Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   41 / 338
(#) akos70 válasza holicse hozzászólására (») Márc 15, 2010 /
 
A szívóágba kötött mágnesszelep nem lesz alakalmas olyan szabályzásra, amit szeretnél. Túl lassú lesz a reagálás. Ahogy írtad is egy idő után leáll, és ugyanúgy egy idő után kelne életre (miután újra feltöltődik gázolajjal a rendszer) . Tehát nem lassulni fog a motor bizonyos fordulatszám elérésekor, hanem leáll, és utána újra kellene indítani, ami nem is biztos, hogy egyszerű lenne.

A nagynyomású részt sose kell légteleníteni, onnan szabadon el tud távozni a levegő. A kisnyomásút talán igen, de lehet, hogy a szívóágban a szelep álzárásakor keletkező vákum ezt megoldja. Mindenesetre egy ilyen leszabályzás után a nehézkes indítás garantált.

Jav.: most olvasom, hogy ejtőtartály, valószínű nincs tápszivattyú. Így még esélyesebb, hogy az adagolót légteleníteni kell egy ilyen elzárás után.
(#) holicse válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 15, 2010 /
 
Akkor annyi segítséget még hozzá tudok tenni, (és természetesen minden együttgondolkodonak) hogy az a dekompresszor nem a leállítás miatt van ott, bár kétségtelenül arra is használható (magam is állítottam már le azzal) hanem a kézi indításhoz. Mivel az eredeti gázkarja teljes 0-ba tud menni, ami ugye az adagolót vezérli, ezért végül is a leállításra egyszerűen a gázt kell végállásba, nullába letekerni a tervezők szerint. Csak az nekem most ki van támasztva az alapjárat miatt. Viszont csak egy rugón keresztül, mert a tényleges gázkart e rugó ellenében mégis csak le tudom húzni teljes 0-ba egy külön bowden segítségével, s ezzel állítom le. Ha elengedem ezt a bowdent, akkor visszaugrik az alapjárati értékre. Lehet ezt kellene kihasználni e vezérlésre is, és elvenni eképpen a gázt a túl nagy fordulatnál?

Kezdetek kezdetén volt ilyen gondolatom, de valamiért elvetettem.
(#) holicse válasza akos70 hozzászólására (») Márc 15, 2010 /
 
Hát a gyakorlat azt mutatja, ha levegős a rendszer, belátható időn belül nem indul be indítózással. Írja is a leírás: ilyenkor egy 17-es kulcsal lazítsuk meg a hengerfejnél lévő csavart a nagy nyomású cső becsatlakozásánál, majd indítózzunk addig, míg ott meg nem jelenik az olaj. Akkor zárjuk a csavart, és mehet.
És tényleg így tetem én is többször is a két év alatt. Ha 2-3 hónapnál többet volt leállítva. Amúgy pöccre indul....

Viszont vagy holnap kipróbálom, mi van ha elszorítom az olajcsövet a tank és adagoló közt, vagy csak a jövő héten, mert legkésőbb szerdán viszem kipufogóshoz csövet gyártatni. És az egy hét lesz állítólag.
(#) akos70 válasza holicse hozzászólására (») Márc 15, 2010 /
 
Ha nem lazítod ki azt a hollandert 17-es kulccsal, pont ugyanannyit kell indítózni.
(#) holicse hozzászólása Márc 17, 2010 /
 
Nem sikerült vizsgálódnom tegnap, de új kérdés az volna. Ha már van dekompresszorom, ami kitámaszt a kipuff szelepnek, akkor azzal nem avatkozhatnék be? Mondjuk azt rántanám le egy ilyen mágneskapcsolóval. Annak saját rugója van, vissza is húzná ahogy a relé elenged a fordulat csökkenésével.

Igaz, erről már megkérdeztem korábban egy embert, és ő nem javasolta ezt az eljárást, de meggyőző éppen nem volt.
(#) holicse válasza akos70 hozzászólására (») Márc 17, 2010 /
 
Lehet, csak még sose próbáltam.
(#) zolika60 válasza holicse hozzászólására (») Márc 17, 2010 /
 
A hirtelen kompresszió megszűnés miatt eltűnne a motorfék. Ez pedig mondjuk lejtmenetben, vagy nagy sebességnél túlzott fordulatot eredményezhet. Akkor már jobb a gázkart nullára rántani valamilyen módon.
(#) barany165 válasza holicse hozzászólására (») Márc 17, 2010 /
 
Köszönöm a linket, nagyon szimpatikus motor! A leírásból arra következtetek, hogy az alapjárat és üzemi fordulatot belehet állítani- a karakterisztikája ennek a centrifugális szabályzónak min-max. Jármüben ez nem szerencsés csak ha állandó fordulatú jármű lessz.Más: a motortartó bakok problémája -ha járműbe lessz építve-jelentős rezonancia!Üzemanyag elfogyásakor azért ajánlatos a magasnyomású hollandert is meglazítani, gyorsabban kilégtelenedik.
Gratulálok a motorhoz, fogyasztását nézve eléggé gazdaságosnak látszik.A leállítást fojtószelep beépítésével is megoldható, nincs beszívott levegő simán megáll, ez a módszer szgk. dizeleknél is megtalálható. Sajnos az oldal megnyitása után áramszünet lett, nem érkeztem lementeni, majd utánna estleg többet. Erőátvitel? Kuplung?Ékszij, variátorszíj?Üdv! Bárány!
(#) holicse válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 17, 2010 /
 
Jó, ok, abban egyet értünk, a legjobb az üzemanyagot elvenni valamilyen formában, (vagy mint az olvtársunk jelezte, esetleg a levegőt -ez még átbeszélés tárgya) de a motorfékhatás változása megérne egy kipróbálást. Mennyit számít is.
(#) holicse válasza barany165 hozzászólására (») Márc 17, 2010 /
 
Ez a fojtószelep ötleted teljesen új gondolat. Még nem volt a képpben. Érdemes átgondolni. Van e lehetőség elhelyezni stb.

A kérdéseidre talán megérted, ha nem adok itt és most választ. Csak újra leírnám minden újabb érdeklődőnek a sok nagyjából azonos kérdésre az azonos választ. Holott a 2 éve épített motorom, minden egyes mozzanatát, csavarbetekerését részletesen, sok fényképpem könyveltem az index egyik forumán. Tettem ezt hogy valahol egyfajta naplót írjak róla, és mert így volt kivel szakmai kérdéseket megbeszélni, nameg némi közéleti csevej is folyhatott. Mindent megtalálsz (és minden más kedves érdeklődő is) az alábbi linken az ottani plzltn nivknevem alatt. Ha valakit érdekel az építés részletei, annak minden vergődése, dilemmája, és öröme, azoknak érdemes talán a kezdetektől végigolvasnia.

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9125925



Azért köszönöm érdeklődésed, feltétlen jól esik
(#) barany165 válasza holicse hozzászólására (») Márc 18, 2010 /
 
Szia! A fojtószelepes megoldás ennél a komplex integrált motornál a leg kézenfekvöbb, a levegőszürő és a szívócső közé akár egy vizvezetékcsővel is kialakítható/elfolyó/. Választ nem is várnék a kérdésemre , csak mint felvetés irtam le! Mivel a szerkezeti kialakítása a főtengelynek olyan, hogy csak radiálisan terhelhető- így erre kuplungot szerelni így körülményes, a négy menetes furatra egy támcsapágyat, ill. egy axiális igénybevételre tervezet csapágyat is rá kell szerkeszteni.ékszijjas erőátvitelnél egyszerűbb, mert egy feszítőgörgővel a kuplungolás is megoldható. A folytószelep meg könnyen kipróbálható- vedd le a légszürőt, inditsd be majd fogd be, akár tenyérrel. Sok sikert kíváva üdvözlettel: Bárány!
(#) zolika60 válasza holicse hozzászólására (») Márc 18, 2010 /
 
A levegő elzárása valóban leállítja a motort. Viszont ha ilyenkor az üzemanyagot nem zárjuk el az elégetlenül hagyja el a rendszert. Attól viszont óvnálak, hogy egy maximális fordulatú motor szívócsövét csakúgy befogd. Abból komoly sérülés lehet. A motorfék hatás megszűnését egy közepes fordulatnál, enyhe lejtőn próbáld ki, nehogy túlpörögjön a rendszer.
(#) barany165 válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 18, 2010 /
 
Szia! A folytószelep zárása a szg. motoroknál a sima leállás miatt gyakori megoldás, közben a töltőszelep is zár vagy az injektort kikapcsolja, nagyobb ccm-es haszongépjárműveknél a motorfék növelése céljából a kipufogót zárják hasonló szerkezettel. Köszönöm hozzászólásodat, de evidens dolgokról felesleges szót fecsérelni! A gépkocsikban alkalmazott adagoló csak minimálisat, vagy nem szállít, toló üzemmódban, feltételezem, hogy nem teljes terhelésen akarod leállítani, hanem alapjáraton, amikor a befecskendezési ütem egyhengeres motornál 1-2. míg megáll! Ettől az indítótöltet is többször nagyobb mégsem okoz melegen problémát. Erről ennyit! Üdv!
(#) barany165 válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 18, 2010 /
 
Teljes fordulat: simán elzártam a K2 mérésekor, a motor védelme érdekében- nem szabályzott le- ezzel megelőzve a tragédiát, vagy nagy hathengeres tg.-nál egy kalapácsütés 5 nymócső- több milliós anyagmentés! Valóban félelmetes mikor egy 10 000ccm-en felüli motor üveghangon pörög egyre vékonyabb hangon!
(#) potyo válasza barany165 hozzászólására (») Márc 18, 2010 /
 
Mi a K2, tg és szg?
(#) zolika60 válasza barany165 hozzászólására (») Márc 18, 2010 /
 
Idézet:
„feltételezem, hogy nem teljes terhelésen akarod leállítani, hanem alapjáraton,”
Nem leállításra, hanem a maximális fordulat határolására keres holicse barátunk megoldást. Ezért gondolom, hogy erre nem teljesen alkamas.
(#) barany165 válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 19, 2010 /
 
Szia! A szóbanforgó ROTEK ED4-0300 motor adatlapjából:" Drehzahlregler: integriter Fliehkraftregler direkt auf Einspritzpumpe wirkend" ???
(#) barany165 válasza barany165 hozzászólására (») Márc 19, 2010 /
 
Jelen esetben a centrifugálszabályzónál a szabályzó rugóerejét növelve növelhetjük a fordulatot- míg a motor szét nem repül, így biztonsági okokból a vitatott megoldára, vagy dekompresszorra szükség lehet.Üdv!
(#) zolika60 válasza barany165 hozzászólására (») Márc 19, 2010 /
 
Sajnos a német nyelvű idézetet nem értem. A röpsúly rugóerő növelésével meg az a probléma, hogy nem a maximális fordulatszám növelése a cél, hanem a nyomaték görbe alakjának megváltoztatása. Mert a stabil motor üzemben megfelelő csak a maximális fordulat környékére beállított nyomaték nem felel meg a motorkerékpár számára. Egy jármű motor nyomaték görbéje ugyanis sokkal kiegyenlítettebb.

potyo
tg=tehergépkocsi, szg=személygépkocsi. A K2 pedig egy zöldkártyás zsargon a leszabályzási fordulatszámon mért füstölgésre.
(#) barany165 válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 19, 2010 /
 
Szia! Kicsit úgyérzem " OFF" a téma mert nem éppen elektromos. A motor nyomatékgörbéjének megváltoztatásához nem csupán a befecskendezésének idejét, mennyiségét hanem a vezérlési diagramját, furat -löket viszonyát is kell változtatni, ez részben már megoldódni látszik a változtatható szelepvezérlésű hdi vagy hasonló rendszerű motoroknál. Nem is akarok én senkit befolyásolni, de házilag ez nem nagyon megy. Szivesebben olvasnék itt valóban az autóelektronikáról, mely témában elég sok/k/ fehér folt van részemről! Üdvözlettel ,sok sikert kívánva: BM.
(#) holicse válasza barany165 hozzászólására (») Márc 19, 2010 /
 
Nézd BM! Egyre inkább úgy érzem, te okozott itt az OFF-ot. Olyan dolgokat hozol a képpbe, amiről szó sem esett, még gondolat sem. Aztán leoffolod. Arra kérlek szépen olvasd el a 655370 hszt, majd a 660783-ból a második képet. Ez csöppet csam OFF! Csak valamiért olyan szavakat hozol be, mint "nyomatékgörbe" "befecskendezési idő" "fordulatot akarsz növelni a röpsúlyal" "hathengeres motor" Meg "10000 ccm félelemetes dübörgése". Ezek a szavak valóban OFF-ot jelentenek itt. Az alapkérdésem bizton nem az. Legfeljebb ha kiderül, így nem lehet megcsinálni, helyette más megoldás kell, pl mechanikus, és akkor az sem ide tartozna. De előbb jussunk el oda, nem megvalósítható a feladatom úgy, ahogy azt megkérdeztem!!!
(#) barany165 válasza holicse hozzászólására (») Márc 19, 2010 /
 
Szia! Talán nem leszek "OFF", megoldható-e , hogy a centrifugális szalyzót kiiktatva az adagoló fogaslécét szervóval,vagy léptetőmotorral müködtetve, meghajtóját mikrokontrolleres vezérléssel müködtesd?A fordulat jel adott /frekit mértél/ , a légmennyiséget egy bontásból beszerzett hőfilmes érzékelővel / mértem már hajszárító betéttel is HI/ és az elektronikus gázadagolás a gázkarral müködtetett poti- vezérelnék. Sajnos mikrokontrollerek világáben nem vagyok otthon. Ezek volnának a főbb értékek, de a hidegindítást , indítási töblett üza.-t a fordulati és hömérsékleti jelből kellene képezni. Tulajdonképpen megvalósítható az Általad felvetett probléma. Az adagolóról sajnos nincs rajz, de így nézve egy állandólöketű,görgősemelővel a vezérműtengelyről müködtetett Bosch rendszerű adagolóról van szó, melynek elemét egy kis fogasléc forgatja amit most elektromosan mozgatnál kis szerkezeti átalakítással- egy furat a szervó rudazatának. mert azt nyilván kivülre kellene szerelni. Nagyjábol ez az EDC müködése is.Üdv!
(#) holicse válasza barany165 hozzászólására (») Márc 19, 2010 /
 
Na, azt hiszem értem szavaid nagyjából, de még egyértelműbbé teszem.

Kép lent!!! A kék bowdent húzom, az a gáz, akor lila tengely elfordul, és a piros keretben az alapjárati pontot elhagyja az ALSÓ LILA KAR, amely alsó lila kar a képen nem látható, mer teljességel takarja a fedőlemez, és amit az előző egy lila rugón keresztül kényszerít elmozdulásra, és ami gázt ad. Egyszóval én a kormányon a gázt eltekerve egy lila kart tekerek, ami egy rúgón át egy másik lila kart teker el, ami meg bent is elmozdulást hoz létre. Ha elengedem a gázt a felső lila kar a pirossal jelölt támasztó pontig visszatér, és ezzel együtt az alsó tényleges gázkar is. Ezzel alapjáratra tértünk vissza. Itt jegyzem meg, ha az eredeti gáz kézi csavar dolgozhatna, akkor az a piros és lila szinek metszéspontjába futna ba, és a lehúzásával lehetne fix gázt adni, és aminek a minimum pontja nulla gáz lenne, vagyis a stop feliratra állva nam adna gázt a kis karnak sem, leállna amotor. Ezt kihasználva a sárga bowdenem arra van, hogy én a kormányon egy külön bowdennel le tudjam állítani. Olyankor a sárgát erőszakkal felhúzom, s vele az alsó lila kart is, azaz az igazi gázkart. Ha a sárga bowden felhúz, akkor a kormány gázállástól független mindenképp leállítás álapotába kerülünk.

Összefoglalom: 2 féleképpen érzékelhetem, ha átlépem a HATÁRFORDULATOT! vagy a röpsúlyból, (másik kép sárga rész), vagy a generátor frekijéből. Ámen!!! 3 féle képpen avatkozhatok be: 1 a sárga leállító bowdent egy elektromágnes meg/felhúzza amig a határfordulat alá nem érek, 2 dekompresszor kart fent a nehgerfejen elfordítva nyitott/kitámasztott állásba helyezem a kipuff szelepet, 3 légbeömlő nyílást zárom valamivel, míg határfordulat alá nem érek.

azt hiszem ennél egyértelműbb nem lehetek. Ha tud még valaki valami újat, ne titkolja, ha nem, akkor halgasson. Akinek meg van erre (akár rossz) tippje, az ne titkolja, melyik inputot melyik outputtal kapcsolajam össze.

Hogy a 10000 ccm es motorokban mit hogyan csinálnak nem érdekel, itt és most én mit csináljak, ez érdekel.

u.i.: egy képet találtam, ahol következtethető, hogy tényleg 3 tekercsa van oldalanként, Tehát összesen 6 db sorban.
(#) karika200 hozzászólása Márc 23, 2010 /
 
Üdv!

Van egy 1986-os 1.3-as benzines Golf 2-őm (MH motorkódú). Az elektronikájával van egy kis bajom... Az előző tulaj belegányolt ahol csak lehetett, szigetelőszalag köteget mindenhol, kábelkötegek amiknek egyik végén 5 kábel megy be a másikon már csak 3 jön ki, társai... Ehhez az autóhoz szeretnék egy komplett kapcsolási rajzot, ami alapján akár át is kábelezhetném a kocsit(bár ezt nem akarom mindenképp mert elég nagy meló. Tehát ha van valakinek ehhez a típushoz kapcsolási rajza, és kisegítene vele, azt nagyon megköszönném. Másrészt, van két relém amikről nem tudom pontosan, hogy melyik mi. Ezeket ha meg tudná valaki mondani nekem, szintén megköszönném, sőt ha a lábkiosztást is megtudnám az maga volna a gyönyör Esetleg még a biztosítéktáblán a relék helye érdekelne, de az már szerintem majdnem egyértelmű lesz, mert szerintem minden relé csak egy helyre passzol

u.i.: Tudom, jobb lett volna ezt egy VWes oldalon megkérdezni, de annyira tanácstalanok mindenhol a népek, hogy már ott próbálkozok ahol lehet... :\
(#) VRubenX válasza karika200 hozzászólására (») Márc 23, 2010 /
 
Üdv: Itt fent van csak össze kell keresni a részeit mert több darabban van fent.Bővebben: Link
(#) akos70 válasza karika200 hozzászólására (») Márc 23, 2010 /
 
A 6lábu az elsö, a 4lábu a hátso ablaktörlöé.

És jol össze lehet öket csereberélni.
(#) karika200 válasza akos70 hozzászólására (») Márc 24, 2010 /
 
Köszönöm a választ. Azt még meg tudnád mondani/mutatni, hogy egy ilyen intervallum relé az első törlőhöz hogy néz ki, milyen és mennyi lába van, vagy a lábainak mik a számozásai?:$

Köszi
(#) zolika60 válasza holicse hozzászólására (») Márc 24, 2010 /
 
Jól látod a három lehetőséget a határfordulat beállítására. Nekem az első tűnik a legjobbnak. Nem terheli jobban a mechanikát mint a levegő elzárás, vagy a dekompresszor. Nem kerül annyi elégetlen üzemanyag a kipufogóba mint a légelzárás esetén.
(#) akos70 válasza karika200 hozzászólására (») Márc 24, 2010 /
 
Nem nagyon értem a kérdést, te magad tettél fel rola képeket.


A 19. az elsö, a 20. a hátso ablaktörlörelé.

névtelen.JPG
    
(#) karika200 válasza akos70 hozzászólására (») Márc 24, 2010 /
 
Jahogy az egyben az intervallumért is felel... Elnézést, férreértés volt részemről ;] Köszönöm )
Következő: »»   41 / 338
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem