Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   76 / 206
(#) mex válasza quadocska hozzászólására (») Ápr 5, 2010 /
 
(#) quadocska válasza mex hozzászólására (») Ápr 5, 2010 /
 
MEX köszönöm!
(#) jancsi_87 hozzászólása Ápr 6, 2010 /
 
A jeladókat azon kívül, hogy megmérem az ellenállását kimondottan csak oszcilloszkóppal lehet megvizsgálni? Ha kiszerelem valami más eljárással nem lehet mérni csak beszerelve működés közben?
(#) mex válasza jancsi_87 hozzászólására (») Ápr 6, 2010 /
 
De lehet. Csak azt nem tudom mire vagy még kiváncsi?
Ha a tekercs jó, nem szakadt, akkor sokminden baja már nem lehet...
Lehet feszültséget mérni rajta, ha egy tekercs közelébe teszed, amit 50Hz váltóárammal hajtol meg egy trafóról például.
(#) erdgab hozzászólása Ápr 11, 2010 /
 
Tisztelt Uraim!
Van egy Alko szegélynyíró masinám,aminek tönkrement a gyújtása,sajnos csak borsos áron lehetne másikat venni bele.Kérdezném,nem lehetne valahogy megoldani másképp a gyújtását?Motorikusan kifogástalan.Bármi megoldható megoldás érdekelne.
Köszönöm!
(#) attila1 válasza erdgab hozzászólására (») Ápr 12, 2010 /
 
Tegyél fel képet az elektronikáról,ha hozzáférhetőek az alkatrészek.Ha beöntött az egész,akkor vegyél Super Kromofág-ot,abban áztasd a panelt,miután kibányásztad a dobozából.Az áztatás pár napot igénybevesz,de kipróbáltam,és tutira bevált ezzel a roncsolásmentes szétszerelés.Minden megmarad az alkatrészeken,még a színgyűrük is az ellenálláson.Utána már egyszerű a javítás
(#) erdgab válasza attila1 hozzászólására (») Ápr 13, 2010 /
 
Ezzel a módszerrel én is próbálkoztam,nem jött be.Képet nem tudok felrakni,a gyújtórész éppen úton van egy havernál,hátha talál valahol.Sajnos az elektronika és a trafó rész egy komplett egységbe van beöntve,megszakító kívül nincs,mindössze 3 kivezetése van a gyertyához a nagyfesz a test és a leállító (slusz).Szerintem így reménytelen.
(#) attila1 válasza erdgab hozzászólására (») Ápr 14, 2010 /
 
Hát sajnálom,pedig nekem így sikerült megszabadítanom az elektronikát a gyantától 4-5nap alatt.
(#) pannonia_23 hozzászólása Ápr 15, 2010 /
 
Szia Mex!
Újra itt.Szóval gondolkoztam ezen a gyújtáson tood 4T-s robogó egy jeladó, és abból állítja elő az előgyújtást is.Tehát van neki egy negatív és egy pozítív félperiódusa.Az egyik adja az alap előgyújtást a másik periódus a fordulati előgyújtást.Tudom mondtad nem segítesz konkrét rajzzal,de szerintem a bemeneten egy alul ill. egy felül áteresztő szűrő van amik fordulatszám függvényében működnek.Kérlek írj,hogy jól gondolom vagy nem.
Köszi
(#) pannonia_23 hozzászólása Ápr 15, 2010 /
 
Szia Erdgab
a lendkeréken a mágnesek teljesen körbe vannak vagy csak egy részén???
(#) mex válasza pannonia_23 hozzászólására (») Ápr 15, 2010 /
 
Igy valahogy. Sok függ a jeladóbütyök szögfokban kifejezett hosszától. Találkoztam olyannal, ami ~10° hosszú volt, de olyannal is ami 50°. Ráadásul az sem biztos, hogy az eleje, vagy a vége vezérli közvetlen az alapelőgyújtást. Összetett dolog ez. Kétállapotú szabályzást monostabillal is meglehet oldani, folyamatost pedig legjobb mikrovezérlővel. A gyártók mind speciálisan erre készült áramköröket használnak, ezek nem beszerezhetőek.
(#) erdgab válasza pannonia_23 hozzászólására (») Ápr 15, 2010 /
 
Szia!
A lendkerék egy részén van csak mágnes.
(#) pannonia_23 hozzászólása Ápr 15, 2010 /
 
Mex miért nem küldted el amit elkezdtél írni,mert láttam hogy írsz és nem látok semmit,hogy hozzászóltál volna
(#) pannonia_23 hozzászólása Ápr 15, 2010 /
 
Értem akkor feladhatom nyugodtan ezek szerint mert a monostabil még oké,de a PIC az más tészta karakterisztika nélkül hiába tudnék picet programozni.Egyébként meg kb 10 fokos a bütyi
(#) pannonia_23 válasza erdgab hozzászólására (») Ápr 15, 2010 /
 
Akkor az úgy működik hogy a gyújtás vasmag része előtt akkor van mágnes amikor kb alsó holtponton van dugó és addig van előtte egészen amíg a dugattyú el nem éri az előgyújtás pontot vagy még egy kicsit előtte hogy a mágneses tér össze tudjon esni és önindukció jöjjön létre és ekkor van szikra.
Ez kb olyan,mint a simson 50-es gyújtása,tudod amelyiknél a blokkból jön ki a gyújtó kábel.Csak itt nem megszakító szünteti meg a mágneses tér további hatását a tekercsre hanem egyszerűen az hogy nincs tovább mágnes.De azért a gyertya furaton dugj be valami vékony csavarhúzót kezd el forgatni és nézd meg hogy igazam van e?!
(#) mex válasza pannonia_23 hozzászólására (») Ápr 15, 2010 /
 
Ha 10 fokos, akkor próbálkozz. Mérd ki valahogy a forgásirány figyelembevételével, hogy a bütyök hátsó éle a dugó holtpontja előtt hány fokkal éri el a jeladó közepét, (ilyenkor van jelmaximum), és milyen polaritású. Ez lenne az alapelőgyújtás helyzete, ha nincs csak pár fok a felső holtpont előtt. Ez a jel inditana egy monostabilt, ami viszont kapuzza a nagyobb fordulatokon hatásos előgyújtás inditását. Ha a monostabil ideje jól van megválasztva, akkor a nagyobb értékű előgyújtást csak bizonyos fordulat felett engedélyezi. Persze ez csak vázlat, a valóságos kapcsolást neked kell kidolgoznod.
(#) pannonia_23 válasza mex hozzászólására (») Ápr 15, 2010 /
 
Most kerestem rá egy monostabil kapcsolásra ahol tudok neki adni kívánt értékeket pl.:késleltetést.Ezt így ebben a formában nem értem,mert nekem nem késleltetés kell,vagy de?Nem adom fel.A gondolatom,kell egy olyan,hogy az alapjelet egyszerűen ráküldöm a tirisztor gate-re,mondjuk amikor a bütyi elhaladt a jeladó előtt tegyük fel az a poztív periódus(rajzokon így láttam,meg ahogy néztem a jelölés szerint ekkor van holtponton vagy előtte egy kicsit) tehát így beindulna gép,ugye?De fordulaton jönne a gebasz.Ekkor jön egy áramkör ami egy bizonyos fordulaton az addig tiltott előgyújtási jelet engedélyezi és az kezdi el vezérelni a tir. G-jét ugye?Mert a rajzon még szerintem összehoznám én magam is csak még az instrukciók nem igazán tiszták.
(#) pannonia_23 válasza erdgab hozzászólására (») Ápr 15, 2010 /
 
Megnézted,mert kíváncsi vagyok!
(#) mex válasza pannonia_23 hozzászólására (») Ápr 15, 2010 /
 
A lényeg, hogy bizonyos fordulatig gátolni kell az előgyújás impulzusát! Ehez kell egy monostabil, amit a későbbi jel, tehát az alapelőgyújtás indit el. Amig nem indul, addig a kimenetének testelni kell a nagyobb előgyújtás impulzusát. Mihelyt a kimenet állapotot vált, bekapcsolja a tirisztort, ami azután a vezérlőjeltől függetlenül kialszik, de még szabad utat biztosit a következő korábbi gyújtásimpulzusnak. Ha az időzitési időn belül megérkezik, akkor az inditja a tirisztort, ha nem, akkor továbbra is csak a későbbi időpont. A monostabilnak újrainditható tipusnak kell lennie, vagyis, ha az inditóimpulzusok gyakrabban érkeznek, mint az időzités hossza, akkor a kimenet mindig magas állapotú maradjon.
(#) pannonia_23 válasza mex hozzászólására (») Ápr 15, 2010 /
 
És ezt az időzítést az RC taggal érem el aminek viszont már kísérletezés szaga van.És akkor ezek szerint az alapjárati jel egy egyszerű diódán mehet a tirisztorra?Mert amíg alapjárat van addig a monostabil alacsony szinten van,de amikor a beállított időn belül kapja a jelet és magas szinten marad a monostabil akkor már lényegtelen hogy az alapjárati jel is oda megy a gétre mert akkor már úgy is nyitva van nem?
(#) pannonia_23 hozzászólása Ápr 15, 2010 /
 
Azt hiszem ez az újraindítós fajta,és egyszerűen az R1-C1 taggal állítom be az ismétlődés idejét?

555a_u.gif
    
(#) mex válasza pannonia_23 hozzászólására (») Ápr 15, 2010 /
 
Az, hogy a gate röviddel egymás után kettő inditóimpulzust is kap, lényegtelen, ha tekercsgyújtású a motor, mert a gyújtókondi csak az első impulzusnál van feltöltve, a másodiknál még nincs benne fesz, ezt a tekercs elhelyezése is biztositja (legalábbis sok alaplapnál igy volt beállitva. Akkus gyújtásnál, már bonyásabb a helyzet, ott általában egy ideig leállitják a feszültségátalakitót, amig mindkét polaritású jel meg nem szűnik. Azt, hogy sima diódán keresztül vezérelhető-e a tirisztort a jeladó és az alkalmazott tirisztor szabja meg. Lehet, hogy kell egy tranyós erősitőfokozat, a negativ jelnek mindenképp kell a fázisforditás.

Az amit feltettél nem újraindulós, ellentkezőleg, amig az időzités tart addig nem hatásos a bejövő inditóimpulzus. Keress rá a "retriggerable monostable" kifejezésre.
(#) pannonia_23 válasza mex hozzászólására (») Ápr 15, 2010 /
 
Igen akksis a motor azt két jeles dolgot azért gondoltam,mert az alap ötletem az volt,hogy ugye alap jel mehet egyszerűen diódáról ez nyitogatja a tirit.Amikor már magasabb fordulat van a mono úgy is hamarabb gyújtja be a gate-t és olyankor már nem lényeg,hogy az alap jel is ad neki egy nyitófeszt,mert már úgy is nyit van.Érted már a gondolkodásomat?Most csak próbálkozok
(#) erdgab válasza pannonia_23 hozzászólására (») Ápr 16, 2010 /
 
Igen,megnéztem! A lendkerékben 2 mágnes van egy oldalon (szemben vele az ellensúly),ezek olyan 2,5cm hosszúak és a kettő között kb. 6-7mm távolság van,tehát egymás után helyezkednek el.A gyújtó rész egy patkó alakú magon van (nem E alakú mag),egyik szára kicsivel hosszabb a másiknál.A mágnesek a dugattyú felső állása körül kerülnek kapcsolatba a patkó alakú maggal.
(#) pityuwc00 hozzászólása Ápr 24, 2010 /
 
Van egy motoros permetezőn maximálisan kínai a Tesco-ban lett véve.
És most hol gyújt hol nem.Ahogy éppen kedve szottyan.De az utoibbi napokban inkább nem gyújt egyártalánn.A gyújtásával van,gond mert néha ad szikrát.
Kerestem a googleben hozzá alkatrészt de nbem találtam semmit csak anyit,hogy kínában ezeket a motrokat biciklire is szerelik.Alkatrészt sehol sem találtam az interneten ilyen kóddal ellátva.Tehát ebből adódik a kérdés mivel tudnám helyettesíteni,hogy működő képes legyen.
A gyújtás a képeken mellékelve.
(#) jancsi_87 hozzászólása Ápr 25, 2010 /
 
Az lenne a kérdésem hogy ez az áramkör aksiról kapja a tápot?
(#) gulyi88 válasza jancsi_87 hozzászólására (») Ápr 25, 2010 /
 
igen onnan.
(#) jancsi_87 válasza gulyi88 hozzászólására (») Ápr 25, 2010 /
 
A szocimotoros.hu oldalon találtam ezt a kapcsolást, lehet tudni hogy ki készítette?
(#) bubuc17 válasza pityuwc00 hozzászólására (») Ápr 26, 2010 /
 
helló
hát ilyen gyújtással még nem találkoztam...
de 70% ban a nagyfesztrafó lessz rossz (a fekete amiből kijön a gyújtásskábel.) ez házilag javitani (újratekerni) szinte lehetetlen eredményesen.
én a hal gyújtást ajánlom neked én legalábbis azt raknám hejette. itt a topikban le van irva +rajz is van hozzá. esetleg ha ezt csinálod meg rá akkor tudok benne segiteni. tapasztalat alapján javúl a motor hatásfoka is ettől a gyújtástól.

(#) erdgab hozzászólása Ápr 26, 2010 /
 
Kedves Uraim,a múltkor említettem itt a fórumon,hogy tönkrement az Alko FRS 351 damilos gazfektetőm gyújtása,azóta sikerült megoldanom a problémát.Úgy gondoltam,megérdemli a fórum,megmutatom mire jutottam.Beépítettem egy más gép gyújtórészét,a felfogató furatot felül,kissé odébb kellett marni,az alsóhoz pedig kellett egy kis lemezke,hogy rögzíteni lehessen.Sikerült úgy beállítani,hogy az eredetihez képest 2mm-rel hátrébb van rögzítve,mintha előgyújtást adtam volna nagyobbat (talán érthető amit mondani szeretnék),sajnos az eredeti helyre sehogy sem tudtam odailleszteni.A záróburkolatot ki kellett vágnom,hogy a gyújtás elférjen,ezzel kellő helyet nyertem,de ha a berántó részt is felteszem,akkor ez a kivágás nem is látható és burkolt minden.A gép könnyen indul,jól pörög és kicsit erősebbnek is tűnik,mint amilyen volt.Lehet,hogy kellett is az a 2mm eltolás a gyújtásnak ? ,nem tudom,de most szuperül megy,vágtam is vele vagy araszos füvet.Még az egyik berántó karmot kell megjavítanom,letörött egy pici kis pöcök róla.A képek talán többet mondanak.A gép tetején az eredeti gyújtórész látható.
Következő: »»   76 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem