Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Ködlámpa beszerelés
 
Témaindító: szokola, idő: Dec 26, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   5 / 10
(#) kufár11 válasza Matu hozzászólására (») Nov 28, 2009 /
 
Helló.Ha nem tudnak gyári ködlámpát adni,nyugodtan válassz bármelyik boltban kaphatót.Lehetőleg férjen be a kialakított helyére.Ha nincs bekábelezve,akkor az első oldalon megtalálod a bekötését.Én még úgy tudtam hogy csak a tompítottal együtt világíthat,de mindenképpen a helyzetjelzővel.Ajánlott 1 visszajelző is, mert lakott területen belül a rendőr büntethet érte!
(#) izsakig válasza kufár11 hozzászólására (») Nov 29, 2009 /
 
mindegy, hogy lakott területen belül vagy kívül.... belül is használhatod. De csak akkor,
Idézet:
„ha a látási viszonyok ezt indokolják”
(#) elbandi31 hozzászólása Jan 8, 2010 /
 
Szevasztok!

Üdv mindenkinek elöször is.
A helyzet az, hogy van matizom, s arra rakok fel elölre ködlámpát(hátul gyári van), de olyan kapcsoló van hozzá (ami belevaló kinézet, meg típus szerint), ami benyomáskor nem zár állandóra, csak egy impulzust ad ki( vagy a 31-et vagy 30-at, attól függ mire köti az ember, de tudom 31-re ildomos).Namost egy mezei relé batyik úgy maradni sima impulzusra, úgyhogy szerintetek mit csináljak? Dobjam ki a sima relét(úgy tudom, hogy vannak olyanok, amelyek ilyenkor zárva maradnak), vagy berheljek valami elektronikát hozzá?
Ehhez van a legkevesebb kedvem. Vagy eggyáltalán léteznek ilyen relék? (A hátsó ködös is így müködik.nyomok eggyet bekapcs->nyomok mégeggyet kikapcs).
Segítségeteket előre is köszönöm, ha még olvassa valaki ezt a topicot.
András
(#) kaqkk válasza elbandi31 hozzászólására (») Jan 8, 2010 /
 
Vegyál fényszóró relét , az pont úgy működik ahogy te szeretnéd.
(#) Frankye válasza elbandi31 hozzászólására (») Jan 8, 2010 /
 
A megoldás az öntartó relé. A FIAT-omban is ilyen van, megspékelve azzal, hogy csak akkor kapcsol be a hátsó, ha a tompított világít. (Helyzetjelzőnél nem, de távolságinál megmarad. HA viszont lekapcsolom a világítást, a hátsó ködlámpa is kialszik.)
Csak ne kérdezd, mit hova, honnan, mert a mai, elektronikával telecuccolt jószágoknál meg nem mondom. (Bezzeg az öreg UNO, annál féltengelyt lehetett cserélni az út mentén... )
(#) akos70 válasza elbandi31 hozzászólására (») Jan 8, 2010 /
 
Igen, az ilyenhez speciális relé valo. Vagy venni kell egyet, vagy - amihez nincs kedved - csinálni.
Mondjuk a bekapcsolás egy impulzussal egyszerüen megoldhato, a relé kapcsolt kivezetését egy diodával összekötjök a tekercs + kivezetésével, igy ide a bekapcsoláshoz elég egy pozitiv impulzus, a dioda behuzva tartja. Az oldást majd valaki más megsugja.
(#) akos70 válasza kaqkk hozzászólására (») Jan 8, 2010 /
 
Az meg milyen?

Jav. pl. Trabant fényváltorelé? nem is rossz ötlet...
(#) kaqkk válasza akos70 hozzászólására (») Jan 8, 2010 /
 
Igen a fényváltó relére gondoltam (de 12v ost használj !)
(#) akos70 válasza kaqkk hozzászólására (») Jan 8, 2010 /
 
(és az elektronikusat, ne a gyárit, annál tul erös az akusztikus élmény , meg nem is müködne megfelelöen.)
(#) elbandi31 válasza akos70 hozzászólására (») Jan 8, 2010 /
 
Üdv!

Mindenkinek köszönöm a gyors választ!

András
(#) elbandi31 hozzászólása Jan 8, 2010 /
 
Mégegy..
Valami bekötési sémát (öntartó relé) nem ismer valaki?
András
(#) akos70 válasza elbandi31 hozzászólására (») Jan 8, 2010 /
 
Ilyenre gondolt a kolléga.
Bekötés:
56: tápfesz a ködlámpáknak, akku+(30) felöl
56b: üresen marad
56a: kapcsolt kivezetés a ködlámpák felé
a 4. érintkezönek nem jut eszembe a jele, oda kell a (+)impulzus a ki- és bekapcsoláshoz a kapcsolotol (a kapcsolo másik kivezetéséhez a helyzetjelzötöl kéne áramot lopni.).
A házat le kell testelni. (létezik 5 kivezetéses itt ott a 31 jelüt kell letestelni)
(#) elbandi31 hozzászólása Jan 8, 2010 /
 
Köszönöm!

András
(#) PITON hozzászólása Márc 1, 2010 /
 
Sziasztok!
A tesóm barátjának van 1 Suzuki Swift 1.3 GLS-e.
A minap kiégett a jobb tompított lámpa, kicserélte.Észre vettem hogy valami fekete csőben van két kábel, melyeknek 1 csatlakozó van a végén. Ez össze van kötve, hogy ne lógjon. És ez a főlámpa(tompított, és távolsági) mellé van "begyűrve". A másik oldalon is ez a szitu.
A kérdés:
Létezik az hogy ez az első ködlámák kábelei? Ha igen meg is lehet ez gyárilag relézve? Ha esetleg nincsen, akkor én a hátsó ködlámpa kapcsolójára ráköthetem mindenféle relé nélkül (ezzel azt akarnám elérni, hogy 1 kapcsolóval kapcsolom az első ill. a hátsó ködlámpát.)
Persze csak ha lehetséges. Gyárilag nincs benne elöl ködlámpa, még a helyén is benne van az a műanyag valami. Vagy hülyeség ez az egész? Csináljuk szabványosan? Külön relé meg kapcsoló stb.-vel.?
Sokaktól hallom azt hogy a ködlámpa nem ér semmit.
Én úgy hallottam mostanában, hogy csak este ér annyit hogy jobban látom vele az útszélét, + a felező vonalat.
Nappal csak annyit hogy hamarabb észrevesznek.
Meg ha érne valamit akkor már a legalapabb autókba is beépítenék, és nem csak 1 bizonyos felszereltségi szinttől. (Ezt is úgy hallottam.) Most akkor mi az igazság? Ér valamit vagy sem? Tegyünk bele vagy sem? (A pénz nem lenne akadály.)
Előre is köszi a válaszokat!!
(#) akos70 válasza PITON hozzászólására (») Márc 1, 2010 /
 
Ugy emlékszem, hogy van olyan kivitel, amiben megvan a ködlámpa vezetéke. Meg kéne nézni, hogy a kapcsoloja helyén van-e szabad csatlakozo.
A hátso ködlámpa kapcsolojára is rá lehet kötni, bár nem teljesen szabályos, de nem tudok rola, hogy ebbe bárhol belekötöttek volna. Viszont a relére akkor is szükség lenne, az a kapcsolo nem erre a teljesitményre van méretezve.

Hogy szükség van-e rá, ezt ki-ki döntse el igényei, vezetési szokásai szerint. (Pl. nekem ritkán, de olyankor jol jön.)
Suzukihoz lehet kapni elérhetö áron, normális minöségü, a gyári helyére teljesen passzolo ködlámpákat. (Wesem néven) A gyári tudtommal horror áron van.
(#) izsakig válasza PITON hozzászólására (») Márc 1, 2010 /
 
Szia!
Mikor évjárat?
Amúgy igen, legalábbis 99%, hogy annak a kábelei.
Relézve nincs, de megvan a relé helye (Suzuki relé megy bele, vagy átalakítva bármilyen4 lábú relé- ez a megoldás sokkal olcsóbb), és a kapcsolónak a csatlakozója is megvan.
MJ: Én is így szereltem be az enyémbe.
Éppenséggel ráköthető a hátsóéra a vezérlése, de oda kell figyelni, mert az egy automatán visszaálló kapcsoló...
Szerintem van értelme. kérdés, hogy milyen utakon van használva, csak városban kevesebb, mint városon kívül. Volt egyszer mikor még nem volt beszerelve, hogy nagyon jó lett volna.
Sok más olyan dolog van, ami nagyon is sokat érne, még sincs beépítve
(#) PITON válasza izsakig hozzászólására (») Márc 2, 2010 /
 
Évjáratot nem tudok, viszont falun kívül Som-Somogymeggyes között lenne használva.
Illetve Som-Siófok, vagy Som-Ádánd között, ill. visszafelé.
Legalábbis én használnám, de a tulaja nem.
Utálja a ködlámpákat, meg azt is aki használja nyáron, verőfényes napsütéses időben.
Én úgy szeretném használni, (nappal) hogy csak helyzetjelző+ködlámpa, vagy (este) reflektor+ködlámpa.
Azt hol tudom +nézni, hogy hol a relé helye?
A kapcsoló helye a kormány jobb oldalán van, a hátsó ablakfűtés mellett. (Ha jól tudom!)
(#) PITON válasza akos70 hozzászólására (») Márc 2, 2010 /
 
Szia.
Én a következő ködlámpát szeretném rárakni (kép mellékelve)
Csak úgy rácsavarozni arra a műanyag körre, ahová az eredeti megy, szerintem jól világít, és a szürke Suzukin sem néz ki rosszul.
Azt hogy tudom MEGcsináLni, hogy a helyzetjelzőveLR tuDJam kapcsOLni A tompÍtott néLkÜL? Ja és refLEKTORNÁL se_ kapcsOLjon ki?
üdv

Még egy ilyen írásmódban megírt hozzászólás, és úgy kiváglak a fórumból, hogy a lábad nem éri a földet!
Frankye
(#) akos70 válasza PITON hozzászólására (») Márc 2, 2010 /
 
A legegyszerübb: a relé behuzotekercsének egyik végét helyzetjelzöre kötöd, a másik a kapcsolon keresztül testet kap. Áramot a reléhez vihetsz az aksitol biztositékkal védve.. A 4. kivezetés meg megy a 2 lámpához.
(#) Moderátor hozzászólása Márc 2, 2010
 
Szíveskedjetek normálisan leírni a hozzászólásaitokat, és nem "verselni", minden sor végén két "ENTER"-rel lezárni, különben hamar kívül találjátok Magatokat a fórumon!
Akinek nem inge, ne vegye magára, akinek viszont inge, az baromi gyorsan öltözzön fel belőle!
(#) izsakig válasza PITON hozzászólására (») Márc 2, 2010 /
 
relé helye a kormánytól balra, a burkolat mögött, fehér csati
(#) PITON válasza izsakig hozzászólására (») Márc 5, 2010 /
 
kössz
(#) PITON válasza (») Márc 5, 2010 /
 
Bocs, mármint a rövidítésekért többször nem fordul elő.
Tényleg bocs
(#) PITON válasza akos70 hozzászólására (») Márc 5, 2010 /
 
A kapcsoló helyén sok kábel van.
Milyen lenne a kapcsoló csatlakozója? (színre milyen)
(#) PITON válasza izsakig hozzászólására (») Márc 5, 2010 /
 
Azt honnét tudom, hogy a relé melyik lába hova megy?
Tudtommal másmilyen a suzuki relé, és másmilyen az általános ködlámpa relé. Meglenne számozva a csatlakozni kívánt vezeték helye?
(#) PITON hozzászólása Márc 5, 2010 /
 
Sziasztok!
A következő weboldalt ajánlanám mindenkinek.(nem tudom lehet-e ilyet, de én leírom. Ha esetleg mégsem akkor mindenkitől elnézést kérek.)
Tehát a webcím a következő:
http://www.biztonsagautosiskola.hu/a_kodlampa_hasznalata.pdf
Ezt nézzétek meg szerintem érdekesek amit leírtak, meg a képek is.
sziasztok
(#) PITON válasza bbb hozzászólására (») Ápr 27, 2010 /
 
Szia!
Az baj ha a relé nem függőlegesen van, hanem csak úgy lóg valahol a csomagtartóban? Kispolskinál a csomagtérben az elakadás jelző relé is csak úgy van, csak úgy lóg ott. A ködlámpa negatív részét a testre kössem? A pozitívot a reléhez.
előre is köszi
(#) Arni87 hozzászólása Jún 27, 2010 /
 
Sziasztok
Egy ködlámpát szeretnék bekötni, de nem tudom, hogy a kormány kapcsoló melyik pontjáról kelen a relé tekercsét bekötni. Szerintem a 56b

névtelen.JPG
    
(#) teodor válasza Arni87 hozzászólására (») Jún 27, 2010 /
 
Szia, igen onnan kell lekötni, a biztosíték tábláról lehet hogy könnyebb.
(#) didyman válasza Arni87 hozzászólására (») Jún 27, 2010 /
 
Tekintettel a ködlámpa fényvetőjének szögére és jellegzetességeire, én nem kötném a tompítottal párhuzamosan. Tudom, ma divat nagy ívben belesz.rni a szemből jövő életébe, de ha őt vakítja a te ha kell, ha nem üzemelő ködlámpád fénye, akkor esetleg neked is bajod lehet belőle. A ködfényszórók alacsony elhelyezése, út felszínével szinte párhuzamos szöge nagyon zavaró fényt ad a szemből haladónak, már csak józan emberi megfontolásból sem illik a tompítottra rákötni. Nem olvastam végig ezt a témát, nem tudom, mennyire lényeges szempont ez itt, de engem és sok ismerősömet irritálja, zavarja az éjjel indokolatlanul használt ködfényvető, ahogy a nappal reflektorral égőt spóroló megoldás is. Örömteli lenne, ha egy ilyen átalakítás zavaró tényezője nem egy 300Ft-os kapcsolón+relén múlna és a ködlámpát csak rendeltetésének megfelelően használnák a sofőrök, nem az aktuális divathullámnak akarnának megfelelni vele. Ha meg a tompított fénye kevés, akkor arra létezik számos, jól használható, legális és szemből jövőnek is kellemes megoldás is.
Következő: »»   5 / 10
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem