Fórum témák
» Több friss téma |
Volt több hsz.-em is, egyiket megleltem:
Kapcs. üzemű IC LM2575T Adj. max.1A ca. 330Ft Induktivitás: 330 mikroH 250Ft. Shottky /visszafutó/ dióda 30Ft. 100+330mikroF kondi 2* 40Ft Más nem is igen kell, méret IC TO220 5 lábbal Induktivitás D26*12mm Bemenet: 5-35V Kimenet: 1.2-töl bemenet-néhány volt Van fix kimenőfeszültségű is 3,3 és 5V Van 3A változat is, ugyanezen méretekkel, induktivitás akkor 100mikroH, kapacitás be220mikro, ki 1000mikro és természetesen nagyobb áramú Schottky, árak kb. ugyanazok. Bejáratnak: találsz valami trafót, kap egy Graetzet, meg egy kondit. Azért 10-20% terhelés kell, a kimenő feszültség ugyan stabil, de a jelalak a 2-es lábon nem az előírt. Amit itt látsz, 3A-es, állítható feszültségű, azért van ott a poti.
Szia
A legolcsóbb megoldás 7824-el elöszabályozni amit már mindhárom(7805,12,15) is kibir.
Szevasz!
Nem hinném, hogy van annyi fölös teljesítmény egy ilyen rendszerben, hogy elmelegítsek mondjuk 20W-nyi teljesítményt. /35-12V/*1A-el. Tudod mekkora egy rossz körülmények között dolgozó, 20W-ot disszipáló hűtőborda? Drága az energia! Üdv: StMiklos
És mikor 17 voltra esik a feszültség? Ott már nem tud mit csinálni egy 7824...
akkor a 7824esen esik 1-2V fesz aztán továbbenged 15-16V-ot és onnantól meg a 7812 tud vele mitcsinálni...
üdv mindenkinek
kérdésem lenne 3 fázisu szabályzóval kapcsolatban! okozhat é hibát ha járó motornál a monitor bemenetre nem kap feszültséget. a minap hívtak 1 motorhoz azzal hogy nincs töltése! a fesz.szab.-ot kicserélték de ígysem lett jó. kimértem a szabályzót és döglött volt! ami hibát leltem az a gyujtáskapcsoló volt "enyhén kontakthibás" rendberaktam, feltettem másik szabályzót, most van töltés! kicsit sokalom az értéket: akku oldalon 14,5V monitor bemeneten 13,6V. köszi
Ha a "monitor" lábra nem kap feszültséget, akkor túltölti az akkut. A 14.5V megfelelő, viszont a 13.6V nem, mert ezek szerint valahol még nagy átmeneti ellenállás, kontakthiba van a gyújtáskapcsolóban, vagy valamelyik ide tartozó vezetéknél (talán beázott).
üdv
köszi a gyors választ 2 ohm-nál jobb értéket nem sikerült kicsiholnom sajna, de megpróbálok beépíteni 1 relét és azt vezérelni a gyujtáskapcsolóval.
Sziasztok.
Egy Suzuki robogóm van, az elektromos rendszere elég furcsa. Valószínűleg a feszszabályzó rossz, mert nincs töltés, a világítás halvány. A köv. méréseket végeztem: a generátorról jövő vezetékeken (töltés, világítás) a testhez képest 18 V körüli váltó fesz. szálanként. Tehát a generátor szerintem jó. A szabályzóról az akkura menő piros vezetéken alapjáraton 5V egyenfesz. Ez lehet a hiba. Olvastam visszább, hogy egy trafóval ki lehet próbálni a szabályzót, de a trafó kivezetéseit hova kell kötni? Ahová a generátorról jövő két vezeték megy, vagy a töltés csatlakozó és a test közé? Remélem érthető voltam, nem írtam sok badarságot. A feszszabályzó lábai között mindenhol szakadást mérek, a szervízkönyv szerint ez sem jó.
Szia!
Akkor cseréld ki a szabályzót. Úgy néz ki meghalt.
Köszi. Ha megcsinálom a Mex által leírt szabályzót, pontosan hogy kell bekötni a generátorról jövő két vezetéket(töltés, világítás). A Graetzbe milyen diódák kellenek?
Sziasztok!
Honda CB 500 S motorom van. A fesszabályzó meghalt benne. Látom itt közzétettetek egy eagle tervet és egy áramkör felépítést. Ha jól látom titilla tette fel. Működött ez a kapcsolás? Ha megépítem akkor ez tökéletes működni fog a motoromban? Szívesebben építeném meg mint megvenném több 10ezer forintért. Köszi szépen!! Ricsi
Én is csatolok egy kapcsolást, hogy tudjál választani. Üdv nyemi.
Köszi!
3 közül kellett választanom! A tied hasonlít egy másik kapcsoláshoz, amit szintén itt találtam. Valószínű azt építjük meg.
Sziasztok!
Szeretném megépíteni a mellékelt kapcsolást, de a ZTX753 -at csak péntekre tudom beszerezni, de sajnos már holnap kell a motor. BD442 van itthon, ezzel helyettesíthetem? Az ellenállások értékeken kell változtatnom? Mivel 2db van, sokat nem kísérletezhetek vele. 1.3W-os zener (bzx85c6v2c) elég hozzá?
Berakhatod.
A generátor kétkivezetéses ugye? Az egyik szál az egyértelmű, de tudod hová kell kötni a másik szálat?
Kösz a választ.
Igen kétkivezetéses és testelt. Sárga vezeték -> GENERATOR Test vezeték -> MASSE Első izzótól visszavezetett vezeték -> SENSE (A fehér vezeték belemegy a gyári diódába) Akku később lesz csak. Egyenlőre világítás a fontos, mivel este kell hazajönnöm.
Szia Ricsi!
Az Xt600-as mocimban közel 2 éve üzemel ez a kapcsolás hiba nélkül. Hát hajrá!
Szia titilla!
Nem a te fajtádat csináltam meg, amikor komparátorokkal vezéreljük a tirisztort (potis megoldás), hanem mikor céner diódával. A munkahelyemen teszteltük egy autó generátorán. Ott mintha csak egy tirisztor működött volna, a motoron úgy veszem észre mind a három működik. Péntek óta így megyek motorral, mivel 12k-ért ígértek utángyártott feszszabályzót, de még nem jött meg. A gyári 50 és a Kecskeméten látott 25k azért kicsit sok, ahhoz képest hogy ezt 3k-ért összeraktam. Egyenlőre nem vízálló és eléggé melegednek a tirisztorok bordái és a diódák is. Hát még tesztelem, nem tudom mit bír. Két dologtól félek, egy hogy túltöltheti az aksit ha a tirisztor tönkremegy, és hogy egyszer megállok mikor megadja. Mondjuk most két aksival fogok mászkálni a biztonság kedvéért. Ha van valami véleményed, vagy bővebb tapasztalatod szívesen meghallgatom. Amúgy Honda CB 500 S motorm van. Köszi!
Szia!
Az én "fajtám" pont a 3 fázisú tirisztoros, ami egy tranzisztoros komparátort használ, ahol is zéner a referencia feszültség. Ehhez van a nyák is...
Még valami az üzembiztosságról: A 2. gyári fesszabályzó pont 1 évet bírt ki a mocin, a mostani amit építettem és használok is, mint már mondtam 2 éve üzemel kifogástalanúl ugyanazzal az akksival. Én annyit csináltam, hogy a potiját 2db fix ellenállással helyettesítettem. A melegedés természetes, mivel ezek a rendszerű fesszabályzók úgynevezett shunt szabályozók, azaz amikor nem kell a töltés, akkor rövidrezárják az adott tekercset, ami a relative nagy légrés miatt nem megy tönkre. Érdemes a hűtést egy kicsit túlméretezni, valamint a fesszabályzó hűtőbordáit áramló levegő közelébe tenni. Ilyen helyet nem nehéz találni egy mocin... Széles utat!
tegnap lemerült az aksi. Ma derítem majd ki, hogy történt e valami a szabályzóval. Hétvégén elég meleg volt és hegyre mentem fel, lehet nem bírta ki. A kérdésem a következő lenne még:
ugye ezeknek a fesszabályzóknak olyan 13-14 V-ig kell felmenniük mikor töltik az aksit. Nekem ez csak 12,7-ig ment fel, neked meddig megy fel? Rámértél? És ügye a gyáriak ilyenkor tartják ezt a 13 V feletti értéket. Nekem ilyenkor magas fordulatszámon visszaszabályzott 12,3-ra. Ez érdekes mert mikor a laborba terhelés nélkül próbáltuk akkor tartotta a 14,4V.os szintet. Mikor már rajta volt az aksi akkor nem. Pedig mikor még működött a fesszabályzom, az is majdnem elérte a 14-et.
Az enyémet 13,8V-ra állítottam be, ami magas fordulaton visszaesik 13,5-re. A 12,7V az nagyon kevés! Az kb az akksi feszültsége! A töltésnek 13,5V és 14V között kell lennie! A 14V szerintem már sok. Nyugodtan építsd meg az "énféle" fesszabályzót, és le van a gond. A hűtésre, mint már mondtam ügyelni kell!!!
Sziasztok 6 Vos 350es jawahoz tudna nekem valaki ajánlani egy jó kapcsrajzot feszszabályozónak? Mz-re valót találtam, de jáwásat nem! Előre is köszi a választ!
Hali!
700-as Suzuki quad-hoz keresek feszültségszabályzó kapcsolást. A Honda VFR750-et már kipróbáltam, de nem bírja tartósan az igénybevételt. (A generátor kimenő- feszültsége 23 és 60V között változik.)
sziasztok,
új vagyok itt, van egy 1973as suzuki Rv 90es 6V-os 2ütemű motorom aminek a "dinamója " túl tölt . A segítségeteket szeretném kérni mivel nem értek hozzá. A megnevezésekkel is ha hibázok tudjátok be ennek. Tehát amit ki tudtam okoskodni: 3 tekercsem van 1 a gyújtásnak 1 a világításnak és 1 a töltésnek /szerintem/ van még egy ellenállásom is / műgyantába öntve, 2 kivezetéssel az egyik rögtön testre megy a másik a világítás kapcsolóba , ez 9ohmos/ Van egy szilicon diódám is az aksi környékén. Mindegyiken lemértem az ellenállást és csak a töltő tekercsnek volt más az értéke. /0,16-0,24 ohm helyett 0,5ohm / Feszültség mérésnél igen nagy értékeket mértem és az index lámpáimnál is megszűnik a villogás és folyamatosan világítanak. Hogyan tudnám megjavítani? Hogyan tudnám a gyújtás időpontot megnézni mert a lendkerék miatt nem látom a megszakítót és akárhova teszem a műszerem mindenhol testen van a megszakító kalapácson és az üllőn is még nyitott állapotában is. Van hozzá gyárilag egy timing tester / suzuki 09900-27003 / csak sehol nem kapok. Azt csak összekéne kötnöm testtel meg egy fekete vezetékkel és az világítana meg hangot adna amikor megszakít a megszakító. A motorom meg legyengült és főleg terheléskor /emelkedőn felfelé ahol lazán felvitt 2személyt is ott most egyedül is alíg megy fel és olyan hangja van mint amikor csörgött a gyújtás a trabantokon. A kipufogó furulyáját kimostan mert nagyon olajos volt attól jobb erőre kapott de még messze van fénykorától és még csak 4ezer km sincs benne. előre is köszönöm a segítő hszeket
Sziasztok.
Van egy Yamaha DT-m, amiben közös töltő-világító tekercs van. Sima egyutas egyenirányítás után van az akksi. És ami az érdekes, még az AC ágba van kötve egy dobozka. Alu háza kap testet, az egy szem kivezetése pedig a töltő/világító tekercs kimenetén van. Ennek a működését ismeri valaki? hmli
Feszültségkorlátozást végez, a nagyobb fordulatszámtartományban a túlzottan megemelkedő feszültséget egy tirisztor segitségével söntöli (testre kapcsolgatja).
Köszi.
Kipróbáltam labortáppal. Pozitív az érintkezőn, negatív a fémházon, ekkor nem történik semmi. (20 voltig), fordított polaritásnál pedig 0.6V fesz esik rajta (dióda) Akkor nem valószínű, hogy működik? A motorban konkrétan 1 darab 1.5W műszerfalizzó, és 1 db 3W nullajelző van. És nem lövi ki. Érdekes. |
Bejelentkezés
Hirdetés |