Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
A 700W-os verzió aminek műanyag a háta és két sarucsavar van rajta. A fesz-szab pedig egy fekete doboz aminek fém füle van aminél föl kell rögzíteni és szintén két saruhely van rajta.
Beépitett szabályzos? Esetleg egy közeli kép sokat segithetne.
Bővebben: Link
Ő a generátor.
És benne van még a szabályzo a müanyag alatt, vagy már ki van dobva? (ki szoktuk)
Na ezt nem tudom.
Azt honnan lehet megtudni hogy benne van-e?
Leveszed a burkolatot és rögtön kiderül. De azon a lyukon is láthato, ahol a téli-nyári üzemmod állithato (ha van ott egy pici csavar, akkor benne van)
Ebben az esetben a 6-os csavar a töltöszál (ampermérön keresztöl az aksihoz) az 5-ös a töltésvisszajelzö (nélküle is müködik)
Értem ez egyszerű de ha nincs benne akkor a külső szabályzót hogyan és hová?
Mindjárt túrok róla egy képet. Bővebben: Link Ő lenne az ugyan rajta volt de mintha nem lett volna bekötve de ezt majd csak holnap tudom megnézni pontosan hogy van-e benne szabályzó vagy sem de szerintem lessz benne. Viszont ha mégsem lenne akkor ez a szab van de ezt nem tudom hogyan kell bekötni.
A töltésvisszajelző az akusaru + ágára megy ugye?
2 verzio van:
a piros, ha jok a gerjesztödiodák. a kék, ha nem jok, igy is tokéletesen müködik
dehogy, a müszerfalhoz a visszajelzöhöz. (nem az amperméröre gondolok, hanem a kontrollámpára)
A linkelt szabályzon a cirill "s" betü a DF, az megy a gerjesztötekercsre. (majdnem kefét irtam, de az nincs benne)
A visszajelző az ha jól értelmezem akkor egy izzó az aku + áról megy a generátor általad pirossal jelölt sarujához.
A másikról meg megy az amermérőhöz a vastag.
Nem közvetlenül az akku+rol, a müszerfalnál kapja a +t.
Oké de a lényeg ugyanaz hogy az izzó eggyik ága a +on a másik a generátoron van.
Ha lett volna rajta külső fesszab akkor a generátorból három szál madzag kellen hogy kijöjjön ha a rajzod jól nézem? Ja és melyik lyuk alatt kell hogy legyen csavar ha benne van a szabályzó?
2 megy a szabályzohoz, plusz a töltöszál.
A fedél alatt van egy 3. csavaros kivezetés, ami nem látszik (csak a helye, mert ott pupos a fedél) Az az "ш" kivezetés.
Na onnan tuti nem jött ki semmi erre mérget veszek.
Akkor ergo benne kell hogy legyen a szab ugye?
Igen, de akkor mit keres rajta az a szabályzo, amit belinkeltél?
Gőzöm sincs elhiheted
![]() Ez egy agyonra összekucigolt toldottfoldott vezetékelésű traktor hogy az már fájdalamas. Ráadásul a vezetékkötegben össze is voltak égve a vezetékek így újra lett húzva az egész traktor vezetékelése. Ráadásul van rajta rengeteg módosítás is páldául nincs izzítás viszont van állófűtés és hasonló átalakítások. Lámpáktól teljesen a kapcsolón át a biztosítékokig mindent átcseréltünk így egy kissé egyedi is lett a vezetékelése . Akuról megy is minden flottul csak a töltést kell megcsinálni még. Annak is behúztam a generátortól a műszerfalba egy 2,5-ös vezetéket a vékony csavarról és egy 8-as körülit a töltőszálnak .Tudom túlzás de ez volt kéznél. Ráadásul tettem bele az akutól az ampermérőbe menő és a generátortól az ampermérőbe menő ágba is egy-egy 60Amperes biztit hogy még véletlen se legyen gubi. Ráadásul minden fogyasztó külön biztit kapott illetve a legvékonyabb vezeték is 1.5-es bár ez csak vagy két szál a többi 2.5-ös . Remélem csak fogja bírni a terhelést ![]()
Ha benne van a szabályzo (és jo is) akkor ha a 6-os csavarján van áram, már töltenie kell.
Holnap kiderül
![]() Ha van valami extra holnap jelentkezem . Ha jó lett akkor is jelzek.
Apropó mennyi feszt kell mérnem a generátoron ha még nincs rákötve az aksira?
Aksi nélkül ne mérd!! 14V +-0,5V ,aksival!
Vágom mindenképp kell az aksi hozzá. Aksi nélkül lehet rajta mérni amúgy valamennyi feszt?
Akár 20 voltot is, de nem nagyon szereti.
![]()
Van egy 55 amperes skoda autó generátorom amit meghajtok egy villanymotorral, ez idáig teljesen jól megy. Elegendő a villanymotor ereje, és sebessége, mert amikor belendül a generátor, akkor hallani lehet hogy ö maga is segíti a pörgést. Jelen esetben olyan gyorsan pörög átlagosan pl. mint egy turmix gép, vagy egy húsdaráló. De a kimeneten maximum szűk 2-3 voltot mértünk, holott ez a generátor 14 volt 55 amperes teljesítményű. A kérdés az hogy tudom kinyerni a generátorból a 14Volt,55Amper teljesítményt?
Szia.
Talán lehet, hogy gerjesztést kellene adni neki. ![]() A generátor sose fogja segíteni a pörgést.. szép is volna, ha rásegítene a motor erejére ![]() [OFF] A kimenet mindig terhelt legyen, terhelés nélkül nem szabad járatni, külömben elszállhatnak a diódák. üdv
Úgy tudod kinyerni, ha ideális állapotot figyelembe véve, (ami sohasem lesz, mert a veszteségekkel nem tudsz mit csinálni, sohasem lesz nulla) 14*55= 770W + veszteség, teljesítményű motorral hajtod meg. Ami nagyon durva becsléssel biztosan eléri az 1KW -ot, tehát 1KW -os motorral hajtod, gerjeszted, mondjuk egy akkumlátorról, feszültség szabályzó segítségével. Persze azt, hogy egy a szerkezet mire lesz jó, az már a te dolgod....
Idézet: „Persze azt, hogy egy a szerkezet mire lesz jó, az már a te dolgod....” Épp ezen gondolkoztam én is. ![]()
Ha a fesz szab.-ban a tranyo (TIP 102) eldurran az igy első nekifutásra a diodahíd miatt lehet?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |