Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Központi zár
Helló!
Méregettem, ilyen rövidzár állásban használtam és egy olyan pöcköt találtam ami semelyik másikkal nem hoz létre rövidzárat nyitott állapotban és egy másikat amelyik semelyik másikkal nem hoz létre zárt állapotban. Akkor ez a kettő az ami a motort vezérli? Ha igen, akkor valami nem stimmel, mert ahogy írtad, maradt három. Nos ezek közül egy állandó ugye, és az egyikkel nyitott a másikkal pedig zárt állapotban kellene rövidre zárnia?! Jól értem? Ha így van, akkor mit jelenthet az, hogy nekem mind2 esetben (nyitott-zárt) ugyan az a két pöcök alkot rövidzárat? Remélem nagyjából érthető amit írtam. Előre is köszi a segítséget. G.
Szia!
A motor 2 kivezetésének elvileg semelyik másik kivezetéssel sem lehet kapcsolata. Itt egy rajz és leírás, hátha ez segít, több tippem nincs, hogyan mondjam el... Természetesen ez az egész akkor igaz, ha 5 vezetékes motorról van szó és az működőképes. De mivel eddig ez derült ki, és valószínű, hogy elkötötted a visszaszereléskor, szerintem jó lesz. Üdv Inhouse
Szia!
Nah, most már teljes a zavar. Szeretném tőled megkérdezni, hogy tudnál-e nekem segíteni, mert ott tartok, hogy az egész kocsi egyre rosszabb. 3 szakembernek mondott szerelőnél volt már a kocsi kettő ránézésre azt mondta, hogy vegyek bontott motort, a 3. már azzal állt elő, hogy a riasztóm vezérlője ment tönkre. Szeretnék tőled olyan segítséget, hogy hol tudnék hozzákezdeni a hiba kiderítésének. Amatőr vagyok, de ha leszel kedves amatőr nyelven elmagyarázni, akkor megértem. Ha a riasztóm vezérlője rossz és KIkötöm a rendszerből, akkor elvileg kulccsal az összes zárnak működni kell, ugye? Lehet a vezetékekben hiba? Gondolom elég komplex a hibakeresés, de benned van egyetlen reményem, mivel ezek a szakik nem vágják a dolgot ezek szerint. A motor vezetékeinek keresésénél azt kérdezném, hogy hogyan mérek? Van a multiméter a földet valami (mondjuk akksi) testre kell rakni és a pozitívval keresni? Ha megtennéd, hogy leírod ilyen hülyegyerek szintjén, nagyon megköszönném. A rendszer úgy van, hogy gyárilag egy kulcsos központi zár van benne és tettem még bele egy fix kódos riasztót, aminek csak a központi zár része van bekötve ill. az indexre van rákötve, hogy villogjon. Ez az egész a szétszedés előttig tökéletesen működött. Bocs, hogy hosszú lett. Köszönöm szépen előre is. G.
Szia!
Megoldódott részben a hiba! A baj forrása szerintem a riasztó vezérlő egysége volt, mert ma reggel kifüstölt. Kiforrasztottam a vezetékeit a rendszerből és azóta tökéletesen működik a központi záram, annyi, hogy újra csak kulccsal tudom nyitni és zárni. A riasztó vezérlőjének paneljét majd megnézettetem az egyetem műszerészével, hátha javítható. Köszönök szépen minden segítséget és bocs a bénázásért. G.
Szia!
A riasztók kimenete vagy 2 kis teljesítményű tranzisztor, ami adja a nyitó/záró impulzust, vagy 2db váltóérintkezős (morzés, 3 láb) relé, amit a bekötéskor kell úgy kötni, hogy pl. testet kapcsoljon a kp zár vezérlőjének. Ez is csak impulzust ad. Viszont ezt be lehet kötni úgy is, hogy ez közvetlenül vezérli a motorokat. Ilyenkor azonban kulccsal nem viszi mindet, csak a távirányítóval. Tehát, ha csak 2 szál volt a kp zár vezérlőjéhez rajzolva a riasztónál, akkor tranzisztoros kimenet, elég nehéz tönkretenni, szerintem soros diódával, vagy egyéb módon védve van. A relést megint csak durva zárlat kellett érje. Ha pedig előtte ment el, akkor egyéb elkötés volt, vagy ez a riasztó ezt tudta. Bár nem tudom az "elfüstölt" szót szó szerint értetted-e? Üdv Inhouse
Szia!
Igen, szó szerint értettem. Szikrázott egyet, majd füstölt. Ma odaadtam a műszerésznek, aztán hátha tud kezdeni vele valamit. Remélem csak az egyik kis alkatrészt kell a panelen kicserélni, mert nincs pénzem most újat venni. Elkötés nem lehetett, mert egy évig működött, tehát annak idején jól raktam be. Köszi a segítséget. G.
Hello! Az opel astra f -embe van központi zár és a bal hátsó ajtót nem akarja lezárni. Néha szokott olyat hogy amikor lezártuk a kocsit és majd később felnyitjuk akkor elkezd villogni a kocsi és ott kell játszani vele kb 10 percig mire jó lesz. A csomagtartó ajtajában van érzékelő csak motor nincs beszerelve azt hogy lehet, mert van hozzá nekem hozzávaló motor.
Segítségeteket előre is köszönöm
Szia!
Talán meg kellene nézni a hátsó ajtóba menő vezetékeket, nincs-e eltörve az átvezetésnél. Vagy a rudazat is elállítódhatott, vagy a motor is tönkre mehetett. Bár megint nem tudjuk, hogy gyári (ugye akkor a rudazat nem megy el...), vagy utólagos... Az F Astrákba könnyű berakni a motorokat. A hátsó ajtónál (ha 5 ajtós kaszni, ezt sem tudjuk meg...) van egy lemez, amit a motor rudazatával el lehet reteszelni, így nem lehet a gombot benyomni, nem fog nyílni a csomagtartó. Még a üzemanyag betöltő nyílást is be lehet zárni, viszonylag könnyedén. Üdv Inhouse
Hello! Gyári központi zár van benne és a kocsi 5 ajtós
Üdvözletem!
Ma szereltünk be egy központi szettet egy astrába. Utánna akartunk még bicskakulcs szettet mellé kötni hogy távirányitós legyen. A központinak volt 2 vezetéke ami utólagos vezérlésre van. Most ha jól veszem ki a fórum átolvasása után akkor az a lényeg hogy az egyik bal vagy jobb oldali első 5 vezetékes motor 3 vezérlőszálát kell megblankolni és azokkal játszani hogy jó legyen? Üdv.: Roli
Magad irtad, hogy van a központin 2 vezeték a vezérléshez. Akkor minek blankolnál? Ha egyiket testeled - csuk, ha a másikat - nyit.
Na jó de akkor a bicskakulccsos távirányító szettet hogy kössem rá?
jaj még egy képet lehagytam.
NAgy segítség lenne ha megtudnádtok mondani.
A fehér és a fehér-fekete mehet testre, a sárga ill. a sárga-fekete a vezérlö szálakhoz (barna és fehér). Ha forditva dolgozik, ezeket meg kell cserélni.
A többi gondolom egyértelmü. Halkan jegyzem meg, ha a központit is most raktátok bele, egyszerübb és olcsobb lett volna olyan szettet venni, ami eleve távirányitos.
Oké majd kipróbáljuk, remélem jó lesz. Előre is köszi szépen.
Üdv.: Roli
Köszi szépen már szépen megy viszont nem a központi két vezetékéhez kellet kötni a barna fehérhez mert úgy sehogy se akart még megmozdulni se. Hanem meg kellet blankolni a motortól jövőt és úgy már egyből jó lett. Köszi szépen még egyszer.
Ablakfelhúzómódul bekötésben is tudsz segíteni?
Helló!
Segítségeteket szeretném kérni! Beszereltem egy központi zár rendszert a kocsimba (Opel Kadett D).Tökéletesen működik, de nincs lehetősé a vezérlőn az index bekötésére.Egy elgondolás szerint az egyik működtető motorról hoznék áramot majd bekötném a vészvillogó és az indexrelé közé,még hozzá az indexrelé azon lábára amit a vészvillogó lát el árammal bekapcsolt helyzetben.Csak azt nem tudom hogy kellene bekötni hogy a motor ne működjön mikor indexelek.Egy egyenirányító diódával meg lehetne e ezt oldani vagy nem olyan egyszerű?Előre is köszönöm a segítséget.
Köszönöm a segítséget.szeretném felfogni amit írtatok és akartam visszakérdezni de nem sok értelme van.ezért készítettem egy képet.és kérlek mondjátok meg hogy mit hova.eddig azt hittem hogy 1 egyenirányító dioda elég de most ez a 4 lábu relé is.hát nem értem.
Mivel az index izzók egyik vége testen van, a másik végük "lóg". Erre kell +12V-ot kapcsolni, hogy világítsanak. A motorokról ez nem fog menni. Ezért kell egy relé, ami kapcsolja a +12V-ot az izzókra. Vagy a relének kell 2 áramkörösnek lennie, vagy 2 diódával kell leválasztani a 2 oldalt, hogy tudj a későbbiekben indexelni...
Ha nem tudsz egy 4 lábú (2 a behúzótekercs és 2 az a kapcsolt érintkező 2 lába) relével 12V-ot kapcsolni az indexekre, akkor hagyd a francba, kérj meg valakit, aki ért hozzá ennyire... Üdv Inhouse
Üdv!
Jelenleg én is egy központi zárral foglalkozom. VW Polo, 1998-as kiadás, a vezérlője egy Spal M4-es. Időnként ha a vezető felől szeretnék zárni ki-be kattog a zár. A másik oldalra ha átmegyek, ott elsőre bezárja az összes ajtót. Átolvastam a fórumot, ha jól értelmezem talán a végálláskapcsoló bizonytalan, ill a bekötés körül vannak gondok. De azért megkérdem, így van-e, ill más lehet a hiba. Esetleg ha valaki egy rajzzal is tudna szolgálni, nagy segítség lenne. Más...ha már itt vagyok...ugyanitt van egy GT-109-es riasztó. Egyik nap működött, a másik nap már nem. Elem a távirányítóban jó, jelet leadja, a központ elvileg áram alatt van (kimértem). Erre is keresem a megoldást, bár a riasztós fórum elég hosszú, még nem végeztem vele.
Kösd le a jobb oldali ajtonál a motorba épitett kapcsolo vezetékeit. Csak a motor 2 vezetéke maradjon. (általában zöld+kék, ez nem biztos, de mindenképp olyan, mint ami a hátso 2 motorra megy)
Köszi
Ettől még működőképes marad még a zár majd? Vagy ez csak hibakeresés céljából volt?
Akos70 arra gondol, hogy a jobb oldalon nem jó a beállítás (a rudazaton kellene állítani, hogy a mikrokapcsoló átbillenjen). Ezért amikor a bal ajtónál zársz, mennének a motorok, de a jobb első 5 vezetékes motor mikrokapcsolója nem billen át, visszanyit. Amikor a jobb oldalon csinálod ezt, akkor mechanikusan átbillented a jobb oldali zárat, valószínű kicsit jobban, mint maga a motor, kapcsol a mikrokapcsoló és működik.
Üdv Inhouse
Értem.
Ma már eléggé elment az idő, de holnap valószínű lesz időm szétszedni az ajtót. Köszönöm mindkettőtöknek.
Üdv újra itt!
A probléma megoldódott, az volt, amit mondtatok.
Sziasztok
A segítségeteket szeretném kérni. Meta M9-26 R.C. -hez kellene egy bekötési rajz
Sziasztok
A minap vettem egy riasztó és egy centrálzár szettet. Be is kötöttem mind a kettőt, egy funkció híján. Ne sikerült ráéreznem arra, hogy hogyan kellene a zárat összehangolni a risztóval. tud vki ebben segíteni? előre is köszönöm üdv Mindenkinek
A riasztónak elvileg van centrálzár vezérlő kimenete. Van rajzod róla? A központizárnak is van vezérlő bemenete, de ha nincs akkor az 5 vezetékes motor vezérlő szálaira lehet rákötni. Elvileg negatívot kapcsol nyitáskor és záráskor is.
Szia
van rajzom (csatoltam róluk képet), de ezeke alapján én még nem jöttem rá hogy kell bekötni |
Bejelentkezés
Hirdetés |