Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Én úgy tudom, 24mm a szabványos tengelyátmérő. 1,5-2,2kW-os gépeknél.
Igen 24mm mikor mértem csak mérőszalaggal nem találtam a tolómérőt, de azóta már megmértem azzal és 24mm.
Most jön az a rész, hogy mérni kellene valami ellenállás értékeket a tekercsek kivezetései között és az általad közölt képre rávarázsolni, hogy lássuk mit hová kell akkor majd kötni.
A motor valószínű, hogy indítókondenzátoros, 1500W-s, mert a régieknél az indító relét fogatták a hűtőborda szélére, ami kis dobozkában volt. A mostaniaknak a kapocsdekniben van a reléje, (mert csupasz) és most arra a két furatra van felfogatva a kondenzátort tartó lemeze. Sok minden hiányzik még arról a motorról. Biztosan életre akarod kelteni? Bírni fogja az otthoni hálózat az áramfelvételét?
Berajzoltam a képre a vezetékek ellenállását amit mértem. Igen szeretném életre kelteni és nagyon hálás vagyok hogy segíteni próbáltok. Nem tudom, hogy mire gondolsz amikor azt mondod, hogy sok minden hiányzik még a motorról. A motornak megvan a ventilátorja és a deknifedele. Ha jól értem akkor szükségem lesz egy indítókondira, de a relét nem értem, hogy az mi? A hálózat remélem bírni fogja igaz nem 2,5 mm2 sodrott réz kábel van hanem alumínium kábel, de van egy elég négyteljesítményű hegesztő inverterem (150 A) azt eddig bírta.
Akkor a hálózattal nem lesz baj, VIM kolléga inkább a kisautomata értékére gondolt, ami elegendő, ha legalább 16A-os (főleg, ha C típusú).
Indítórelé: Egy pár menetes tekercset képzelj el, amin a motoráramot átvezeted. Induláskor a motor a névleges áramának (mikor a ráírt teljesítményt szolgáltatja a tengelyen) az 5-7-szeresét veszi fel. A relé úgy van beállítva, hogy ez az indulási áram mindenképpen behúzza, ezzel a kondenzátort a segédfázisra kapcsolja az általa működtetett érintkezővel. Mikor a motor a névleges fordulatszám közelébe ér, a felvett áram drasztikusan esni kezd, ezért a relé húzóereje is ugyanígy csökken. A húzóerő ellenében feszülő rugó ekkor alaphelyzetbe állítja vissza a relét, ezáltal lekapcsolva a motorról a segédfázis létrehozásáért felelős indítókondenzátort. Majd elfelejtettem: A 3 Ohm a fő fázistekercs, a 18 Ohm a segédfázis. A főfázisra kell adni a hálózati feszültséget az indítórelén keresztül, a segédfázissal sorosan a kondenzátort, és az indítórelé kontaktusát. Az indítórelé kiváltható egy nyomógombbal, de ez megkötéseket jelent a motor üzemében (pl. nem indul automatikusan, ezért csak felügyelettel szabad használni).
Na most már van indító kondim (125-160 mF ) és relém. Megpróbáltam a leírtak alapján bekötni, de csak zúg a motor. Lehet, hogy nem jól értelmeztem a bekötést. Tudna nekem valaki egy bekötési rajzot mellékelni?
parancsolj
Először kösd be a rajz szerint és próbáld meg beindítani. Ha sikerül, akkor majd jöhet a relés változat is. Ha így nem megy, akkor fölösleges erőlködni a bonyolultabbal.
Bekötöttem a rajzod szerint, beindult bár a nyomógombot be sem nyomtam a fordulatot szerintem jól vette, de kb. 15 másodperc után leverte az automatát. A következő próbálkozásoknál, már a hálózathoz való csatlakoztatás pillanatában leverte. A csatlakoztatott kábel melegedett.
Szerintem meg van égve,habár az a motor 10A-on felül vesz fel normál üzemben is.
Idézet: „A tápvezeték legalább 2.5mm2 keresztmetszetű és sodrott réz legyen, nem beszélve a hálózatról is ahonnan működtetni akarod, hasonló paraméterekkel kell bírnia. Különben indítási nehézségek lesznek és melegedhetnek a nem megfelelő keresztmetszetű vezetékek is.” Kértelek, hogy a fent említetteket próbáld meg betartani, mert... Ez a motor nem enged meg kompromisszumokat! Minden esetre furcsa, hogy segédfázis működtetése nélkül is bepöccent. A fő és segéd tekercs között nincs ohmikus kapcsolat?
A kapocsdekni fedelének a belső oldalán megtaláltam a bekötési rajzot, ami megegyezik azzal amit te feltöltöttél de nem tudok kimenni a betűjelzésekből ( W, U, V, X, Y) ha esetleg tudnál segíteni és elmagyaráznád, hogy melyik jelölés mit takar?
Szia!
A tekercsek a jelöltek szerint helyezkednek el a bekötési pontokon. Az áthidalások az áramirányt fordítják meg a segédfázis tekercsben (kapcsoló helyett). VIM
Üdv! Látom vannak itt hozzá értő segítőkész emberek.. Vettem egy imi 3000w-os 380/220 2920/min motort, körfűrészt, illetve szalagfűrész szeretnék hajtani vele. 220-ról tudnám csak üzemeltetni. Hogyan lehet bekötni hogy minél nagyobb erőt kapjak? Milyen kondit kell vennem? Minden motorra lehet üzemi és indító kondit egyszerre tenni, vagy motor típus függő a dolog? Válaszokat előre is megköszönöm!
Ha visszaolvasol, akkor erre is leírtuk már egyszer-kétszer a választ, és rajzokat is tettünk fel Pl. itt..
A 3 fázisra készült motorok minden tekercse folyamatos terhelésre van méretezve, ezért üzemi kondenzátort javasolnék. A körfűrésznél az áttétel semmiképpen se gyorsítson. Szalagfűrészre - általában - jobban megfelel(ne) az 1440f/perc fordulatú motor.
Szia!
Ez egy HZF 90C-2 jelű 4LE motor, 6.5/11.3A az áramfelvétele (csillag/delta). Idézet: „lehet üzemi és indító kondit egyszerre” Hát, minden esetre ajánlatos is volna ezt a vegyes indítást alkalmazni. mert e nélkül lassan pörög ki a motor. Én 60µF állandó mellé 80µF startert próbálnék ki, a többit majd meg látod mire lesz elég a munkádhoz. A szalagfűrésznek valóban egy lassabb fordulatú motor kellene, mert így nem lesz biztosított a szíj teljesítmény átvitele az adott (rendelkezésre álló) behajtó tárcsa átmérőhöz (vagy 2, esetleg 3db szíj tudja átvinni a kis átmérő miatt).
Ennek a motor jelzése CZ 892 IT 80 IP44 6,5/11,3 csillag delta jelet nem látok rajta. A számok között az IT nem biztos mert ott van egy kis kopás. Ha lecsökkentem a fordulatot jó nagy ékszíjtárcsával akkor nem lenne jó szalagfűrészhez? Nem tudna elindulni? Mondjuk a motorra 12cm-es, a tengelyre 35cm-es így kb. 1000 lenne a fordulat, az a szalagnak megfelel.
Azért arra is gondolj, hogy az indulási áram elég tekintélyes lesz. Nem lenne baj, ha nem lenne nagy a feszültségesés még ilyenkor sem.
VIM kolléga a "szokásos" IMI motortípust (alumíniumház, és pajzsok, 90mm tengelymagasság, 2 pólusú, háromfázisú, talpas(?), 28mm tengelyátmérőjű) vette alapul. Az általad említett szíjtárcsa átmérő megfelel 1 fázisra, 13-as szíjjal. 3 fázisra már legalább duplikálni kéne. VIM kolléga azért nem javasolja a nagyobb áttételt, mert a kisebbik keréken a kerékarányok változásával az ékszíj felfekvésének hossza csökken. Rövid szíjjal (kis tengelytávolság esetén) rosszabb a helyzet.
Sziasztok
Örököltem egy 380/220 V motort,amelyet fűnyíró motorként szeretnék használni, 230V bekötéssel. Mivel szakmai tudásom kevés, és nem szeretném a motort leégetni, a hozzáértőktől kérnék segítséget.A bekötésével ill. milyen kondit (állandót, indító) . Ha lehet egy kis rajzal tegyétek érthetővé. A motorról két képet felraktam, de nem mindent tudok leolvasni , de egy szakembernek talán ennyi információ is elég lessz.
Hello
Felejtős az ötlet, ebből a motorból, ha átkötöd akkor max 90W fog kijönni, azzal te nem tudsz füvet vágni. Üdv: Zoltán
Köszi akkor ez nem jött össze. Még egyszer köszönöm a gyors választ.
Szalagfűrésznél nem a fordulatszám a döntő, hanem a szalag futási sebessége. Legjobb tudásom szerint, illik valahol 21m/s sebességre beállitani, mert ott dolgozik megfelelően. Ergo, kis kerékátmérőnél nagyobb, nagy kerékátmérőnél kissebb fordulatszám!
Ezt olvastam a villanyszerelők lapján: " Ha egy háromfázisú motort egy fázisról üzemeltetünk, a névleges teljesítmény 70-80%-a is kivehető, optimális kondenzátor esetén. Két ökölszabály létezik, a kondenzátor értékének kiszámításához: folyamatos üzemi kondenzátor esetén 5μF 100W-hoz, illetve indítókondenzátor esetén 20μF 100W-hoz. " Mi a vélemény róla?
Erre nekünk nincs rálátásunk, nyilván az 1000 Ford/perc értéket Ő is valahonnan vette, amivel az Ő gépét kéne hajtani.
Helló! Tudvalaki segíteni nekem,abban hogy van eggy Imi HZ 80c-4 380/220 1100W,1400.1/p villanymotorom ami eggy általam készített 1-hengeres krompresszoron van,azlenne a kérdésem: 220-ról müködtetem csak nemindul el magátol csak ha segítek neki szóval indítórelé nélkül meglehet ezt oldani? s hogyan?Jelenleg 2db 400-as állandó kondi van rajta.
Induláskor tehermentesítve van a kompresszor? Ha egyből nyomás alatt kell indulnia, akkor aránytalanul nagy motorra (akár kétszer akkora teljesítményűre) van szükség.
Helló! Nincsen tehermentesítve,de meglesszoldva! Az a baj hogy ha nincs felszerelve semmire akkorsem indul el !
Hello
Ha jól kiveszem a képen akkor nem is jól van bekötve a motor, a középső kapcson nem látok én vezetéket. A kondi így csak a be tápra van kötve. Így soha nem fog elindulni magától. A barna vagy kék be táp vezetéket kösd át a középső lemezre, és ha jó a kondi, akkor indulnia kell a motornak. Mekkora kondi van rajta? 60µF üzemi kell neki körülbelül, hogy induljon is rendesen, indító kondi nélkül. Üdv: Zoltán |
Bejelentkezés
Hirdetés |