Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Ilyen rajzot már 2 hónapja keresek. Ez szuper!
Köszönöm!
Sziasztok!
Nem biztos ,hogy egészen idevág de hátha valaki tud segíteni. Építettem egy kapcsolást mely az autómban lévő GPS hangját bekeveri a kocsi hang rendszerébe úgy ,hogy akkor mikor a GPS megszólal akkor a zenét lehalkítja és a GPS hangját rakja az erősítőre majd ha elhallgatott akkor vissza a zenét. Ez eddig kitűnő is csak eddig még csak elviseltem hogy amikor beszállsz az autóba berakod a gps-t a tartóba és bedugod a tápot de most már a 3,5 Jack dugót is be kell dugni a hang miatt. Bent hagyni nem merem mert feltörik érte az autót de ez így borzasztó macerás ezért arra gondoltam hogy be kéne építeni a gps-t a műszerfalba de nekem egy Suzuki Swiftem van 1998-as gyártású és sehol nincs a műszerfalban hely ahova beférne. Ezért az ötlött fel bennem hogy aki ismeri a műszerfalát ennek a típusnak az tudja ,hogy középen a szélvédő előtt egy darabon sík bár kicsi bordázott de ez lényegtelen. Na szóval oda kéne valamilyen technikával készíteni egy íves darabot /mintha folytatódna a műszerfal/ és ebbe beépíteni a GPS-t mintha fix lenne. Én úgy gondoltam hogy gipszből kéne valahogy megformálni ezt a testet úgy hogy leragasztgatom a műszerfalat ragasztószallagal aztán odaöntöm a gipszet mert az egy kicsi mélyebb az a terület , ebben megköt akkor megadja a forma alját aztán lemásolom a GPS formáját pl. fából és ezt öntöm kőrbe aztán a tetejét valahogy ívesre formálom majd ha megkötött műgyantából és üvegszálas szövetből megpróbálom a gipsz minta alapján elkészíteni, ráterít leken és következő réteg.Ha valakinek van jobb ötlete vagy csinált már ilyet kérem ossza meg velem! Köszönöm!
Akkor már ezeket is oda adom.
Meg ezeket is, mert ez az eleje A szöveg is kell hozzá, vagy érthető így is?
Sziasztok
Segítségre lenne szükségem, már olvastam itt a topicban, hogy hogy kellene megcsinálni, de kapcsolási rajz nélkül nekem nem nagyon megy. A lényeg, hogy egy vízhőfokmérőt szeretnék építeni, ami 4-5 ledből áll. A vízhőfokmérő gomba ha hideg akkor nem mérhető ellenállás rajta, és ahogy melegszik, az ellenállás úgy csökken folyamatosan. A rendszer 12V-os. Olvastam, hogy LM3914 IC-vel lehetne megoldani, de ebbe nekem vmi segítséget tudnátok nyújtani? Előre is köszönöm a segítséget
Az az igazság,hogy jól jönne a szöveg is,mert nem igazán értem.
A képeket nem tudom belerakni. Vagy elküldjem priviben?
Nem gond, a képeket már elküldted.Én majd összerakom.
Ezt tudom Escortnál is használni?
Azt nem tudom, de az unokatesóm zetekjéhez hasznos volt.
Az eredeti üzenet:
Sziasztok! Van egy autóm, a márkát itt nemszeretném reklámozni, nem is akarom . Szóval van ez az autó és nincsen benne olyan hőmérő ami a víz hőmérsékletét méri ami azért kár mert néha-néha azért jólenne odapillantani . Én erre a problémára egy egyszerű kb. 5 led-ből álló hőmérőre, vagy LM3914-es IC-vel felépített hőmérő "modulra" gondoltam. Kérlek benneteket, hogy segítsetek! Köszönöm előre is! A válasz rá: Szia! Az LM3914 alapkapcsolását kell megépítened. Kell egy KTY84 szenzor az autó hűtőjére, ez 300 fokig képes mérni. A KTY84 jelét egyből rá lehet adni az LM3914-re, a legutolsó led sor állapotát pedig az LM3914 referenciájával tudod állítani. A kérdésem: Tudnátok segíteni ebben, esetleg egy kapcsolási rajzot linkelni/küldeni, mert ez így nekem nagyon nem megy. Előre is köszi
Üdv mindenki! Építenem kellene, de mit? Kéne egy kapcsolás?!
Feladat: van egy egyhengeres diesel blokk. ebben gyárilag egy röpsúlyos fordszám leszabályzó van, ami az egyre növekvő fordulatra fokozatosan kiemel valamit, ami a gázkart a kiemelkedésével egyre kissebb gázállásba kényszeríti vissza, függetlenül a felhasználó tökig tekert gázkarjától. Ezzel a védelemmel csak az a baj, hogy már jóval a határfordulat alatt sem engedi a teljes gázt, azaz maximális üzamanyag adagolást, veszít az erejéből a blokk. Mechanikusokkal letátgyaltam, nem lenne vállalhatatlan hatással, ha a határfordulat alatt, annak közelében még max gázállással üzemelne blokk, de a határfordulatnál mindenképp szabályozzunk le. Megoldás lehet egy olyan elektromágnes, amit autós körökben csomagtér ajtó nyitására, centrálzárra (is) használnak, egy erős elmozdulást végezni tudó 12 V-os elektromágnes, ami pont a határ fordulatnál húz meg, enged el (mindegy), vált állapotot. Ehhez kellen egy áramkör! Ami van, ami nincs: Nincs túl sok hely a forgó részeken egy + érzékelő elhelyezésére, amivel a fordszmot számlálhatnánk. Van viszont egy dinamó elvű generátor, aminek két szálján fordulattól függő fesz jön le (üresben 8-25 Voltig), ezt regulátor / egyenirányító normalizálja 12 V rendszerre, és fordulattól függő váltó áramot ad ugye. Ami hűen követi a fordulatot. (most nem emlékszem hány, talán 2x3 tekercses, de idővel újra szét lesz szedve, amikor ez ismerhető adat lesz) Multiméterrel mérve alapjárat környékén 30-50 Hz-et ad, 3600-on 120 Hz-nél kiakad a műszer, ott ugrálásba megy át. Addig fokozatosan emelkedő frekit mutat. És nincs sok villamos teljesítmény, össz-vissz 20-40 W! (ebből a világítást is meg kell oldani ledesen.) Ezek a körülmények, ehhez szeretnék segítséget kérni. Van e valakinek egy kapcsolása, amit megépíthetek. Esetleg vásárolható ilyen készen? Bár költségkímélésből, és munkálkodás szeretetből fakadóan szívesen építem meg magam. Azt hiszem menne is. Köszönöm előre is segítségeteket, ötleteteket.
Sziasztok
Na találtam egy rajzot a neten, az lm 3914 ic bekötési rajza. Az a kérdésem, hogy a jel-nek (SIG), ami bemegy az ic-be pozitív töltésűnek kell lennie? Mert nekem negatívat ad le a motor, ahogy melegszik a víz, a hőgomba ellenállása is csökken. Szval nekem csak innen megy fel a motorba egy kábel, és ez a negativ. Na nem akarom túl ragozni, működni fog így az ic attól?
És egész egyszerűen a röpsúllyos bigyót nem lehet állítani? kisebb súly pl?
Szerintem eszedbe ne jusson egy ilyen primitív, épp emiatt örökös szerkezetet valami barkács elektronikával megbízhatatlanná tenni. Ha nem megfelelő a fordulat, ahol leszabályoz, mechanikusan módosíts rajta, ahogy előttem írták, vagy a súllyal, vagy még inkább a rúgóval kísérletezve. Igy van ez megoldva minden mechanikus adagolós dízelnél.
Ez így igaz! Ráadásúl terhelésfüggő! Tehát, ha leterheled akkor emeli a fordulatot. Én biztos, hogy nem babrálnám!
Gondom lenne egy Vectra B+SPAL AS80 párosításával.
A riasztó még dobozban van, de valahogyan be kéne kötnöm a kocsiba, ami önmagában nem lenne probléma, de van pár akadály, amit valahogyan le kéne küzdenem. Nekem gyári riasztó van benne, aminek a távirányítós része kezd megdögleni. Gyakorlatilag már csak a kocsi mellől közvetlenül működik. Nem távkapcsoló hiba, mert a tartalék távkapcsival sem megy már rendesen. Ugyanakkor ez a riasztó semmiféle extrát nem tud. Van belsőtér védelem illetve nyitásérzékelés, valamint a hátsó ajtónál (kombi) üvegtörés érzékelés a fűtőszálon keresztül. Viszont nincs rablásgátlás, és egyéb extra nyalánkságok. Tipikus opeles szokás, hogy a központi zár két lépcsőben záródik: Első gombnyomásra csak bezárja az ajtókat. Második gombnyomásra a központi zár úgy reteszeli az ajtókat, hogy ne lehessen őket felnyitni. Ilyenkor olyan pozícióba állnak be a zárak hogy egy vékony dróttal, vagy fűrészlappal, vagy akár az autóban űlve sem lehet a zárak "gombjait" felhúzni. Ebben az állásban kapcsol be a riasztó is. A SPAL riasztóhoz - egy ablakemelő modul kivételével - nincs semmi extra, csak maga a riasztó. Tehát nincs modul a belsőtérvédelemhez sem. Viszont az a gond, hogy csak egy gombnyomásra van lehetőség. Én megszoktam és használom is azt a lehetőséget, hogy néha csak simán bezárom a kocsit a riasztó nélkül. A SPAL riasztónak van már élesítési módja, amiből most kiemelnék kettőt: Az egyik mód, hogy zárás gombot megnyomva zárja az ajtókat + riasztó élesítve +külső modulok aktiválva. Második mód, hogy a zárás gombot 2 mp-ig nyomva tartva zárja az ajtókat + riasztó élesítve de a külső modulokat nem aktiválja. A leírás nem tér ki arra, hogy mi történik akkor, ha a riasztó a második módon aktiválva van és mi - a kezdeti élesedési időn belül - újra megnyomjuk a gombot. Ezzel most ne is foglalkozzunk, mert adódott egy ötlet: Meg lehetne oldani azt, hogy a gyári riasztó, mint külső modul működjön és riasztás esetén megszólal a sziréna. A sziréna kimenete viszont nem a szirénára menne, hanem a SPAL riasztó egy olyan bemenetére, amit aktivált üzemmódban figyel. Ezzel elérném, hogy a meglévő összes gyári érzékelő működjön. Az ajtónyitás érzékelőket le kell választani a gyári riasztóról és azokat át kell kötni a SPAL-ra. Így a SPAL modulok nélküli bekapcsolásakor is figyeli az ajtók nyitását. Ha a riasztó a modulokkal együtt van élesítve, akkor viszont élesedik a gyári riasztó is, és ezzel el is érkeztünk az egyik problémához. Építeni kell egy pici áramkört ami annyit tesz, hogy a SPAL modulos kimenetén az áram megjelenése után 1-2 másodperccel újabb impulzust ad a gyári riasztónak a záráshoz. Ez emulálná gyakorlatilag a második gombnyomást, amivel az ajtók a második állásban reteszelődnek és a gyári riasztó aktiválódik. A SPAL riasztónak van központizár kimenete, ami nem a zárakat közvetlenül, hanem a gyári riasztó záró bemenetét vezérelné. Ez lenne a sima zárás, vagyis a gyári motyónak az első gombnyomás. A második gombnyomást a SPAL-on a modul kimenetre kötött pici áramkör végezné. Azt feljebb nem írtam, hogy a gyári riasztónál az ajtózárban a kulcs elfordításával is ugyanúgy aktiválódik, mint a riasztó gombjával. Tehát egyszer elfordítva, majd visszaengedve a kulcsot, csak zárja az ajtókat. Majd a kulcsot még egyszer elfordítva már rendesen reteszeli az ajtókat és bekapcsolja a riasztót. Sajnos a SPAL-nak nincs a távirányítóján kívül más aktiválási lehetősége, vagy legalábbis a leírásában ilyenre nem térnek ki. De ez nem is gond a biztonság szempontjából, mert ha esetleg valaki a zárral babrálva ki tudná nyitni az ajtót (ami egyébként inaktiválja a gyári riasztót), a SPAL riasztó akkor is éles maradna. Mivel túl sok mindenen gondolkodom egyszerre, esetleg lenne valakinek valami hozzáfűzni valója? Esetleg ötletek, hogy ki hogyan (esetleg másképp) oldaná meg a dolgot? Az eszmefuttatás azért lett ilyen hosszú, hátha valaki szintén gondolkodik hasonlóban.
Idézet: „Gyakorlatilag már csak a kocsi mellől közvetlenül működik.” Elemcsere?
Idézet: „Nem távkapcsoló hiba, mert a tartalék távkapcsival sem megy már rendesen.” Az elemcsere volt az első. a tartalék távkapcsi pedig régebben működött rendesen, amikor az is, amit egyébként használok. nomeg a SPAL extra szolgáltatásai miatt is szeretném azt (is) betenni.
Ez most akos70-nek is válasz egyben.
Az, hogy ne változtassak, az elfogadhatatlan! Ha a röpsúlyokkal, esetleg a rugóval variálok, akkor a rajz piros változatát tudom legfeljebb megvalósítani. Azaz az eredeti kéket tudom a vizszintes tengelyen csúsztatgatni. Az origó felé elmozdulás a jelenleginél számomra rosszebb helyzetet teremt, a másik irány meg azt eredményezi, hogy létezni fog egy olyan üzemállapot, amikor túl vagyunk az elméleti maximális fordszám határon. Na erre az utóbbira mondták azt a mechanikus szakemberek, hogy a határt túllépni sokkal veszélyesebb, mint a határ alatt bárhogy is "púposítani" a görbét. Csatolok még egy képet, hogy értsétek, a változtatás kényszerét. A készülő/épülő, itt szerkezetkész állapotú mű, egy stbil motorral szerelt motor, aminek a "stabil" tulajdonságát kell elrontanunk. Ez van, ez tény! Nem mérlegelés kérdése. Egyébként a motor egy forgalomba nem helyezendő jármű lesz, amolyan tanulmány motor. Tehát nincs tervezett több 100E km futásteljesítmény elvárás, meg világvégéig működőképesség igény. Más kérdés, hogy a beavatkozást -mint korábban jeleztem- el tudom képzelni az üz ag elvonás terén is. Ez sem lejárt lemez egyenlőre...
Mi lenne, ha függetlenítenéd a röpsúlyos szabályzót a gázkartól. A maximális fordulatra pedig betennél egy kapcsolót, ez lehet mechanikus is amit a röpsúly kapcsol és egy mágnesszeleppel elzárná az üzemanyagot. Bár a mechanikus adagolók elég jó közelítéssel pont annyi gézolajat adnak a motornak amennyi az adott beszívott levegő mennyiséggel el tud égni. Tehát ha alacsonyabb fordulaton több üzemanyag, csak a füst mértékét növeli. Ez a nagy gázzal gyorsító tunning dieseleken jól látszik (no meg a rosszul beállított buszoknál). Csak ha a beszívott levegő mennyiségét is tudod növelni, akkor adhatsz több üzemanyagot.
Hááááát! Tedd magadévá legalább itt ezt!
Mekkora ötlet? Látod ez jó, mert így a röpsúlyoknál megmarad az állíthatóság. Azt most nem tudom, belül a blokkban erre van e hely, de majd kiderül ismételt szétszedéskor. Másik oldalt viszont nem ismerem, nem tudom, hogy lehet e a nagynyomású szakaszon elzárni az olaj útját, vagy csak elirányítani máshova, vagy esetleg csak az adagoló előtt szabad elzárni az olajat. És akkor vákumot szív az adagoló szívó oldala?!
A többi gondolattal nem értek egyet, mert én úgy tudom, a szívó dieselek mindig maximális levegőhöz jutnak. Ehhez a gázkarnak megfelelő mennyiségű olaj kerül az égéstérbe. Teljes gázon, a munkatér légmennyiségénak oxidáló hatásához illeszkedő maximális olaj mennyiség kerül be. Azaz amennyi olajat el tud oxidálni az a mennyioségű levegő, ami bent van. A Turbó esetén növelve van a bekerült légmennyiség, amihez adható több olaj is az előbbinél, ettől tól nagyobbat a seggünkön. A füstölés másik oknak köszönhető. 1, ha a maximális olajnál több is bekerül, akkor lesz olyan szénhidrogén, ami nem jól ég el (ne részletezzük, nem értek hozzá...) 2 a különböző fordulatokhoz, különböző időpontokban kell ezt az adott olajmennyiséget az égéstérbe juttatni, mint a benzinnél a gyújtási szög, itt is valami befecskendezési szög van. Ha ez nem optimális, akkor füsttel reagál. (meg gyengüléssel?..)Erre van példám nekem is: létezik erről a motorról a neten egy video az első próbakörökről, ahol van olyan gyorsulás, amin végig stift gázt húzok, (gázállás változatlan) de csak az alacsony fordulaton füstöl, ahogy emelkedik a fordszám, szépen elmarad a füst. Tudható, hogy az ilyen stabilmotorokon nincs befecskendezési szög állítás, fixált az az optimális fordulatra.
Szia! A tüzelőanyagot a "töltő" oldalon mágnesszeleppel el lehet minden további nélkül zárni.A mechanikus ford.szabályzót nem piszkálnám, láttam néhány esetet mikor a hajtókar szabályzott le. Próbapadon lehetséges nagyobb leszabályozást , mennyiséget állítani mechanikus adagolónál. Kétféle szabályozás van jelen esetekben: Min-max. és összfordulati szabályzók. A diesel motorok légfelesleggel/kellene/ müködni.Üdv!
Hi. a töltő oldal alatt mit értesz? Az adagoló és a tank közti csövet? Vagy az adagoló és az égéstér közti merev, nagynyomású csövet?
Milyen mini méretű mágnes szelepek léteznek e célra, s főként hol keressek rá, milyen név alatt?
Szia! A tipus ismerete nélkül - a tápszivattyú és a közös tüa. csatorna között. Soros adagolónál a szállítást a tápszivattyú dugattyúját nyomó rugóerő végzi. VE adagolóknál pedig az elzárószelep /helye/ adott.A VE adagolóknál van hidraulikus előbefecs .szabályozás. A soros adagolóknál a meghajtó rész hengeres részében is lehet röpsúlyos szabályzó! A sorosnál cészerűen az áteresztő/üreges/ csavart célszerű szelepre cserélni!Üdv!
Abban igazad van, hogy mindig maximális levegőhöz jut a motor, de ez mindig fordulatszám arányos. Két fordulatonként egy hengertérfogatnyi levegő.Persze turbóval ennek a turbó nyomással megnövelt mennyisége. Mechanikus adagolós autóknál egy csavarral tudod állítani a mennyiséget, de ez az egész fordulatszám tartományra vonatkozik. A gázkar csak azt határozza meg, hogy gyorsuljon vagy lassuljon. Az ilyen adagolóban a mágnesszelep az üzemanyag szivattyú és az adagoló elem között van, tehát a nagynyomású rész előtt zárja el az üzemanyagot. A szivattyú által szállított felesleg, meg vissza jut a tankba a résolajjal együtt.
Segítek, hogy segíthess.
http://www.rotek.at/produkte/pdf-aktuell/Motoren/ED4-0300-HE/ED4-03...er.pdf köszi. Annyit tudok, felejtettem már zárva a csapot, és egy idő után leállt, viszont arra nem emlékszem, ilyen eset után kellett e légteleníteni a nagynyomású részt. (az adagoló és égéstér közt) de kipróbálom még ma...
"A szivattyú által szállított felesleg, meg vissza jut a tankba a résolajjal együtt"
De nekem a motoromon nincs többletolaj, ami visszajutna a résolaj mellett a tankba. Nekem csak résolaj van, de az is inkább csak kis gázállásnál. Nem figyeltem, de ha stiftet húzok, és ott is tartom, akkor nem igen jön résolaj. Ezt is meg kell néznem. Mindenesetre az előbb csatolt linkről tudunk valamennyit okoskodni.
Próbálok okoskodni, de sajnos a leírásból szinte csak a képeket értem. Azt viszont látom, hogy itt másképpen van az adagoló mint az öreg diesel passaton. A leállításra is dekompresszort használ eredetileg. (A kipufogó szelepet támassza ki.) sajnos azt nem tudtam kivenni belőle hogyan működik az adagolója. Valamikor régen tanultam a traktorok adagolójának működését, de az kissé megkopott már az eltelt idő miatt. Ha jól sejtem, itt még üzemanyag szivattyú sincs, hanem ejtőtankból folyik az adagoló elemhez a gázolaj. Egyenlőre nem jut eszembe semmi okos, de ha később igen megírom.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |