Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok.
lenne 3 kérdésem lm3914-es vu-meterrel kapcsolatban. elég kezdő vagyok még ehhez, de sikerült építenem egy müködő vu-métert csak kiváncsi vagyok mennyire lehet módosítani esetleg ezt a szerkezetet. 1.:készítettem egy vázlatot a kapcsolási rajzon hogy csak egy kicsivel mélyebb hangokra reagáljon jobban.. (az értékeket sajnos nem tudom körülbelül sem) ezt meg lehet esetleg csinálni??? 2.:egy másik vu-meternél láttam visszafutási idő "állítást" (220nF-1uF) és ezt ha gyorsra szerettük volna akkor 220nF-es kondenzátor-> gyors kell , ha lassabra akkor 1uF. , Szóval ebbe az áramkörbe lehet ilyet rakni?? 3. autóba terveztem a dolgot , és olvastam olyat hogy estleg sok lesz amit kap az áramkör vagy ilyesmi... mi a teendő ha esetleg autóba szeretném beszerlni ezt? (egy trimmer a +IN hez mondjuk ?? ) elnézést ha estleg már szerepeltek ezek a kérdések de teljes mértékben nemtaláltam választ a kérdéseimre így gondoltam felteszem őket . Üdv. Zsolt
Szia
1. amit csináltál az egy aluláteresztő szűrő. A vágási frekije a f=1/(2*pi*R*C) képlettel számolható. 2. visszafutási időt nem lehet igy állítani szereintem. Ugy lehetne, hogy csinálsz egy csúcsdetektort és ugy választod meg benne a R,C elemeket hogy addig tartsa bent a jelet ameddig szeretnéd (dióda, R, C) Nekem ezzel az a bajom, hogy elég freki függő. A mély hangokra érzékenyebb mint a magasakra. Bár lehet ez kell neked. 3 az auto hangszóró kimenetéről le tudod venni a jelet természetesen egy oszó segítségével Az előző hozzászólásomban az orion.jpg-ben találsz egy csúcsdetektort osztóval (alső ábra). Az M1501 helyére bekötöd az Ic bemenetét. A RC elemek értéket lehet változtatni kell. Ja, a 3914 lineáris IC. Hangerő mérésre logaritmikust szoktak használni a 3915/3916-t . A 3916 nagyobb átfogást ad. Zs
Szia
Köszönöm a segítséget . Még elég kezdő vagyok ezért nemigazán értettem néhány dolgot ebben a csúcsdetektorban. Megpróbáltam megcsinálni a rajzát de nemsikerült .
köszönöm!
Hello!