Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   46 / 344
(#) Imi65 válasza tomi0810 hozzászólására (») Márc 16, 2010 /
 
Én úgy tudom, 24mm a szabványos tengelyátmérő. 1,5-2,2kW-os gépeknél.
(#) tomi0810 válasza Imi65 hozzászólására (») Márc 16, 2010 /
 
Igen 24mm mikor mértem csak mérőszalaggal nem találtam a tolómérőt, de azóta már megmértem azzal és 24mm.
(#) VIM válasza tomi0810 hozzászólására (») Márc 16, 2010 /
 
Most jön az a rész, hogy mérni kellene valami ellenállás értékeket a tekercsek kivezetései között és az általad közölt képre rávarázsolni, hogy lássuk mit hová kell akkor majd kötni.
A motor valószínű, hogy indítókondenzátoros, 1500W-s, mert a régieknél az indító relét fogatták a hűtőborda szélére, ami kis dobozkában volt. A mostaniaknak a kapocsdekniben van a reléje, (mert csupasz) és most arra a két furatra van felfogatva a kondenzátort tartó lemeze. Sok minden hiányzik még arról a motorról. Biztosan életre akarod kelteni? Bírni fogja az otthoni hálózat az áramfelvételét?
(#) tomi0810 válasza VIM hozzászólására (») Márc 17, 2010 /
 
Berajzoltam a képre a vezetékek ellenállását amit mértem. Igen szeretném életre kelteni és nagyon hálás vagyok hogy segíteni próbáltok. Nem tudom, hogy mire gondolsz amikor azt mondod, hogy sok minden hiányzik még a motorról. A motornak megvan a ventilátorja és a deknifedele. Ha jól értem akkor szükségem lesz egy indítókondira, de a relét nem értem, hogy az mi? A hálózat remélem bírni fogja igaz nem 2,5 mm2 sodrott réz kábel van hanem alumínium kábel, de van egy elég négyteljesítményű hegesztő inverterem (150 A) azt eddig bírta.
(#) Imi65 válasza tomi0810 hozzászólására (») Márc 17, 2010 /
 
Akkor a hálózattal nem lesz baj, VIM kolléga inkább a kisautomata értékére gondolt, ami elegendő, ha legalább 16A-os (főleg, ha C típusú).
Indítórelé: Egy pár menetes tekercset képzelj el, amin a motoráramot átvezeted. Induláskor a motor a névleges áramának (mikor a ráírt teljesítményt szolgáltatja a tengelyen) az 5-7-szeresét veszi fel. A relé úgy van beállítva, hogy ez az indulási áram mindenképpen behúzza, ezzel a kondenzátort a segédfázisra kapcsolja az általa működtetett érintkezővel. Mikor a motor a névleges fordulatszám közelébe ér, a felvett áram drasztikusan esni kezd, ezért a relé húzóereje is ugyanígy csökken. A húzóerő ellenében feszülő rugó ekkor alaphelyzetbe állítja vissza a relét, ezáltal lekapcsolva a motorról a segédfázis létrehozásáért felelős indítókondenzátort.
Majd elfelejtettem: A 3 Ohm a fő fázistekercs, a 18 Ohm a segédfázis.
A főfázisra kell adni a hálózati feszültséget az indítórelén keresztül, a segédfázissal sorosan a kondenzátort, és az indítórelé kontaktusát.
Az indítórelé kiváltható egy nyomógombbal, de ez megkötéseket jelent a motor üzemében (pl. nem indul automatikusan, ezért csak felügyelettel szabad használni).
(#) tomi0810 hozzászólása Márc 17, 2010 /
 
Na most már van indító kondim (125-160 mF ) és relém. Megpróbáltam a leírtak alapján bekötni, de csak zúg a motor. Lehet, hogy nem jól értelmeztem a bekötést. Tudna nekem valaki egy bekötési rajzot mellékelni?
(#) berlingoster válasza tomi0810 hozzászólására (») Márc 17, 2010 /
 
parancsolj
(#) VIM válasza tomi0810 hozzászólására (») Márc 17, 2010 /
 
Először kösd be a rajz szerint és próbáld meg beindítani. Ha sikerül, akkor majd jöhet a relés változat is. Ha így nem megy, akkor fölösleges erőlködni a bonyolultabbal.

IMI 1.JPG
    
(#) tomi0810 válasza VIM hozzászólására (») Márc 18, 2010 /
 
Bekötöttem a rajzod szerint, beindult bár a nyomógombot be sem nyomtam a fordulatot szerintem jól vette, de kb. 15 másodperc után leverte az automatát. A következő próbálkozásoknál, már a hálózathoz való csatlakoztatás pillanatában leverte. A csatlakoztatott kábel melegedett.
(#) berlingoster válasza tomi0810 hozzászólására (») Márc 18, 2010 /
 
Szerintem meg van égve,habár az a motor 10A-on felül vesz fel normál üzemben is.
(#) VIM válasza tomi0810 hozzászólására (») Márc 19, 2010 /
 
Idézet:
„A tápvezeték legalább 2.5mm2 keresztmetszetű és sodrott réz legyen, nem beszélve a hálózatról is ahonnan működtetni akarod, hasonló paraméterekkel kell bírnia. Különben indítási nehézségek lesznek és melegedhetnek a nem megfelelő keresztmetszetű vezetékek is.”

Kértelek, hogy a fent említetteket próbáld meg betartani, mert... Ez a motor nem enged meg kompromisszumokat!
Minden esetre furcsa, hogy segédfázis működtetése nélkül is bepöccent. A fő és segéd tekercs között nincs ohmikus kapcsolat?
(#) tomi0810 válasza berlingoster hozzászólására (») Márc 20, 2010 /
 
A kapocsdekni fedelének a belső oldalán megtaláltam a bekötési rajzot, ami megegyezik azzal amit te feltöltöttél de nem tudok kimenni a betűjelzésekből ( W, U, V, X, Y) ha esetleg tudnál segíteni és elmagyaráznád, hogy melyik jelölés mit takar?
(#) VIM válasza tomi0810 hozzászólására (») Márc 23, 2010 /
 
Szia!
A tekercsek a jelöltek szerint helyezkednek el a bekötési pontokon. Az áthidalások az áramirányt fordítják meg a segédfázis tekercsben (kapcsoló helyett).
VIM
(#) kevitomi hozzászólása Márc 28, 2010 /
 
Üdv! Látom vannak itt hozzá értő segítőkész emberek.. Vettem egy imi 3000w-os 380/220 2920/min motort, körfűrészt, illetve szalagfűrész szeretnék hajtani vele. 220-ról tudnám csak üzemeltetni. Hogyan lehet bekötni hogy minél nagyobb erőt kapjak? Milyen kondit kell vennem? Minden motorra lehet üzemi és indító kondit egyszerre tenni, vagy motor típus függő a dolog? Válaszokat előre is megköszönöm!
(#) Imi65 válasza kevitomi hozzászólására (») Márc 28, 2010 /
 
Ha visszaolvasol, akkor erre is leírtuk már egyszer-kétszer a választ, és rajzokat is tettünk fel Pl. itt..
A 3 fázisra készült motorok minden tekercse folyamatos terhelésre van méretezve, ezért üzemi kondenzátort javasolnék.
A körfűrésznél az áttétel semmiképpen se gyorsítson.
Szalagfűrészre - általában - jobban megfelel(ne) az 1440f/perc fordulatú motor.
(#) VIM válasza kevitomi hozzászólására (») Márc 28, 2010 /
 
Szia!
Ez egy HZF 90C-2 jelű 4LE motor, 6.5/11.3A az áramfelvétele (csillag/delta).
Idézet:
„lehet üzemi és indító kondit egyszerre”

Hát, minden esetre ajánlatos is volna ezt a vegyes indítást alkalmazni. mert e nélkül lassan pörög ki a motor. Én 60µF állandó mellé 80µF startert próbálnék ki, a többit majd meg látod mire lesz elég a munkádhoz. A szalagfűrésznek valóban egy lassabb fordulatú motor kellene, mert így nem lesz biztosított a szíj teljesítmény átvitele az adott (rendelkezésre álló) behajtó tárcsa átmérőhöz (vagy 2, esetleg 3db szíj tudja átvinni a kis átmérő miatt).
(#) kevitomi válasza VIM hozzászólására (») Márc 28, 2010 /
 
Ennek a motor jelzése CZ 892 IT 80 IP44 6,5/11,3 csillag delta jelet nem látok rajta. A számok között az IT nem biztos mert ott van egy kis kopás. Ha lecsökkentem a fordulatot jó nagy ékszíjtárcsával akkor nem lenne jó szalagfűrészhez? Nem tudna elindulni? Mondjuk a motorra 12cm-es, a tengelyre 35cm-es így kb. 1000 lenne a fordulat, az a szalagnak megfelel.
(#) Imi65 válasza kevitomi hozzászólására (») Márc 28, 2010 /
 
Azért arra is gondolj, hogy az indulási áram elég tekintélyes lesz. Nem lenne baj, ha nem lenne nagy a feszültségesés még ilyenkor sem.
VIM kolléga a "szokásos" IMI motortípust (alumíniumház, és pajzsok, 90mm tengelymagasság, 2 pólusú, háromfázisú, talpas(?), 28mm tengelyátmérőjű) vette alapul.
Az általad említett szíjtárcsa átmérő megfelel 1 fázisra, 13-as szíjjal. 3 fázisra már legalább duplikálni kéne.
VIM kolléga azért nem javasolja a nagyobb áttételt, mert a kisebbik keréken a kerékarányok változásával az ékszíj felfekvésének hossza csökken. Rövid szíjjal (kis tengelytávolság esetén) rosszabb a helyzet.
(#) sasolo hozzászólása Márc 29, 2010 /
 
Sziasztok
Örököltem egy 380/220 V motort,amelyet fűnyíró motorként szeretnék használni, 230V bekötéssel.
Mivel szakmai tudásom kevés, és nem szeretném a motort leégetni, a hozzáértőktől kérnék segítséget.A bekötésével ill. milyen kondit (állandót, indító) . Ha lehet egy kis rajzal tegyétek érthetővé. A motorról két képet felraktam, de nem mindent tudok leolvasni , de egy szakembernek talán ennyi információ is elég lessz.
(#) zoz11 válasza sasolo hozzászólására (») Márc 29, 2010 / 3
 
Hello
Felejtős az ötlet, ebből a motorból, ha átkötöd akkor max 90W fog kijönni, azzal te nem tudsz füvet vágni.
Üdv: Zoltán
(#) sasolo válasza zoz11 hozzászólására (») Márc 29, 2010 /
 
Köszi akkor ez nem jött össze. Még egyszer köszönöm a gyors választ.
(#) Deta válasza kevitomi hozzászólására (») Márc 29, 2010 /
 
Szalagfűrésznél nem a fordulatszám a döntő, hanem a szalag futási sebessége. Legjobb tudásom szerint, illik valahol 21m/s sebességre beállitani, mert ott dolgozik megfelelően. Ergo, kis kerékátmérőnél nagyobb, nagy kerékátmérőnél kissebb fordulatszám!
(#) kevitomi válasza Imi65 hozzászólására (») Márc 29, 2010 /
 
Ezt olvastam a villanyszerelők lapján: " Ha egy háromfázisú motort egy fázisról üzemeltetünk, a névleges teljesítmény 70-80%-a is kivehető, optimális kondenzátor esetén. Két ökölszabály létezik, a kondenzátor értékének kiszámításához: folyamatos üzemi kondenzátor esetén 5μF 100W-hoz, illetve indítókondenzátor esetén 20μF 100W-hoz. " Mi a vélemény róla?
(#) Imi65 válasza Deta hozzászólására (») Márc 29, 2010 /
 
Erre nekünk nincs rálátásunk, nyilván az 1000 Ford/perc értéket Ő is valahonnan vette, amivel az Ő gépét kéne hajtani.
(#) devil9001 hozzászólása Márc 30, 2010 /
 
Helló! Tudvalaki segíteni nekem,abban hogy van eggy Imi HZ 80c-4 380/220 1100W,1400.1/p villanymotorom ami eggy általam készített 1-hengeres krompresszoron van,azlenne a kérdésem: 220-ról müködtetem csak nemindul el magátol csak ha segítek neki szóval indítórelé nélkül meglehet ezt oldani? s hogyan?Jelenleg 2db 400-as állandó kondi van rajta.
(#) devil9001 hozzászólása Márc 30, 2010 /
 
Dobok pár képet.
(#) bodgabo válasza devil9001 hozzászólására (») Márc 30, 2010 /
 
Induláskor tehermentesítve van a kompresszor? Ha egyből nyomás alatt kell indulnia, akkor aránytalanul nagy motorra (akár kétszer akkora teljesítményűre) van szükség.
(#) devil9001 válasza bodgabo hozzászólására (») Márc 30, 2010 /
 
Helló! Nincsen tehermentesítve,de meglesszoldva! Az a baj hogy ha nincs felszerelve semmire akkorsem indul el !
(#) zoz11 válasza devil9001 hozzászólására (») Márc 30, 2010 / 6
 
Hello
Ha jól kiveszem a képen akkor nem is jól van bekötve a motor, a középső kapcson nem látok én vezetéket. A kondi így csak a be tápra van kötve. Így soha nem fog elindulni magától.
A barna vagy kék be táp vezetéket kösd át a középső lemezre, és ha jó a kondi, akkor indulnia kell a motornak.

Mekkora kondi van rajta? 60µF üzemi kell neki körülbelül, hogy induljon is rendesen, indító kondi nélkül.

Üdv: Zoltán
(#) devil9001 válasza zoz11 hozzászólására (») Márc 30, 2010 /
 
Köszönöm a segítséged! Nem tudom fejből hogy milyen a kondi sajnos most nemvagyok othon Ha ekkora a kondik mivel 2 van rajta,megha a kéket,vagy a barnát átkötöm középre akkor indulniakellene? A kondik maradnak ahol vannak?
Következő: »»   46 / 344
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem