Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Propeller Clock
Csak hogy ne essen félreértés, a 04 vagy a 20 a maximális órajelet jelenti, amin a chip tud működni, nem pedig azt, hogy mindig azon fut. Ha 4MHz-es vagy attól kisebb frekvenciájú kvarc van a kapcsolásban, akkor mindegy, hogy 04 vagy 20 jelzésűt picet teszel bele.
Az "A" jelzés a chip újabb verzióját jelenti, de általában teljesen kompatibilis a régivel. Azért nincs mellette szám, mert az "A" jelzésű chipek mind tudják a 20MHz-es órajelet. A többi jelzés a tokozásra utal, illetve a hőmérsékleti tartományra. A P jelzi a DIL tokot, a legtöbb hobbistának ez az érdekes. A hőmérsékleti tartomány pedig lényegtelen ide. Az adatlap végében benne van egyébként, hogy melyik jelzés mit jelent pontosan.
16f628 04 I/P típust rendeltem, ennek normál dip tokozása van... meg kb 200 ft
Én is, köszi mindenkinek a segítségét. Holnap kiderül, hogy müködik-e a kész propeller Már minden megvan, csak az IC hiányzik.
Azt tudod, hogy ezt be is kell programozni?
Szerintem úgy néz ki, hogy nem tudja. Mert:
Idézet: „Én is, köszi mindenkinek a segítségét. Holnap kiderül, hogy müködik-e a kész propeller Már minden megvan, csak az IC hiányzik.” szóval szerinte ic....
a propellerclock PIC-e 20MHz-en megy, tehát a 4MHz-es nem lesz jó!!
Höm... rosszúl írtam, tom hogy PIC, és hogy be kell prgramozni...
A lényeg mégegyszer:
-DIP tokozású legyen! (az SMD-t nem biztos, hogy tudod programozni, beforrasztani...) -20MHz-es legyen mert 20MHz-es kvarccal megy. (a 4MHz-es ide sajna nem elég) -PIC16F628-20/P (CPU 20MHz 224RAM 128x8EEPROM DIP) -PIC16F628A-I/P (CPU 20MHz 224RAM 128x8EEPROM DIP) A kettő közül vmelyik. Ez pedig NEM jó: -PIC16F628-04/P (CPU 4MHz 224RAM 128x8EEPROM DIP)
Használd a PIC16F628A-I/P-t nyugodtan. (Az olcsóbb is) Egyébként az adatlap áttekintésével ezt a hosszú évelődést meglehetett volna előzni.
Hát pont ez az, mindenki mást mond, adatlapokból nem leszek okosabb sokkal
De azért köszi
Pedig ha figyelmesen átnézed az adatlapokat, akkor bizony abból leszel okosabb.
Nyugodtam használhatsz A jelzésű picet is, vagy A nélkülit is, amennyiben az 20MHz-es. Az I ha jól emlékszem, az ipari kivitelt jelenti, ami azt takarja, hogy szélesebb hőmérséklettartományban működik.
ja és még egy kép:
http://majorblink.uw.hu/kep007.jpg
Jol néz ki! RGB ledekkel csináltad?
Grat, tök jó lett! :taps:
Ha érdekel valakit, ha müködik, én is felteszek, egy-két képet.Olyan csütörtök magasságában várható. Ma vettem PIC-ket, a végén 16F628- 20/P lett belőle. Ez is tök jó, 20 MHz-s, és DIP tokozású. Mégegyszer köszi mindenkinek a segítségeket!
Helló! Én is elkészültem már a munkámmal, és úgy gondoltam töltök fel egypár képet róla, ha valakit érdekelne . Ezúton szeretném megköszönni Vicsys-nek, mivel munkámban sokat segített és tanácsokkal látott el. Köszönöm!!!
Nem tudom hogy vki csinált-e már ilyen órát nem smd alkatrészekből, mindenesetre és sehol nem használtam smd-t. Működéséről nem tettem fel képeket, hisz úgyis mindenki tudja mit csinál
Tetszik ez a plexis megoldás! Nagyn baba
Szevasztok!
Én is összeraktam az órát de van egy kis baj,nem megy :S Pontos hibajelenség : bedugom a konnektroba és elkezd pörögni az óra.Megvan a bekapcsológomb,felpörög,bekapcsolom és világít néhány led.Belülről kifelé haladva : középponti+őt követő 3 db...aztán a következő sötét,és után megint 4 db világít teljes fényerővel.Hiába nyomkodok bármit is,nem jelenik meg semmien kijelzés sem...A fordulattal lehet a gond? Sajna nem túl magas feszültségű torroidom van,és van egy érdekjesség is : a graetz után 11.8 V van,utána meg már csak 9.8 és 10.31 (nekem 2 graetz kocka van bent,egyik az 5 Vos részekhez,másik pedig a 12esekhez...)tehát hogy van ez? nem *gyök 2 a feszültség egyenirányítá után? Mert ha igen,minden bizonnyal a gretz kockákkal van a baj...
nem az egyenirányítás miatt hanem a puffer miatt számolunk 1.41-gyel.
A soros ledekből 1 fordítva van, vagy szakadt...
Értem...tehát akkor puffer kell oda...illetve nagy puffer
nem biztos hogy szadtak mert most néztem,va kézzel hozzáérek a bázishoz akkor pl a két szélső piros ledet is be tudom kapcsolni halványan...szal érzékel a tranyó bázisa és kapcsol...szal lehet hogy nem szakadtak hanem csak nem indul a pic rendesen...mert ha kiveszem,ugyan azt csinálj az áramkör mitha bent lenne...
Szevasztok!
A feszültség gond azthiszem megoldódott...raktam nagy puffert és már is megy 11.5 V a ventire...viszont érdekes hogy manuális 5 v-t adva a ic tok megfelelő lábaira,a ledek közül csak a 18as-17es-8as lábakon lévő ledek mennek ahogy kell...alapból meg 2 led világít max fényerővel mikor közel nincs ott fesz..amikor meg ráakasztok 5 Vot,elalszanak...nemtudom zárlat-e...de az tuti hogy kicsit szétkapom a propit és átnézem hogy hol is van a bibi...viszont az irfz44-es fet nagyon melegszik ha pörög...ha áll akkor semmi...meg a kézzel tekert tekercs is melegszik picit...(külső) (legalább tudom hogy működik )
Hali!
Szeretném megkérdezni Vicsys-t hogy nem lehet-e valahogy máshogy tápellátáshoz juttatni a LED sort? vmi motor nem lenne jó aminek a tengelyére a LED sor menne, de nem tom hogy lehet ne a tápot adni neki, a vékopny vezeték hülyeség szerintem mert megcsavarodik, lenne egy gondolatom, de lehet hogy badarság.... Hogy lehetne máshogy megoldani hogy ne legyen az a csúnya tekercselés a légmagos tekercsnél, és csak a lesort lehessen látni, elnézést kérek az alkotótól hogy lecsúnyáztam a tekercselését! Lehet hogy vki már írta ezt az üzenetet, de 28 lap azért nem kevés, bocs hogy mégegyszer megkérdezem! Köszi a segítséget előre is! Üdv: Edem
Szia Edem!
Nincs semmi baj! Többeknek ez az első kérdése: hogyan lehetne megúszni a tekercset...? Egy lehetséges alternatíva, ha csúszókeféket használsz. Ebben az esetben átjuttatod a propellerre a 16-18V-os pufferfeszt és kész.
Szevasztok!
Úgy nézem,sikerült megoldani a gondok nagyrészét de még mindig nem megy.Ki be kapcsolgatni tudom...ha pörög akkor az állótekercs baromira felforrósodik elég hamar,viszont álló helyzetben semmi gond nincs vele.A megfelelő lábakra vannak kötve a ledek,kipróbáltam....de vmiért nincs kijelzés.Raktam még1 ledet a fototranzisztorhoz így egy körbeforduláskor 2-t jelez...nem ugyan olyan a 2 led de mind1...így 1.3 Vot kapnak...Mi lehet a hiba? Nemtudjátok véletelnül?
Forró a tekercs? Nem menetzárlatos? Hány menet van rajta? 100?
Mekkora a propelleren a tápfesz? (pufferen) A +5V megvan a pic lábán mérve? Mekkora a bázison a puffer fesz? Hova tetted a plusz ledet? Kapcsold le a villanyt teszt közben (lehet bezavar...)
Hát nemtudom...mert először nem melegedett aztán össze vissza nyomogattam a távszab-ot...lehet hogy be van rakva az állítási lehetőség a gombokra? (propclock oldalról való)
Egyébként a tekercs kimérve ohmos ellenállást mutat,sztem nem zárlatos...h lehetne mégis tesztelni? a propellerrel durván 9 V érkezik (stabkocka be lábára) és onnan stabil 5 V...ez megvan a pic foglalat lábain is..A bázison a pufferfeszt hol nézzem?rögtön a trafó és a pufferkondi után? A plusz ledet pont átellenesen a másikkal...és párhuzamosan raktam őket...a bázisról így 1.3 V jön nekik,ha pörög a prop...remélem jól kötöttem be őket,a 'letört' fele a negatív ugye? Villanyt direkt lekapcsoltam de nem megy...egyébként nem baj hogyha a másik led nem ugyan olyan?Mert az kicsit világoabb tokozású,szal nem annyira sötétített...egyébként az ir led helyett sima led is jó lenne ami rávilágít a tranyóra?
Sziasztok!
Megszeretném építeni én is a Propeller Clock-ot. Holnap megyek alaktrészt venni, azt szeretném kérdezni, hogy a bázison és a propeller lévő graetz hídnak mi a típusa? Előre is köszönöm. |
Bejelentkezés
Hirdetés |