-nek nevezett szabályzók is eléggé PWM módon működnek. Ki-be kapcsolgatják a gerjesztőtekercs feszültségét a hídegyenirányítás nem tökéletesen sima feszültségének köszönhetően, viszont a gerjesztőkör nagy induktivitása miatt az áram sima lesz. Nem használható ugyanaz a módszer ezeknek a szabályzóknak a mérésére, mint a "hagyományos" szabályzóké?
A mellékelt pdf-ben le van írva a pontos működés. Nem ki-be kapcsolgatás van ennél a szabályzófajtánál, hanem a kitöltési tényező, vagy a cikk szerint a pozitív félperiódus időtartama alapján egy szabályzott feszültség érték kerül a kimenetre. Nem igazán vizsgálható hagyományos módon, a lényeg az lenne, hogy építeni lehessen egy kapcsolást, ami szolgáltat PWM jeleket, hogy kiszerelt állapotban vizsgálható legyen, mert ilyen jelek nélkül meg se nyikkan, illetve egy minimális 13,8 V-os értéket tart.
Megint egy idióta találmány az autógyáraktól. A régi szabályzó túl megbízható volt, akkor csináljunk valamit, ami problémásabb, aztán ha gond van a töltéssel, akkor lehet kétszázezerért vezérlőt cserélni... Igazából kétlem, hogy amit az akku élettartamán hoz, azt ne vinné el háromszorosan egy meghibásodás...
Jah egy ilyen egyszerű jó dolgot is digitalizálnak
![]() De tulajdonképpen akkor semmi ötlet, hogyan lehet egy teszter kapcsolást készíteni? Odáig világos, hogy egy kapcsolóüzemben működtetett tranzisztorral előállítja az ember a négyszögjelet, amit Schmidt-triggerrel feljavít, még a kitöltés változtatás is megoldható, de mindezt valahogy vissza is kell csatolni valahogy és ezt nem tudom elképzelni hogy hogyan...... ![]()
Hello.Tud valaki egy regi fordhoz a generatoba forgoreszt?(bosch 55W).Elkoptak a gyuruk es szerintem olcsobb ha az egesz forgoreszt kiscrelem(esetleg az egesz generatort)mint hogy javitom
Azért kérdezz utána a csúszógyűrűknek, tavaly cseréltem egy régi Passat-nál, és 1800 Ft-ért adták, szerelni pedig nem nehéz. Ennyiért aligha kapsz forgórészt.
Nézd meg itt biztosan van és 1000Ft alatti tétel. Vidd a mintát. Látom neked nincs messze.Bővebben: Link
A múlt hónapban cseréltem az enyémben is. Nem egy nagy mutatvány. Ha bármi egyéb alkatrész kell hozzá az is lesz ott.
Pontosan igy van, ahogy elöttem írták 1000Ft körüli tétel, a cseréje meg egy negyedora, ha már szét van szedve. Egy viszonylag erösebb páka kell a tekercsvégeket beforrasztani.
A régi Bosch-ban kétféle méret létezett, meg kell mérni a külsö átméröt (vagy a generátorszám szerint rendelj).
sziasztok nekem van egy opel vektra a ma generátor visszajelzőm egyáltalán nem égett ráblonkoltam a kábelére egy kábellel letesteltem most folyamatosan ég járo motorral is mi lehet a baj?
![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |