Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   37 / 228
(#) gabi20 válasza SKY hozzászólására (») Ápr 18, 2010 /
 
Írtam egy 3,6sek várakozási ciklust, ez azt jelenti hogy 3,6s időközönként van a kijelző frissítve, de így ahogy mondod 555 - el is megoldható az időzítés.
(#) sprofan válasza SKY hozzászólására (») Ápr 18, 2010 /
 
Pont ez a szép, hogy nem kell hozzá olyan agy, annyira pofátlanul egyszerű a dolog hogy csak na. A motor amúgy 400W-os (24V 17,5A). Itt ebben a pdf-ben van a 3. oldalon: Bővebben: Link
Itt pedg egy kép hogy a hagyományos MTB agyra is rá lehet ereszteni: Bővebben: Link
(#) dizi hozzászólása Ápr 19, 2010 /
 
Sziasztok
Lenne egy nagy problémám hoztak hozzám egy KÍNAI villany bringát aminek a vezérlése meghalt a panelre csak ennyi van írva GG180A ennek keresem a rajzát.
A kereső egy kar órát adott ki erre a típusra,hurrá.
2db ic van benne 1 NE555 és egy LM339 a fetek típusa pedig P75NF75 persze ezek is elszálltak és a helyettesítőjét sem tudom.
4 db 12voltos aksi hajtja (48v).
Azért írok ennyi infót mert nem javítottam még soha ilyet azt sem tudom hol kezdjek hozzá.
Segítséget előre is köszönöm.
Képeket mellékelem.
A bringa típusa is rejtély.
(#) Mary bx válasza dizi hozzászólására (») Ápr 19, 2010 /
 
3 fázisu/nem kefés/300W-os a gép.Kinai termék lévén nem létezik hozzá kapcsolási rajz A Fet-ek helyettesitöjét megtalálod itt,csak olvass vissza
(#) dizi válasza Mary bx hozzászólására (») Ápr 19, 2010 /
 
Hi
A motorba két szál vezeték megy és a két fet párhuzamosan van kötve,így is három fázisú?
Te találkoztál már ezzel a típussal,amiben ez az elektronika volt.
Az LM339 milyen feladatot lát el?
A gázkar az milyen alkatrészt rejt,mert oda a + 5volt ésa mínusz is megy.
(#) dizi válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 19, 2010 /
 
Hi
Nem ebbe kettő azonos típusú van párhuzamosan.
KÉRDÉS:Hogy a pi..ba lehet ezt be tesztelni tápegységen?
Odáig el jutottam,hogy a benne lévő 555-t 3 lábára kötöttem egy piezót és magas hang halható ez a jel megy a 339-hez és ott van két S8050 -es tranyó és utána a fetek.
Ennek az elektronikának a kimenetére tesztként sima kefés motort pl aksis fúró motorját rá lehet kötni?
(#) dizi válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 19, 2010 /
 
Mint említettem két fet van benne párhuzamosan ahogy a kép is mutatja 1,2 jelöltek a fetek ezek vezérlése is közös azaz a két 75 amperes fet kitesz egy 150amperest.
Igazából van benne egy 7812 és egy 7805 stab úgyhogy akár 20 voltról is indulna az elektronika.
(#) dizi válasza dizi hozzászólására (») Ápr 19, 2010 /
 
A nagy áramú rész folyamatosan feszültség alatt van függetlenül a gyújtáskulcstól a kulcs egy"remote" kábelen visz feszültséget a7812-nek és így kapcsol a kis áramú rész.
(#) sprofan válasza sprofan hozzászólására (») Ápr 22, 2010 /
 
Nem igazán foglalkoznak a kérdésemmel még csak annyi válaszra sem méltatnak hogy nincs és nem is lesz. Hát akkor én meg tovább próbálkozom. Ha valaki talál másik helyet is ahol lehet kapni ilyen fogaskereket, az leírhatná hol, mert nem kicsit megkönnyítené nem csak az én, hanem mások életét is
(#) sprofan válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 22, 2010 /
 
De azt hogy tenném fel a normál MTB kerekére úgy, hogy az eredeti koszorú is megmarad?
(#) SKY válasza sprofan hozzászólására (») Ápr 22, 2010 /
 
Én a hátsó agy másik fogaskerekének egy szétszedett racsni fogaskereket fogok használni, ha meg nagyobb kell, akkor a pedál részében lévő fogaskereket. Nagyon jó ötlet a dongó motoros kit, de én nem gumit tennék oda, hanem egy vasgyűrűben sűrűn belefúrok kis csavarokat, úgy, hogy a küllők között érje azt a peremet amiben a küllők vannak, így biztos merőleges lesz a tengelyre, bár nem tudom, hogy a nagyobb nyomatékot (50-100Nm) hogyan bírná, de, lehet, hogy pár a tárcsán is átfog menni, hogy ne csavarodhasson.
Mindez még csak a fejemben van meg, majd meglátjuk, hogyan valósítható meg.
Mindenesetre a hegesztést elvetettem, ezen megoldást látva.
(#) sprofan válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 22, 2010 /
 
Nem nagyon ismerem a Babettákat (konkrétan semennyire), ezért kérdeztem hogy - s mit, de akkor szétnézek.
(#) SKY válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 22, 2010 /
 
Hogy érted, hogy örök-hajtós? Örök-mozgósnak jobban örülnék.
Amúgy a váltóban van üres fokozat, tehát kuplungként működik, a visszatöltés funkció miatt, pedig amúgy se kell a motor fogaskerekébe racsni.
Egyébként néztem egy régi motorkerékpáron a racsnit és ugyanolyan a menete, mint a normál bicikli agyaké, szóval meg van oldva az egysebességes racsni is a pedálnak, feltéve ha sikerül leszedni, az agyon annyit módosítanék még, hogy ipari (nekem a normál) csapágyat tennék bele, remélem úgy bírni fogja a kb. 75kg-os terhelést.
(#) SKY válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 22, 2010 /
 
Mondom, hogy egy háromsebességes simson váltót fogok használni, és ez úgy készült, mintha négy sebességes lenne, csak nincs benne a negyedik sebesség fogaskereke.
(#) sprofan válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Ápr 24, 2010 /
 
Nézegettem a fogaskereket és pont jó is lenne, kivéve egy dolgot: a mérete. Nekem sajnos túl nagy, az a ritka eset forog fenn nálam, hogy a motorból kijövő fordulatszámot nemhogy csökkenteni, növelni kéne. 10%-os emelkedőn is szinte könnyebben indul el mint vízszintes helyzetben (persze én is rajta vagyok), de csak 8km/h a sebessége. A másik oldali fogaskerék lenne a jó, ami a pedálhoz van, de akkor megint felmerül a kérdés hogy hogyan tegyem fel? Igazság szerint minél kisebb fogaskereket tudnánk találni, annál jobb lenne. A váltó rész már ki van gondolva, ki is próbáltam, az a motorra kerül, tehát a keréknél nem lesz semmi plusz. Mi lenne, ha fognék két kis fogaskereket, amiknek a belső átmérője pont akkora, mint a kerékagyé, mind a kettőbe fúrnék mondjuk 5-5 lyukat, és az egyiket ketté flexelném. Feltenném az egészet kívülre, alá persze gumi alátét, belülre a két fél darabot szintén alátéttel, működhet? Azért tennék belülre is fogaskereket, mert jelen pillanatban nem tudnék senkivel két félkör alakú lemezt esztergáltatni.
(#) cupi97 hozzászólása Ápr 27, 2010 /
 
Sziasztok!

Van egy összetört Skoda Favorit autóm, amiben ugye még jók az ablaktörlő motorok, megéri kiszedni?? Esetleg ha valakinek van ilyen irja mar lehogy tenleg 12V és hány W-tt az első és hátsó motor

Azért nem olvastam vissza mert nincs időm rá!!

Előre is kössz
(#) golyo2020 hozzászólása Ápr 29, 2010 /
 
Hali
Egy Tornádó típusú elektromos biciklivel kapcsolatban szeretném a segítségeteket kérni! Történt egy kisebb baleset vele és ennek következtében a vezérlő elektronikában elszállt egy-két alkatrész.
Csináltam egy pár képet erről az elektronikáról,de egy műszerész szerint van benne egy olyan alkatrész (DSC00872-es kép) amit elég nehéz beszerezni és ebben kellene segítenetek nekem hogy valóban igaz e,vagy esetleg hol lehet ilyen vezérlő egységhez hozzájutni?!Vagy esetleg valamivel helyettesíteni hogy elinduljon!
Előre köszönöm a segítségeteket!
(#) zolika60 válasza golyo2020 hozzászólására (») Ápr 30, 2010 /
 
Erre Az alkatrészre gondolsz?Bővebben: Link
(#) bbalazs_ válasza golyo2020 hozzászólására (») Ápr 30, 2010 /
 
Ha a vezerlo ATMEL chip szallt el, akkor igen, ugyanis abban a program a lenyeg. Chipet kapsz akarhol.

Ha a fetekre gondolsz, akkor azoknak az adatai alapjan szerintem nem nehez helyettesito tipust talalni (feszultseg es aram ne legyen kisebb, mint az eredeti, a gate kapacitas lehet kisebb, az atmeneti ellenallas is minel kisebb legyen).
(#) Mary bx válasza golyo2020 hozzászólására (») Ápr 30, 2010 /
 
Uj vezérlöt itt is kapsz,csak nézd meg a rossz vezérlödön hogy hány Voltos,Wattos és 120,vagy 60 fokos-é?
http://www.tech-mobile.hu/termekek-motorvezerlo.htm
(#) Mary bx válasza Mary bx hozzászólására (») Ápr 30, 2010 /
 
Még itt is találsz,de ajánlott személyesen:
http://gasboards.com/products-page/electro-bicycle-kerkpr/gbmch35026kapcsol
(#) SKY válasza sprofan hozzászólására (») Máj 11, 2010 /
 
Helló!
Itt egy alternatív lehetőség a fogaskerekek beszerzésére (képek). A váltó legkisebb fogaskereke talán épp elég kicsi lenne, hogy rámenjen az agyra. Úgy néztem, hogy csavarmenetes a váltó, de mégis csak a flexel tudtam lecsavarni. (A legkisebbel kell kezdeni a szétbontást.)
Másik problémám adódott: nem is az agy csapágya lesz a gyengepont, mint ahogy gondoltam, hanem a gumi, ugyanis 130kg-nál defektet kapott az egyik kerék, bár lehet, hogy nem a tehertől ment szét (még nem szedtem szét).
Kör (és félkör) alakú lemez után a MÉH-en nézz szét.
(#) Krisz03 válasza SKY hozzászólására (») Máj 11, 2010 /
 
Valóban, ezeket úgy kell szétcsavarni. Ráraksz két láncot, és tekered. Mégjobb, ha valami nyélre van felerősítve a lánc, úgy könnyebb.
Ja és nem fogaskerék! Ha már egyszer lánc fut rajta akkor lánckerék!
(#) SKY válasza Krisz03 hozzászólására (») Máj 11, 2010 /
 
Laposvasba fúrtam csavarokat és azzal próbáltam elcsavarni, de nem ment, de jó a láncos ötlet legközelebb úgy lesz!. Sprofan is fogaskereket írt és ez volt a fejembe.
(#) sprofan válasza SKY hozzászólására (») Máj 11, 2010 /
 
Végül is ez egy kerek izé amin fogak vannak, szóval
Nem is tudtam hogy szét lehet szedni a hátsó fogaskoszorút (na innen a fogaskerekes dolog ) , de akkor megpróbálkozok én is egyel, úgy is van egy-két selejtes darab majd azokat megpróbálom szétszedni.
(#) SKY válasza sprofan hozzászólására (») Máj 12, 2010 /
 
Amikor kipróbáltad a motorodat, akkor csak az áttétel miatt nem ment gyorsabban, vagy az üzemi fordulatszámát nem adta le a terhelés miatt?
(#) sprofan válasza SKY hozzászólására (») Máj 12, 2010 /
 
Fordulatszám: 120RPM nyomaték: 50NM Bővebben: Link
120RPM -el és a kerék kerületével számolva 1:1 áttétellel kb. kijön a 8km/ó. Errő az volt benne benne rendesen, ráültem és behúztam a féket, ugyan úgy indult mintha ki lenne engedve. Tehát erő ez elegendő, a sebesség viszont nekem nem. 16km/h -nak már örülnék, de a végső cél ha lehetséges a 24km/h. Ezt fogaskoszorúval váltanám, mivel pont felfér a tengely végére és még csavar menet is van benne a rögzítéshez. Mindehhez elképzelés már van, az egyetlen akadály annak megoldása, hogy megmaradjon a pedál hajtás.
(#) SKY válasza sprofan hozzászólására (») Máj 12, 2010 /
 
Ha jól számoltam, akkor 14 km/h-val kellett volna "száguldoznod", közel a fele fordulatszámra visszaesik, nem tudom hogy én hogyan méretezzem az áttételeket a motoromhoz, 4700rpm én 4500-al számoltam és 5-ös áttétel minimum van a váltó miatt, a kerékhez 1,5-öst teszek.
Egy régi motor alkatrészeit is felhasználom, és ez megkönnyítette a dolgomat, volt rajta egysebességes racsni, pont ráment a menete a bicikliagyra, valamint eggyel több fékkar van rajta (szerencsére), és még "fékhúzogató" érzékelő is volt az egyiken, gondolom a hátsó piros lámpát vezérelte.
(#) sprofan válasza SKY hozzászólására (») Máj 12, 2010 /
 
Hogy számoltad hogy 14km/h jött ki?
(#) 20sz Jófiú válasza sprofan hozzászólására (») Máj 12, 2010 /
 
28-as kerék kerülete kb. 2m. 120-as fordulatszámnál 1 másodperc alatt a kerék 2-t fordul. Tehát 4m-t teszel meg másodpercenként az 4m/s. Megszorzod a váltószámmal ami 3.6 és kijön a sebességed km/h-ban. Tehát 14.4km/h lett volna a sebességed 1/1-es áttételnél.
Következő: »»   37 / 228
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem