Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
A 700W-os verzió aminek műanyag a háta és két sarucsavar van rajta. A fesz-szab pedig egy fekete doboz aminek fém füle van aminél föl kell rögzíteni és szintén két saruhely van rajta.
Beépitett szabályzos? Esetleg egy közeli kép sokat segithetne.
Bővebben: Link
Ő a generátor.
És benne van még a szabályzo a müanyag alatt, vagy már ki van dobva? (ki szoktuk)
Na ezt nem tudom.
Azt honnan lehet megtudni hogy benne van-e?
Leveszed a burkolatot és rögtön kiderül. De azon a lyukon is láthato, ahol a téli-nyári üzemmod állithato (ha van ott egy pici csavar, akkor benne van)
Ebben az esetben a 6-os csavar a töltöszál (ampermérön keresztöl az aksihoz) az 5-ös a töltésvisszajelzö (nélküle is müködik)
Értem ez egyszerű de ha nincs benne akkor a külső szabályzót hogyan és hová?
Mindjárt túrok róla egy képet. Bővebben: Link Ő lenne az ugyan rajta volt de mintha nem lett volna bekötve de ezt majd csak holnap tudom megnézni pontosan hogy van-e benne szabályzó vagy sem de szerintem lessz benne. Viszont ha mégsem lenne akkor ez a szab van de ezt nem tudom hogyan kell bekötni.
A töltésvisszajelző az akusaru + ágára megy ugye?
2 verzio van:
a piros, ha jok a gerjesztödiodák. a kék, ha nem jok, igy is tokéletesen müködik
dehogy, a müszerfalhoz a visszajelzöhöz. (nem az amperméröre gondolok, hanem a kontrollámpára)
A linkelt szabályzon a cirill "s" betü a DF, az megy a gerjesztötekercsre. (majdnem kefét irtam, de az nincs benne)
A visszajelző az ha jól értelmezem akkor egy izzó az aku + áról megy a generátor általad pirossal jelölt sarujához.
A másikról meg megy az amermérőhöz a vastag.
Nem közvetlenül az akku+rol, a müszerfalnál kapja a +t.
Oké de a lényeg ugyanaz hogy az izzó eggyik ága a +on a másik a generátoron van.
Ha lett volna rajta külső fesszab akkor a generátorból három szál madzag kellen hogy kijöjjön ha a rajzod jól nézem? Ja és melyik lyuk alatt kell hogy legyen csavar ha benne van a szabályzó?
2 megy a szabályzohoz, plusz a töltöszál.
A fedél alatt van egy 3. csavaros kivezetés, ami nem látszik (csak a helye, mert ott pupos a fedél) Az az "ш" kivezetés.
Na onnan tuti nem jött ki semmi erre mérget veszek.
Akkor ergo benne kell hogy legyen a szab ugye?
Igen, de akkor mit keres rajta az a szabályzo, amit belinkeltél?
Gőzöm sincs elhiheted .
Ez egy agyonra összekucigolt toldottfoldott vezetékelésű traktor hogy az már fájdalamas. Ráadásul a vezetékkötegben össze is voltak égve a vezetékek így újra lett húzva az egész traktor vezetékelése. Ráadásul van rajta rengeteg módosítás is páldául nincs izzítás viszont van állófűtés és hasonló átalakítások. Lámpáktól teljesen a kapcsolón át a biztosítékokig mindent átcseréltünk így egy kissé egyedi is lett a vezetékelése . Akuról megy is minden flottul csak a töltést kell megcsinálni még. Annak is behúztam a generátortól a műszerfalba egy 2,5-ös vezetéket a vékony csavarról és egy 8-as körülit a töltőszálnak .Tudom túlzás de ez volt kéznél. Ráadásul tettem bele az akutól az ampermérőbe menő és a generátortól az ampermérőbe menő ágba is egy-egy 60Amperes biztit hogy még véletlen se legyen gubi. Ráadásul minden fogyasztó külön biztit kapott illetve a legvékonyabb vezeték is 1.5-es bár ez csak vagy két szál a többi 2.5-ös . Remélem csak fogja bírni a terhelést . Persze minden saru vadi új ónozott és fecrimpelés utánn le is forrasztuttam és le is zsugorcsöveztem a sarukat. Túl durva voltam?
Ha benne van a szabályzo (és jo is) akkor ha a 6-os csavarján van áram, már töltenie kell.
Holnap kiderül .
Ha van valami extra holnap jelentkezem . Ha jó lett akkor is jelzek.
Apropó mennyi feszt kell mérnem a generátoron ha még nincs rákötve az aksira?
Aksi nélkül ne mérd!! 14V +-0,5V ,aksival!
Vágom mindenképp kell az aksi hozzá. Aksi nélkül lehet rajta mérni amúgy valamennyi feszt?
Akár 20 voltot is, de nem nagyon szereti.
Van egy 55 amperes skoda autó generátorom amit meghajtok egy villanymotorral, ez idáig teljesen jól megy. Elegendő a villanymotor ereje, és sebessége, mert amikor belendül a generátor, akkor hallani lehet hogy ö maga is segíti a pörgést. Jelen esetben olyan gyorsan pörög átlagosan pl. mint egy turmix gép, vagy egy húsdaráló. De a kimeneten maximum szűk 2-3 voltot mértünk, holott ez a generátor 14 volt 55 amperes teljesítményű. A kérdés az hogy tudom kinyerni a generátorból a 14Volt,55Amper teljesítményt?
Szia.
Talán lehet, hogy gerjesztést kellene adni neki. A generátor sose fogja segíteni a pörgést.. szép is volna, ha rásegítene a motor erejére [OFF] A kimenet mindig terhelt legyen, terhelés nélkül nem szabad járatni, külömben elszállhatnak a diódák. üdv
Úgy tudod kinyerni, ha ideális állapotot figyelembe véve, (ami sohasem lesz, mert a veszteségekkel nem tudsz mit csinálni, sohasem lesz nulla) 14*55= 770W + veszteség, teljesítményű motorral hajtod meg. Ami nagyon durva becsléssel biztosan eléri az 1KW -ot, tehát 1KW -os motorral hajtod, gerjeszted, mondjuk egy akkumlátorról, feszültség szabályzó segítségével. Persze azt, hogy egy a szerkezet mire lesz jó, az már a te dolgod....
Idézet: „Persze azt, hogy egy a szerkezet mire lesz jó, az már a te dolgod....” Épp ezen gondolkoztam én is.
Ha a fesz szab.-ban a tranyo (TIP 102) eldurran az igy első nekifutásra a diodahíd miatt lehet?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |