Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » VU meter probléma
Lapozás: OK   6 / 20
(#) d_zsolt162 hozzászólása Márc 3, 2010 /
 
Sziasztok.

lenne 3 kérdésem lm3914-es vu-meterrel kapcsolatban.
elég kezdő vagyok még ehhez, de sikerült építenem egy müködő vu-métert csak kiváncsi vagyok mennyire lehet módosítani esetleg ezt a szerkezetet.

1.:készítettem egy vázlatot a kapcsolási rajzon hogy csak egy kicsivel mélyebb hangokra reagáljon jobban.. (az értékeket sajnos nem tudom körülbelül sem) ezt meg lehet esetleg csinálni???

2.:egy másik vu-meternél láttam visszafutási idő "állítást" (220nF-1uF) és ezt ha gyorsra szerettük volna akkor 220nF-es kondenzátor-> gyors kell , ha lassabra akkor 1uF. , Szóval ebbe az áramkörbe lehet ilyet rakni??

3. autóba terveztem a dolgot , és olvastam olyat hogy estleg sok lesz amit kap az áramkör vagy ilyesmi...
mi a teendő ha esetleg autóba szeretném beszerlni ezt? (egy trimmer a +IN hez mondjuk ?? )

elnézést ha estleg már szerepeltek ezek a kérdések de teljes mértékben nemtaláltam választ a kérdéseimre így gondoltam felteszem őket .

Üdv. Zsolt
(#) kuzin válasza d_zsolt162 hozzászólására (») Márc 5, 2010 /
 
Szia

1. amit csináltál az egy aluláteresztő szűrő. A vágási frekije a f=1/(2*pi*R*C) képlettel számolható.

2. visszafutási időt nem lehet igy állítani szereintem. Ugy lehetne, hogy csinálsz egy csúcsdetektort és ugy választod meg benne a R,C elemeket hogy addig tartsa bent a jelet ameddig szeretnéd (dióda, R, C)
Nekem ezzel az a bajom, hogy elég freki függő. A mély hangokra érzékenyebb mint a magasakra. Bár lehet ez kell neked.

3 az auto hangszóró kimenetéről le tudod venni a jelet természetesen egy oszó segítségével
Az előző hozzászólásomban az orion.jpg-ben találsz egy csúcsdetektort osztóval (alső ábra). Az M1501 helyére bekötöd az Ic bemenetét. A RC elemek értéket lehet változtatni kell.

Ja, a 3914 lineáris IC. Hangerő mérésre logaritmikust szoktak használni a 3915/3916-t . A 3916 nagyobb átfogást ad.

Zs